Dubtes legals a l’empresa: qui ens pot ajudar?

, ,
Designed by mindandi / Freepik

 

Quan hom es planteja constituir una societat limitada no sol ser coneixedor d’una sèrie d’aspectes que, malauradament, anirà descobrint en el futur. Per aquest motiu, cal aprofundir sobre qüestions que han de quedar clares des de l’inici d’activitat. Per exemple: què suposa ser administrador? És necessari un pacte de socis que complementi els estatuts socials? Com es pot donar sortida a un soci que no vol continuar? Com puc negociar l’entrada d’un inversor a la nostra societat?

Per ajudar-te a resoldre aquestes qüestions, el Centre d’Empreses PROCORNELLÀ realitza una sessió el proper 24 de maig a les 16:30, on es tractaran aquestes qüestions, entre d’altres relacionades amb el funcionament intern d’una societat limitada. Més informació aquí

MINDFULNESS: QUÈ ÉS I PER A QUÈ SERVEIX?

, ,

Designed by Jcomp / Freepik

 

La paraula “Mindfulness” vol dir atenció conscient o atenció plena i és una pràctica en la qual es pren consciència de les diferents facetes de la nostra experiència al moment present. Té el seu origen en les pràctiques de meditació orientals i es pot entendre com entrenament de la ment que es pot exercitar amb diferents tècniques.

Normalment, posem poca atenció a les activitats del moment mentre la ment i els pensaments estan en una altra cosa completament. Vivim en una espècie de “pilot automàtic”, ocupant-nos de les nostres coses amb molt poca consciència dels detalls de la nostra experiència del moment – ni tan sols de les intencions que motiven les nostres accions. Mitjançant l’atenció conscient o mindfulness, podem aprendre a transformar qualsevol moment en el qual podríem sentir-nos una víctima de les circumstàncies en un moment d’iniciativa i confiança.

Si vols saber més sobre Mindfulness, et deixem informació sobre el curs de MINDFULNESS que es realitzarà a Esplugues els propers 16 i 23 de maig i 6 de juny de 16h a 20h:

Objectius de la sessió:

Ampliar el camp de consciència personal en la presa de decisions, eliminant l’estrès, mitjançant la tècnica de Mindfulness que ajuda al desenvolupament i l’increment d’algunes habilitats bàsiques com la capacitat d’atenció, concentració, gestió adequada dels estats emocionals i millora de la comunicació.

Dirigit a:  Emprenedors/es, professionals i autònoms/es.

Metodologia:

El curs tindrà una metodologia tant teòrica com pràctica. Entre les sessions es proposaran pràctiques formals de Mindfulness, practiques d’atenció de la vida quotidiana i de l’entorn profesional per consolidar els coneixements explicats. A cada sessió es proposarà feedback per compartir les experiències de l’entrenament entre les sessions.

Continguts:

Introducció al Mindfulness i la seva aplicació a l’àrea laboral

  • Introducció al Mindfulness
  • La percepció de la realitat
  • Gestió emocional i regulació de l’estrès

Com respondre a l’estrès i desenvolupar resiliència

  • Responent a l’estrès i desenvolupant resiliència amb Mindfulness

Gestionant millor amb Mindfulness

  • Mindfulness en l’organització i gestió del temps
  • Prenent decisions amb Mindfulness
  • Establint un pla de millora
  • Recollint experiències i tancament del Taller.

 

Us podeu inscriure en aquest enllaç.

 

Les noves habilitats directives del món global

, ,

El món empresarial avui és global i local al mateix temps, no té fronteres. En aquest context les empreses han d’entrar en  l’era digital.  Els  empresaris i emprenedors  han d’afegir als seus coneixements i desenvolupar noves habilitats digitals sense temor.

Al llarg de la nostra tasca de treball com a consultores  d’empreses, hem detectat el desconeixement d’aquestes tecnologies per part de les persones empresàries.  Aquesta necessitat ens ha portat a  desenvolupar aquesta sessió, on l’objectiu  és que les persones assistents coneguin, entenguin i estiguin al dia de les noves eines digitals, habilitats i  competències  que avui s’exigeixen per a dirigir una empresa o iniciar una nova activitat.

