Diapositives seminari “La oportunitat de la franquícia”

Op.FranqAquí us podeu descarregar les diapositives de la ponència que va tenir lloc el passat 27 de febrer sobre l’oportunitat de la franquicia que va realitzar el President de l’Associació Espanyola de Franquiciadors, Xavier Vallhonrat.

Compartir

Seminari “Estratègia de protecció de les marques i patents”

imagesVLNRNYT3

Aquí us podeu descarregar les diapositives de la ponència que va tenir lloc el passat 22 de gener sobre l’estratègia de protecció de les marques i patents que va realitzar.

Compartir

TRAMITA GRATUÏTAMENT

, ,

El Centre d’Empreses disposa d’un Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE), des del qual es poden tramitar la constitució de les empreses que tinguin la següent forma jurídica:

  • Societats Limitades (S.L.)
  • Empresari Individual (E.I.)

Més informació fent clic aquí

Compartir

Novetats fiscals 2015

Els aspectes més destacats de la recent reforma fiscal que poden afectar a les seves activitats empresarials, amb data d’efectes 1 de gener de 2015 els trobaras al següent enllaç: Circular novetats fiscals.

Assessoria del Centre d’Empreses Baix Llobregat

Compartir

El nostre equip us desitja Bones Festes

Compartir

Jornada per a la internacionalització

DSC_7538

L’exportació vista com a principal motor de creixement i el fet que cal un bon diagnòstic abans d’exportar, entre les principals conclusions de la jornada d’avui organitzada pel Centre d’Empreses PROCORNELLÀ.

Tenir-ho clar, diagnosticar el potencial exportador, prioritzar mercats, definir un pla de treball i perseverar en la direcció marcada són alguns dels consells a seguir per exportar un producte o un servei. Aquesta ha estat una de les conclusions extretes de la jornada d’avui dedicada a la internacionalització organitzada pel Centre d’Empreses PROCORNELLÀ. Precisament la ponència de la directora del Departament Internacional de la Cambra de Comerç de Barcelona, Elisabet Coll-Vinent, ha exposat xifres reveladores que ens porten a afirmar que l’exportació és el principal motor de creixement dels propers anys. Entre moltes dades, la ponència deixa entreveure que entre 2008 i 2013 el número d’empreses a Catalunya que han exportat ha crescut més d’un 43%. Coll-Vinent ha compartit amb els assistents que les previsions econòmiques del Fons Monetari Internacional per a 2015 també són molt esperançadores pel que fa a la taxa de variació anual del PIB. Segons aquestes dades, Espanya passa de l’1,3 en 2014 fins al 1,7 segons la previsió per l’any vinent, xifra que quedaria per damunt de l’1,3 que s’espera per a la zona euro en 2015.

En la conferència també s’ ha constatat amb xifres que la Xina o la Índia apareixen entre els països amb millors previsions de creixement, però també Regne Unit, Espanya o Alemanya i de forma més global creixeran considerablement Mèxic, EUA i Sudàfrica. En la jornada també s’ha constatat la importància de fer una bona anàlisi abans de començar a exportar per evitar possibles fallides. De fet, en 2013 més de 24.000 empreses inicien l’activitat exportadora però també més de 21.000 va interrompre l’activitat.

Després de la conferència inicial la jornada ha continuat amb una taula rodona amb exemples reals d’empreses exportadores i en diferents mercats. Han participat Isabel Estany, experta en Amèrica Llatina, Jaume Estruch expert en Jaume Estruch, José Antonio Martínez Cobo de Caixabank i Rafa Mascaró de l’empresa Nofer.

En una segona part de la jornada, una trentena d’empresaris han participat en un esmorzar-networking guiat per un dinamitzador per tal d’afavorir l’intercanvi d’oportunitats i incrementar així la possibilitat de fer negoci.

Al llarg de tota la jornada han participat prop d’uns seixanta directius empresarials amb interès per l’exportació, consultors especialistes, operadors logístics… Aquesta cita s’emmarca dins de tot un pla estratègic desenvolupat per l’Ajuntament de Cornellà amb la voluntat de crear ponts i sinèrgies que afavoreixin la dinamització de l’economia local i per tal de convidar a la petita i mitjana empresa que puguin veure en l’exportació una possible via de negoci.

A continuación, podreu descarregar la ponència d’Elisabet Coll-Vinent, en aquest enllaç. 

