Com pots saber si la teva empresa i/o el teu projecte és viable?

,

Tothom parla de la importància de conèixer la viabilitat d’una empresa en funcionament o d’un projecte empresarial, però no tothom sap com avaluar d’una manera objectiva si una empresa o un projecte és viable o no.

En termes estrictament econòmics i financers podríem dir que una empresa o projecte és viable si compleix els següents 3 requisits (s’han de complir alhora):

  1. Que la inversió que hagis de fer NO sigui mai superior al finançament de què disposes. Des del Centre d’Empreses aconsellem que l’endeutament extern no superi mai el 60% del total de la inversió i que totes les inversions es financin amb finançament a llarg termini. Abans de començar qualsevol inversió o negoci és fonamental conèixer l’import d’aquesta inversió i de les despeses inicials per calcular el finançament que necessitaràs. És un aspecte que es pot preveure en el pla d’inversió i finançament o balanç provisional de la teva empresa.
  2. Que els ingressos siguin MAJORS que les despeses (o iguals, si l’empresa no té ànim de lucre). Has de conèixer el teu punt d’equilibri (la xifra de vendes en que la teva empresa ni perd ni guanya, és a dir, cobreix totes les despeses), per tant, abans de començar a planificar els pressupostos de l’any següent és fonamental saber quant has de vendre per cobrir tant les despeses fixes com les variables. És un aspecte que es pot preveure en el compte de resultats provisional de la teva empresa.
  3. Que els cobraments siguin més alts que els pagaments (o iguals, si l’empresa no té ànim de lucre). Recorda que, un ingrés no és un cobrament ni una despesa és un pagament. És un aspecte fonamental que es pot preveure en el pla de tresoreria provisional de la teva empresa.

Hem fet una definició de viabilitat des del punt de vista purament econòmic i financer. No oblidem que hi ha altres tipus de viabilitats que hem de tenir en compte:

  1. Viabilitat comercial: que existeixi una clara orientació a client, suficient demanda disposada a pagar pel teu producte/servei i un posicionament clar respecte a la teva competència.
  2. Viabilitat legal: que existeixi un marc legal que doni cobertura a la meva empresa o idea (a vegades les normatives no s’adapten a temps a les idees de negoci innovadores i disruptives).
  3. Viabilitat tècnica: que sigui possible tècnicament la producció o prestació del servei. Els proveïdors et volen vendre? Existeix tecnologia per produir els productes o serveis que vols vendre? Tens capacitat productiva per assolir els teus objectius de venda?
  4. Viabilitat dels Recursos Humans: tenim el personal adequat? Tenim una organització adequada al negoci? Tenim un líder? Potser aquesta és la viabilitat MÉS important de totes. És fonamental que existeixin les persones adequades (en capacitats i actituds) a totes les àrees de l’empresa i en especial un líder que:

 Planifiqui i tingui una visió clara dels objectius de l’empresa (a curt, mitjà i llarg termini), visió a la qual incorpori contínuament elements d’innovació, de digitalització i de retenció del talent.

 Executi personalment o delegui a través de treballadors o col·laboradors que ho facin amb garanties i amb la mateixa visió estratègica i objectius de l’empresa.

 Controli el que realitzen els seus treballadors o col.laboradors establint objectius, indicadors de control i seguiments de resultats qualitatius i quantitatius. No oblidem que el que no es pot mesurar, no es pot controlar.

 

Si vols saber més d’aquesta o altres qüestions relacionades, vine al seminari sobre el Pla de viabilitat que realitzarem ONLINE el proper 13 i 20 d’abril a les 16h. Inscriu-te aquí.

Compartir

SI TENS UNA STARTUP, SUMA’T A LA XARXA DE NETMENTORA!

,

Multiplica l’èxit de la teva startup x4 rodejat dels principals líders d’empresa.

Aprèn dels que ja ho han fet. Accedeix al coneixement i networking de grans líders d’empresa que mitjançant una metodologia d’acompanyament en xarxa, t’ajudarà a portar el teu negoci al següent nivell.

 

Què és Netmentora?

Netmentora Catalunya (Réseau Enterprendre a França), és l’associació més gran sense ànim de lucre d’Europa dedicada a l’acompanyament de l’emprenedor per a la creació d’empreses que generen ocupació local.

Els membres de Netmentora són empresaris i alts directius en actiu que dediquen temps a les diferents etapes del procés d’acompanyament.

 

Netmentora té una metodologia única

Netmentora és un moviment empresarial global d’alt impacte que, a través del coneixement i la col·laboració entre persones i empreses, fomenta el desenvolupament econòmic dels territoris i la creació d’ocupació.

Posant el focus en el suport a persones emprenedores i mitjançant una metodologia única, creen espais d’intercanvi i networking que fomenten el creixement professional dels líders d’empresa. Seleccionen i acompanyen a persones emprenedores amb un alt impacte empresarial: 200 empreses candidates/any de les quals un 25% accedeix a un acompanyament/estudi de 3 mesos i d’aquestes, 20 startups accedeixen a la xarxa durant 2 anys sense cost.

