Jornada per a la internacionalització

DSC_7538

L’exportació vista com a principal motor de creixement i el fet que cal un bon diagnòstic abans d’exportar, entre les principals conclusions de la jornada d’avui organitzada pel Centre d’Empreses PROCORNELLÀ.

Tenir-ho clar, diagnosticar el potencial exportador, prioritzar mercats, definir un pla de treball i perseverar en la direcció marcada són alguns dels consells a seguir per exportar un producte o un servei. Aquesta ha estat una de les conclusions extretes de la jornada d’avui dedicada a la internacionalització organitzada pel Centre d’Empreses PROCORNELLÀ. Precisament la ponència de la directora del Departament Internacional de la Cambra de Comerç de Barcelona, Elisabet Coll-Vinent, ha exposat xifres reveladores que ens porten a afirmar que l’exportació és el principal motor de creixement dels propers anys. Entre moltes dades, la ponència deixa entreveure que entre 2008 i 2013 el número d’empreses a Catalunya que han exportat ha crescut més d’un 43%. Coll-Vinent ha compartit amb els assistents que les previsions econòmiques del Fons Monetari Internacional per a 2015 també són molt esperançadores pel que fa a la taxa de variació anual del PIB. Segons aquestes dades, Espanya passa de l’1,3 en 2014 fins al 1,7 segons la previsió per l’any vinent, xifra que quedaria per damunt de l’1,3 que s’espera per a la zona euro en 2015.

En la conferència també s’ ha constatat amb xifres que la Xina o la Índia apareixen entre els països amb millors previsions de creixement, però també Regne Unit, Espanya o Alemanya i de forma més global creixeran considerablement Mèxic, EUA i Sudàfrica. En la jornada també s’ha constatat la importància de fer una bona anàlisi abans de començar a exportar per evitar possibles fallides. De fet, en 2013 més de 24.000 empreses inicien l’activitat exportadora però també més de 21.000 va interrompre l’activitat.

Després de la conferència inicial la jornada ha continuat amb una taula rodona amb exemples reals d’empreses exportadores i en diferents mercats. Han participat Isabel Estany, experta en Amèrica Llatina, Jaume Estruch expert en Jaume Estruch, José Antonio Martínez Cobo de Caixabank i Rafa Mascaró de l’empresa Nofer.

En una segona part de la jornada, una trentena d’empresaris han participat en un esmorzar-networking guiat per un dinamitzador per tal d’afavorir l’intercanvi d’oportunitats i incrementar així la possibilitat de fer negoci.

Al llarg de tota la jornada han participat prop d’uns seixanta directius empresarials amb interès per l’exportació, consultors especialistes, operadors logístics… Aquesta cita s’emmarca dins de tot un pla estratègic desenvolupat per l’Ajuntament de Cornellà amb la voluntat de crear ponts i sinèrgies que afavoreixin la dinamització de l’economia local i per tal de convidar a la petita i mitjana empresa que puguin veure en l’exportació una possible via de negoci.

A continuación, podreu descarregar la ponència d’Elisabet Coll-Vinent, en aquest enllaç. 

Compartir

Seminari “Claus per obtenir i interpretar dades econòmiques”

imatge portada claus per interpretar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En aquest enllaç trobareu la presentació de la ponencia del seminari “Claus per obtener i interpretar dades econòmiques”
Compartir

87% d’ocupació al Nou Viver de Cornellà

DSC_7403

Set empreses s’ubiquen en la instal•lació i quinze places de coworking queden disponibles amb moltes facilitats sobretot per a menors de 35 anys de Cornellà.

