Anticipa el teu negoci al futur

, ,

Estar informat de les Macrotendències poden obrir-te els ulls a noves oportunitats de mercat que pots aprofitar i convertir en reptes o innovacions dins del teu negoci.

Aquesta és una qüestió que interessa tant a emprenedors que busquen idees per iniciar algun tipus d’activitat com a empresaris que busquen obrir noves línies. En tot cas, es important estar molt atent a les macrotendències socials, tecnològiques i econòmiques. Ser ràpid, avançar-te i adaptar-te als canvis és una qüestió de supervivència. Això requereix estar al dia, investigar, saber entendre-les i aplicar-les a la nostra activitat, productes, serveis i clients.

Per ajudar-te, el Centre d’Empreses Procornellà organitza una sessió el 24 d’abril a les 16.30h on coneixeràs de primera mà quines són les principals tendències globals, com transformar-les en reptes de negoci i quines eines et permetran fer aquest seguiment i anàlisi constant que podràs utilitzar a la teva empresa.

Vine a la sessió gratuïta “Macro tendències al servei de la innovació” i troba la teva oportunitat!

Més informació i inscripcions aquí

Dia mundial de l’emprenedor – 16 d’abril

, ,

Per celebrar el dia mundial de l’emprenedor, compartim amb vosaltres aquest decàleg del bon emprenedor que ha realitzat Telefónica Open Future_. Felicitats a tots!

 

Para celebrar el día mundial del emprendedor, compartimos con vosotros el decálogo del buen emprendedor que ha realizado Telefónica Open Future_. ¡Felicidades a todos!

5 reflexions clau si vols ampliar l’equip

, ,

Estàs pensant incorporar un nou membre al teu equip? Saps que en l’entorn actual diferenciar el teu negoci és difícil d’aconseguir i mantenir? I que els membres del teu equip són un element clau de la teva proposta de valor? Que per què? Perquè són els protagonistes de com es fan les coses a la teva empresa, i això sí que és difícil de copiar! Són part essencial del teu avantatge competitiu.

Si a més ets una petita o microempresa, incorporar una persona a l’equip és una decisió crítica, perquè impacta i molt, en l’activitat, la forma de funcionar i els costos.

Per això, quan vulguis atreure, seduir i conquistar el talent adequat per a la teva empresa, reflexiona sobre…

1-  Què necessites i com explicaràs bé el que busques

Pensa què és el que necessites a curt i mig termini. Després explica d’una forma entenedora la teva oferta: quin és el teu projecte, la missió i funcions del lloc i el perfil de la persona que creus que realitzaria bé aquesta funció. I tan important aquí és definir el “què” (capacitats i habilitats) com el “com” (competències i valors), perquè de vegades, encaixar o no en un lloc no és qüestió de coneixements sinó de compartir valors i d’integrar-se bé en l’equip i en l’organització.

2- Quina és la millor forma d’aconseguir el que necessites

Pensa en com vols cobrir aquesta necessitat. El talent pot adoptar diferents fórmules. Contractaràs una persona temporal o indefinida, una persona en pràctiques, buscaràs la col·laboració d’un freelance o subcontractaràs una altra empresa? Totes poden ser fórmules que et resolguin d’una forma adequada la teva necessitat segons les circumstàncies.

Calcula els costos (en temps i diners) i paga el que et puguis permetre, però no escatimis. Com diu el refrany “El barat és car” i una mala contractació per estalviar diners pot fer molt de mal al teu negoci. Les primeres contractacions són crítiques i et convé envoltar-te de bons professionals.

3- Com vendràs la teva proposta de valor a les persones candidates

En la batalla per captar als/les millors has de fer-te valdre i en això si ets una petita empresa, tens molt a dir. Enamora els/les candidats/es, posa passió al teu relat i explica’ls el projecte en què vols embarcar-los, que visquin com es fan les coses en la teva organització (cultura i valors), quin salari econòmic (sou, carrera) o emocional (aportació i sentit)  trobaran en la teva empresa. I per descomptat, cerca també aquesta passió en ells/es.