 

Presenta el teu projecte per accedir a un acompanyament/estudi de 3 mesos:

Data: Dimecres 7 abril
Hora: 8:30h a 10h
Lloc: Terrassa Aticco Verdaguer – Carrer de Provença, 339, 08037 Barcelona

Si tens un projecte emprenedor… Ara tens una nova oportunitat!

Aplica la teva candidatura aquí abans del 31 de març si compleixes els criteris de selecció.

 

Criteris de selecció

Els projectes que es presenten a Netmentora han de seguir uns criteris bàsics:

  1. Generació d’ocupació: Mitja de 15 llocs de treball a 3-5 anys vista
  2. Que la teva empresa s’hagi creat recentment (fins a 3 anys després de la creació de l’empresa o del llançament del producte/servei)
  3. Tenir dedicació majoritària al projecte, control majoritari de l’empresa i rol actiu
  4. Amb el finançament necessari per activar l’empresa i sobreviure +/- 1 any
  5. Amb Business Plan

 

Col.laboració entre Netmentora i el Centre d’Empreses Procornellà

El novembre de 2019, Procornellà va signar un conveni de col·laboració amb Netmentora amb el qual, aquells projectes amb més potencial de creixement, vinculats al Centre i Viver d’Empreses i al Programa d’acceleració de startups “Cornellà Open Future”, tenen accés prioritari al procés de selecció pels programes d’acompanyament de Netmentora.

Netmentora és una associació d’empresaris/es d’Europa sense ànim de lucre, que comparteix la mateixa missió del Centre d’Empreses Procornellà: la de donar suport a la creació, consolidació i creixement d’empreses per a crear ocupació local.

Els serveis de Netmentora, orientats al creixement de projectes empresarials, es complementen perfectament amb els serveis del Centre d’Empreses Procornellà, més orientats a la posada en marxa i consolidació de noves iniciatives empresarials.

Des de finals de 2019, ja són 5 els projectes vinculats al Centre d’Empreses que han estat seleccionats per Netmentora per gaudir d’un mentoring executiu ofert de manera voluntària per la xarxa d’alts directius i empresaris que conformen la xarxa de Netmentora.

 

Més informació aquí.

Compartir

NECESSITES ESTUDIAR EL TEU MERCAT I TENS POCS RECURSOS?

,

Vivim en una realitat volàtil, incerta, complexa i ambigua. Tant, que quan ja ens havíem après les sigles VUCA irrompen les sigles BANI per a que acceptem que nosaltres i el nostre entorn som fràgils (brittle), ansiosos (anxious), no lineals, (non-linear) i incomprensibles (incomprehensible).

 

Davant d’aquesta realitat, podem paralitzar-nos i pensar que no podem fer res, o tot el contrari: definir clarament què pretenem aconseguir amb el nostre projecte, reconèixer els recursos dels quals disposem i passar a l’acció amb les energies ben enfocades.

 

Si comparteixes aquesta actitud, formes part d’un projecte emprenedor o una empresa i tens la necessitat d’estudiar el vostre mercat per enfocar millor les vostres energies, apunta’t al curs que farem els propers dies 23, 25, 29 i 31 de març de 16h a 18h:

APRÈN A FER UN ESTUDI DE MERCAT AMB POCS RECURSOS

 

Treballarem exercicis pràctics i aplicats per donar resposta a preguntes com:

  • En quins aspectes la vostra organització és fràgil i aquesta fragilitat pot posar en perill el model de negoci en conjunt?
  • Teniu mapejades les diferents competències que formen part del vostre mercat: les que fan el mateix que vosaltres i, sobretot, en qui pensen els vostres clients potencials quan tenen una necessitat que podeu resoldre?
  • Teniu caracteritzats els diferents segments amb qui interactueu (clients fidelitzats, recents, usuaris potencials, partners, etc.) per adaptar la comunicació de la vostra proposta de valor?
  • Com vincular els aprenentatges d’un estudi de mercat a un full de ruta que guiï les accions dels diferents departaments?
  • Com avaluar tot el que fem per identificar ràpid si les accions no estan donant els resultats previstos?

 

 

Perquè fer un estudi de mercat amb pocs recursos és possible, i t’ho demostrarem al Centre d’Empreses Procornellà!

 

Amanda Figueres

CEO de Visirius

Compartir

5 coses que has de saber per emprendre amb èxit

,

Ser emprenedor té molts avantatges, com fixar l’horari de treball que més et convé, treballar fent allò que t’agrada i, sobretot, ser el teu propi cap

Què és tenir èxit? Pel Centre d’Empreses, tenir èxit és assolir els objectius marcats per l’emprenedor al posar en marxa un negoci, siguin petits o ambiciosos. Els objectius hauran d’estar adaptats a la visió i capacitats de l’equip promotor, al tipus de negoci, a les capacitats d’inversió, a la situació socioeconòmica del moment, etc. Per tant, per nosaltres, “tenir èxit” en l’àmbit empresarial és cobrir les expectatives que l’emprenedor tenia en el moment d’emprendre

Si estàs pensant en emprendre, hi ha moltes coses que has de tenir en compte perquè la teva idea inicial es converteixi en un negoci d’èxit

Emprendre és un procés que requereix una acurada planificació perquè no només cal una bona idea, també cal aterrar-la amb criteris de viabilitat que minimitzin el risc i augmentin les possibilitats d’èxit.

