Nova convocatòria per a la concessió de subvencions en l’àmbit del comerç al detall i dels serveis

, , ,

Des del Centre d’Empreses us informem que s’ha obert la convocatòria per la concessió de les subvencions en l’àmbit del comerç al detall i dels serveis, amb la finalitat de promocionar i impulsar el sector comercial, de serveis i fomentar la competitivitat i la qualitat d’aquests sectors.

Les sol·licituds, juntament amb la documentació i annexos corresponents, es poden presentar des del dia 8 de juliol de 2019 i fins a l’exhauriment del pressupost destinat a aquest programa amb el límit màxim del dia 31 de desembre de 2019. Es recomana enviar la sol·licitud al més aviat possible!

Als efectes d’aquesta convocatòria s’entenen com empreses de serveis a les persones aquelles que presten les activitats empresarials que es relacionen a continuació:

  • Tallers mecànics.
  • Serveis fotogràfics.
  • Copisteries i arts gràfiques.
  • Serveis de reparacions.
  • Agències de viatges detallistes.
  • Tintoreria i bugaderies.
  • Perruqueria i salons d’estètica i bellesa.
  • Bars i restaurants.
  • Serveis de menjar preparat i càtering.

 

Es consideraran subvencionables aquelles despeses que s’imputin al desenvolupament de les accions per respondre de manera inequívoca a la seva naturalesa, resultin estrictament necessàries i que s’hagin realitzat durant el període d’execució de l’actuació i hagin estat efectivament pagades pel beneficiari abans de la finalització del termini de presentació de la justificació econòmica.

Les actuacions per a les quals es sol·liciti la subvenció s’han de realitzar de manera efectiva durant l’any 2019 i han de ser englobades en el desenvolupament dels programes següents:

  1. Suport a les entitats representatives del sector del comerç.
  2. Suport a la professionalització del món associatiu.
  3. Suport a la millora de la competitivitat dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària.
  4. Suport a la participació de les empreses de comerç en fires sectorials, multisectorials i professionals d’àmbit nacional, estatal i internacional.
  5. Suport en el procés de transformació digital de les empreses.
  6. Suport a la nova implantació de comerços i millora comercial dels establiments i la instal·lació de sistemes de “Click & Collect”.
  7. Programa per a la internacionalització de la moda.
  8. Programa per a la internacionalització de l’artesania.
  9. Programa per a la promoció i comercialització dels productes artesans.
  10. Programa per a la millora de la gestió de l’empresa artesana.
  11. Programa per a la notorietat de les fires i fires-mercat d’artesania.

 

Per a més informació:

  • Podeu clicar en aquest enllaç per veure les bases:

https://dogc.gencat.cat/ca/pdogc_canals_interns/pdogc_resultats_fitxa/?action=fitxa&documentId=846466

  • I en aquest enllaç podeu descarregar la sol·licitud:

https://canalempresa.gencat.cat/ca/integraciodepartamentaltramit/tramit/PerTemes/Programa_per_a_la_nova_implantacio_de_comercos_i_millora_comercial_dels_establiments-00001?category=72fd315c-a82c-11e3-a972-000c29052e2c&moda=1

 

Si necessiteu un assessorament al respecte, no dubteu en trucar al 93.474.80.42 o omplir aquest formulari i demanar cita amb un tècnic del Centre d’Empreses (gratuït).

 

Compartir

Subvenció a la contractació de persones majors de 30 anys

, , ,

Us facilitem informació del “Programa 30 Plus” que permet la contractació subvencionada de perfils auxiliar administratiu, mosso de magatzem, operari, teleoperadora, comercial…

 

La subvenció és de 858 euros/mes per jornada completa i per un màxim de 9 mesos.

 

Està promogut pel SOC i gestionat per AEBALL que s’encarrega de la selecció gratuïta de candidats i organització de la formació obligatòria subvencionada específica pel lloc de feina.