En el contingut de la sessió explicarem algunes de les eines digitals disponibles a la xarxa amb l’objectiu de millorar tres eixos:

  • La competitivitat mitjançant la millora de processos, com la millora del temps d’execució de les tasques i de la informació sobre la gestió de l’empresa per tal de reduir costos.
  • Les noves tendències de comunicació, ja que l‘evolució de les noves tecnologies han canviat la manera com els clients ens localitzen.
  • I finalment ressaltar un tercer eix: no hem de tenir por d’utilitzar les noves eines disponibles a la xarxa encara que siguem analfabets digitals.

Les eines que es treballaran en la sessió són:

  • Els Marketplaces  com a plataformes digitals i com noves eines de vendes. Els mercats són llocs en els quals oferta i demanda intenten posar-se d’acord uns per comprar i els altre per vendre. Els podem  dividir en dos grans grups:   Marketplaces B2B on els clientes són empreses i Marketplaces B2C on els clients són consumidors finals. Les principals avantatges són l’estalvi de costos, ja que ells posen tota la infraestructura i et cobren una quota mensual i/o una comissió per cada venda, alguns  també  s’ocupen del lliurament del producte al client  i millora del posicionament de la nostra pàgina web.
  • Serveis de mailings i màrqueting automàtic existeixen plataformes digitals que ens  permeten  agilitzar, automatitzar i millorar la gestió dels programes de màrqueting, des de la generació de leads, segmentació avançada, fins a la generació de comunicacions personalitzades per treballar els nostres leads perquè estiguin preparats per anar a visitar  per a vendes.
  • Utilització de Google Calendar com a CRM i construir la fitxa del client amb els contactes de Google.
  • Google Calendar com una aplicació per a gestionar el temps. Controlar el temps de dedicació a les empreses optimitza els costos i millora la productivitat. En aquesta sessió explicarem com amb els fulls de càlcul i el calendar de Google més un script específic per convertir aquesta informació amb un format entenedor mes permetrà fer un seguiment de les dedicacions de tasques per clients.
  • Enquestes de forma ràpida i fàcil: els formularis de Google i l’eina del Surveymonkey ens permeten crear un formulari amb molta facilitat ens  ajuden a connectar amb els clients per obtenir informació valuosa  i disposa la informació en format Excel a més de fer un informe amb el resum de les dades del qüestionari.
  • Aplicacions que milloren la productivitat de l’empresa. En aquest aparat hem agafat un exemple d’aplicacions de mòbil que ens permet signar la comanda amb PDF i marxar de casa al client amb la petició signada.
  • Comunitats de persones anomenats panells per fer estudis de mercat. Si volem fer un estudi en línia,  Surveymonky ofereix la possibilitat  d’enviar  enquestes amb el seu servei AUDIENCE.  També  existeixen comunitats de persones usuàries  com Meetup que permet als seus membres reunir-se en la vida real via grups units per un interès comú com a política, esport, cultura, senderisme, ​ llibres, ​ tecnologia, idiomes ​ i altres trenta temes. La subscripció en el lloc i en les aplicacions mòbils és gratis i no conté publicitat. ​ L’empresa es paga cobrant una subscripció als organitzadors de grups.

A la nostra sessió EINES DIGITALS PER ESTALVIAR TEMPS explicarem més eines  que milloren la imatge, comunicació, productivitat  de la teva empresa.

Us esperem!

 

Eulàlia Balañà

EBCCE

 

 

Llançament de la 7a edició del Programa Accelera el Creixement

, ,

El Centre d’Empreses Baix Llobregat participa en el llançament de la setena edició del Programa Accelera el Creixement, promogut per la Diputació de Barcelona i Pimec.

És un programa de suport adreçat a empreses amb alt potencial de creixement, de la demarcació de Barcelona,  amb 3 o més treballadors, de trajectòria empresarial igual o superior a 5 anys que vulguin invertir en el seu procés de creixement.

