Què és un Pla de Màrqueting i per què és important?

, ,

Designed by Freepik

El pla de màrqueting (PM) és un document intern de l’empresa que descriu l’estratègia comercial i promocional del teu negoci i tots els detalls tàctics (objectius, plans d’acció i costos).

Es tracta d’un pla que contempla els 4 pilars bàsics del Marketing: Clients, Costos, Conveniència (canal) i Comunicació. Per tant, va més enllà d’un pla de difusió.

Construir el teu PM, et permetrà REFLEXIONAR sobre la teva PROPOSTA DE VALOR, sobre què fa que la teva empresa sigui única i com transmetre el missatge a les audiències (clients, socis, inversors, etc.) a través dels millors canals. Un pla de màrqueting és una eina essencial per a QUALSEVOL empresa. Serà el full de ruta del teu negoci que et mantindrà enfocat en l’èxit i sense ell, podries perdre’t irremeiablement.

De la mateixa manera que és habitual planificar altres aspectes del negoci, com la producció, la tresoreria o la facturació, pensar en el futur de les accions de comercialització i promoció és clau per mantenir-se competitiu. En definir les estratègies de màrqueting amb anticipació, el teu negoci funcionarà millor i els teus esforços seran més proactius, coordinats, i rendibles.

Un pla de màrqueting no és un document estàtic. Necessita canviar i evolucionar a mesura que creix el teu negoci o canvien les tendències de mercat.

A la nostra càpsula de gestió empresarial et mostrarem com construir un bon pla de màrqueting.

Compartir

Constitució i alta d’empreses: Tràmits d’alta

, ,

En aquesta imatge podeu veure un esquema dels tràmits d’alta que una Societat Limitada, Societat Anònima o Societat Cooperativa i un empresari individual o Societat Civil Privada ha de realitzar. Podeu venir a les sessions d’introducció a l’emprenedoria que realitzem cada setmana i us ho explicarem en persona:

 

Compartir

Canvis en el règim d’autònoms que has de saber aquest 2018

, ,
Designed by Freepik

 

El passat 25 d’octubre es va publicar la Llei 6/2017, que conté una sèrie de mesures per a reformar les característiques del Treball Autònom. La pròpia llei estableix l’entrada en vigor d’aquestes mesures. Les més importants són les següents:

 

PRINCIPALS MESURES QUE HAN ENTRAT EN VIGOR l’1 DE GENER DE 2018

 

1.- S’amplia la tarifa plana per la qual les noves altes com a treballadors autònoms tenen reduccions a la quota que s’ha de liquidar mensualment. En aquest sentit, durant els dotze primers mesos d’activitat la quota serà de 50 euros si s’escull la base mínima de cotització a Seguretat Social.

  1. i) Es redueix de 5 a 2 anys el període sense cotitzar al RETA que s’exigeix per a poder beneficiar-se. En cas d’haver gaudit d’aquesta tarifa plana en el passat, aquest termini s’amplia a 3 anys.
  2. ii) Aquesta mesura només és aplicable a treballadors autònoms empresaris individuals o socis cooperativistes, i no és aplicable a autònoms societaris (administradors/sòcies treballadors que tinguin el control efectiu d’una societat de capital).

 

2.- El treballador autònom es podrà donar d’alta i baixa fins a tres vegades dins del mateix any natural i cotitzar exclusivament pels dies treballats. En conseqüència, no s’haurà de pagar la mensualitat sencera si només s’està d’alta uns dies del mes, sinó que només es pagarà la proporció dels dies efectius que consten treballats.

L’alta en aquests casos ha de ser prèvia a l’inici de cada període de treball i la baixa s’ha de tramitar dins dels 3 dies naturals següents.

Un cop superades aquestes tres altes, es podran tornar a fer altes i baixes dins de l’any natural, però ja es cotitzarà i es pagarà per mensualitats completes, com fins ara.

 

3.- El treballador autònom que desenvolupa una activitat empresarial o professional per compte propi, podrà afectar el seu habitatge habitual a l’activitat amb dret de deduir-se les despeses de subministraments, aigua, gas, telèfon, etc. tot i que haurà d’aplicar un 30% sobre la proporció entre els metres quadrats destinats a l’activitat i la superfície total, llevat prova en contrari de que l’afectació és superior o inferior.

 

4.- Els treballadors autònoms es podran deduir despeses de manutenció relacionades amb la seva activitat sempre que les hagin pagat electrònicament i en funció dels següents límits:

 

Sense pernoctació: 26,67 € (Espanya)

48,08 € (Estranger)

 

 

Amb pernoctació: 53,34 € (Espanya)

91,35 € (Estranger)

 

 

5.- Es podrà canviar la base de cotització fins a 4 vegades l’any (enlloc de les 2 vegades actuals) amb l’objectiu de poder adequar les cotitzacions i les corresponents quotes amb els ingressos de l’activitat.

 

6.- El recàrrec pels deutes de cotitzacions a Seguretat Social es rebaixa al 10% si el deute se satisfà dins del primer mes natural. A partir del segon mes natural, es manté el recàrrec en un 20% (també aplicable pel Règim General).