 

Requisits de la persona contractada:

 

  • Tenir més de 30 anys i estar aturat inscrit en l’Oficina de Treball
  • Participar en una formació subvencionada específica pel lloc de Treball que es farà durant el contracte i en paral·lel a la feina (d’entre 20 i 100 hores de durada). A l’agost no hi haurà formació.

 

Requisits del contracte:

 

  • L’inici del contracte ha de ser imminent i la durada mínima del contracte de 6 mesos.
  • Jornada: 32 hores setmanals durant la formació i desprès pot ampliar-se a 40 hores setmanals
  • El tipus de contracte ha de permetre la jornada a temps parcial (perquè pugui fer la formació en paral·lel a la feina que pot passar a jornada completa un cop finalitzada la formació)

 

El termini de sol·licitud finalitza el mes de juliol. Per ampliar informació i presentar sol·licituds podeu contactar amb Ana Ridruejo – AEBALL e-mail ana@aeball.com

 

Compartir

Dues startups del Hub de Cornellà Open Future, a la recerca de capital inversor en el Investors in love 2019

, , ,

Rawdata i Hacktheflight exposaran les seves idees de negoci el 26 de juny a Saragossa, epicentre de les millors solucions innovadores de base tecnològica.

El Hub La Estación de Saragossa acull el Investors in love 2019, un esdeveniment que reuneix inversors, startups, clients i institucions amb presència de Hubs Open Future de tota Europa. La trobada és una mostra de la gran aposta per la innovació que es realitza gràcies a l’aliança d’institucions públiques i privades sota el paraigua del programa Open Future impulsat per Telefònica. Els projectes que participen en el programa d’acceleració del Hub La Piràmide de Cornellà viatjaran fins a Saragossa acompanyats de l’equip tècnic del Centre d’Empreses de Procornellà, gestor del Cornellà Open Future.

Dos d’aquests projectes han estat escollits per participar en la zona d’exposició on es donaran a conèixer les darreres novetats i projectes escalables procedents dels diferents hubs d’Espanya: Rawdata, que proposa la creació de sistemes d’intel·ligència artificial i big data aplicats a la predicció quantitativa i qualitativa en explotacions agràries i Hacktheflight, que ha desenvolupat un agregador d’ofertes de vols online. Ambdues formen part de l’actual Fase 3 – Seed del programa d’acceleració Cornellà Open Future que es va posar-se en marxa el passat mes d’abril i que durant sis mesos ofereix l’assessorament i la formació necessària per poder sortir a mercat i obtenir el finançament. Dels vuit projectes que actualment estan sent accelerats des de Cornellà Open Future, sis ja tenen el producte o servei desenvolupat i en fase pilot amb clients. A més, els participants preparen el seu Pitch per optar a candidatura al Premi al Millor Projecte Empresarial de Base Digital de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

En el transcurs del Investors in love 2019, vuit startups de diferents hubs europeus presentaran solucions tecnològiques innovadores a la recerca l’inversió. En el marc de l’esdeveniment també hi ha l’apartat expositiu abans esmentat i és aquí on participaran els nostres dos projectes.

Open Future és l’aliança d’institucions públiques i privades juntament amb Telefònica, centrat en innovació i emprenedoria. Des de 2013 aposta per donar el recolzament institucional i social que els nous projectes tecnològics necessiten. En aquest marc i gràcies al conveni entre l’Ajuntament de Cornellà i Telefònica Open Future en 2016 va néixer el Hub La Piràmide amb un clar objectiu de treballar colze a colze per detectar, desenvolupar i potenciar el talent i l’emprenedoria de base digital i escalable. Ja són quatre les startups que han sortit al mercat, fruit de les dues anteriors edicions del programa.

Editat a 1 de juliol: La imatge es va fer a l’esdeveniment el passat 26 de juny

Compartir

¿Has adaptado tu negocio a la normativa de protección de datos?

