RawData recibe 260.000€ de inversión para hacer la agricultura más rentable

, , , , ,

Fotografia del 16-10-2019: RAW DATA rebent el 1r premi dels Premis Metropolitans a la Innovació 2019 – Cornellà Open Future

  • La tecnológica sale al mercado después de participar en la edición de 2019 del programa de aceleración de startups Cornellà Open Future, gestionado por el Centro de Empresas Procornellà

  • La empresa tecnológica del sector agrotech cierra su primera ronda de inversión, inicialmente planteada en 150.000 €, hasta los 260.000 €, a través de Archipelago Next, Startupxplore, StartupLabSpain y SeedRocket.

 

 

Barcelona, 15/01/2021. RawData, la startup agritech que propone soluciones de Inteligencia Artificial y Big Data para agricultura, ha completado su primera ronda de inversión con 260.000€.

 

La inteligencia artificial de RawData facilitan a los gestores de explotaciones agrícolas una herramienta de integración de datos y apoyo a la toma de decisión para optimizar las decisiones en tres aspectos clave: planificación de la cosecha (fecha óptima de cosecha y volumen esperado), integración de datos de múltiples fuentes para su análisis y mejorar la sanidad de cultivo con alertas de enfermedades y/o meteorología.

 

De esta manera, combinando imágenes por satélite, bancos de datos agrometeorológico y otras fuentes de datos con información del propio usuario, RawData ayuda a tomar decisiones que impactan en la reducción de costes y en el incremento de calidad de sus productos, y por tanto, en los beneficios.

 

Una de las ventajas principales de esta tecnología es que opera sin necesidad de implantar ningún tipo de dispositivos físicos en campo para proporcionar el servicio, lo cual reduce el coste de implantación e incrementa exponencialmente la escalabilidad de las soluciones y el proyecto.

 

Además, RawData lanzó a inicios de 2020 una solución para digitalizar partes de trabajo verificando la identidad del trabajador con reconocimiento facial. Esta solución va dirigida al mismo público de clientes, añadiendo el mercado de las ETT que operan en el sector agrícola. Este servicio permite complementar la oferta tecnológica de RawData.

 

Para más información consultar agrawdata.com o contactar al 676 951 105.

 

Compartir

Què passa quan els contextos comunicatius professionals són eficaços?

, , , , ,

A l’activitat personal i professional diària hi ha contextos de comunicació oral que a vegades resolem de manera eficaç, però sovint, guiant-nos per la intuïció o la simple rutina.

Si aquesta comunicació és eficaç i es transfereix  a entorns comunicatius, tant de la vida personal como de la professional, té un impacte positiu i de millora en el nostre entorn.

La bona notícia és que es tracta d’una capacitat a desenvolupar en qualsevol moment de la nostra vida. S’aprèn des de la pressa de consciència, la identificació de bons referents comunicatius, i la pràctica.

 

Però què passa quan els contextos comunicatius professionals son eficaços? Imaginem que hagués alguna estratègia per a:

  • Augmentar la motivació de l’equip.
  • Millorar la qualitat del servei ofert.
  • Optimitzar els recursos i canals comunicatius de l’organització.
  • Aconseguir noves propostes.
  • Negociar amb més perspectiva.
  • Disminuir la durada de les reunions i augmentar la seva productivitat.
  • Reduir el percentatge d’incidències a la teva organització.
  • Generar menys confusió i malentesos.
  • Desenvolupar processos formatius orientats a la millora competencial professional d’impacte.

 

Construir entorns comunicatius laborals més eficaços suposa prendre consciència de les nostres expectatives i percepcions sobre la nostra competència comunicativa oral a l’entorn professional, i tenir una actitud oberta per a:

  • Identificar bones pràctiques comunicatives orals al nostre entorn i altres no tan bones
  • Consolidar els punts forts de la nostra comunicació oral i identificar els aspectes a millorar.
  • Posar en pràctica i avaluar la pròpia competència comunicativa oral en diferents contextos.
  • Aplicar mecanismes d’autoavaluació i avaluació cooperativa com a estratègia de millora contínua.

