Subvenció a la contractació projecte Ocupa’m (6+6) de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat

, ,

S’ha obert la convocatòria 2019 de la subvenció a la contractació projecte Ocupa’m (6+6) de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat

 

Destinataris:

Aquesta subvenció es destina a empreses amb seu social, delegació o centre de treball a Cornellà de Llobregat que contractin persones a l’atur residents a Cornellà.

 

Requisits:

  • El treballador ha d’estar empadronat a Cornellà de Llobregat, inscrit com a demandant d’ocupació tant a l’ Oficina de Treball de la Generalitat com a la Borsa de demandants d’Ocupació de l’Ajuntament de Cornellà.
  • El contracte de treball subscrit ha de tenir una durada mínima de 12 mesos consecutius (contracte indefinit, temporal, formació o pràctiques) i a jornada igual o superior al 50%.
  • Les empreses no han d’haver efectuat acomiadaments de treballadors, regulacions d’ ocupació o acomiadaments objectius en els 3 mesos anteriors a la data de contractació i s’han de trobar al corrent de pagaments amb l’Agència Tributaria, la Generalitat de Catalunya, la Seguretat Social i l’Ajuntament de  Cornellà.
  • L’empresa ha de proporcionar formació bàsica en prevenció de riscos laborals dins dels primers 9 mesos de contracte i en horari laboral.

 

Quantia de la subvenció:

L’ajut contempla la subvenció dels sis primers mesos del contracte de treball i pels següents conceptes: salari brut mensual (segons grup de cotització i quantia ap. 3 de les bases reguladores), part proporcional de pagues extres i cost de Seguretat Social a càrrec de l’empresa. En cas de jornada parcial, l’import serà proporcional al percentatge de la jornada treballada.

 

El termini de presentació és fins el 14 d’octubre de 2019

 

Per ampliar la informació podeu contactar amb la Mª Pilar Romero mromero@procornella.cat o l’Ana Pérez aperez@procornella.cat del Centre d’Empreses PROCORNELLÀ.

Podeu consultar les bases reguladores AQUI

Compartir

Nueva Convocatoria del programa Cornellà OPEN FUTURE abierta

, , ,

Desde hoy, 17 de septiembre y hasta el próximo 31 de octubre, estará abierta la nueva convocatoria del Programa de Incubación y Aceleración de Ideas, Cornellà Open Future.

Buscamos personas o equipos que tengan ideas de base digital y/o tecnológica que deseen participar en la IV Edición del Programa de Incubación de startups que se iniciará el 15 de enero del 2020 y finalizará el 16 de diciembre del 2020 y que su domicilio social, fiscal o centro de actividad actual o futuro se encuentre en el Área Metropolitana de Barcelona.

El Programa   se divide en 3 fases selectivas  de 3 meses cada una, que tienen por objetivo  (1) validar la idea y definir el modelo de negocio, (2) validar el modelo de negocio y (3) salir al mercado, respectivamente.

Este programa, 100% subvencionado, está gestionado por  el Centre d’Empreses Procornellà que cuenta con más de 25 años de experiencia incubando más de 200 iniciativas empresariales al año.  Incluye :

  1. Un programa formativo especializado en incubación de startups con más de 30 sesiones grupales y 30 tutorías individuales.
  2. Acceso a nuestra red de contactos, mentores sectoriales y eventos.
  3. Acceso a un espacio de trabajo compartido “todo incluido”.
  4. Acceso a la Gestoría del Centre para consultas en cuestiones legales, mercantiles, contables, fiscales y laborales y a su Punto de Atención a Emprendedores (PAE).
  5. Posibilidad de participar en los Premis Metropolitans de suport a la Innovació 2020.

El Programa Cornellà Open Future que se desarrolla en el Hub “La Pirámide”, es una iniciativa impulsada por el Ayuntamiento de Cornellà de Llobregat y Telefónica desde el año 2016, a través del Centre d’Empreses Procornellà, con el objetivo de fomentar la creación de empresas de base digital y tecnológica, así como de atraer talento que aporte innovación al tejido empresarial del territorio.

En esta Edición del Programa COF, cabe destacar la participación del Área Metropolitana de Barcelona (AMB)  por segundo año consecutivo.

Para más información o para inscribirse ir a aquí.

Compartir

Val la pena crear un compte d’Instagram professional?

, ,

Instagram és la quarta xarxa social que més es fa servir a dia d’avui a nivell mundial. Un 65% dels usuaris que utilitzen aquesta xarxa social es troben entre els 18 i 34 anys.