, , ,

Si hay un tema que se ha puesto de moda estos últimos meses, es sin duda la nueva normativa en materia de protección de datos. Primero, fue el nuevo Reglamento General de Protección de Datos (RGPD), que empezaba su andanza el pasado 25 de mayo de 2018, y ahora ha sido la nueva Ley Orgánica de Protección de Datos que entró en vigor el pasado 5 de diciembre de 2018.

Como empresario, puedo asegurarte que en tu día a día, realizas numerosos tratamientos de datos personales, entendiendo como tal aquella información que nos permite identificar a una persona (cliente, proveedor, trabajador, colaborador, suscriptor, etc.), ya sea de forma directa o indirecta (nombre, DNI, dirección postal, número de teléfono, información referida a la identidad física, como los datos genéticos, fisiológicos, psíquicos, económicos, culturales o sociales).

Pues bien, debes de ser consciente que a la hora de tratar datos personales (no importa aquí si son muchos o pocos, o si tu negocio es más grande o más pequeño), estás obligado al cumplimiento de toda la normativa vigente en materia de protección de datos.

Es fundamental que te asegures que has tomado las medidas suficientes para evitar cualquier tipo de infracción frente a una posible inspección por parte de la Agencia Española de Protección de Datos.

Hoy, vamos a centrarnos en la figura del encargado del tratamiento de datos personales y la importancia, como responsables del tratamiento, de asegurarnos que quienes actúan en nuestro nombre como encargados, lo hacen cumpliendo con las garantías suficientes y las exigencias impuestas por la normativa vigente.

“La nueva normativa exige que nos aseguremos que las personas con las que trabajamos (proveedores y/o trabajadores), cumplen en materia de protección de datos y que toman las medidas de seguridad necesarias para salvaguardar los datos personales a los que tienen acceso como consecuencia del desarrollo de su actividad profesional”

Empecemos por entender la figura del Encargado del tratamiento de datos personales. El Encargado de datos personales es aquella persona (o entidad) que va a manejar en el día a día los datos personales según las instrucciones emitidas por el responsable.

Por ejemplo, yo recojo los datos personales mediante las facturas que hago a mis clientes (yo soy el responsable de los datos de mis clientes). Para cumplir con las diferentes obligaciones que me impone la agencia tributaria, procedo a remitir dichas facturas a mi gestor para que realice las liquidaciones correspondientes y presente los formularios oportunos. Para que el gestor que he contratado pueda realizar dichas acciones, deberá de tener acceso a los datos personales de mis clientes. Ese gestor, en este caso, actuará como encargado del tratamiento.

Para cumplir con la presente normativa, debemos, como hemos puntualizado anteriormente, asegurarnos que nuestros encarados del tratamiento cumplen con la normativa en materia de protección de datos, y a su vez, debemos tener forma de demostrarlo frente a una posible inspección.

En el supuesto de nuestros proveedores, lo más aconsejable, es redactar un contrato de encargado del tratamiento.

A continuación te dejo el link de la guía que ha creado la Agencia Española de Protección de datos en la que se detalla de forma muy clara la figura del encargado del tratamiento e incluso, adjunta una plantilla de contrato.

Como representante de tu empresa y conocedor del tratamiento de datos que realizas en tu día a día, es fundamental que conozcas tus obligaciones y en especial, como hacer frente a las mismas. Es por ello que te esperamos el día 4 de julio a las 9.30h en el seminario “Protegeix la teva marca i la teva empresa 2.0” para tratar este tema en profundidad. No permitas que la dejadez en este asunto suponga graves consecuencias económicas para tu empresa, y en especial, una pérdida de confianza por parte de tus clientes.

Puedes inscribirte en este enlace.

 

Núria Ramírez

The Legal Hat

 

 

 

Compartir

Supervivència de les empreses assessorades

, , ,

La taxa de supervivència de les empreses que l’any 2015 van rebre assessorament de PROCORNELLÀ és del 66,8%, superior a la del conjunt dels centres local analitzats, el qual és de un 59,8% en la demarcació de Barcelona.