4- Com cuidaràs l’experiència del candidat/a

Cuida cada moment que viuen els/les candidats/es durant el procés. Una persona desestimada per a un lloc pot ser l’ideal per a un altre en un futur, o ser client, proveïdora, prescriptora de la nostra empresa. En definitiva, altaveus de com es fan les coses en la teva organització. Per això, planifica cada fase del procés i fes que l’experiència de les persones candidates sigui excel.lent. La reputació de la teva empresa està en joc.

5- Què faràs per atraure i seleccionar talent i també com l’acolliràs, desenvoluparàs i retindràs

De vegades buscaràs perfils que no són fàcils de trobar ni senzills d’aconseguir. I un cop incorporada la persona a l’equip hauràs de mantenir el compromís mutu. I això s’aconsegueix gestionant-lo i desenvolupant-lo adequadament. Recorda que els millors ambaixadors de com es fan de bé les coses a la teva empresa són els membres del teu equip.

 

Si vols ampliar aquesta informació, et recomanem assistir a la càpsula formativa Claus per aconseguir i gestionar el millor equip” que tindrà lloc el proper dia 10 d’abril del 2018 a les 15:30h i que impartirà Ana Pérez, especialista en temes de RRHH.

 

Ana Pérez

Tècnica de RRHH del Centre d’Empreses

3 condicions per a que un projecte sigui viable

, ,

Per a que un projecte sigui viable s’han de complir aquestes condicions:

1. Inversió ha de ser igual al finançament  (PLA D’INVERSIÓ I FINANÇAMENT O BALANÇ). S’aconsella tenir un màxim endeutament del 60%.

2. Ingressos majors que les despeses  (COMPTE DE RESULTATS). Has de conèixer el teu punt d’equilibri (aquella xifra de vendes en què l’empresa ni perd ni guanya, és a dir, quan l’empresa cobreix totes les seves despeses). Saps quant has de vendre per a cobrir les despeses fixes i variables?

3. Cobraments més grans que els  pagaments (PREVISIÓ DE  TRESORERIA). Un Ingrés no és un cobrament, una despesa no és un pagament i viceversa.

 

La teva empresa o projecte empresarial compleix aquestes condicions?

 

Aprèn què és un Balanç, Compte de Resultats i una Previsió de Tresoreria. Seminari gratuït el proper 13 i 20 de març, més informació aquí

 

Jordi Martinez

Tècnic de Finances al Centre d’Empreses

 

Activitats a Esplugues de Llobregat

, ,

Us deixem un resum de les activitats que han organitzat des de Esplugues Empresa i a les que us podeu apuntar des d’aquesta mateixa web:

 

CURS

DURACIÓ  DATES HORARI LLOC

EXCEL financer mig avançat

16h

5, 7, 12, 14 març 9,30h a 13,30h Aula Informàtica Puig Coca

Word avançat

16h

9, 11, 16, 18 abril 15,30h a 19,30h Aula Informàtica Puig Coca
Desenvolupa el teu talent emprenedor amb Lego Serious Play 5h 17 abril 9h a 14h

Esplugues Coworking

Aspectes legals per crear la teva empresa

4h 24 d’abril 9,30h a 13,30h

Esplugues Coworking

Millorar la gestió per reduir despeses

8h 25 i 27 d’abril 16h a 20h

Puig Coca

Màrqueting i vendes per empreses que comencen

10h 2 i 9 de maig 9h a 14h

Esplugues Coworking

Quins són els impostos que ha de pagar la meva empresa?

4h 15 de maig 9,30h a 13,30h

Esplugues Coworking

Mindfulness en l’empresa. Reducció de l’estrès i lideratge 12h 16, 23 maig i 6 juny 16h a 20h

Puig Coca

Com posar el preu als meus productes o serveis 4h 22 de maig 9h a 13:30h

Esplugues Coworking

Eines gratuïtes al núvol d’internet per gestionar la teva empresa 12h 26, 28 juny i 3 juliol 16h a 20h

Esplugues Coworking

Noves places al Club d’Oratòria del Centre d’Empreses

, ,
Designed by Freepik

 

El Centre d’Empreses va posar en marxa el 2016, el Club de l’Oratòria, creat per a practicar l’art de parlar en públic.