És per això que des del Centre d’Empreses et volem donar 5 claus importants per emprendre amb èxit, que hem recopilat en els nostres quasi 30 anys d’experiència treballant al costat d’emprenedors i empresaris. Continua llegint!  

1- Tens capacitats de lideratge?

Abans de començar a desenvolupar el teu negoci, has d’entendre com ets personalment i si tens capacitats de lideratge. Ser un bon líder implica tenir grans capacitats comunicatives i ser un bon venedor. Si emprens, seràs el principal abanderat de la teva empresa i hauràs de defensar-la davant el teu equip, els clients, els socis, etc. 

Podem dir que saber vendre i comunicar la teva idea són capacitats imprescindibles en una persona emprenedora. Si tu no comuniques què és i què fa la teva empresa, qui ho farà? 

Altres capacitats importants per una persona que vol emprendre és saber adaptar-se als canvis, ser creativa, optimista, saber treballar en equip…, en definitiva: Liderar.

→ És probable que hagis de participar en esdeveniments i/o parlar davant dels mitjans de comunicació. No ho vegis com un impediment, sinó com una oportunitat per donar a conèixer la teva empresa! 

Un bon líder té una visió clara dels objectius de l’empresa, de les expectatives de negoci, i incorpora de manera contínua elements d’innovació i digitalització. A més, s’encarrega de delegar feina en els seus treballadors o col·laboradors i manté reunions periòdiques amb aquests per tal de posar en comú els objectius de l’empresa. 

Aquestes qualitats personals estan íntimament relacionades amb ser un bon líder i, en conseqüència, un bon empresari. 

 

2 – Una bona idea de negoci per emprendre

La teva idea de negoci és la base del teu projecte de futur empresarial i, abans d’imaginar quants diners guanyaràs, has de pensar bé si és un projecte que et farà feliç, que realment t’agrada: És la teva passió? Si la resposta és sí, endavant! Aquest és el primer pas cap a l’emprenedoria.

Has de tenir clar que les idees en si mateixes, encara que siguin molt bones, no serveixen de res si l’execució de les mateixes no està ben feta. Comparteix-la amb gent de confiança, qüestiona’t, demana opinions, informa’t, etc. 

Rumia si la teva idea de negoci compleix els requisits següents: 

  • És una idea amb projecció de futur? Has d’analitzar si la teva idea depèn d’una moda, si tindrà una vida curta. Per exemple, fins a quin punt és segur invertir i emprendre en un negoci de mascaretes personalitzades?
  • Cobreix una necessitat existent en el mercat? No pensis tant en el producte o servei, sinó en les necessitats que té el teu públic objectiu i que la teva competència no està cobrint. 
  • La teva idea, aporta valor al mercat? La teva idea ha de ser nova i innovadora i si no ho és cal que tingui un valor afegit sobre allò que ja s’està oferint o venent.

 

3- Conèixer el mercat on emprendràs

Després de conèixer-te a tu mateix i de tenir una idea de negoci clara i amb projecció de futur, has d’analitzar el mercat on emprendràs. Per saber quina és la situació del sector i del mercat en el moment d’emprendre identifica on es troben les majors possibilitats de negoci i d’èxit. Una forma ràpida de fer una valoració inicial del mercat és fent un DAFO, un estudi senzill que podràs fer tu mateix fent clic aquí. Aquest estudi és una manera fàcil de tenir una primera aproximació del sector i de conèixer els teus competidors, els teus recursos, la situació del sector on operaràs, la realitat política del moment, etc.

Aquest senzill estudi et permetrà fer una primera aproximació per minimitzar riscos, preveure perills potencials i identificar oportunitats de negoci. 

Identificades les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats de la teva idea de negoci, tindràs que realitzar un Pla de Negoci o Business Plan en el que posaràs sobre la taula els teus objectius SMART (Específics, Mesurables, Assolibles, Realistes i definits en el Temps) !, les inversions econòmiques que hauràs de fer, les despeses necessàries, etc. Un cop tinguis els objectius de l’empresa ben definits, serà més fàcil calcular tots els recursos necessaris per portar a terme l’activitat del negoci.  

Si vols emprendre o ja ets empresari, no et pots perdre la conferència que Carlos Jordana fa any rere any al Centre d’Empreses. La seva formació es titula EMPRENDRE AMB ÈXIT I ORIENTATS AL MERCAT i es realitzarà a través de la plataforma Zoom els dies 16 i 18 de març de 16:00 a 18:30h, et pots inscriure aquí. Jordana, a més de ser fundador i soci director de MERK2, és director del programa de Direcció Comercial i Direcció de Vendes a ESADE. 

4 – Necessitaràs ajuda externa 

A més de ser un bon líder i de tenir una idea innovadora i trencadora pel  mercat, has de tenir molt present que necessitaràs ajuda externa a l’hora d’emprendre. 