A Espanya, l’augment d’usuaris d’aquesta xarxa social en l’últim any ha estat de 2 milions, deixant una xifra de 15 milions d’usuaris entre els quals, un 66% es troben entre 18 i 39 anys. A més a més, és la xarxa social que més dones fan servir (un 56%).

Si volem apropar la nostra marca als consumidors, aquesta és la xarxa social que necessitem. I què ens permet fer a nivell professional que en el perfil personal no es pot fer?

  • Podem veure estadístiques de les nostres publicacions:
    • Direct: quantes vegades s’ha compartit via missatge privat
    • Impressions: nº total de vegades que s’ha vist la teva publicació (i d’on provenen: pàgina d’inici, hashtags, perfil…)
    • Abast: nº de comptes úniques que han vist la teva publicació
    • Interaccions: nº de visites del nostre perfil arrel de la publicació.
    • Seguiments: nº de comptes que han començat a seguir-te
  • A la biografia:
    • Pots posar la teva empresa en la categoria corresponent
    • Pots fer una descripció de la teva activitat
    • Hi ha un botó de contacte directe que pots personalitzar amb el teu telèfon i el teu correu electrònic.
    • Pot posar un enllaç directe a la teva direcció física
    • Pots posar un enllaç directe a la teva web. Truc: pots posar un enllaç a ee i d’aquesta manera podràs posar botons, amb més enllaços. Exemple:

 

  • Pots compartir el contingut directament amb la teva pàgina de Facebook (tot i que nosaltres recomanem que els continguts es creïn individualment per a cada xarxa social).
  • Pots promocionar els continguts que desitgis d’una manera fàcil i ràpida.

Ara que ja hem vist les avantatges de tenir compte professional però si et vas crear una compte personal i ja tens seguidors, no pateixis! No has de crear una de nova! Pots fer el canvi d’una a l’altre de la següent manera:

  • Quan estem al nostre perfil personal, cliquem a les 3 ratlles que apareixen a dalt a la dreta i després a Configuración / Cuenta / Cambiar a cuenta professional:

Esperem que aquest article t’hagi ajudat però si necessites saber més, truca’ns o sol.licita cita amb un assessor aquí.

 

Compartir

Oberta la nova convocatòria de la subvenció d’autoocupació de joves inscrits a Garantia Juvenil

, , ,

El passat 15 de juliol es va publicar en el DOGC la resolució de l’obertura de la convocatòria de la subvenció d’autoocupació de joves inscrits en el programa de Garantia Juvenil

Quin és l’objectiu?

  • Oferir a les persones joves inscrites al Programa de Garantia Juvenil una experiència d’emprenedoria per facilitar la seva ocupació com a treballador/a autònom.
  • Garantir uns ingressos mínims a l’inici de la seva activitat.

A qui va dirigit?

Poden sol·licitar aquests ajuts els joves, prèviament inscrits al programa de Garantia Juvenil, que es donin d’alta com a treballadors autònoms des de l’1 d’octubre de 2018 fins a la data màxima de presentació de sol·licituds de subvenció: 01/10/2019.

 

Import

La quantia màxima d’aquesta subvenció és de 10.000 euros per la permanència durant 12 mesos ininterromputs d’alta al règim especial de la Seguretat Social dels treballadors autònoms (RETA), règim especial que correspongui o mutualitat del col·legi professional corresponent.

Termini

El termini per a presentar la sol·licitud és Des del 23 de juliol de 2019 fins a l’1 d’octubre de 2019.

Passos a realitzar

  • Donar-te d’alta a la Seguretat Social (autònom) o mútua professional i a Hisenda (activitat).
  • Sol·licitar la subvenció (fins al 01/10/2019)

 

Si voleu més informació, podeu entrar en aquest enllaç o si preferiu, podeu veure la resolució entrant aquí.

Si necessiteu assessorament sobre aquest tema, podeu sol.licitar una visita amb un tècnic trucant al 93.474.80.42 o a través d’aquest formulari.

Compartir

Nova convocatòria per a la concessió de subvencions en l’àmbit del comerç al detall i dels serveis

, , ,

Des del Centre d’Empreses us informem que s’ha obert la convocatòria per la concessió de les subvencions en l’àmbit del comerç al detall i dels serveis, amb la finalitat de promocionar i impulsar el sector comercial, de serveis i fomentar la competitivitat i la qualitat d’aquests sectors.

