Consells en temps de confinament: comunicació oral eficaç a través de videotrucades i videoconferències

, , , , ,

L’augment del teletreball dels darrers anys i l’actual situació de confinament ha implicat cerca activa de noves vies per comunicar-se (videotrucades, videoconferències, reunions en línea a través d’aplicacions, etc.). Les apps i webs en línia permeten una comunicació síncrona on, com presencialment, tan important és el que es diu com la manera de fer-ho.

Oi que en una trucada telefònica també somriem? Per què? Perquè l’altre copsa a través de la nostra veu i dels nostres silencis molta informació i molt rellevant. Sempre és més agradable un to somrient que humanitzi la comunicació, està comprovat que les veus artificials ens provoquen rebuig, no oblidem que som éssers emocionals.

Aquests dies la majoria de nosaltres fem servir les aplicacions per comunicar-nos professionalment i personal, per això hem de continuar posant èmfasi en fer que la comunicació sigui eficaç. Com fer-ho? Tenint cura del que és verbal i no verbal. La nostra imatge i com ens mostrem tenen un impacte també aquí i com encara no tenim costum d’utilitzar-les com a eines comunicatives repassem uns consells.

  • Previs. Descarrega l’aplicació amb prou temps, fes alguna simulació, i procura familiaritzar-te amb ella abans d’iniciar la reunió.
  • Què? Planifica què vols dir tal com ho faries en una reunió de treball habitual. Plantegeu l’objectiu concret en funció de les possibilitats i temps que ofereix cada plataforma i aplicació.
  • Quan? Decidiu quin és el millor moment per fer una reunió, sempre tingueu en compte què heu de decidir i comentar. El teletreball també requereix diferenciar el temps professional i el personal.
  • Qui? Les reunions participatives amb molts assistents resulten poc efectives, el mateix passa en una videotrucada/videoconferència. En una plataforma si sou moltes persones caldria que algú prengués un rol moderador.
  • On? Quin és l’espai més adient? Cal pensar que estem mostrant un espai personal, a vegades la nostra casa. Convé trobar el context adient, si es tracta d’una reunió professional, un espai cuidat, neutre i el més endreçat possible. Proveu que es vegi bé amb l’angle de la càmera, què es veu des d’aquí, és un espai molt transitat, és un espai comú per altres persones, quina és la il·luminació, si cal que hagi referències corporatives, etc.?
  • Com es diu?
    • On mirem? Sovint pensem que no ens veuen i ens dediquem a fer altres coses, menjar, etc. És recomanable fer el mateix que si tinguéssim aquestes persones al davant, mirar la càmera i tenir en compte que “tot és comunicació” –el que és verbal i el no verbal- (les paraules, els gestos, les mans, etc.). Si voleu copsar l’atenció, empreu els recursos visuals, gestuals, de la veu que també us ofereix la tecnologia. Recordem mirar a la càmera, sovint ens adrecem a la pantalla i l’impacte comunicatiu és més alt.
    • Quina imatge mostrem? El teu aspecte personal és rellevant en la comunicació, si és una reunió de treball, procura mantenir un equilibri entre la comoditat i la imatge professional. Evita la roba amb ratlles, perquè distorsiona la imatge.
    • Com escoltar? I sobretot, tingues cura del que transmets, segueix amb interès les aportacions de la resta, si parles o et dediques a fer altres coses, els altres ho percebran com avorriment.
    • Quina estructura de la reunió/discurs?
      • Inici dedica uns minuts a saludar, preguntar a l’altre com està, aquests dies tothom està preocupat o té persones delicades a la família.
      • Desenvolupament, estructureu els punts a treballar durant la reunió. Procureu buscar maneres saber si tothom està d’acord i el grau de comprensió del que es volia comunicar. Fent preguntes, fent resums, posant exemples, també incloure algun moment de l’humor i ensenyeu esquemes, imatges, notícies, etc. que facilitin la comprensió,
      • Tancament, feu un resum dels acords, dels temes que heu acordat, sigui una distribució de tasques, per exemple, i sobretot acomiadeu-vos.