 

Recordeu que si teniu algún dubte, podeu demanar cita amb els tècnics dels Centre.

 

Daniel Broto

Tècnic jurídic-mercantil del Centre d’Empreses

 

 

Compartir

Cómo elegir el nombre de tu marca

, , ,
Designed by davidzydd / Freepik

 

Uno de los aspectos más importantes a la hora de iniciar una empresa (o un nuevo servicio/producto) es elegir el nombre comercial. Un buen nombre puede ser la diferencia entre impulsar un negocio hacia el éxito o llevarlo al fracaso.

Recuerda que el nombre será lo primero que mencionarás cuando hables de tu empresa!

Al elegir un buen nombre evitarás la frustración de tus clientes cuando, por ejemplo, no puedan acceder intuitivamente a tu web con el nombre que ellos han “entendido” e incrementarás la eficiencia de tus campañas de marketing, porque tu audiencia lo recordará fácilmente.

Aquí te presentamos algunos objetivos que tu nombre comercial debería cumplir:

  • Descriptivo: Usa un nombre que tenga significado en tu mercado. Al decir tu nombre, se debería saber inmediatamente de qué trata el negocio y cuál es el beneficio directo que se ofrece a los clientes. Escoger una palabra fuera de contexto (p.e. Apple) es arriesgado porque necesitaras invertir mucho para que se recuerde.
  • Específico: No utilices nombres genéricos ya que jamás podrás construir una marca ni diferenciarte. (p.e. Mascotas.com)
  • Perdurable: Piensa a largo plazo. El nombre de tu empresa ha de ser “para siempre”, ha de sobrevivir a modas, tendencias o cambios de estrategia empresarial.
  • No te limitesdesde el principio con alusiones geográficas o de segmentos de producto ya que pueden limitarte si en el futuro quieres realizar una expansión (p.e. MascotasAlicante o solopiensos.com)
  • Ha de fácil de leer, de pronunciar y ha de sonar bien. Prueba decirlo y deletrearlo en castellano y en inglés (mínimo). En cualquier caso ha de sonar bien y ser apropiado en tu entorno (país, mercado, etc..)
    1. No te saltes letras o palabras (e. Flickr)
    2. No uses iniciales (e. THPS)
    3. Prueba con palabras compuestas que empiecen con la misma letra (p.e.CocaCola) pero no uses cacofonías (repetición de sonidos).
  • Facilitará que sea recordado. Entre 3 y 7 letras. Máximo 3 sílabas.
  • Diferente, único, que no suene igual a otras marcas en la misma categoría.
  • Conjugable: Elige nombres que puedan convertirse en verbo (p.e. Google, “googlear”)

Te sugerimos un procedimiento:

  1. Haz una lista de los objetivos que tu nombre ha de cumplir (incluye los mencionados anteriormente!!).
  2. Haz una lista larga de palabras relevantes para ti y para tus clientes potenciales. Piensa en tu segmento de mercado, en que se diferencia tu empresa del resto, que emociones experimentan tus usuarios, que haces, etc…
  3. Busca palabras sinónimas a las anteriores en el diccionario.
  4. Combina las diferentes palabras y haz una lista de posibilidades. Invita a otras personas a que incluyan sus opciones. Existen herramientas online que te ayudan a hacer esta combinación de palabras en inglés (con otros idiomas no funciona adecuadamente). Algunas son: LeanDomainSearch.com, Domai.nr o com.
  5. Prueba con Google AdWords para encontrar frases similares, o para saber cuántas búsquedas tienen ciertos términos. Algunas de estas búsquedas te ayudarán a saber si existe un nombre muy parecido al que estás considerando que tenga mejor posicionamiento en Internet.
  6. Escoge los nombres que cumplen la lista de los objetivos del punto 1.
  7. Asegúrate de que lo puedas registrar como marca comercial y que no existe nada parecido ya registrado. Verifícalo a través de la Base Mundial de datos de marcas:
  1. Asegúrate que lo puedes registrar como dominio de Internet y como nombre en las redes sociales. Puedes verificar que no esté registrado a través de los siguientes buscadores:
  2. Te quedará una lista corta (máximo 3 nombres).
  3. Menciona los nombres a tus familiares, amigos y porque no, algún potencial cliente y observa su reacción. Pregúntales una semana después cuáles recuerdan.
  4. Toma la decisión con los datos que te aporten!
  5. Protege la opción escogida. Regístralo, compra el/los dominios, y monitoriza tu marca!

 

Esperamos que estos consejos te sean útiles para conseguir una buena marca!

 

Sònia Palau

Tècnica de Màrqueting i Finances

 

Compartir

Microcrèdits de MicroBank

, ,

Vols emprendre i necessites un prèstec però no tens avals?

Mira les condicions econòmiques dels microcrèdits socials de MicroBank:

 

Recorda que al Centre d’Empreses podem ajudar-te a realitzar el pla de viabilitat i si és viable et farem l’informe favorable necessari.

Demana cita!