Les sol·licituds, juntament amb la documentació i annexos corresponents, es poden presentar des del dia 8 de juliol de 2019 i fins a l’exhauriment del pressupost destinat a aquest programa amb el límit màxim del dia 31 de desembre de 2019. Es recomana enviar la sol·licitud al més aviat possible!

Als efectes d’aquesta convocatòria s’entenen com empreses de serveis a les persones aquelles que presten les activitats empresarials que es relacionen a continuació:

  • Tallers mecànics.
  • Serveis fotogràfics.
  • Copisteries i arts gràfiques.
  • Serveis de reparacions.
  • Agències de viatges detallistes.
  • Tintoreria i bugaderies.
  • Perruqueria i salons d’estètica i bellesa.
  • Bars i restaurants.
  • Serveis de menjar preparat i càtering.

 

Es consideraran subvencionables aquelles despeses que s’imputin al desenvolupament de les accions per respondre de manera inequívoca a la seva naturalesa, resultin estrictament necessàries i que s’hagin realitzat durant el període d’execució de l’actuació i hagin estat efectivament pagades pel beneficiari abans de la finalització del termini de presentació de la justificació econòmica.

Les actuacions per a les quals es sol·liciti la subvenció s’han de realitzar de manera efectiva durant l’any 2019 i han de ser englobades en el desenvolupament dels programes següents:

  1. Suport a les entitats representatives del sector del comerç.
  2. Suport a la professionalització del món associatiu.
  3. Suport a la millora de la competitivitat dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària.
  4. Suport a la participació de les empreses de comerç en fires sectorials, multisectorials i professionals d’àmbit nacional, estatal i internacional.
  5. Suport en el procés de transformació digital de les empreses.
  6. Suport a la nova implantació de comerços i millora comercial dels establiments i la instal·lació de sistemes de “Click & Collect”.
  7. Programa per a la internacionalització de la moda.
  8. Programa per a la internacionalització de l’artesania.
  9. Programa per a la promoció i comercialització dels productes artesans.
  10. Programa per a la millora de la gestió de l’empresa artesana.
  11. Programa per a la notorietat de les fires i fires-mercat d’artesania.

 

Per a més informació:

  • Podeu clicar en aquest enllaç per veure les bases:

https://dogc.gencat.cat/ca/pdogc_canals_interns/pdogc_resultats_fitxa/?action=fitxa&documentId=846466

  • I en aquest enllaç podeu descarregar la sol·licitud:

https://canalempresa.gencat.cat/ca/integraciodepartamentaltramit/tramit/PerTemes/Programa_per_a_la_nova_implantacio_de_comercos_i_millora_comercial_dels_establiments-00001?category=72fd315c-a82c-11e3-a972-000c29052e2c&moda=1

 

Si necessiteu un assessorament al respecte, no dubteu en trucar al 93.474.80.42 o omplir aquest formulari i demanar cita amb un tècnic del Centre d’Empreses (gratuït).

 

Compartir

Subvenció a la contractació de persones majors de 30 anys

, , ,

Us facilitem informació del “Programa 30 Plus” que permet la contractació subvencionada de perfils auxiliar administratiu, mosso de magatzem, operari, teleoperadora, comercial…

 

La subvenció és de 858 euros/mes per jornada completa i per un màxim de 9 mesos.

 

Està promogut pel SOC i gestionat per AEBALL que s’encarrega de la selecció gratuïta de candidats i organització de la formació obligatòria subvencionada específica pel lloc de feina.

 

Requisits de la persona contractada:

 

  • Tenir més de 30 anys i estar aturat inscrit en l’Oficina de Treball
  • Participar en una formació subvencionada específica pel lloc de Treball que es farà durant el contracte i en paral·lel a la feina (d’entre 20 i 100 hores de durada). A l’agost no hi haurà formació.

 

Requisits del contracte:

 

  • L’inici del contracte ha de ser imminent i la durada mínima del contracte de 6 mesos.
  • Jornada: 32 hores setmanals durant la formació i desprès pot ampliar-se a 40 hores setmanals
  • El tipus de contracte ha de permetre la jornada a temps parcial (perquè pugui fer la formació en paral·lel a la feina que pot passar a jornada completa un cop finalitzada la formació)

 

El termini de sol·licitud finalitza el mes de juliol. Per ampliar informació i presentar sol·licituds podeu contactar amb Ana Ridruejo – AEBALL e-mail ana@aeball.com

 

Compartir

Dues startups del Hub de Cornellà Open Future, a la recerca de capital inversor en el Investors in love 2019

, , ,

Rawdata i Hacktheflight exposaran les seves idees de negoci el 26 de juny a Saragossa, epicentre de les millors solucions innovadores de base tecnològica.