  • Finançament

Per començar, hauràs d’identificar les necessitats financeres a curt i mitjà termini i analitzar les vies de finançament, tant pròpies com externes. En definitiva, has d’estudiar i conèixer les opcions més adequades per finançar la teva empresa. 

Per començar el teu projecte, t’aconsellem que comptis amb fons propis suficients perquè el passiu representi un endeutament màxim del 60%. És una dada que no tots els emprenedors tenen en compte i que pot comportar la fi del negoci. 

A l’inici, també és de gran importància revertir en l’empresa fins que es trobi capitalitzada i els fons propis demostrin solvència

A més, és molt important que comptis amb provisions per a situacions incertes com: una crisi econòmica nacional o mundial, una crisi en el sector, una crisi d’imatge corporativa, etc. 

  • Serveis externs

Subcontractar serveis a empreses externes és, sense dubtes, la millor opció pels emprenedors que estan començant o per aquelles empreses petites que no poden tenir un professional en el seu equip per a cada àrea d’especialització. És una manera de transferir l’execució i la responsabilitat de les tasques a una empresa especialitzada.

Segons el tipus de negoci, el sector en el qual operis o els tipus de productes i/o serveis que ofereixis, hauràs de subcontractar serveis a empreses externes. És molt important tenir clar que subcontractar serveis té un cost inicial al qual hauràs de fer front i que ho has de tenir en compte al teu Business Plan

Per exemple, una empresa que ofereix serveis de creació de pàgines web, haurà de subcontractar els serveis de: comptabilitat amb una gestoria que garanteixi el compliment legal de la normativa vigent, especialistes en màrqueting i vendes, software, programes informàtics i assegurances, entre d’altres.

5- La importància del Networking i de saber crear una bona xarxa de contactes

Has de tenir sempre present que si no expliques què és la teva empresa, què fa i que soluciona, és com si no existissis! Pots tenir la millor idea del món, haver executat un pla de màrqueting i de viabilitat fantàstic, i conèixer el teu mercat a la perfecció… Però si no et veuen mai sabran qui ets.

El Networking, per exemple, permet ampliar la teva xarxa de contactes o de possibles col·laboradors, socis i/o inversors. Comptar amb el suport d’altres professionals, tant si són del teu sector com si no, t’ajudarà a augmentar les teves oportunitats d’aconseguir aliances importants per posicionar-te al mercat. I és per aquest motiu que és necessari que treballis contínuament la xarxa de contactes i aprofitis les sinergies amb altres empreses per portar a terme col·laboracions i arribar a una major quota de mercat! 

 

 

Resumint, no només cal tenir una bona idea, sinó que cal fer un bon treball previ d’autoconeixement, d’estudi i de planificació abans de decidir-te a emprendre.  Per fer-ho correctament et recomanem comptar amb assessorament especialitzat. Al Centre d’Empreses PROCORNELLÀ tenim un equip format per tècnics professionals que t’assessoraran, faran amb tu un Pla de viabilitat totalment gratuït i et recomanaran formacions mensuals gratuïtes. També disposem del Punt d’Atenció a l’Emprenedor, on podràs constituir la teva empresa de forma gratuïta.

Recorda que pots posar-te en contacte amb nosaltres aquí i t’ajudarem en tot el que necessitis.

Compartir

Entrevista a José Luis Pociello – CEO SoluzionDigital

,

Entrevista José Luis Pociello - SoluzionDigital

Entrevista José Luis Pociello – SoluzionDigital

Nascut a Tamarit de Llitera (Osca) el José Luis és Diplomat en Informàtica per la Universitat de Lleida i amb un Postgrau en Direcció de Compres per la UAB. El José Luis disposa de més de 25 anys d’experiència com a director de Compres i director Comercial en el sector de la informàtica. Inicia el 2007 un projecte anomenat SoluzionDigital que avui dia es troba consolidat amb una xifra de compres de més de 69 milions d’euros i un equip humà de 12 persones. Actualment, SoluzionDigital és la Central de Compres i Serveis més important de tot el territori nacional.

 

Des del Centre d’Empreses PROCORNELLÀ estem molt satisfets amb tots els projectes que han nascut i/o s’han desenvolupat al Centre. En aquesta ocasió us compartim una entrevista a José Luis Pociello, CEO de l’empresa SOLUZION DIGITAL, en la que ens explica la seva experiència com a emprenedor d’èxit.Aquesta és una entrevista pensada per ajudar a tots aquells emprenedors i emprenedores arrel de la seva experiència com a empresari al Centre. Coneixerem tant les seves sensacions com a emprenedor com el camí recorregut per arribar al moment en què es troba ara mateix. Estem segurs de què les seves experiències, vivències i anècdotes a SoluzionDigital us resultaran molt interessants. 

 

Comencem José Luis, per iniciar l’entrevista… Què és SOLUZION DIGITAL? Com i quan va néixer?

SoluzionDigital, nace en 2007 como evolución de un distribuidor de venta de videojuegos, muy innovador que habíamos creado el 2005 y aprovechando mi experiencia previa en el sector tecnológico. SoluzionDigital nace como una Central de Compras y Servicios, exclusiva para distribuidores informáticos. La idea primigenia es dotar de sistemas tecnológicos a los distribuidores para poder facilitar todas las gestiones de compras, ventas, marketing, negociación, etc.