El passat 1 d’octubre, va entrar en funcionament el nou Viver d’Empreses Procornellà acollint set noves empreses que han optat per instal•lar-se en l’equipament modern, dinàmic i funcional ubicat en el carrer Joan Fernández, núm 3, en ple centre de Cornellà. Queden així ocupats set dels vuit despatxos que oferta la nova instal•lació, espai polivalent que té com a objectiu fomentar iniciatives empresarials, oferint allotjament i assessorament en tot el procés de creació, creixement i consolidació de nous negocis amb bonificacions especials per a joves de Cornellà. Queden disponibles quinze places de coworking amb moltes facilitats sobretot per a menors de 35 anys de la ciutat per a qui el coworking és gratuït els sis primers mesos. En una segona fase s’habilitaran sis despatxos més. Els emprenedors interessats ja poden presentar la seva petició per optar als espais que estaran disponibles a partir de la primavera de 2015.

El nou Viver d’Empreses Procornellà presenta una nova filosofia idònia per a joves emprenedors, basada en el concepte de ‘consum col•laboratiu’, és a dir, obtenir beneficis socials, ambientals i econòmics compartint recursos. L’equipament està dotat amb servei íntegre de telecomunicacions amb fibra òptica, control d’accés intel•ligent les 24h del dia, els 365 dies de l’any i també amb d’altres serveis compartits com la recepció de trucades, autoservei de fotocopiadora, impressora, enquadernacions, etc. Tot aconseguint un ambient de treball còmode i distés que a més, fomenta la interacció entre els seus usuaris i potencia el desenvolupament de nous projectes.

En aquesta primera fase s’han habilitat un total de vuit despatxos d’entre 8m2 i 16m2. Set d’ells ja estan ocupats. Les empreses ubicades es dediquen a temes molt diversos com la distribució de productes d’hostaleria, la comercialització de serveis educatius en el temps de lleure, serveis de gestió immobiliària, màrqueting on-line, desenvolupament de software de gestió, etc. Una d’elles és una filial italiana de nova creació amb interès per contractar persones de la ciutat.

També a partir d’aquesta setmana queda habilitada una zona de coworking amb 15 places i una zona de Meeting a la planta baixa. L’edifici, un cop obert a ple rendiment, oferirà 14 despatxos, 25 places de coworking, sales de reunions i tres aules formatives. Tot a tarifes assequibles que afavoreixin als emprenedors la posada en marxa del seu projecte i amb preus bonificats especials per a cornellanencs menors de 35 anys que vegin en l’autoocupació el seu futur laboral.

Per poder accedir-hi al viver serà imprescindible presentar un pla d’empresa que justifiqui la viabilitat del projecte. Per fer-ho els emprenedors poden rebre l’assessorament dels tècnics del Centre d’Empreses de PROCORNELLÀ. S’oferiran preus bonificats per a joves d’entre 16 i 35 anys que resideixin en Cornellà, com per exemple el fet de llogar un despatx a partir de 49 euros mensuals a més de donar altres facilitats. Les empreses allotjades en el nou viver també tindran accés als serveis que ofereix l’equip de professionals del Centre d’Empreses: serveis jurídics-mercantils, econòmic-financer, laboral i Recursos Humans, comptables i fiscals, comercials, etc.

Cornellà de Llobregat, 24 d’octubre de 2014

Compartir

Èxit del seminari “Linkedin com a generador de negoci” al Centre d’Empreses

linkedin35 empresaris van assistir el passat 16/10 al Centre d’Empreses PROCORNELLA al seminari “Linkedin com a generador de negoci” impartit pel ponent Joaquin Calvo.

Les idees clau de la sessió van ser la importància de la definició a aquesta xarxa social del teu públic objectiu, la proactivitat en la comunicació i la mesura dels resultats.

Aquest seminari ha estat subvencionat per la Diputació de Barcelona.

Podeu descarregar el contingut de la sessió aquí.