Procurem cuidar tot això per fer de la comunicació una eina professional eficaç.

Carme Hernández-Escolano Pedagoga. Doctora en Ciències de l’Educació. Experta en comunicació oral Grup de recerca PSITIC Membre de la línia “La participació socioeducativa i la mediació: competències de lideratge

Linkedin: https://es.linkedin.com/in/carme-hern%C3%A1ndez-escolano-b20b9bb7

Twitter: https://twitter.com/carmehernandeze

 

 

Compartir

Ponemos en marcha un servicio de información gratuito sobre ayudas para empresas y autónomos de Cornellà 

, ,
El Centro de Empresas Procornellà pone en marcha hoy lunes, 27 de abril, un nuevo servicio de información dirigido a empresas y autónomos de Cornellà sobre las ayudas más relevantes que pueden pedir para paliar los efectos provocados por la crisis de Covid 19 en sus empresas y negocios. Hasta ahora nuestros técnicos asesoraban sobre ERTES, cese de actividad y petición de ayudas económicas a los emprendedores alojados en el Centro y en el Vivero de Empresas y los usuarios del servicio de gestoría pero, a partir de hoy, informaran gratuitamente también al resto de empresarios y autónomos del municipio. Todo vía telefónica o telemática cumpliendo las recomendaciones de restringir la movilidad de la ciudadanía pero sin restar valor a la calidad de los servicios.

De entrada, cualquier usuario puede entrar aquí donde encontrarán un resumen de las ayudas más relevantes que ofrecen las diferentes instituciones, dirigidos a empresas y autónomos. Desde el Centro de Empresas se ha habilitado un servicio de atención para informar y resolver dudas sobre Medidas Laborales (ERTE, prestación extraordinaria por cese de actividad de autónomos, aplazamientos y moratorias de Seguridad Social, etc.); Medidas Fiscales y Mercantiles (aplazamiento de deudas tributarias, extensión del plazo de presentación y de ingreso por las obligaciones tributarias, tributación por módulos, etc.); Medidas Extraordinarias de Financiación (líneas de ayudas destinadas a financiar pymes y autónomos: ICO, ICF, CESCE); Subvenciones (destinadas a profesionales y microempresas del sector turístico, líneas de ayudas de la Generalitat para el autónomo, ayudas del Ayuntamiento de Cornellà, etc); y otras medidas de interés como puede ser la moratoria del pago de rentas de alquiler de locales afectos a la actividad económica o como pedir flexibilidad para poder disponer de los planes de jubilación.

La forma para acceder a este servicio de información es pidiendo cita previa online a través de:

Se trata de un servicio de información sobre las ayudas más relevantes, no de asesoramiento ni de tramitación. La voluntad es poner al alcance de los emprendedores, autónomos y pymes un resumen de las ayudas más relevantes para hacer frente a las dificultades económicas y financieras surgidas por el efecto de la crisis de Covid 19.

 

Compartir

CUADRO INFORMATIVO DEL RÉGIMEN ESPECIAL DE IVA DE LOS BIENES USADOS

, , , , ,
Compartir

PROCORNELLÀ i MC MUTUAL s’uneixen per millorar els seus serveis i mantenir informats els seus associats

, , , , , ,

                                   

Ambdues entitats organitzaran conjuntament esdeveniments per orientar, formar i informar els seus associats i treballadors protegits en matèria laboral, de prevenció de riscos laborals i de totes les novetats que sorgeixin en l’àmbit d’activitat de les Mútues Col·laboradores amb la Seguretat Social.

En el marc d’aquest conveni, el proper 24 d’octubre s’organitza una jornada divulgativa sobre “Novetats normatives en matèria de Seguretat Social del treballador autònom”.

La Societat Municipal de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat, PROCORNELLÀ, i MC MUTUAL, la Mútua Col·laboradora amb la Seguretat Social, número 1, han signat un acord de col·laboració amb l’objectiu de prestar un servei, encara millor, a les seves empreses associades, als seus treballadors protegits i als treballadors autònoms que tenen adherits.