Quins objectius tenies en iniciar SOLUZION DIGITAL?

La verdad, es que los objetivos por aquellos entonces, eran muy difusos. Teníamos los conocimientos y teníamos la capacidad de hacerlo. En ese momento eso fue lo más importante. La única meta que nos marcamos era que el 10% de los distribuidores informáticos debían estar asociados con nosotros. Ahora mismo podemos decir que tenemos una cuota superior al 15%.

Com a empresari consolidat i amb experiència, quines són per a tu les claus de l’èxit?

Yo siempre digo que para tener éxito, solamente hacen falta tres cosas que son: trabajo, trabajo y constancia. Lógicamente conocer el sector, tener visión de futuro y anticipación ayudan enormemente.

I… si poguessis tornar enrere, al moment que vas decidir emprendre, digue’ns 3 coses que no tornaries a fer.

Muchas de las cosas que hemos hecho han sido basadas en la intuición y la experiencia, utilizando la técnica del prueba-error. Eso ha hecho que nos equivocáramos muchas veces de forma controlada, pero también ha sido el acierto de encontrar oportunidades donde nadie había explorado previamente. De todas formas, contestando a tu pregunta, no daría ni un solo paso atrás en todo lo que hemos hecho. Todo ello nos ha permitido llegar donde estamos ahora.

Al llarg de la història de SOLUZION DIGITAL, de ben segur hauràs hagut de fer front a algun repte o crisi, quin ha sigut el més gran/important al qual t’has enfrontat com a empresari? 

No me gusta mucho llamarme empresario. Yo siempre he dicho que soy emprendedor por vocación y empresario por obligación. Lo que más me costó fue hacer el cambio de emprendedor a empresario.

Ya hemos comentado que previamente a SoluzionDigital, teníamos un mayorista de videojuegos que se llamaba EneaGames. Hubo un tiempo en que estuve combinando la dirección de ambas compañías. La gran absorción de tiempo que requería el desarrollar SoluzionDigital, hizo que no pusiera toda la atención en EneaGames y eso nos colocó a nivel económico en una situación complicada. En ese momento era emprendedor con SoluzionDigital y no fui empresario con EneaGames. Entonces decidimos vender EneaGames y potenciar SoluzionDigital, lo que a la larga ha resultado ser un gran acierto. De una situación complicada, sacamos otra posición de ventaja.

Quan vas iniciar aquest projecte, imaginaves que aconseguiries una facturació de 25 Milions d’Euros el 2020? 

Nunca nos pusimos una cifra para facturar y todavía hoy nos generan un poco de vértigo las cifras que gestionamos, ya que este año, todo el grupo ha realizado compras por valor de 69 millones de euros. De todos estos, casi 25 millones se han facturado por la central.

Ja ha passat un any des del confinament del març de 2020, quina valoració fas d’aquest període pel que fa als canvis que ha pogut patir la teva empresa? 

Cuando se anunció el confinamiento, la verdad es que toda la incertidumbre nos dio mucho miedo y preparamos un plan de actuación mediante el cual nos volcamos más que nunca en explotar las posibilidades que tenían nuestros asociados. De todas formas, el sector tecnológico fue escogido como esencial y no hemos tenido que dejar de trabajar ni un solo día. Al contrario de lo que ha pasado en muchos sectores, la explosión del teletrabajo y la venta de producto tecnológico han hecho que llegáramos a cotas insospechables de facturación y crecimientos.

A llarg termini, mirant al futur, quins creus que són els canvis als quals s’haurà d’adaptar SOLUZION DIGITAL? 

La nuestra es una empresa que ya basa todo su funcionamiento en la tecnología. La gran mayoría de nuestros procesos están automatizados y descentralizados, por lo que el teletrabajar no ha supuesto un problema para nosotros como empresa. Lo que vamos a tener que anticiparnos es a las necesidades que vayan a tener nuestros asociados con el fin de poder adelantar todas esas ventajas que les hagan mucho más efectivos y competitivos con sus clientes. Ya estamos desarrollando herramientas para facilitar la transformación digital a todas esas pymes, a las que estos cambios sí que han supuesto un gran cambio en su forma de trabajar actual.

Volem que expliquis als futurs i nous emprenedors: com vas conèixer el Centre d’Empreses Procornellà? Quin o quins van ser els motius i/o elements que et van fer optar per establir la teva empresa al Centre?

La verdad es que las necesidades que nos llevaron a recalar en el Centro de Empresas Procornellà, inicialmente fue un tema físico. Nosotros tenemos nuestras oficinas centrales en Lleida. En Lleida, también empezamos en un Centro de Empresas. Llegó un momento en el que necesitábamos una ubicación en Barcelona para establecer nuestra oficina comercial. Estuvimos estudiando diferentes ubicaciones que nos permitieran un acceso rápido y directo viniendo desde Lleida y entre todos los que estudiamos el que más nos convenció fue Procornellà, por su amplitud, sus instalaciones y el modelo que nos propusieron de acompañamiento y apoyo a las empresas. Más de 10 años después, podemos decir que acertamos plenamente.