La Diputació de Barcelona ha presentat l’estudi de seguiment de les empreses creades fa tres anys (2015) assessorades pels Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE) de la demarcació de Barcelona, en total 1.592 persones emprenedores que van posar en marxa una empresa amb l’acompanyament.

Altres dades de l’estudi s’adjunten en el següent document:

Podeu descarregar l’arxiu fent clic aquí:

SUPERVIVÈNCIA

Compartir

MERCAT CUEME: 9 COOPERATIVES DE 3 ESCOLES DE CORNELLÀ VENEN ELS SEUS PRODUCTES

, ,

El Departament d’Educació i el Centre d’Empreses PROCORNELLÀ juntament amb el Suport de la Diputació de Barcelona, portem a terme el Programa CUEME, Cultura emprenedora a l’escola, dirigit al Cicle Superior de Primària.

Aquest programa treballa transversalment sota la metodologia de projectes i es constitueix una cooperativa per classe on els nois i noies prenen decisions en consens, treballen el lideratge horitzontal i posen les seves capacitats individuals al servei del grup. El programa els hi permet conèixer els recursos del territori i dedicar part dels seus beneficis a una acció solidària.

Durant tot el curs, els alumnes creen la cooperativa (prèviament venen al Viver d’Empreses on els formem per tal que coneguin tota la part legal), realitzen un estudi de mercat i de costos (amb l’assessorament de la Sònia Palau, experta en màrqueting i finances del Centre d’Empreses) per decidir quin producte vendran, creen un blog per tenir presència digital de la seva cooperativa, fan una falca publicitària a la ràdio, realitzen tots els tràmits per posar una parada de mercat a l’Ajuntament i finalment venen els productes que ells mateixos han creat amb les seves pròpies mans.

Enguany, han participat 9 cooperatives de les escoles L’Areny, Sant Miquel i Suris i el passat 31 de maig van posar a la venda els productes que van fabricar per tal de culminar el projecte i poder celebrar la feina feta.

 

El mercat de les cooperatives va tenir lloc a la plaça Lluis Companys (mercat centre).
Compartir

3a edició del Projecte Comerç 21

, ,

Us presentem  la tercera edició del Projecte Comerç 21 que porta a terme la Gerència de Serveis de Comerç  de la  Diputació de Barcelona conjuntament amb PIMEComerç i que compta amb la col·laboració del Centre d’Empreses PROCORNELLÀ.

El projecte està dirigit als comerços i serveis amb objectiu de millora de l’oferta comercial dels municipis de la demarcació de Barcelona a través del suport i impuls a un màxim de 50 micropimes amb capacitat i voluntat de millora i creixement del negoci.

L’acció consisteix en el suport, assessorament i acompanyament personalitzat a les empreses seleccionades en tres fases: planificació, execució i seguiment.

Planificació

Diagnosi de l’empresa, definició d’objectius i accions de futur per assolir-los. Durant aquesta fase farem:

  • Inici del projecte i sessió de networking entre els participants
  • 6 hores d’assessorament individualitzat
  • Sessions col·lectives sobre temàtiques generals identificades en base a les empreses participants

Execució

10 hores d’acompanyament individualitzat en la implementació de les actuacions plantejades a la fase 2 per materialitzar els objectius.

Seguiment

Les empreses rebran dues hores d’assessorament individualitzat als 6 mesos d’haver acabat el projecte, i una altra sessió de 2 hores més als següents 6 mesos, és a dir, un any després de la implementació de les accions.

 

Per participar en aquest projecte, els comerços hauran d’omplir aquest full de sol·licitud i presentar-ho per correu electrònic a l’adreça,  info@comerc21.cat, o per correu postal al carrer Viladomat, 174. 08015 Barcelona.

 

Per tal d’omplir la informació i conèixer les característiques del projecte, no dubteu en contactar amb nosaltres. Podeu fer-ho per telèfon al 934748042 o a través d’aquest formulari i demanar cita amb un/a tècnic/a.