Compartir

El 25 de setembre, Jornada de Portes Obertes al nou Viver d’Empreses de Cornellà

Ubicat al barri del Pedró, l’equipament obrirà de 9h a 18h i acollirà la primera jornada formativa oberta a tots els visitants amb el lema “Ments d’oportunitats”

El nou espai modern, dinàmic i professional funcionarà en base al concepte ‘consum col·laboratiu’ i s’emmarca dins el pla estratègic per afavorir la inserció laboral dels joves

Amb l’objectiu de donar a conèixer les noves instal·lacions del nou Viver d’Empreses Procornellà, s’ha organitzat pel proper 25 de setembre una jornada de portes obertes que començarà a les 9h del matí i s’allargarà ininterrompudament fins les 18h. L’equipament de disseny jove, modern i funcional està ubicat al carrer Joan Fernández, núm 3, en ple centre de Cornellà i garantint l’accessibilitat tant en vehicle privat, a peu o en transport públic (metro, Renfe, Trambaix i bus). Es tracta d’un espai polivalent que té com a objectiu fomentar iniciatives empresarials, oferint allotjament i assessorament en tot el procés de creació, creixement i consolidació de nous negocis. En el marc de la Jornada de Portes Obertes tindrà lloc la primera sessió formativa organitzada en el viver. Serà a les 10,30h i anirà a càrrec de la formadora Clara Núñez amb una ponència amb el títol “Ments d’oportunitats”, adreçada a empresaris, emprenedors i aturats interessats en l’autoocupació i que té com a finalitat ensenyar a detectar oportunitats en l’entorn que es puguin convertir en idees de negoci.

El nou Viver d’Empreses Procornellà presenta una nova filosofia basada en el concepte de ‘consum col·laboratiu’, és a dir, obtenir beneficis socials, ambientals i econòmics compartint recursos. Una filosofia sorgida de la crisi econòmica que cada vegada pren més força entre persones de 18 a 30 anys. Per tant, l’equipament estarà dotat amb servei íntegre de telecomunicacions amb fibra òptica, control d’accés intel·ligent les 24h del dia, els 365 dies de l’any i també hi haurà d’altres serveis compartits com la recepció de trucades, autoservei de fotocopiadora, impressora, enquadernacions, etc. Tot aconseguint un ambient de treball còmode i distés que a més, fomenti la interacció entre els seus usuaris i potenciï el desenvolupament de nous projectes.

L’edifici, un cop obert a ple rendiment, oferirà 14 despatxos, 25 places de coworking, sales de reunions i tres aules formatives. Tot a tarifes assequibles que afavoreixin als emprenedors la posada en marxa del seu projecte i amb preus bonificats especials per a cornellanencs menors de 35 anys que vegin en l’autoocupació el seu futur laboral. En una primera fase obren vuit despatxos d’entre 8m2 i 16m2 on s’ubicaran empreses de recent creació, una zona de coworking amb capacitat per a 15 places i una zona de Meeting a la planta baixa amb la voluntat d’incentivar sinergies entre els emprenedors allotjats i la interrelació dels seus negocis. La segona fase de les obres a partir de 2015 donarà com a resultat, espai per a 6 despatxos més, una altra zona de coworking per a 10 usuaris més i estaran disponibles les tres aules de formació tècnica professional, de 100m2 i 150m2 cadascuna.

Per poder accedir-hi al viver serà imprescindible presentar un pla d’empresa que justifiqui la viabilitat del projecte. Per fer-ho els emprenedors poden rebre l’assessorament dels tècnics del Centre d’Empreses de PROCORNELLÂ. S’oferiran preus bonificats per a joves d’entre 16 i 35 anys que resideixin en Cornellà, com per exemple el fet de llogar un despatx a partir de 49 euros mensuals a més de donar altres facilitats. Les empreses allotjades en el nou viver també tindran accés als serveis que ofereix l’equip de professionals del Centre d’Empreses: serveis jurídics-mercantils, econòmic-financer, laboral i Recursos Humans, comptables i fiscals, comercials, etc.

El nou viver serà complementari al viver de referència ubicat al Centre d’Empreses Baix Llobregat que funciona des de 1989 i que en l’actualitat acull un total de 109 empreses. El CitiLab completa l’oferta municipal acollint la domiciliació d’empreses especialitzades en el sector tecnològic.