El programa de 9 mesos de durada ofereix 70 hores de formació, assessorament i acompanyament individualitzat per part de reconeguts experts, per a la realització del pla de creixement i pla d’acció personalitzat i a mida en àmbits com la transformació digital, la comercialització, la innovació, la internacionalització, finançament o lideratge.

Amb aquest programa les empreses poden portar a terme una reflexió estratègica i identificar els factors clau de l’èxit per al creixement empresarial, estructurar un full de ruta i materialitzar els projectes amb un acompanyament personalitzat.

El programa té un cost de 5500 euros, dels quals l’empresa només ha d’assumir 500 euros + IVA.

Si estàs interessat en participar-hi, el primer pas és presentar la teva sol.licitud abans del 4 de juny de 2018. Entraràs en un procés en què  se seleccionaran les 50 empreses amb més potencial de creixement.

Si vols més informació truca’ns al 93.474.80.42 o envia’ns el formulari d’inscripció al e-mail aperez@procornella.cat

Pots ampliar la informació sobre el programa AQUÍ

La importància del branding per fer créixer la teva empresa

, ,

Moltes vegades caiem en l’error de pensar que el branding és només un logo o que es tracta d’una tècnica més de màrqueting destinada a les grans empreses. Totes dues concepcions són errònies.

El branding és un pilar important de la teva marca. És la teva imatge global, la que transmet als teus possibles clients qui ets, què fas, què ofereixes, quins són els teus valors  i a qui et dirigeixes. Per aquest motiu l’has de tenir ben treballat, perquè en només un cop d’ull pots captar l’atenció del teu comprador desitjat o perdre’l i enviar-lo directament a la competència.

Per què ho vegis més clar, dues empreses que venen un mateix producte, però una es dirigeix a un públic d’alt nivell adquisitiu i l’altre a un client potencial amb menys recursos no poden tenir la mateixa imatge. La primera empresa haurà de transmetre una imatge més sofisticada, més exclusiva, mentre la segona una imatge més senzilla i propera.

Així doncs, si t’oblides de treballar el teu buyer persona al definir la teva imatge, el més probable es que no connectis amb el teu públic objectiu, i que t’arribin clients que no són el que busques i, per tant, o no podran pagar els teus serveis, o com esperen un altre tipus de servei et generaran molts problemes, queixes o males crítiques.

Ara reflexiona. T’arriba el client ideal? Accepta la teva proposta econòmica sense regatejar preus, sense gairebé posar-hi pegues? Llavors la teva marca està ben treballada. Si et passa el contrari, has de dedicar molts esforços per convèncer que et comprin, inclús has de fer descomptes, segurament hi ha alguna cosa en la teva imatge que falla.

Aquest és només un dels aspectes que has de tenir en compte a l’hora de definir la teva marca. També has de reflexionar sobre els valors que vols transmetre, el teu tipus de negoci i els serveis o productes que ofereixes. Treballant tots aquests aspectes detingudament, donaràs amb la imatge que encaixa amb l’essència del teu negoci, convertint-te en un pol d’atracció per als teus potencials clients.

Però aquí no acaba tot. Un cop disposis d’una bona imatge hauràs de mantenir-la en el temps, en el teu dia a dia, sent coherent en l’atenció al client, l’experiència de compra, la comunicació a les xarxes socials…

És a dir, el branding ve a definir com és la teva relació amb un client potencial, com comuniques els valors de la teva marca (i de la teva oferta) i quines sensacions evoques a tots aquells que s’apropen a tu, ja sigui a través de la teva web o una interactuació casual a Facebook.

La teva imatge de marca té molt a dir als teus clients, no ho dubtis i treballa-la!

 

Si vols saber més sobre BRANDING, vine a la sessió gratuïta que realitzarem al Centre d’Empreses el dijous 3 de maig. Inscripcions i més informació aquí.