 

La participació en l’acció té un preu per l’empresa beneficiària de 121 euros (IVA inclòs) i que es farà efectiu un cop sigui seleccionada. La resta de l’import del cost de l’acció serà subvencionada per la Diputació de Barcelona i PIMEC.

 

Al web del projecte www.comerc21.cat trobareu tota la informació, així com, el full d’inscripció per presentar la vostra candidatura.

 

Us animem a participar en el projecte, amb el convenciment que serà una bona eina pel vostre negoci, ja que l’acció serà portada a terme per grans professionals del món del retail.

 

El termini per presentar les candidatures finalitza el pròxim dia 7 de juny de 2019.

Compartir

Xerrada d’Emili Duró a l’Auditori per ajudar a crear un pou d’aigua a l’Àfrica!

, ,

Urleku és una ONG que tracta els problemes de l’aigua on més ho necessiten. Des de la seva creació fa 6 anys, han aconseguit recollir fons per a la creació de 4 pous a Kenya i un al Congo que s’acabarà de construir aquest juliol.

Amb l’esdeveniment d’Emili Duró, que han organitzat pel pròxim 29 de maig “El coraje de soñar”, esperen poder construir el sisè pou a Togo, ja que la totalitat dels diners recaptats aniran destinats a aquest propòsit.

El tercer pou que van construir a Kenya, el van realitzar gràcies a dos esdeveniments, un dels quals va ser també a l’Auditori de Cornellà amb Victor Küppers, l’any 2017.

Per tant, per què no omplim l’Auditori de nou per a gaudir de la bona energia de l’Emili i a més a més ajudem a fer que la gent de Togo tingui una vida millor?

 

Compra la teva entrada aquí: www.auditoricornella.com

PREU DE L’ENTRADA: 20€ que aniran destinats, íntegrament, a la construcció d’un pou d’aigua a Àfrica.

Compartir

¿Cómo podemos incrementar la percepción de valor de nuestros productos o servicios?

, ,
“Designed by Freepik”

 

La Venta de Valor es una estrategia comercial que se enfoca en el CLIENTE y en el VALOR que percibe al comprar nuestros productos o servicios frente a las posibles alternativas que ofrece nuestra competencia.

 

Para incrementar la percepción de valor, hemos de:

  • conocer a nuestro cliente,
  • reconocer sus necesidades,
  • saber cómo somos capaces de satisfacerlas con nuestros productos y servicios con una propuesta única y
  • diferencial a nuestra competencia.

 

Cuando hablamos de Cliente, es importante tener en consideración dos aspectos importantes:

 

  1. Segmentación: Hemos de investigar y entender nuestro mercado lo suficientemente bien como para poder dividirlo en segmentos, buscando necesidades comunes que podamos resolver indiscutiblemente.

 

  1. Cadena de toma de decisiones: En la compra de un producto o servicio participan distintas personas. Por ejemplo: usuario, financiero, director general…. Cada uno de ellos tiene necesidades diferentes y tenemos que saber direccionarlas todas.

 

El valor del cliente se puede obtener de una ecuación simple:

 

Valor = Beneficios– Costes

 

Los costes no se centran exclusivamente en el PRECIO que paga el cliente por el producto o el servicio. Hemos de considerar lo que le cuesta la implantación en tiempo, esfuerzo, etc.

 

No hemos de competir por precio. Hemos de establecer un precio que sea justo y  que deje claro que los clientes están recibiendo el máximo valor.

 

Los beneficios que obtiene un cliente pueden ser:

 

  1. Funcionales (ahorro de tiempo, reducción del riesgo, reducción de costes, mejora de la calidad de sus servicios, etc.)
  2. Emocionales (éxito en la empresa, imagen, conocimiento, experiencia, etc.)

 

¡Son tan importantes los unos como los otros!