El Hub La Estación de Saragossa acull el Investors in love 2019, un esdeveniment que reuneix inversors, startups, clients i institucions amb presència de Hubs Open Future de tota Europa. La trobada és una mostra de la gran aposta per la innovació que es realitza gràcies a l’aliança d’institucions públiques i privades sota el paraigua del programa Open Future impulsat per Telefònica. Els projectes que participen en el programa d’acceleració del Hub La Piràmide de Cornellà viatjaran fins a Saragossa acompanyats de l’equip tècnic del Centre d’Empreses de Procornellà, gestor del Cornellà Open Future.

Dos d’aquests projectes han estat escollits per participar en la zona d’exposició on es donaran a conèixer les darreres novetats i projectes escalables procedents dels diferents hubs d’Espanya: Rawdata, que proposa la creació de sistemes d’intel·ligència artificial i big data aplicats a la predicció quantitativa i qualitativa en explotacions agràries i Hacktheflight, que ha desenvolupat un agregador d’ofertes de vols online. Ambdues formen part de l’actual Fase 3 – Seed del programa d’acceleració Cornellà Open Future que es va posar-se en marxa el passat mes d’abril i que durant sis mesos ofereix l’assessorament i la formació necessària per poder sortir a mercat i obtenir el finançament. Dels vuit projectes que actualment estan sent accelerats des de Cornellà Open Future, sis ja tenen el producte o servei desenvolupat i en fase pilot amb clients. A més, els participants preparen el seu Pitch per optar a candidatura al Premi al Millor Projecte Empresarial de Base Digital de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

En el transcurs del Investors in love 2019, vuit startups de diferents hubs europeus presentaran solucions tecnològiques innovadores a la recerca l’inversió. En el marc de l’esdeveniment també hi ha l’apartat expositiu abans esmentat i és aquí on participaran els nostres dos projectes.

Open Future és l’aliança d’institucions públiques i privades juntament amb Telefònica, centrat en innovació i emprenedoria. Des de 2013 aposta per donar el recolzament institucional i social que els nous projectes tecnològics necessiten. En aquest marc i gràcies al conveni entre l’Ajuntament de Cornellà i Telefònica Open Future en 2016 va néixer el Hub La Piràmide amb un clar objectiu de treballar colze a colze per detectar, desenvolupar i potenciar el talent i l’emprenedoria de base digital i escalable. Ja són quatre les startups que han sortit al mercat, fruit de les dues anteriors edicions del programa.

Editat a 1 de juliol: La imatge es va fer a l’esdeveniment el passat 26 de juny

Compartir

¿Has adaptado tu negocio a la normativa de protección de datos?

, , ,

Si hay un tema que se ha puesto de moda estos últimos meses, es sin duda la nueva normativa en materia de protección de datos. Primero, fue el nuevo Reglamento General de Protección de Datos (RGPD), que empezaba su andanza el pasado 25 de mayo de 2018, y ahora ha sido la nueva Ley Orgánica de Protección de Datos que entró en vigor el pasado 5 de diciembre de 2018.

Como empresario, puedo asegurarte que en tu día a día, realizas numerosos tratamientos de datos personales, entendiendo como tal aquella información que nos permite identificar a una persona (cliente, proveedor, trabajador, colaborador, suscriptor, etc.), ya sea de forma directa o indirecta (nombre, DNI, dirección postal, número de teléfono, información referida a la identidad física, como los datos genéticos, fisiológicos, psíquicos, económicos, culturales o sociales).

Pues bien, debes de ser consciente que a la hora de tratar datos personales (no importa aquí si son muchos o pocos, o si tu negocio es más grande o más pequeño), estás obligado al cumplimiento de toda la normativa vigente en materia de protección de datos.

Es fundamental que te asegures que has tomado las medidas suficientes para evitar cualquier tipo de infracción frente a una posible inspección por parte de la Agencia Española de Protección de Datos.

Hoy, vamos a centrarnos en la figura del encargado del tratamiento de datos personales y la importancia, como responsables del tratamiento, de asegurarnos que quienes actúan en nuestro nombre como encargados, lo hacen cumpliendo con las garantías suficientes y las exigencias impuestas por la normativa vigente.