 

 

Lucía Irureta 

www.luciairureta.com

Entrevista a Mónica Fernández que acaba de publicar: “Las 7 puertas del éxito”

, ,

Avui entrevistem a la Mónica Fernández gerent de RE-INVÉNTATE, empresa allotjada al Viver d’Empreses PROCORNELLÀ, que ha escrit el seu primer llibre “Las 7 puertas del éxito”. La Mónica és Coach i Mentora pel desenvolupament del talent tant per a organitzacions com per a particulars. Llicenciada en Ciències del treball per la Universitat Oberta de Catalunya i amb un Postgrau en Direcció de Recursos Humans per EAD i UB. Així mateix, és Diplomada en Relacions Laborals per la Universitat Pompeu Fabra. Amb més de 20 anys d’experiència al sector, ha desenvolupat càrrecs de gran responsabilitat com el de Direcció de Recursos Humans a la planta de producció de Barcelona d’una multinacional americana.

Complementa la seva formació amb la part de Desenvolupament del Talent de les persones amb titulacions com el Màster en Programació Neurolingüística, Màster en Coaching Integral per l’Escola Olacoach i Màster Integrat de Coaching i PNL. En la part més organitzativa està formada en Coaching sistèmic i d’equips de la mà de Juan Diego Salinas.

Mónica, què és el que feu des de RE-INVÉNTATE?

Ajudem a les persones que volen desenvolupar el seu talent a crear una ment d’èxit que les pugui convertir en una persona capaç d’aconseguir les seves fites.

I com podem crear una ment d’èxit?

Doncs moltes vegades ens centrem en els objectius i en les estratègies i oblidem que, si la persona no evoluciona ni desenvolupa nous talents i capacitats, difícilment podrà aconseguir el seu objectiu. Des de RE-INVÉNTATE t’ajudem a crear la programació mental, eliminant i reprogramant noves connexions neuronals perquè puguis aconseguir la teva fita.

Ara que ja sabem què fas i com ho fas, explica’ns una mica: de què tracta el llibre?

La protagonista, la princesa Dulcesol, ha de trobar una parella i futur rei per al seu país, Despertar, però no li serveix qualsevol candidat. Les qualitats que ha de complir la persona amb la qual regnarà es plasmaran en 7 proves i solament aquell que aconsegueixi superar-les totes serà digne de l’amor de la princesa i de liderar el regne de Despertar.

Però el llibre no és una simple rondalla sinó que és tot un viatge d’autoconeixement, on el lector anirà transformant-se a mesura que va superant les seves pròpies pors de camí a l’èxit.

Sense fer espòiler, Mónica, com podrà fer això el lector?

El lector anirà travessant les 7 portes de la mà del protagonista per anar transformant a poc a poc una part interna del seu Ser. “El compromís”, “El teu interior”, “El costat positiu”, “Deixar anar”, “Prendre acció”, “Transformació” i “Cuida’t” són les proves que realitzarà el protagonista i que t’ajudaran a transformar-te. Però no tot serà fàcil, ja que les pitjors pors que habiten el nostre interior ho intentaran impedir i necessitarem una gran valentia i modèstia per aconseguir-ho.

T’atreveixes? No podem explicar res més sobre el llibre però si vols, pots descarregar-te de manera gratuïta el primer capítol a: www.las7puertasdelexito.com

I d’on va sorgir la idea?

Tinc un e-book que es titula “les 7 passes per augmentar la teva confiança” que és una mica la metodologia que utilitzo amb els meus clients i he volgut fer un llibre molt senzill i per a tots els públics que serveixi com a llibre introductori per a totes les persones interessades en aquest tema.

I va ser molt curiós perquè mentre jo anava escrivint el llibre, vaig conèixer a la Verónica González, al Club de les idees, dissenyadora gràfica que em va ajudar amb la maquetació del llibre.

I l’última pregunta, per poder-te conèixer una mica més, Mónica, quin és el teu llibre favorit?

El llibre d’Anthony Robbins, “Poder sin límites” que és de desenvolupament personal i parla molt de programació neurolingüística. Va ser el llibre que va marcar un abans i un després en la meva professió.

 

I aprofitem per informar-vos que, si voleu veure a la Mónica en persona, presentarà el seu primer llibre el 15 de maig a les 20h al Castell de Cornellà, on també intervindrà l’alcalde de Cornellà, Antonio Balmón, i la periodista Tere Crespo.