Compartir

Al setembre Cornellà estrenarà un nou concepte de Viver d’Empreses destinat als joves emprenedors

DSC_6998Ubicat al barri del Pedró, la instal·lació comptarà amb un disseny jove, dinàmic, professional i funcionarà en base al concepte ‘consum col·laboratiu’.

 

L’entrada en funcionament del nou espai s’emmarca dins el pla estratègic de l’Ajuntament de Cornellà per afavorir la inserció laboral dels joves de la ciutat. 

El Centre d’Empreses Baix Llobregat, vinculat a l’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de la ciutat (PROCORNELLÀ), enceta un nou repte. Al llarg del mes de setembre està prevista l’obertura del Viver d’Empreses Procornellà, un nou espai polivalent que té com a objectiu fomentar iniciatives empresarials entre els joves, oferint allotjament i assessorament en tot el procés de creació, creixement i consolidació de nous negocis.

El Viver d’Empreses Procornellà neix amb una nova filosofia idònia per a joves emprenedors, basada en el concepte de ‘consum col·laboratiu’. És a dir, obtenir beneficis socials, ambientals i econòmics del fet de compartir recursos, una filosofia sorgida de la crisi econòmica que cada vegada pren més força entre persones de 18 a 30 anys. Per tant, l’equipament estarà dotat amb servei íntegre de telecomunicacions amb fibra òptica, control d’accés intel·ligent les 24h del dia, els 365 dies de l’any i també hi haurà d’altres serveis compartits com la recepció de trucades, autoservei de fotocopiadora, impressora, enquadernacions, etc. Tot aconseguint un ambient de treball còmode i distés que a més, fomenti la interacció entre els seus usuaris i potenciï el desenvolupament de nous projectes.

L’edifici, un cop obert a ple rendiment, oferirà 14 despatxos, 25 places de coworking, sales de reunions i tres aules formatives. Tot a tarifes assequibles que afavoreixin als emprenedors la posada en marxa del seu projecte i amb preus bonificats especials per a cornellanencs menors de 35 anys que vegin en l’autoocupació el seu futur laboral. El nou viver serà complementari al

viver de referència ubicat al Centre d’Empreses Baix Llobregat que funciona des de 1989 i que en l’actualitat acull un total de 109 empreses. El CitiLab completa l’oferta municipal acollint la domiciliació d’empreses especialitzades en el sector tecnològic.

Ja s’han iniciat els treballs d’adequació de l’edifici del nou viver ubicat al carrer Joan Fernández, núm 3, emplaçament que garanteix una bona ubicació en ple centre de Cornellà i per l’accessibilitat en transport públic (metro, Renfe, Trambaix i bus). En una primera fase s’adequarà espai per a un total de vuit despatxos d’entre 8m2 i 16m2 on s’ubicaran empreses de recent creació, una zona de coworking amb capacitat per a 15 places i una zona de Meeting a la planta baixa de l’edifici amb la voluntat d’incentivar sinergies entre els emprenedors allotjats i la interrelació dels seus negocis. La segona fase de les obres a partir de 2015 donarà com a resultat, espai per a 6 despatxos més, una altra zona de coworking per a 10 usuaris més i estaran disponibles les tres aules de formació tècnica professional, de 100m2 i 150m2 cadascuna.

Per poder accedir-hi al viver serà imprescindible presentar un pla d’empresa que justifiqui que el projecte empresarial és viable. Per fer-ho els emprenedors poden rebre l’assessorament dels tècnics del Centre d’Empreses de PROCORNELLÂ. S’oferiran preus bonificats per a joves d’entre 16 i 35 anys que resideixin en Cornellà, com per exemple el fet de llogar un despatx a partir de 49 euros mensuals a més de donar altres facilitats.

Un cop en marxa el nou viver, el Centre d’Empreses Baix Llobregat es convertirà en el centre de referència per als emprenedors d’ambdues instal·lacions. Les empreses allotjades en el nou viver també tindran accés als serveis que ofereix l’equip de professionals del Centre d’Empreses: serveis jurídics-mercantils, econòmic-financer, laboral i Recursos Humans, comptables i fiscals, comercials, etc.