El conveni ha estat signat a Cornellà de Llobregat per Sergio Fernández, vicepresident i conseller delegat de PROCORNELLÀ; per Ernest Marco, gerent d’administració i finances de la mateixa societat; i per Eduard Vidal, director general d’MC MUTUAL.

Amb aquest acord, ambdues organitzacions es comprometen a organitzar activitats formatives, amb l’objectiu d’informar els empresaris i treballadors de les empreses mutualistes sobre l’adopció d’actituds segures en l’entorn laboral; apropar-los la normativa més recent, que afecta a l’activitat de les mútues; i informar-los sobre totes les novetats que sorgeixin en l’àmbit de la salut en el treball.

Primera jornada: Nova Llei de Reformes Urgents del Treball Autònom:

En el marc d’aquest conveni, el proper dimarts, 24 d’octubre, s’organitza una sessió informativa en la que s’analitzaran els darrers canvis normatius introduïts per la Llei de Reformes Urgents del Treball Autònom.

Durant la jornada, el Subinspector Laboral de Treball i Seguretat Social, Jorge Pérez, exposarà les noves mesures per al foment del treball autònom, i analitzarà les novetats en matèria de Seguretat Social recollides en aquesta nova normativa.

Dia: Dimarts 24 d’octubre 2017 Horari: De 16:30h a 19:00h Lloc: Auditori de Cornellà de Llobregat Jornada gratuïta

Si estàs interessat/a en assistir-hi, pots inscriure’t AQUÍ

 

 

Compartir

Relleu generacional al comerç històric de Cornellà

, , , , , , ,

Aquesta setmana s’ha formalitzat la cessió d’un comerç històric de Cornellà, la ferreteria Hijano, en el que un jove de la nostra ciutat ha agafat el relleu a uns comerciants molt coneguts i apreciats per la Comunitat.

 

Al Centre d’Empreses estem orgullosos d’haver acompanyat tot el procés, des de l’elaboració d’un pla de viabilitat, a l’obtenció de finançament, i l’assessorament legal de la transacció.

 

Volem donar l’enhorabona a tots, i desitjar-los un futur ple d’èxit!

 

Compartir

Presentació de la segona edició de Cornellà Open Future

, , , , , , ,

Ahir dimecres 13 de setembre es va presentar la segona edició de Cornellà Open Future.

Vam tenir l’oportunitat de conèixer els deu projectes seleccionats, l’equip d’assessors i els continguts del programa.

A més, les empreses participants de l’edició anterior van explicar la seva experiència i valoració del programa en una taula rodona molt engrescadora.

A continuació vam gaudir del nou espai habilitat en el Viver d’Empreses, vam celebrar la seva inauguració i vam començar a fer networking.

D’ara i fins el 30 de maig de 2018 iniciem el procés d’acceleració per convertir els projectes en negocis d’èxit.

Teniu més informació sobre el programa a http://cornella.openfuture.org/

Compartir

Propera obertura escola de teatre i dansa a Cornellà

, , , , , , ,

Al Centre d’Empreses Procornellà ens agrada acompanyar projectes amb caràcter:

El pròxim mes de setembre, Cornellà tindrà una nova oferta lúdica-formativa de qualitat: La Faràndula, escola d’arts escèniques. Podeu entrar al seu facebook: La Faràndula. Escola d’arts escèniques i seguir la seva pàgina per estar al dia de tot!

 

 

Compartir

Jornada sobre finançament no bancari: una decisió estratègica per a l’empresa

, , , , , , ,

Aquest matí ha tingut lloc la jornada sobre el finançament no bancari realitzada per ACCIÓ i Arboribus.

En aquesta sessió hem vist com el finançament aliè ha estat sempre un instrument molt útil per a les empreses. No solament et permet reduir el risc financer de la teva empresa, sinó també, et permet accedir a un creixement més ràpid per consolidar-te al mercat.