Quin missatge enviaries a aquells que volen emprendre en l’actualitat o que han iniciat recentment un projecte empresarial?

Cualquier tiempo es bueno para emprender si se tiene la ilusión de hacerlo. Ahora mismo en tiempo de crisis es cuando aparecen mayores oportunidades. No decimos con esto que sean tiempos fáciles, pero sí que se abren nichos de mercado que en condiciones normales posiblemente no existirían. Lo hemos dicho anteriormente, con trabajo y constancia, cualquier emprendedor ilusionado, seguro que es capaz de encontrar un espacio que le permita desarrollar sus sueños.

Compartir

Serveis del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) al Centre d’empreses PROCORNELLÀ

, ,

A l’hora d’emprendre hi ha moltes coses a considerar: la definició de l’activitat a desenvolupar, la capacitat de finançament, la viabilitat del projecte, el mercat al qual et vols dirigir, la proposta de valor, entre d’altres. Però una de les coses que més preocupen als nous emprenedors són tots els aspectes legals que fan referència a la constitució i alta de l’activitat. 

És per això que des del Centre d’Empreses t’oferim el servei del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) de forma gratuïta, pensant en tots aquells o aquelles emprenedors/es que encara no han iniciat l’alta com a autònoms o no han constituït la seva empresa i ja necessiten legalitzar la seva activitat i poder facturar. Només l’any 2020, es van constituir 20 empreses gràcies als serveis del PAE del Centre d’Empreses. 

Què és el Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE)? 

El Punt d’Atenció a l’Emprenedor és un servei que s’encarrega de facilitar la creació de noves empreses mitjançant la prestació de serveis d’informació, tramitació de documents, assessorament i formació. Per tant, les dues missions principals d’un PAE són: 

  1. Prestar serveis d’informació i assessorament a l’inici i durant els primers anys d’activitat de l’empresa.
  2. Iniciar el tràmit administratiu de constitució d’una empresa a través del Document Electrònic (DUE). 

Els PAE poden dependre de: entitats públiques o privades, col·legis professionals, organitzacions empresarials o cambres de comerç. Els centres PAE han de signar un conveni amb el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme per poder actuar com a tal. 

En el cas del Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses depèn de Procornellà, una Empresa Municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat i té com a objectiu el suport a la creació d’empreses per crear ocupació al territori, sense ànim de lucre. 

Aquest servei és fruit d’un conveni amb la Diputació de Barcelona, el CIRCE (Centro de Información y Red de Creación de Empresas) i la Dirección General de la Industria y de la Pequeña y Mediana Empresa.

Avantatges del Punt d’Atenció a l’Emprenedor

Des del Punt d’Atenció a l’Emprenedor oferim ajut a tots aquells emprenedors i emprenedores que volen tramitar la constitució d’una Societat Limitada, l’alta com a Empresari Individual o la constitució d’una Societat Civil Privada.  

L’avantatge que té fer-ho a través del PAE és que el tràmit és totalment gratuït i només hauràs d’assumir el cost dels aranzels o taxes, com els honoraris de la Notaria i del Registre Mercantil. A més, aquests honoraris compten amb un preu reduït pel fet de constituir-la a través del Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà

Un altre avantatge és que es tracta d’una gestió telemàtica ràpida i senzilla dels diferents documents en un sol acte i això permet que no t’hagis de desplaçar d’una administració a l’altra.  

Que el tràmit es faci en un sol acte permet tenir l’Empresari Individual creat immediatament i la Societat Limitada i la Societat Civil Privada creada en un màxim de 48h (des de l’atorgament de l’escriptura). 

Per últim, en el cas que decideixis crear la teva Societat Limitada o l’alta com a Empresari Individual al PAE del Centre d’Empreses, et realitzarem gratuïtament i prèviament a la teva alta:

  • Un assessorament per analitzar i valorar quina és la forma jurídica que millor s’adapta al teu projecte. 
  • Un Pla de Viabilitat per minimitzar riscos i augmentar la supervivència de la idea.

 

Què és un Pla de viabilitat?

Des del PAE del Centre d’Empreses Procornellà creiem que és molt necessari fer un Pla de viabilitat abans de constituir una empresa perquè aquest et permet visualitzar, gràcies a dades objectives, l’inici i la futura evolució del teu negoci

Amb el Pla de Viabilitat tindràs, en un únic document, totes les dades sobre la planificació de vendes, les despeses de l’activitat, les inversions que hauràs de fer en el temps, entre d’altres. A més, comprovaràs realment si la teva empresa està pensada i preparada per néixer i créixer, reduint els riscos associats a cada fase.

Amb el Pla de Viabilitat podràs rectificar la teva estratègia i els teus objectius sense costos reals. Rectificar sobre el paper no costa diners

És clar que rectificar un cop iniciat el negoci és possible, però corres el risc d’enfrontar-te a possibles resultats negatius: haver de demanar préstecs o tancar definitivament el teu negoci. Et pots estalviar aquesta sensació de fracàs personal si fas les coses bé des d’un principi i analitzes el teu futur negoci amb l’aprenentatge “virtual” del Pla de Viabilitat.