Compartir

Seminari “Claus per obtenir i interpretar dades econòmiques”

imatge portada claus per interpretar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En aquest enllaç trobareu la presentació de la ponencia del seminari “Claus per obtener i interpretar dades econòmiques”
Compartir

87% d’ocupació al Nou Viver de Cornellà

DSC_7403

Set empreses s’ubiquen en la instal•lació i quinze places de coworking queden disponibles amb moltes facilitats sobretot per a menors de 35 anys de Cornellà.

El passat 1 d’octubre, va entrar en funcionament el nou Viver d’Empreses Procornellà acollint set noves empreses que han optat per instal•lar-se en l’equipament modern, dinàmic i funcional ubicat en el carrer Joan Fernández, núm 3, en ple centre de Cornellà. Queden així ocupats set dels vuit despatxos que oferta la nova instal•lació, espai polivalent que té com a objectiu fomentar iniciatives empresarials, oferint allotjament i assessorament en tot el procés de creació, creixement i consolidació de nous negocis amb bonificacions especials per a joves de Cornellà. Queden disponibles quinze places de coworking amb moltes facilitats sobretot per a menors de 35 anys de la ciutat per a qui el coworking és gratuït els sis primers mesos. En una segona fase s’habilitaran sis despatxos més. Els emprenedors interessats ja poden presentar la seva petició per optar als espais que estaran disponibles a partir de la primavera de 2015.

El nou Viver d’Empreses Procornellà presenta una nova filosofia idònia per a joves emprenedors, basada en el concepte de ‘consum col•laboratiu’, és a dir, obtenir beneficis socials, ambientals i econòmics compartint recursos. L’equipament està dotat amb servei íntegre de telecomunicacions amb fibra òptica, control d’accés intel•ligent les 24h del dia, els 365 dies de l’any i també amb d’altres serveis compartits com la recepció de trucades, autoservei de fotocopiadora, impressora, enquadernacions, etc. Tot aconseguint un ambient de treball còmode i distés que a més, fomenta la interacció entre els seus usuaris i potencia el desenvolupament de nous projectes.

En aquesta primera fase s’han habilitat un total de vuit despatxos d’entre 8m2 i 16m2. Set d’ells ja estan ocupats. Les empreses ubicades es dediquen a temes molt diversos com la distribució de productes d’hostaleria, la comercialització de serveis educatius en el temps de lleure, serveis de gestió immobiliària, màrqueting on-line, desenvolupament de software de gestió, etc. Una d’elles és una filial italiana de nova creació amb interès per contractar persones de la ciutat.

També a partir d’aquesta setmana queda habilitada una zona de coworking amb 15 places i una zona de Meeting a la planta baixa. L’edifici, un cop obert a ple rendiment, oferirà 14 despatxos, 25 places de coworking, sales de reunions i tres aules formatives. Tot a tarifes assequibles que afavoreixin als emprenedors la posada en marxa del seu projecte i amb preus bonificats especials per a cornellanencs menors de 35 anys que vegin en l’autoocupació el seu futur laboral.

Per poder accedir-hi al viver serà imprescindible presentar un pla d’empresa que justifiqui la viabilitat del projecte. Per fer-ho els emprenedors poden rebre l’assessorament dels tècnics del Centre d’Empreses de PROCORNELLÀ. S’oferiran preus bonificats per a joves d’entre 16 i 35 anys que resideixin en Cornellà, com per exemple el fet de llogar un despatx a partir de 49 euros mensuals a més de donar altres facilitats. Les empreses allotjades en el nou viver també tindran accés als serveis que ofereix l’equip de professionals del Centre d’Empreses: serveis jurídics-mercantils, econòmic-financer, laboral i Recursos Humans, comptables i fiscals, comercials, etc.

Cornellà de Llobregat, 24 d’octubre de 2014

Compartir

Èxit del seminari “Linkedin com a generador de negoci” al Centre d’Empreses

linkedin35 empresaris van assistir el passat 16/10 al Centre d’Empreses PROCORNELLA al seminari “Linkedin com a generador de negoci” impartit pel ponent Joaquin Calvo.

Les idees clau de la sessió van ser la importància de la definició a aquesta xarxa social del teu públic objectiu, la proactivitat en la comunicació i la mesura dels resultats.

Aquest seminari ha estat subvencionat per la Diputació de Barcelona.

Podeu descarregar el contingut de la sessió aquí.