Cada sessió té la mateixa estructura i els mateixos rols, que cada membre realitza a cada sessió (canviant de rol cada setmana):

– Benvinguda: realitzada pel conductor de la sessió – Consell del dia: a cada sessió un membre donarà un consell relacionat amb la temàtica de “parlar en públic”. – Orador 1: un orador realitzarà una exposició d’entre 5 i 10 minuts – Avaluacions escrites: després de la ponència de l’orador tothom avalua per escrit a l’orador (els seus punts febles i punts forts). – Avaluador 1: comenta davant de tothom els seus punts forts i febles de l’orador. – Orador 2 + Avaluacions escrites + Avaluador 2 – Avaluador d’avaluadors: repassa les avaluacions dels oradors (si l’avaluador s’ha oblidat alguna cosa). – Improvisacions: una persona proposa 3 temàtiques perquè 3 voluntaris facin una improvisació sobre aquell tema. – Controladors: al final de la sessió un controlador de gramàtica i de falques fa un resum dels errors de tots els que han participat i un controlador del temps (que duran la sessió ha cronometrat a tothom), explica com han anat els temps. – Per últim, un cronista fa un resum de la sessió amb els punts a destacar i els aspectes que es poden millorar.

 

Obrim 5 noves places per a participar al Club d’Oratòria que té lloc al Centre d’Empreses els dimarts de 13h a 14h (cada 15 dies).

 

Si estàs interessat, escriu un e-mail a marroyo@procornella.cat per omplir el formulari d’inscripció.

 

T’esperem per posar en pràctica les teves habilitats!

DESCARREGA’T LA GUÍA DEL CLUB AQUÍ.

Què és un Pla de Màrqueting i per què és important?

, ,

Designed by Freepik

El pla de màrqueting (PM) és un document intern de l’empresa que descriu l’estratègia comercial i promocional del teu negoci i tots els detalls tàctics (objectius, plans d’acció i costos).

Es tracta d’un pla que contempla els 4 pilars bàsics del Marketing: Clients, Costos, Conveniència (canal) i Comunicació. Per tant, va més enllà d’un pla de difusió.

Construir el teu PM, et permetrà REFLEXIONAR sobre la teva PROPOSTA DE VALOR, sobre què fa que la teva empresa sigui única i com transmetre el missatge a les audiències (clients, socis, inversors, etc.) a través dels millors canals. Un pla de màrqueting és una eina essencial per a QUALSEVOL empresa. Serà el full de ruta del teu negoci que et mantindrà enfocat en l’èxit i sense ell, podries perdre’t irremeiablement.

De la mateixa manera que és habitual planificar altres aspectes del negoci, com la producció, la tresoreria o la facturació, pensar en el futur de les accions de comercialització i promoció és clau per mantenir-se competitiu. En definir les estratègies de màrqueting amb anticipació, el teu negoci funcionarà millor i els teus esforços seran més proactius, coordinats, i rendibles.

Un pla de màrqueting no és un document estàtic. Necessita canviar i evolucionar a mesura que creix el teu negoci o canvien les tendències de mercat.

A la nostra càpsula de gestió empresarial et mostrarem com construir un bon pla de màrqueting.

Què és un Pla de Màruqueting i per què és important?

El pla de màrqueting (PM) és un document intern de l’empresa que descriu l’estratègia comercial i promocional del teu negoci i tots els detalls tàctics (objectius, plans d’acció i costos).

Es tracta d’un pla que contempla els 4 pilars bàsics del Marketing: Clients, Costos, Conveniència (canal) i Comunicació. Per tant, va més enllà d’un pla de difusió.

 

 

Construir el teu PM et permetrà REFLEXIONAR sobre la teva PROPOSTA DE VALOR, sobre què fa que la teva empresa sigui única i com transmetre el missatge a les audiències (clients, socis, inversors, etc.) a través dels millors canals. Un pla de màrqueting és una eina essencial per a QUALSEVOL empresa. Serà el full de ruta del teu negoci que et mantindrà enfocat en l’èxit i sense ell, podries perdre’t irremeiablement.

De la mateixa manera que és habitual planificar altres aspectes del negoci, com la producció, la tresoreria o la facturació, pensar en el futur de les accions de comercialització i promoció és clau per mantenir-se competitiu. En definir les estratègies de màrqueting amb anticipació, el teu negoci funcionarà millor i els teus esforços seran més proactius, coordinats, i rendibles.