 

Ser professionals comunicativament competents ens suposa (adaptat d’Asensio Castañeda i Blanco Fernández, 2009):

  • Expressar idees amb claredat i vitalitat.
  • Escoltar i respondre amb adequació.
  • Convèncer amb les paraules.
  • Saben analitzar, sintetitzar i desenvolupar el discurs.
  • Ser capaces de revisar i optimitzar el discurs en un temps determinat.
  • Parlar amb fluïdesa, entusiasme i eficàcia.
  • Ser capaços d’improvisar i adequar-se a l’audiència.
  • Oratòria interpersonal.
  • Reflexió crítica, processant i explorant informació.

 

I sobre tot, aplicar adequadament els aspectes verbals i no verbals de la comunicació en contextos presencials i virtuals.

 

El Centre d’Empreses del Baix Llobregat – Procornellà fa 25 anys que està ajudant a créixer a les petites empreses del territori, aposta per reforçar una de les capacitats fonamentals per a l’empresari/a a l’hora de vendre, negociar i dirigir un equip: la capacitat de parlar bé en públic! Amb el curs “Vols parlar en públic? L’oratòria una eina útil per millorar la meva activitat professional hem treballat aquest mes de setembre  el desenvolupament competencial comunicatiu oral en entorns professionals.

T’hi esperem a la propera edició!

 

Carme Hernández-Escolano

Dra. en Ciències de l’Educació. Pedagoga, experta en comunicació oral per a institucions i empreses.

 

 

Compartir

Segona onada d’ajuts Covid per a restauració, centres d’estètica i establiments de centres comercials

, , , , ,

Podeu descarregar l’arxiu fent clic aquí

i també trobareu tota la informació en aquest enllaç

Compartir

Premis Metropolitans a la Innovació atorgats ahir al vespre en el marc del programa d’acceleració Cornellà Open Future

, , , , ,

L’Auditori de Cornellà va acollir el lliurament de guardons on van resultar premiades Meetoptics, Watteco i Abilista amb els premis econòmics. 

 

En total es van repartir 20.000€ en metàl·lic atorgats per l’AMB i premis en ‘espècie’ valorats en més de 26.000€ gràcies a Procornellà, Telefónica, Netmentora, Aeball, Innobaix i 2DigitsGrowth

 

Ahir al vespre es van lliurar els Premis Metropolitans de Suport a la Innovació, uns guardons que posen el punt i final a la quarta edició del programa d’acceleració d’idees de base digital i escalables, Cornellà Open Future. Van ser set les startups candidates als premis, totes elles han evolucionat dins el programa i s’han preparat durant mesos per la seva sortida al mercat. En total es van repartir tres premis en metàl·lic gràcies a l’aportació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i un total de cinc més que consisteixen en serveis que donaran el Centre d’Empreses Procornellà, la xarxa de líders d’empresa europea Netmentora, Telefónica,  l’Agència per a la Innovació i el Coneixement Innobaix, Aeball (Associació Empresarial de L’Hospitalet i Baix Llobregat) i l’acceleradora 2DigitsGrowth.

 

Meetoptics, guanyadora del primer premi de l’AMB

Els premis en metàl·lic van repartir un total de 20000€. Meetoptics, buscador intel·ligent especialitzat en fotònica, va aconseguir els 10000€ del primer premi. Watteco, plataforma d’inversió i dinamització de la transició energètica i energies renovables, va rebre els 7000€ del segon premi, tot i que Watteco, més avançada la gala, va acabar amb dos guardons més; i Abilista, Marketplace per a la fabricació de prototips, es va endur els 3000€ del tercer premi. Tots aquests premis tenen com a objectiu promoure iniciatives d’innovació tecnològica i/o digital a l’Àrea Metropolitana de Barcelona per tal d’enfortir el teixit econòmic del territori.

 

PriceMaker, guanyadora del premi ‘en espècie’ més important

El comitè avaluador també va dictaminar quines són les startups que devien optar als premis en ‘espècie’ tan o més importants que els metàl·lics perquè posen a disposició dels guardonat serveis importantíssims per integrar-se en el mercat com allotjament, assessorament, consultors, etc. de forma totalment gratuïta.