Compartir

El 25 de setembre, Jornada de Portes Obertes al nou Viver d’Empreses de Cornellà

Ubicat al barri del Pedró, l’equipament obrirà de 9h a 18h i acollirà la primera jornada formativa oberta a tots els visitants amb el lema “Ments d’oportunitats”

El nou espai modern, dinàmic i professional funcionarà en base al concepte ‘consum col·laboratiu’ i s’emmarca dins el pla estratègic per afavorir la inserció laboral dels joves

Amb l’objectiu de donar a conèixer les noves instal·lacions del nou Viver d’Empreses Procornellà, s’ha organitzat pel proper 25 de setembre una jornada de portes obertes que començarà a les 9h del matí i s’allargarà ininterrompudament fins les 18h. L’equipament de disseny jove, modern i funcional està ubicat al carrer Joan Fernández, núm 3, en ple centre de Cornellà i garantint l’accessibilitat tant en vehicle privat, a peu o en transport públic (metro, Renfe, Trambaix i bus). Es tracta d’un espai polivalent que té com a objectiu fomentar iniciatives empresarials, oferint allotjament i assessorament en tot el procés de creació, creixement i consolidació de nous negocis. En el marc de la Jornada de Portes Obertes tindrà lloc la primera sessió formativa organitzada en el viver. Serà a les 10,30h i anirà a càrrec de la formadora Clara Núñez amb una ponència amb el títol “Ments d’oportunitats”, adreçada a empresaris, emprenedors i aturats interessats en l’autoocupació i que té com a finalitat ensenyar a detectar oportunitats en l’entorn que es puguin convertir en idees de negoci.

El nou Viver d’Empreses Procornellà presenta una nova filosofia basada en el concepte de ‘consum col·laboratiu’, és a dir, obtenir beneficis socials, ambientals i econòmics compartint recursos. Una filosofia sorgida de la crisi econòmica que cada vegada pren més força entre persones de 18 a 30 anys. Per tant, l’equipament estarà dotat amb servei íntegre de telecomunicacions amb fibra òptica, control d’accés intel·ligent les 24h del dia, els 365 dies de l’any i també hi haurà d’altres serveis compartits com la recepció de trucades, autoservei de fotocopiadora, impressora, enquadernacions, etc. Tot aconseguint un ambient de treball còmode i distés que a més, fomenti la interacció entre els seus usuaris i potenciï el desenvolupament de nous projectes.

L’edifici, un cop obert a ple rendiment, oferirà 14 despatxos, 25 places de coworking, sales de reunions i tres aules formatives. Tot a tarifes assequibles que afavoreixin als emprenedors la posada en marxa del seu projecte i amb preus bonificats especials per a cornellanencs menors de 35 anys que vegin en l’autoocupació el seu futur laboral. En una primera fase obren vuit despatxos d’entre 8m2 i 16m2 on s’ubicaran empreses de recent creació, una zona de coworking amb capacitat per a 15 places i una zona de Meeting a la planta baixa amb la voluntat d’incentivar sinergies entre els emprenedors allotjats i la interrelació dels seus negocis. La segona fase de les obres a partir de 2015 donarà com a resultat, espai per a 6 despatxos més, una altra zona de coworking per a 10 usuaris més i estaran disponibles les tres aules de formació tècnica professional, de 100m2 i 150m2 cadascuna.

Per poder accedir-hi al viver serà imprescindible presentar un pla d’empresa que justifiqui la viabilitat del projecte. Per fer-ho els emprenedors poden rebre l’assessorament dels tècnics del Centre d’Empreses de PROCORNELLÂ. S’oferiran preus bonificats per a joves d’entre 16 i 35 anys que resideixin en Cornellà, com per exemple el fet de llogar un despatx a partir de 49 euros mensuals a més de donar altres facilitats. Les empreses allotjades en el nou viver també tindran accés als serveis que ofereix l’equip de professionals del Centre d’Empreses: serveis jurídics-mercantils, econòmic-financer, laboral i Recursos Humans, comptables i fiscals, comercials, etc.

El nou viver serà complementari al viver de referència ubicat al Centre d’Empreses Baix Llobregat que funciona des de 1989 i que en l’actualitat acull un total de 109 empreses. El CitiLab completa l’oferta municipal acollint la domiciliació d’empreses especialitzades en el sector tecnològic.

Compartir