Per tant, per a què serveix fer un Pla de Viabilitat? 

  • Per saber si la teva idea és viable.
  • Per realitzar una bona planificació financera. 
  • Per fer simulacions  amb diferents escenaris d’ingressos i despeses.
  • Reduir riscos.
  • Capitalitzar l’atur. 
  • Sol·licitar subvencions.  
  • Obtenir finançament.  

Com iniciar els tràmits al Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà?

Per iniciar els tràmits al Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà has de fer clic aquí per demanar cita prèvia amb un dels nostres tècnics

A més dels serveis principals del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (Pla de Viabilitat i Constitució), el Centre d’Empreses ofereix un ampli ventall de serveis i d’informació d’interès per empreses: activitats formatives, allotjament, programes d’acceleració d’startups, networking, recerca de finançament,  fiscalitat, contractació laboral, informació sobre ajuts i incentius per desenvolupar el projecte, entre d’altres.  

El Centre d’Empreses PROCORNELLÀ posa a la teva disposició especialistes que t’assessoraran, de manera totalment gratuïta, perquè la teva idea passi de ser això, una idea, a ser un projecte d’èxit. 

 

Compartir

PROGRAMA X REACTIVAR EL TEU NEGOCI – Escola de negocis EADA

,

INNOBAIX ha creat un Programa formatiu impartit per l’Escola de negocis EADA, adreçat a empresaris i emprenedors amb un projecte en funcionament que vulguin donar una empenta al seu negoci o que, a causa de la COVID-19, necessitin explorar vies per reduir l’impacte negatiu.

 

El programa ajuda a plantejar objectius-reptes i a dissenyar i implementar plans de canvi enfocats al client, per millorar significativament les vendes de l’empresa. L’objectiu és enfocar una estratègia adaptada a l’impacte que ha tingut la pandèmia en l’empresa o el projecte i aprofitar les potencials oportunitats per créixer.

Data inici: 18/03/21 Data finalització: 15/04/21

Places limitades a 12 participants

Inscripcions fins el 12 de març 2021

Trobareu aquí tota la informació: Presentació X REACTIVAR EL TEU NEGOCI

El cost d’aquest programa és de 1.475€ per persona. Gràcies al suport de l’AMB i la Diputació de Barcelona és gratuït per les persones participants.

Compartir

Contracta joves i rebràs fins a 5.700€ de subvenció!

,

AEBALL amb la col·laboració del Consell Comarcal del Baix Llobregat i 10 ajuntaments del Baix Llobregat (Castelldefels, Cornellà, El Prat de Llobregat, Esparreguera, Viladecans, Gavà, Sant Joan Despí, Sant Feliu, Martorell i Sant Boi) està portant a terme el “Programa Singulars Jove, tu decideixes”, subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb l’objectiu d’afavorir la inserció laboral de joves entre 16 i 29 anys en situació d’atur.

Els ajuntaments han proporcionat als participants al Programa una formació professional i específica per poder facilitar la incorporació dels joves en les empreses, a més d’orientació durant tot el procés del Programa.

FORMACIÓ QUE HAN REBUT ELS JOVES:

  • Activitats Auxiliars de Magatzem (Sant Boi, El Prat, Sant Feliu, Sant Joan Despí, Esparreguera, Martorell i Viladecans).
  • Operari de treball verticals en el sector de la rehabilitació i eòlic (Sant Feliu i Sant Joan Despí).
  • Administració i recepció en l’àmbit sociosanitari i teleassistència (Castelldefels).
  • Cambrer/a de pastisseria/forn de pa i càtering pera col·lectivitats (Cornellà).
  • Operacions auxiliars de muntatge i instal·lacions elèctriques (Cornellà).
  • Màrqueting i comunicació digital (Castelldefels i Viladecans).
  • Operacions bàsiques de restaurant i bar (Sant Boi).
  • Control de plagues (Viladecans).
  • Vigilància, seguretat privada i protecció de persones (Gavà).

AVANTATGES PER A LES EMPRESES:

  • Contractar persones que han rebut una formació especialitzada.
  • Subvenció corresponent al Salari Mínim Interprofessional 2021* (950€ a jornada completa) durant un període de 6 mesos (fins 5.700€). La subvenció serà la proporcional a la jornada i al temps treballat. *Imports calculats sobre la base del SMI de l’any 2020; es podran modificar si hi ha variació del SMI  per l’any 2021
  • Col·laboració d’AEBALL per a la presentació de la documentació necessària per a sol·licitar la subvenció.