 

Los beneficios que ofrecemos no pueden ser una declaración genérica dirigida a nuestro mercado objetivo en su totalidad. En lugar de una descripción amplia de todo lo que puede ofrecer nuestro producto o servicio, es indispensable identificar y resaltar el pequeño subconjunto de capacidades más relevantes para abordar con éxito el problema que hemos identificado en cada persona que toma decisiones.

 

La venta basada en el valor requiere ser muy específico sobre el valor que ofrecemos a cada cliente y por lo tanto necesita de una PROPUESTA DE VALOR única y diferente a la que ofrece nuestra competencia.

 

Hemos de conocer también nuestra competencia y para ello hemos de considerar todas las empresas que ofrecen exactamente lo que ofrecemos o aquellas que ofrecen un producto/servicio substitutivo. Con productos similares, los clientes no tienen más remedio que hacer una elección subjetiva. Hemos de comunicar lo que nos hace diferentes, y trabajar continuamente para aumentar esa propuesta de valor diferenciadora.

 

No nos podemos olvidar de:

  • Identificar en que somos buenos y diferentes
  • Comunicar una propuesta de valor clara
  • Cuantificar el valor con datos reales
  • Preguntar a nuestros clientes porque nos compran y utilizar estos testimonios en nuestros comunicaciones

 

Y por último, en un proceso de Venta de Valor, hemos de facilitar el proceso de compra y no el de venta. Es muy importante diseñar un proceso con etapas clave e hitos diseñados para avanzar una oportunidad bien calificada a través del proceso de decisión de compra.

 

Si quieres saber más sobre éste y otros aspectos de marketing, ven a la siguiente formación que impartimos en Esplugues: haz clic en este enlace

Compartir

Exportmetropolis: augmenta la teva possibilitat de negoci

, ,

Exportmetropolis és una iniciativa de l’Agència de Desenvolupament Econòmic de l’AMB, promoguda amb col·laboració dels municipis metropolitans, per impulsar la internacionalització del teixit empresarial i contribuir a millorar-ne la competitivitat.

L’objectiu és assessorar les empreses metropolitanes que vulguin iniciar un procés d’exportació i acompanyar-les en accions de promoció exterior.

S’adreça a empreses individuals, microempreses i pimes de productes i serveis de qualsevol sector sense o amb poca experiència en l’àmbit internacional que vulguin iniciar un procés d’exportació.

Què s’ofereix?

»»Sessió de formació bàsica sobre negoci internacional, de 5 hores de durada.
»»Informe individual sobre potencial internacional i oportunitats de negoci a l’exterior.
»»Participació en accions de promoció internacional.
»»Certificat de participació en el projecte Exportmetropolis.

Fases del projecte:

Fase 1. Assessorament.

– Sessió de formació (5 hores):
»»Internacionalització del model de negoci: per què exportar?
»»El pla de negoci internacional
»»Selecció del mercat més interessant per a l’empresa
»»Localització en els mercats internacionals dels clients potencials per a l’empresa
»»Com comunicar el producte o servei en l’àmbit internacional
»»Principals fonts d’informació

– Anàlisi de l’empresa:
»»Elaboració d’una diagnosi del potencial exportador de l’empresa
»»Punts forts i punts febles de l’empresa
»»El departament internacional de la microempresa
»»Recomanacions finals

Fase 2. Promoció internacional.
Participació de 21 empreses en accions sectorials en mercats europeus: fires internacionals, missions empresarials, viatges individuals, trobades amb compradors, etc. Aquestes accions s’adaptaran a les característiques, necessitats i capacitat econòmica de les empreses participants.

Informació tècnica:

La fase 1 és totalment gratuïta. Les despeses (viatges, acreditacions, allotjament, etc.) derivades de la participació en les accions de la fase 2 en què es vulgui participar de manera voluntària, aniran a càrrec de l’empresa. La participació de l’empresa en la fase 1 d’assessorament no implica forçosament que hagi de participar en la fase 2 de promoció internacional.

Més informació a la web de l’AMB: http://agenciaeconomica.amb.cat/internacionalitzacio-i-inversions/exportmetropolis

Compartir