Compartir

El arte de azucararte: una emprenedora de Cornellà al Poble Espanyol

, ,

Fa uns dies que la Charo, a qui hem acompanyat en el procés de creació del seu projecte,  va engegar la botiga d’artesania amb dolços al Poble espanyol:

 

Si us passeu per el Poble Espanyol, no deixeu de visitar-la. Gaudireu de la seva simpatia, i d’una oferta innovadora de les clàssiques “xuxes”, en format de regal.

Compartir

Masterclass sobre productivitat i autolideratge amb Agustín Peralt

, ,

El passat 9 de novembre va tenir lloc a l’Auditori de Cornellà la Masterclass sobre productivitat i autolideratge amb Agustín Peralt.

Aquí teniu algunes imatges de l’acte:

 

 

 

 

 

Compartir

Busquem un tècnic/a de creació i consolidació d’empreses

, , ,

Des del Centre d’Empreses PROCORNELLÀ, busquem un tècnic/a assessor/a per a promoure i acompanyar la creació i consolidació d’empreses mitjançant l’elaboració de plans de viabilitat.

 

Es demana una titulació de Llicenciatura o Grau en Administració i Direcció d’Empreses, Econòmiques, Empresarials o similar. Com a especialització es demana tenir un màster, postgrau o experiència assimilable en l’àrea econòmica i financera i valorable en màrqueting, Gestió comercial i vendes. Són imprescindibles coneixements econòmics i financers, valorables màrqueting estratègic i operatiu, màrqueting digital, gestió comercial, tècniques de venda i negociació.

Les tasques a realitzar són les següents:

  • Assessorar i acompanyar en el procés de creació i consolidació d’empreses mitjançant l’elaboració i anàlisi de plans de viabilitat.
  • Assessorar i donar suport a emprenedors/es i empreses en qualsevol aspecte específic dins de la seva especialitat (finances, pla de viabilitat, pla econòmic-financer, pla de comunicació, imatge corporativa, presentacions d’empresa, atenció al client, màrqueting digital, gestió comercial, merchandising, etc.).
  • Preparar i impartir cursos bàsics en creació i gestió d’empreses i en l’especialitat de màrqueting i vendes.
  • Organitzar i participar en els tallers i seminaris de sensibilització per la autoocupació per a estudiants i aturats.
  • Elaborar continguts sobre les activitats i serveis del Centre per a les xarxes socials i la web corporativa i dinamitzar-les.
  • Donar suport tècnic als diferents programes en què participa el Centre (Innobaix, Cultura emprenedora a l’escola, Open Future…).
  • Atenció i assessorament als emprenedors/es i empreses cedents del programa Reempresa en tot el procés de transmissió d’una empresa.
  • Elaboració d’indicadors i informes relatius a activitats emergents, activitats i usuaris dels serveis del Centre, mortalitat de les empreses creades, o l’impacte de la creació d’empreses al municipi entre d’altres.

SALARI BRUT ANUAL: 27.000 euros bruts anuals.

 

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ:

1.- Període d’admissió de currículums i publicitat: enviament i recepció de currículums a l’adreça de correu electrònic laboralcentre@procornella.cat fins el dia 17 de novembre de 2017. La manca de documentació justificativa dels requisits serà motiu d’exclusió del procés selectiu per aquesta convocatòria.

2.- Admissió de candidats:

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, PROCORNELLA convocarà personalment a totes les persones que compleixin els requisits de la convocatòria per a la realització d’una prova de coneixements (a finals de novembre), on també s’explicaran les condicions del lloc de treball.

3.- Realització de la prova de coneixements:

Els candidats  realitzaran una prova de coneixements en relació amb les tasques a desenvolupar al lloc de treball, i en cas de superació, seran citats per a una entrevista.

4.- Fase d’entrevista:

Els candidats que hagin superat la prova realitzaran una entrevista personal amb el corresponent  equip de selecció del Centre d’Empreses de  PROCORNELLÀ al llarg del dies 30 de novembre i 1 de desembre

5.- Resultats del procés de selecció:

S’informarà personalment tant a les persones que no hagin superat l’entrevista com a la persona finalment seleccionada.

El resultat final de tot el procés serà publicat al web www.procornella.cat – Seu electrònica – Informació pública – Treballa amb nosaltres

 

Podeu ampliar la informació de l’oferta aquí  i també podeu veure les bases de la convocatòria que trobareu en aquest enllaç.

 

Centre d’Empreses Baix Llobregat
C/Tirso de Molina 36, Cornella de Llobregat
Tel: 934748042
www.centredempresesprocornella.cat

Designed by iconicbestiary / Freepik

Compartir

Afterwork del programa de Méntoring

El passat dijous 2 de novembre, es fa fer un afterwork molt simpàtic al local d’un emprenedor vinculat al programa, on van participar emprenedors i mentors del YBS, entre ells, els de Cornellà.

 

Una bona oportunitat de fer “networking” per als integrants del programa, en un entorn distès.

 

Us convidem a trobar-vos a les fotos de l’event https://flic.kr/s/aHsm73iiDz

Compartir