Anticipa el teu negoci al futur

, ,

Estar informat de les Macrotendències poden obrir-te els ulls a noves oportunitats de mercat que pots aprofitar i convertir en reptes o innovacions dins del teu negoci.

Aquesta és una qüestió que interessa tant a emprenedors que busquen idees per iniciar algun tipus d’activitat com a empresaris que busquen obrir noves línies. En tot cas, es important estar molt atent a les macrotendències socials, tecnològiques i econòmiques. Ser ràpid, avançar-te i adaptar-te als canvis és una qüestió de supervivència. Això requereix estar al dia, investigar, saber entendre-les i aplicar-les a la nostra activitat, productes, serveis i clients.

Per ajudar-te, el Centre d’Empreses Procornellà organitza una sessió el 24 d’abril a les 16.30h on coneixeràs de primera mà quines són les principals tendències globals, com transformar-les en reptes de negoci i quines eines et permetran fer aquest seguiment i anàlisi constant que podràs utilitzar a la teva empresa.

Vine a la sessió gratuïta “Macro tendències al servei de la innovació” i troba la teva oportunitat!

Més informació i inscripcions aquí

Dia mundial de l’emprenedor – 16 d’abril

, ,

Per celebrar el dia mundial de l’emprenedor, compartim amb vosaltres aquest decàleg del bon emprenedor que ha realitzat Telefónica Open Future_. Felicitats a tots!

 

Para celebrar el día mundial del emprendedor, compartimos con vosotros el decálogo del buen emprendedor que ha realizado Telefónica Open Future_. ¡Felicidades a todos!

ELS AUTÒNOMS TENEN ATUR?

, ,

Els treballadors autònoms no compten amb una prestació d’atur com els treballadors en règim general, però sí poden gaudir voluntàriament d’un sistema de protecció quan cessen la seva activitat per causes alienes a la seva voluntat.

 

Els requisits per a accedir-hi són els següents:

  •  Estar afiliat i en situació d’alta al Règim de Treballadors Autònoms, cotitzant per aquesta contingència (pagant un 2,2% addicional sobre la base)
  • Tenir cobert el període mínim de cotització
  • Trobar-se en situació legal de cessament d’activitat
  • No haver complert l’edat de jubilació
  • Trobar-se al corrent de pagament amb la Seguretat Social.

 

Com s’arriba a estar en situació legal de cessament d’activitat?

  •  Per pèrdues de l’exercici en comparació amb l’exercici immediatament anterior (s’han d’acreditar amb documents de caràcter comptable, professional, fiscal o administratiu).
  • Per execucions judicials per cobrar de deutes reconeguts pels òrgans judicials que comportin, almenys, el 40% dels ingressos de l’activitat.
  • Declaració de concurs de creditors.
  • Per força major
  • Per causes de violència de gènere.
  • Per divorci, quan l’ex cònjuge és el titular de l’activitat empresarial.
  • En el cas dels autònoms dependents, la finalització del contracte.

 

Què inclou el sistema de protecció?

  • Prestació econòmica
  • Abonament de la cotització de Seguretat Social del treballador autònom, per contingències comuns.
  • Mesures de formació, orientació professional i promoció de l’activitat emprenedora.

 

Durada de la prestació:

Va en funció del període cotitzat, tal i com especifica la següent taula:

De 12 a 17 mesos cotitzats 2 mesos de protecció
De 18 a 23 mesos cotitzats 3 mesos de protecció (4 pels majors de 60 anys)
De 24 a 29 mesos cotitzats 4 mesos de protecció (6 pels majors de 60 anys)
De 30 a 35 mesos cotitzats 5 mesos de protecció (8 pels majors de 60 anys)
De 36 a 42 mesos cotitzats 6 mesos de protecció (10 pels majors de 60 anys)
De 43 a 47 mesos cotitzats 8 mesos de protecció (12 pels majors de 60 anys)
De 48 en endavant 12 mesos de protecció

 

Com es calcula l’import de la prestació?

En general, aplicant el 70% de la base reguladora, que serà la mitjana de les bases per les quals s’hagués cotitzat durant els dotze mesos continuats i immediatament anteriors a la situació legal de cessament.