El guardó més important pel seu valor se’l va endur PriceMaker, una startup que proposa solucions d’Intel·ligència Artificial per a l’optimització de promocions d’empreses de gran consum. Els seus integrants tindran accés a la xarxa de líders d’empresa europea Netmentora durant tres mesos, servei valorat en 10000€. També aconsegueixen serveis d’allotjament, assessorament, gestoria, etc durant tot l’any 2021 en el Centre d’Empreses Procornellà valorat en 5000€ i, per últim, tindrà accés al programa d’acceleració durant dos mesos de la plataforma Aceleralia i els seus experts, tot valorat en 3000€ i dotat per 2DigitsGrowth.

 

Yado, una App centrada en la recerca d’espais de treball i sales de reunions, va aconseguir serveis d’allotjament, assessorament, gestoria, etc del Centre d’Empreses Procornellà i valorats en 3000€. El premi que atorga Innobaix i consistent en servei d’acompanyament valorat en 5000€ va ser per a Watteco. Abilista va resultar de nou guanyadora aconseguint el premi que atorga Aeball i que consisteix en servei d’acompanyament, publicitat i generació de sinèrgies amb la seva xarxa d’empreses. Per últim, dos van ser les startups que van aconseguir el Premi Especial de Telefónica que consisteix en tenir accés directe a realitzar un pitch en la seva acceleradora, Wayra. Watteco va repetir amb aquest premi que també va ser per a NB-RIC, que es defineix com la primera central de riscos de préstecs no bancaris en Europa.

   

Recordem que l’objectiu final de projectes com aquest és donar una empenta a l’emprenedoria de caire tecnològic, un compromís de l’Ajuntament de Cornellà que a través de la seva empresa municipal Procornellà i amb la col·laboració que manté amb Telefònica des de 2016 es materialitza en el programa d’acceleració Cornellà Open Future que té com a repte desenvolupar projectes des de la fase de creació fins la seva sortida al mercat fomentant la creació d’empreses i de llocs de treball, així com atraient talent al territori de base digital i escalable.

Compartir

Què és el màrqueting estratègic i per a què serveix?

, , , , ,
Necessites fer un canvi en el teu negoci? El teu lloc web té visites, però no capta clients? Les vendes del teu equip comercial no assoleixen els objectius? Vols iniciar un nou negoci i no saps per on començar? Si estàs en qualsevol d’aquestes situacions, et recomano que revisis el teu Màrqueting estratègic.

Quan algú pensa en el Màrqueting, habitualment pensa en les accions que fem per a promocionar el nostre producte o servei a curt termini (publicitat, xarxes socials, promocions, mailings, etc.). Això és el Màrqueting OPERACIONAL.

Però hi ha un altre tipus de Màrqueting que és el Màrqueting ESTRATÈGIC, que té com a finalitat l’anàlisi per a conèixer bé:

  • Quin és el nostre mercat i entorn
  • Qui són els nostres potencials clients i les seves necessitats
  • Quina és la nostra competència

Per així poder:

  • Fixar objectius clars
  • Desenvolupar serveis i productes rendibles
  • Diferenciar la nostra marca de la competència amb avantatges competitius duradors i defensables
  • Identificar noves oportunitats i possibles amenaces
  • Orientar millor les nostres campanyes i accions operacionals.

Si no volem perdre el temps ni els nostres diners, és molt important que el nostre pla de màrqueting contingui les dues parts. Una més analítica i a mig/llarg termini (estratègica) i una més pràctica a curt termini (operacional). Les dues són fonamentals per a l’èxit de la nostra empresa.

 

Si vols millorar el teu Màrqueting assisteix al proper curs online “Màrqueting estratègic: què vens a qui i com” el 10 de desembre de 10h a 12h.

 

 

Compartir

Cursos gratuitos en competencias digitales gracias al programa Digitalízate

, , , , ,

¿Sabes que puedes realizar cursos gratuitos en competencias digitales facilitados por grandes empresas gracias al programa Digitalízate?

 

Fundae y SEPE ofrecen el espacio DIGITALIZATE.

En este espacio podrás encontrar cursos de formación en competencias digitales y recursos formativos gratuitos elaborados por grandes empresas como Google, Amazon Web Services, Cloudera, Everis, Accenture, Telefónica, Orange, Banc Sabadell, Bankia, Huawei, Microsoft, IBM, Linux, SAS, Incibe, Oracle, Cisco o SAP, entre otras.

El objetivo es dar respuesta a las nuevas necesidades del mercado derivadas del proceso de cambio tecnológico, digital y productivo.