 

CARACTERÍSTIQUES DEL PROGRAMA:

  • Formalitzar un contracte laboral amb el/la jove d’un any o indefinit.
  • Jornada laboral a temps complet o parcial, però no inferior al 50% de la jornada ordinària de l’empresa.
  • Les empreses no han d’haver acomiadat a una persona treballadora del mateix perfil o categoria professional, qualificat d’improcedent o nul per l’òrgan judicial, o haver fet un acomiadament col·lectiu, en els 3 mesos anteriors a la contractació.
  • S’ha de garantir el manteniment de l’ocupació neta per evitar l’efecte substitució.
  • La persona jove no pot haver estat contractada durant l’últim any per l’entitat contractant.
  • La persona jove es pot contractar mitjançant qualsevol modalitat contractual que, d’acord amb la normativa laboral vigent, s’ajusti a les condicions del programa. No són subvencionables contractes de treball formalitzats per una Empresa de Treball Temporal i posats a disposició d’una empresa usuària.

AEBALL col·laborarà amb l’empresa per a la detecció del lloc de treball i la definició del perfil professional.  Es realitzarà la recerca de candidats entre els joves formats per tal de garantir que s’ajusti al màxim al lloc de treball. Us assessoraran en la modalitat de contractació que millor s’adapti a la vostra empresa i s’encarregaran d’ajudar-vos en la tramitació de la subvenció.

Vols realitzar una contractació per a la teva empresa? Informa’t al 93 337 04 50 / virginia@aeball.net

#TreballemPerGuanyarElFutur  #EActiVate

Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball i Economia Social, i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els projectes Singulars de Garantia Juvenil

 

Compartir

NOUS AJUTS DE LA GENERALITAT PER A DONAR SUPORT A COL.LECTIUS I SECTORS ECONÒMICS MÉS AFECTATS PER LA COVID-19 (FEBRER 2021)

,

La Generalitat de Catalunya ha publicat nous ajuts per a donar suport a col·lectius i sectors econòmics més afectats per la Covid-19. Són els següents:

1. Ajuts extraordinaris per a persones autònomes enfront la Covid-19

Beneficiaris: Professionals autònoms que exerceixin una activitat econòmica com a persona física a títol individual, mutualistes, societaris, socis cooperativistes, tots fins a un màxim de 6 persones (titulars inclosos).

Requisits:

  • Domicili fiscal a Catalunya
  • El rendiment net de l’activitat durant tot el 2020 no ha de superar l’import de 17.500 €
  • La base imposable de la declaració de la renda de 2019 ha de ser igual o inferior a 35.000 €
  • Estar en situació d’alta al RETA o a una mutualitat com a sistema alternatiu al RETA, abans de l’1 de gener de 2021.
  • S’ha de realitzar una inscripció prèvia que produeix l’efecte de sol·licitud.

Import: es determinarà en les bases de la propera convocatòria.

Termini: del 19 al 26 de febrer de 2021.

Tràmit i més informació aquí

 

 2. Ajuts extraordinaris per a petites empreses, microempreses, cooperatives i autònoms amb treballadors a càrrec en situació d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO)

Beneficiaris:  Petites empreses, microempreses, les cooperatives i autònoms amb treballadors a càrrec amb establiment operatiu a Catalunya i amb treballadors en situació d’ERTO actiu, a data de 31 de gener de 2021.

Requisits:

  • Petites empreses amb menys de 50 treballadors i volum de negoci o balanç general anual de màxim 10 milions d’euros.
  • Microempreses amb menys de 10 treballadors i volum de negoci o balanç general anual de màxim 2 milions d’euros.
  • Cooperatives amb menys de 50 treballadors o socis cooperatius amb volum de negoci o balanç general anual de màxim de 10 milions d’euros.
  • Tenir treballadors en ERTO actiu a 31 de gener de 2021.
  • Mantenir el mateix número de treballadors a 31 de desembre de 2021, respecte el 31 de desembre de 2020.

Import: Ajut de 2.000 euros per treballador en situació d’ERTO actiu, a data 31 de gener de 2021, amb un màxim de 30.000 euros per beneficiari.

Termini: del 15 al 22 de febrer de 2021.

Tràmit i més informació aquí

 

3. Ajuts per a persones amb ingressos baixos afectades per un ERTO derivat de la Covid-19 o amb contracte fix discontinu beneficiàries de la prestació extraordinària

Beneficiaris: persones amb ingressos baixos afectades per un ERTO o amb contracte fix discontinu beneficiàries de la prestació extraordinària.

Requisits:

  • Residir a Catalunya.
  • Estar en un ERTO actiu derivat de la COVID -19, amb suspensió total o parcial del contracte, i que aquest ERTO coincideixi almenys un dia en el període comprés entre l’1 i el 31 de desembre de 2020.
  • Que siguin titulars de la prestació contributiva per desocupació del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), o de la prestació extraordinària en el cas de fix-discontinu (l’article 9 del Reial decret llei 30/2020, de 29 de desembre), o tinguin pendent el reconeixement de la prestació per part del SEPE, derivat d’un ERTO dins del mateix període indicat.
  • S’ha de realitzar una inscripció prèvia que produeix l’efecte de sol·licitud.

Import: Es determinarà en les bases de la propera convocatòria.

Termini: del 15 al 25 de febrer de 2021.

Tràmit i més informació aquí i al tel. 900 800 046

 

El Centre d’Empreses ofereix assessorament gratuït sobre ajuts a les empreses. Pots demanar cita prèvia aquí.

Compartir