Si vols saber més, pots inscriure’t al seminari sobre Alta i obligacions del treballador autònom del proper dijous 19 d’abril, de 10h a 14h: més informació en aquest enllaç.

 

Daniel Broto

Tècnic jurídic-mercantil del Centre d’Empreses

 

 

5 reflexions clau si vols ampliar l’equip

, ,

Estàs pensant incorporar un nou membre al teu equip? Saps que en l’entorn actual diferenciar el teu negoci és difícil d’aconseguir i mantenir? I que els membres del teu equip són un element clau de la teva proposta de valor? Que per què? Perquè són els protagonistes de com es fan les coses a la teva empresa, i això sí que és difícil de copiar! Són part essencial del teu avantatge competitiu.

Si a més ets una petita o microempresa, incorporar una persona a l’equip és una decisió crítica, perquè impacta i molt, en l’activitat, la forma de funcionar i els costos.

Per això, quan vulguis atreure, seduir i conquistar el talent adequat per a la teva empresa, reflexiona sobre…

1-  Què necessites i com explicaràs bé el que busques

Pensa què és el que necessites a curt i mig termini. Després explica d’una forma entenedora la teva oferta: quin és el teu projecte, la missió i funcions del lloc i el perfil de la persona que creus que realitzaria bé aquesta funció. I tan important aquí és definir el “què” (capacitats i habilitats) com el “com” (competències i valors), perquè de vegades, encaixar o no en un lloc no és qüestió de coneixements sinó de compartir valors i d’integrar-se bé en l’equip i en l’organització.

2- Quina és la millor forma d’aconseguir el que necessites

Pensa en com vols cobrir aquesta necessitat. El talent pot adoptar diferents fórmules. Contractaràs una persona temporal o indefinida, una persona en pràctiques, buscaràs la col·laboració d’un freelance o subcontractaràs una altra empresa? Totes poden ser fórmules que et resolguin d’una forma adequada la teva necessitat segons les circumstàncies.

Calcula els costos (en temps i diners) i paga el que et puguis permetre, però no escatimis. Com diu el refrany “El barat és car” i una mala contractació per estalviar diners pot fer molt de mal al teu negoci. Les primeres contractacions són crítiques i et convé envoltar-te de bons professionals.

3- Com vendràs la teva proposta de valor a les persones candidates

En la batalla per captar als/les millors has de fer-te valdre i en això si ets una petita empresa, tens molt a dir. Enamora els/les candidats/es, posa passió al teu relat i explica’ls el projecte en què vols embarcar-los, que visquin com es fan les coses en la teva organització (cultura i valors), quin salari econòmic (sou, carrera) o emocional (aportació i sentit)  trobaran en la teva empresa. I per descomptat, cerca també aquesta passió en ells/es.

4- Com cuidaràs l’experiència del candidat/a

Cuida cada moment que viuen els/les candidats/es durant el procés. Una persona desestimada per a un lloc pot ser l’ideal per a un altre en un futur, o ser client, proveïdora, prescriptora de la nostra empresa. En definitiva, altaveus de com es fan les coses en la teva organització. Per això, planifica cada fase del procés i fes que l’experiència de les persones candidates sigui excel.lent. La reputació de la teva empresa està en joc.

5- Què faràs per atraure i seleccionar talent i també com l’acolliràs, desenvoluparàs i retindràs

De vegades buscaràs perfils que no són fàcils de trobar ni senzills d’aconseguir. I un cop incorporada la persona a l’equip hauràs de mantenir el compromís mutu. I això s’aconsegueix gestionant-lo i desenvolupant-lo adequadament. Recorda que els millors ambaixadors de com es fan de bé les coses a la teva empresa són els membres del teu equip.

 

Si vols ampliar aquesta informació, et recomanem assistir a la càpsula formativa Claus per aconseguir i gestionar el millor equip” que tindrà lloc el proper dia 10 d’abril del 2018 a les 15:30h i que impartirà Ana Pérez, especialista en temes de RRHH.

 

Ana Pérez

Tècnica de RRHH del Centre d’Empreses