A Espanya durant molts anys, aquest finançament l’ha capitalitzat pràcticament íntegrament el sector de la Banca. Sempre que una empresa ha tingut una necessitat econòmica, l’única opció ha estat acudir a una entitat bancària.

Des de fa uns anys, arran de la crisi financera, que en realitat va ser una crisi bancària, els bancs a Espanya s’han fusionat de tal manera que des del 2009 hem passat de 50 a 12 entitats bancàries i amb una projecció de seguir veient noves fusions durant aquest any.

Aquest fet implica un risc potencial i creixent de les teves possibilitats de finançar-te. Davant aquesta situació, prendre decisions estratègiques com diversificar les teves fonts de finançament amb alternatives no bancàries incrementarà la seguretat i viabilitat dels projectes, així com les necessitats econòmiques de la teva empresa.

 

 

Si vols saber més, pots descarregar les diapositives en aquest enllaç:  DIAPOSITIVES SESSIÓ 05-07-2017

Compartir

Premios Aquae Campus 2017

, , ,

Fundación Aquae premia el talento, las ideas y la participación ciudadana

Fundación Aquae lanza la IV convocatoria de los Premios Aquae Campus 2017 en tres áreas de trabajo: Premios Innova Social e Innova Sostenible, Premio Diseña y Premio Árbol de la Vida. Esta convocatoria forma parte del programa de Aquae Campus, un proyecto de innovación promovido por Fundación Aquae que culmina con un encuentro mutidisciplinar que visibiliza y premia las ideas, el talento y la participación ciudadana.

Premios Innova

Reconocen y apoyan investigaciones, proyectos y/o soluciones innovadoras que contribuyen al desarrollo sostenible. En 2017 se convocan dos categorías: Premio Innova Sostenible. En esta categoría pueden presentarse proyectos y/o investigaciones con soluciones de mejora del medio ambiente y de la calidad y acceso al agua, con un modelo de negocio que garantice su viabilidad. Premio Innova Social. Pueden optar a él proyectos que persigan las mismas mejoras ambientales y relacionadas con el agua pero que midan sus resultados en función del impacto positivo que su idea o proyecto genera en las personas. Los ganadores de cada categoría recibirán un premio en metálico de 4000€ para el desarrollo de sus proyectos. La fecha límite de participación es el 11 de septiembre. Fundación Aquae premia el talento, las ideas y la participación ciudadana.

Premio Diseña

Premiará a las mentes creativas que mejor sepan plasmar en un cartel el lema “La revolución de las ideas”.

Se concederán dos premios: El primero, dotado con 1000€ y un accesit de 500€.

La convocatoria está abierta hasta el 11 de septiembre.

Premio Árbol de la Vida

Abierto a la participación de cualquier persona que quiera compartir su mensaje sobre el cuidado del medio ambiente, el agua y el fomento del desarrollo sostenible, en 140 caracteres.

Se entregarán dos premios, uno de 200€ y otro de 100€.

El plazo para participar es hasta el 16 de octubre.

www.fundacionaquae.org/participa

Sobre Fundación AQUAE

Se concederán dos premios: El primero, dotado con 1000€ y un accesit de 500€. La convocatoria está abierta hasta el 11 de septiembre. Se entregarán dos premios, uno de 200€ y otro de 100€. El plazo para participar es hasta el 16 de octubre. Más información: www.fundacionaquae.org Fundación Aquae combina pensamiento y acción alrededor de un nuevo modelo de desarrollo social, económico y medioambiental sostenible y trabaja para apoyar el talento emprendedor, la investigación y la innovación en el sector de la sostenibilidad. Aquae impulsa la investigación, el conocimiento y la experiencia para desarrollar tecnologías inteligentes, el progreso social de las personas y promover la transformación económica y social sostenible, atendiendo a la excelencia profesional en equilibrio con el medio ambiente.

Más información: www.fundacionaquae.org

Compartir

ABIERTA LA SEGUNDA CONVOCATORIA DE CORNELLA OPEN FUTURE_

, , ,

Ya tenemos abierta la convocatoria para la segunda edición de Cornellà Open Future_

Compartir