Foment de l’emprenedoria jove 

Aquest nou espai s’emmarca dins el pla estratègic de l’Ajuntament de Cornellà per afavorir la inserció laboral dels joves de la ciutat. Se suma als ajuts municipals “Quota Zero”, posats en marxa el mes de març, que consisteixen en subvencions del 100% d’impostos i taxes destinades al recolzament i la promoció de l’activitat empresarial a la ciutat per part de joves emprenedors menors de 35 anys.

Hi poden accedir joves empadronats a Cornellà que volen iniciar un projecte empresarial a la ciutat per primera vegada. Els ajuts són del 100% en impostos com ara l’IBI, construccions, instal·lacions i obres i el de vehicles de tracció mecànica, i de taxes com ara la recollida de residus comercials, la d’ocupació de terrenys d’ús públic o la de serveis urbanístics, entre d’altres.

Així mateix, per fomentar l’ocupació juvenil, l’Ajuntament està perfilant el projecte “6+6”, que pretén incentivar la contractació de joves per part de pimes i comerços locals, subvencionant part del salari del nou treballador durant sis mesos, si l’empresa es compromet a contractar-lo almenys sis mesos més.

Finalment, dins dels plans d’ocupació temporal que impulsa el mateix Ajuntament durant l’any 2014, i que ocuparan a un total d’unes 400 persones, s’han reservat un 25% dels llocs de treball creats per a joves.

Compartir

Les persones que reemprenguin en el sector comerç, serveis i moda podran beneficiar-se de 300.000€ en concepte d’ajuts i incentius al comerç

LOGOS PROCORN+AYU+REEMPRESA

Barcelona, 27 de maig de 2014. A partir d’aquest mes de maig i fins el 31 de desembre d’enguany, totes les persones, ja siguin físiques o jurídiques, que reemprenguin una petita empresa de comerç, serveis, artesania o moda amb seu a Catalunya es poden beneficiar d’un ajut de la Generalitat per poder realitzar l’operació de compravenda.

Així doncs, la Generalitat de Catalunya ajudarà als reemprenedors amb una subvenció de fins el 10% de les despeses de la compravenda de la unitat productiva (traspàs o reempresa d’una activitat empresarial), amb un import màxim de 6.000 euros. L’objectiu d’aquesta línia set del programa d’incentius al comerç és fonamentalment el d’incentivar la reempresa de petites empreses del sector per a la seva continuïtat, mantenint el mapa comercial, i consolidar-lo.

“Tan important com el foment de la creació d’empreses és afavorir la continuïtat i el creixement de les ja existents”, afirma Antoni Abad, president del Centre de Reempresa de Catalunya. En aquest sentit, el Centre de Reempresa de Catalunya, impulsat per la Cecot, amb la col·laboració de la Fundació CP’AC, va posar en marxa a finals de l’any 2011 un nou model d’emprenedoria i creixement empresarial segons el qual un nou emprenedor pren el testimoni en la gestió d’una companyia ja existent, sense haver de passar per la fase de creació.

El Centre de Reempresa de Catalunya, que compta amb la col·laboració de Diputacions, Ajuntaments i Associacions Empresarials de tot el territori, ha aconseguit realitzar 240 reempreses d’èxit, amb una inversió induïda de gairebé 11M d’euros i salvaguardar prop de 900 llocs de treball, en els últims tres anys.

Per sectors, la inversió induïda en el sector del Comerç suposa el 39,20% del total mentre que al sector Serveis suposa el 28,37%, la Hostaleria el 13,89% i la Indústria el 18,54%.

El preu mig de reempresa d’èxit per sector és de 51.358,37€ en el Comerç, 42.882,77€ en el sector Serveis, de 23.239,14€ Pack cecot capa c  i de 121.449,08€ en cas del sector Industrial.