“La nueva normativa exige que nos aseguremos que las personas con las que trabajamos (proveedores y/o trabajadores), cumplen en materia de protección de datos y que toman las medidas de seguridad necesarias para salvaguardar los datos personales a los que tienen acceso como consecuencia del desarrollo de su actividad profesional”

Empecemos por entender la figura del Encargado del tratamiento de datos personales. El Encargado de datos personales es aquella persona (o entidad) que va a manejar en el día a día los datos personales según las instrucciones emitidas por el responsable.

Por ejemplo, yo recojo los datos personales mediante las facturas que hago a mis clientes (yo soy el responsable de los datos de mis clientes). Para cumplir con las diferentes obligaciones que me impone la agencia tributaria, procedo a remitir dichas facturas a mi gestor para que realice las liquidaciones correspondientes y presente los formularios oportunos. Para que el gestor que he contratado pueda realizar dichas acciones, deberá de tener acceso a los datos personales de mis clientes. Ese gestor, en este caso, actuará como encargado del tratamiento.

Para cumplir con la presente normativa, debemos, como hemos puntualizado anteriormente, asegurarnos que nuestros encarados del tratamiento cumplen con la normativa en materia de protección de datos, y a su vez, debemos tener forma de demostrarlo frente a una posible inspección.

En el supuesto de nuestros proveedores, lo más aconsejable, es redactar un contrato de encargado del tratamiento.

A continuación te dejo el link de la guía que ha creado la Agencia Española de Protección de datos en la que se detalla de forma muy clara la figura del encargado del tratamiento e incluso, adjunta una plantilla de contrato.

Como representante de tu empresa y conocedor del tratamiento de datos que realizas en tu día a día, es fundamental que conozcas tus obligaciones y en especial, como hacer frente a las mismas. Es por ello que te esperamos el día 4 de julio a las 9.30h en el seminario “Protegeix la teva marca i la teva empresa 2.0” para tratar este tema en profundidad. No permitas que la dejadez en este asunto suponga graves consecuencias económicas para tu empresa, y en especial, una pérdida de confianza por parte de tus clientes.

Puedes inscribirte en este enlace.

 

Núria Ramírez

The Legal Hat

 

 

 

Compartir

Supervivència de les empreses assessorades

, , ,

La taxa de supervivència de les empreses que l’any 2015 van rebre assessorament de PROCORNELLÀ és del 66,8%, superior a la del conjunt dels centres local analitzats, el qual és de un 59,8% en la demarcació de Barcelona.

La Diputació de Barcelona ha presentat l’estudi de seguiment de les empreses creades fa tres anys (2015) assessorades pels Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE) de la demarcació de Barcelona, en total 1.592 persones emprenedores que van posar en marxa una empresa amb l’acompanyament.

Altres dades de l’estudi s’adjunten en el següent document:

Podeu descarregar l’arxiu fent clic aquí:

SUPERVIVÈNCIA

Compartir

MERCAT CUEME: 9 COOPERATIVES DE 3 ESCOLES DE CORNELLÀ VENEN ELS SEUS PRODUCTES

, ,

El Departament d’Educació i el Centre d’Empreses PROCORNELLÀ juntament amb el Suport de la Diputació de Barcelona, portem a terme el Programa CUEME, Cultura emprenedora a l’escola, dirigit al Cicle Superior de Primària.

Aquest programa treballa transversalment sota la metodologia de projectes i es constitueix una cooperativa per classe on els nois i noies prenen decisions en consens, treballen el lideratge horitzontal i posen les seves capacitats individuals al servei del grup. El programa els hi permet conèixer els recursos del territori i dedicar part dels seus beneficis a una acció solidària.

Durant tot el curs, els alumnes creen la cooperativa (prèviament venen al Viver d’Empreses on els formem per tal que coneguin tota la part legal), realitzen un estudi de mercat i de costos (amb l’assessorament de la Sònia Palau, experta en màrqueting i finances del Centre d’Empreses) per decidir quin producte vendran, creen un blog per tenir presència digital de la seva cooperativa, fan una falca publicitària a la ràdio, realitzen tots els tràmits per posar una parada de mercat a l’Ajuntament i finalment venen els productes que ells mateixos han creat amb les seves pròpies mans.

Enguany, han participat 9 cooperatives de les escoles L’Areny, Sant Miquel i Suris i el passat 31 de maig van posar a la venda els productes que van fabricar per tal de culminar el projecte i poder celebrar la feina feta.

 

El mercat de les cooperatives va tenir lloc a la plaça Lluis Companys (mercat centre).
Compartir