 

Podrás encontrar cursos sobre redes sociales, productividad digital, big data, e-commerce, transformación digital, gamificación,  banca digital, transformación digital, teletrabajo, herramientas colaborativas, ciberseguridad, tecnologías Cloud, Azure, IOT, Microsoft 365, Dymamics 365, Power Platform, Phyton, C#, Git, Inteligencia artificial, Power Apps, metodologías Agile o Scrum, SAS Business Analytics,  Viya, Studio o Customer Intelligence, Smart Cities, inteligencia artificial, blockchain, drones, entre muchos otros.

 

Se prevé que antes del 2030 habrán surgido 3,2 millones de empleos ligados a la digitalización, por lo que la formación en esta área del conocimiento se hace fundamental.

 

Accede y descubre todos los cursos que tienes a tu disposición en la página web www.fundae.es/digitalizate

 

 

Compartir

Inscripció prèvia dels ajuts extraordinaris per al manteniment de l’activitat econòmica enfront de la COVID-19

, , , , ,

Inscripció prèvia dels ajuts extraordinaris per al manteniment de l’activitat econòmica enfront de la COVID-19 per a persones treballadores autònomes individuals o persones treballadores autònomes que formin part d’una microempresa

Davant la previsió d’una nova convocatòria dels ajuts extraordinaris per al manteniment de l’activitat econòmica enfront de la COVID-19 per a persones treballadores autònomes individuals o persones treballadores que formin part d’una microempresa, s’obre respecte a les persones que puguin ser beneficiàries d’aquesta línia d’ajuts, un termini per inscriure-s’hi amb caràcter previ a la publicació de les bases reguladores i de la convocatòria. Quan es publiquin les convocatòries dels ajuts i sense cap altre tràmit per part la persona interessada, la presentació del formulari d’inscripció prèvia, omplert amb les dades requerides, produeix els efectes de sol·licitud de l’ajut. La inscripció prèvia és condició necessària per a poder percebre l’ajut extraordinari, sempre que es compleixen els requisits que es fixin per a la seva concessió tant en les bases reguladores com en les convocatòries.  La prelació de la inscripció no atorga preferència en l’atorgament de l’ajut

Requisits:

1. Estar donat d’alta al RETA o a una mutualitat com a sistema alternatiu al RETA de forma ininterrompuda abans de l’1 d’octubre de 2020 2. La base imposable de la darrera declaració de la renda de les persones físiques disponible ha de ser igual o inferior a 35.000 euros 3. El rendiment net de l’activitat dels tres primers trimestres de l’any 2020 no hagi superat l’import de 13.125 euros. 4. Tant en el cas de persones treballadores autònomes a títol individual, com de persones sòcies d’una societat mercantil, el màxim de persones a la plantilla no pot ser superior a 6, prenent com a referència la mitjana de l’any 2019 5. Tenir el domicili fiscal a un municipi de Catalunya. 6. No tenir ajuts atorgats d’acord amb la resolució TSF/1270/2020, de 3 de juny afavorir l’autoocupació de joves inscrits al programa de Garantia Juvenil per a l’any 2020 ni amb la Resolució TSF/2799/2020, de 4 de novembre, per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per afavorir el manteniment de l’activitat econòmica de les persones treballadores autònomes, persona física, i de les persones treballadores autònomes que formen part d’una microempresa davant els efectes de les noves mesures adoptades per fer front a la COVID-19

Presentació de sol·licituds: Del 30 de novembre a les 9:00 hores fins al 7 de desembre de 2020 a les 15.00 hores.

On es tramita: http://canalempresa.gencat.cat/ca/integraciodepartamentaltramit/tramit/PerTemes/22289-Inscripcio-previa-ajuts-manteniment-activitat-economica-autonoms-microempreses?category=&moda=1

Normativa: https://dogc.gencat.cat/ca/pdogc_canals_interns/pdogc_resultats_fitxa/?action=fitxa&documentId=887640&language=ca_ES

Compartir

Subvencions en l’àmbit de les activitats dels parcs infantils privats i l’oci nocturn, afectats econòmicament per les mesures de tancament decretades per pal·liar els efectes de la COVID-19