Un pla de màrqueting no és un document estàtic. Necessita canviar i evolucionar a mesura que creix el teu negoci o canvien les tendències de mercat.

A la nostra càpsula de gestió empresarial et mostrarem com construir un bon pla de màrqueting.

Constitució i alta d’empreses: Tràmits d’alta

, ,

En aquesta imatge podeu veure un esquema dels tràmits d’alta que una Societat Limitada, Societat Anònima o Societat Cooperativa i un empresari individual o Societat Civil Privada ha de realitzar. Podeu venir a les sessions d’introducció a l’emprenedoria que realitzem cada setmana i us ho explicarem en persona:

 

Canvis en el règim d’autònoms que has de saber aquest 2018

, ,
Designed by Freepik

 

El passat 25 d’octubre es va publicar la Llei 6/2017, que conté una sèrie de mesures per a reformar les característiques del Treball Autònom. La pròpia llei estableix l’entrada en vigor d’aquestes mesures. Les més importants són les següents:

 

PRINCIPALS MESURES QUE HAN ENTRAT EN VIGOR l’1 DE GENER DE 2018

 

1.- S’amplia la tarifa plana per la qual les noves altes com a treballadors autònoms tenen reduccions a la quota que s’ha de liquidar mensualment. En aquest sentit, durant els dotze primers mesos d’activitat la quota serà de 50 euros si s’escull la base mínima de cotització a Seguretat Social.

  1. i) Es redueix de 5 a 2 anys el període sense cotitzar al RETA que s’exigeix per a poder beneficiar-se. En cas d’haver gaudit d’aquesta tarifa plana en el passat, aquest termini s’amplia a 3 anys.
  2. ii) Aquesta mesura només és aplicable a treballadors autònoms empresaris individuals o socis cooperativistes, i no és aplicable a autònoms societaris (administradors/sòcies treballadors que tinguin el control efectiu d’una societat de capital).

 

2.- El treballador autònom es podrà donar d’alta i baixa fins a tres vegades dins del mateix any natural i cotitzar exclusivament pels dies treballats. En conseqüència, no s’haurà de pagar la mensualitat sencera si només s’està d’alta uns dies del mes, sinó que només es pagarà la proporció dels dies efectius que consten treballats.

L’alta en aquests casos ha de ser prèvia a l’inici de cada període de treball i la baixa s’ha de tramitar dins dels 3 dies naturals següents.

Un cop superades aquestes tres altes, es podran tornar a fer altes i baixes dins de l’any natural, però ja es cotitzarà i es pagarà per mensualitats completes, com fins ara.

 

3.- El treballador autònom que desenvolupa una activitat empresarial o professional per compte propi, podrà afectar el seu habitatge habitual a l’activitat amb dret de deduir-se les despeses de subministraments, aigua, gas, telèfon, etc. tot i que haurà d’aplicar un 30% sobre la proporció entre els metres quadrats destinats a l’activitat i la superfície total, llevat prova en contrari de que l’afectació és superior o inferior.

 

4.- Els treballadors autònoms es podran deduir despeses de manutenció relacionades amb la seva activitat sempre que les hagin pagat electrònicament i en funció dels següents límits:

 

Sense pernoctació: 26,67 € (Espanya)

48,08 € (Estranger)

 

 

Amb pernoctació: 53,34 € (Espanya)

91,35 € (Estranger)

 

 

5.- Es podrà canviar la base de cotització fins a 4 vegades l’any (enlloc de les 2 vegades actuals) amb l’objectiu de poder adequar les cotitzacions i les corresponents quotes amb els ingressos de l’activitat.

 

6.- El recàrrec pels deutes de cotitzacions a Seguretat Social es rebaixa al 10% si el deute se satisfà dins del primer mes natural. A partir del segon mes natural, es manté el recàrrec en un 20% (també aplicable pel Règim General).

 

Recordeu que si teniu algún dubte, podeu demanar cita amb els tècnics dels Centre.

 

Daniel Broto

Tècnic jurídic-mercantil del Centre d’Empreses