, , , , ,

Us informem sobre un nou ajut per a subvencions en l’àmbit de les activitats dels parcs infantils privats i l’oci nocturn, afectats econòmicament per les mesures de tancament decretades per pal·liar els efectes de la COVID-19, per tal de fer efectiva la continuïtat de les seves activitats i la reactivació d’aquests sectors i que compleixin tots els següents requisits:

  1. Que hagin estat obligats al tancament
  2. Que tinguin al menys un establiment operatiu a Catalunya

 

Quantia de l’ajut:

  • Parcs infantils privats, aportació única de 6.000 euros.
  • Bars musicals, discoteques, sales de ball, sales de festes amb espectacles, sales de festes amb espectacles i concerts d’infància i joventut, discoteques de joventut i karaokes, aportació única de 6.000 euros per a establiments de menys de 10 treballadors, i aportació única de 9.000 euros per a establiments de 10 o més treballadors.

 

Presentació de sol·licituds: El termini de presentació de les sol·licituds, juntament amb la documentació corresponent des del 26 novembre de 2020 fins el 30 de desembre de 2020.

En el cas que s’ampliï la dotació pressupostària, els beneficiaris exclosos per manca de pressupost, rebran l’ajut sol·licitat, amb caràcter prioritari, tenint en compte l’ordre cronològic de la seva sol·licitud. En aquest supòsit, no serà necessari tornar a presentar cap sol·licitud

 

On es tramita:

http://ccam.gencat.cat/ca/tramits/formulari_subvencions/index.html

 

Normativa:

RESOLUCIÓ per la qual s’obre la convocatòria per a la concessió de subvencions en l’àmbit de les activitats dels parcs infantils privats i l’oci nocturn, afectats econòmicament per les mesures de tancament decretades per pal·liar els efectes de la COVID-19 (ref. BDNS 535407)

Compartir

PROGRAMA SOS MENTORING

, , , , ,

El Centre d’Empreses de Procornellà col·labora amb la Fundació Autoocupació i la Diputació de Barcelona en el programa SOS Mentoring.

QUÈ ÉS EL PROGRAMA SOS MENTORING?

SOS Mentoring és un programa de voluntariat per ajudar a les persones emprenedores a fer front a la situació derivada de l’emergència sanitària provocada pel Covid-19

El programa ofereix un acompanyament personalitzat i gratuït per a autònoms i microempreses, mitjançant el qual persones empresàries i directives amb experiència comparteixen el seu coneixement amb els beneficiaris del programa.

Les reunions són online i de freqüència setmanal o quinzenal, durant un període d’entre 1 i 3 mesos.

DESTINATARIS:

Si ets treballador autònom o tens una petita empresa i estàs en una situació de dificultats, podem ajudar-te a seguir endavant amb la teva empresa. Un mentor voluntari amb experiència pot ajudar-te a prendre i implementar les decisions necessàries per a garantir la continuïtat del teu negoci.

Si vols participar, inscriu-te la sessió informativa del 25 de novembre de 13h a 14h AQUÍ

Si ets un empresari o directiu amb experiència, pots ajudar a salvar empreses compartint de forma voluntària i altruista el teu temps i experiència per a ajudar a persones emprenedores a contenir els efectes de la crisi projectant la continuïtat del seu negoci.

Si vols participar, inscriu-te a la sessió informativa del 30 de novembre de 13h a 14h AQUÍ

ORGANITZAT PER:

Compartir

Ajuts destinats a fomentar l’emprenedoria femenina i la creació d’empreses per part de dones

, , , , ,

La Cámara de Comercio de España ha publicat un nou ajut destinat a fomentar l’emprenedoria femenina i la creació d’empreses per part de dones: Programa de Ayuda Emprendimiento Femenino 2020.

L’ajut s’articula en dues línies diferents:

a)    Línia 1: nova activitat empresarial amb alta en RETA i IAE per part de dones en situació d’atur – amb un pressupost de 60.000,00€ (ajut de 600,00€ per sol·licitud). Més informació i requisits aquí.

b)    Línia 2: Despeses directes per a la posada en marxa de nova activitat empresarial – amb un pressupost de 140.000,00€, fins a 2.000,00€ per sol·licitud. Més informació i requisits aquí.

Aquesta convocatòria compta amb el cofinançament del Fons Social Europeu (FSE).

Període de presentació de sol·licituds: entre el 19/11/2020 i el 18/12/2020.

 

 

Compartir