Aquesta línia d’ajut per a les transmissions i reempreses d’èxit recolza l’aposta de les entitats que impulsen el Centre de Reempresa de Catalunya, per promoure un mercat que, tot i els reptes actuals derivats de difícil situació econòmica, segueix sent susceptible de generar creixement econòmic. Per aquest motiu, es considera necessari promocionar, fomentar i facilitar la reempresa com un mitjà de supervivència del teixit empresarial actual i futur de les ciutats.

 Contacte Centre de Reempresa de Catalunya:

Dept. de comunicació de la patronal Cecot – comunicacio@cecot.org – 630.91.80.26
Segueix-nos a:
Twitter: @reempresa
www.blog.reempresa.org
www.reempresa.org
 
Projecte impulsat per:                     En col·laboració amb:
 
Pack cecot capa c
Pack cecot capa c
Compartir

Entrevista a Bagel Systems

Entrevista a Bagel Systems, publicada a El Periódico el passat 20 de març del 2014.

Per visualitzar l’entrevista clica al següent enllaç.

Compartir

Inscriu-te

Compartir

Entrevista a Arantxa Mogilnicki Tomàs

Arquitecta i Paisatgista, ha dissenyat i executat projectes tant diversos com la urbanització de la Plaça Salvador Allende de Barcelona, la nova seu de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Lleida o el Centre d’Interpretació Paleontològic d’Hostalets de Pierola.

Va col·laborar enla Coordinacióde la 1ª Biennal de Paisatge de Barcelona i ha participat en la redacció de continguts de catàlegs i guies perla Generalitatde Catalunya.

Des d’abril del 2012, s’allotja al Centre d’Empreses del Baix Llobregat.

Com vas iniciar-te en el món de l’emprenedoria?

Abans d’acabar la carrera d’arquitectura a Barcelona, ja vaig començar a treballar i col·laborar  professionalment en alguns despatxos d’arquitectura i urbanisme com el de l’arquitecte Miquel Roa, a Esplugues de Llobregat. En tots ells vaig aprendre moltíssim i de ben segur, l’experiència adquirida en aquesta etapa va servir de guia per la meva aventura professional en solitari que va començar a l’any 2000 com a arquitecta i al 2003 com a paisatgista.

Els anys que van seguir, ja amb despatx propi, van ser molt intensos. L’esforç i la dedicació eren grans, però es barrejaven amb la il·lusió i la satisfacció de veure com els projectes i encàrrecs cada cop suposaven nous i apassionants reptes. Actualment, després de més de 13 anys de feina, podem dir que el nostre és un despatx consolidat i capaç d’assumir un ampli ventall de projectes.

Tot aquest camí, com no podia ser d’una altra manera, també m’ha enriquit molt a nivell personal i professional. Crec que no hi ha res millor per un arquitecte que veure com els seus dissenys i espais, tant a petita com a gran escala, són viscuts i la gent els pot gaudir fent-se’ls totalment seus.

Quins són els teus trets diferencials?

El principal és la meva doble formació com a Arquitecta i també com a Paisatgista. Aquesta característica ens diferencia d’una manera molt especial de la majoria de despatxos d’arquitectura convencional. A part de poder assolir una varietat d’encàrrecs més àmplia, ens dona una visió dels projectes més completa i això permet, moltes vegades, trobar millors solucions per les necessitats de cada client.

Un altre dels nostres trets diferencials és la voluntat de donar un servei únic i exclusiu a cadascú dels projectes i clients que confien en nosaltres. D’aquesta manera aconseguim arribar més eficaçment a l’objectiu que ens planteja la feina i també a la fidelització del client.

Per últim, també voldria destacar la importància que ha tingut en la nostra trajectòria el treball en equip, on diferents professionals o equips hem treballat conjuntament amb l’objectiu de poder oferir les més òptimes solucions al client. Sempre han estat experiències molt positives que han fet créixer la dinàmica del despatx i a mi mateixa. La construcció de relacions personals positives i basades en la confiança mútua nodreix les solucions tècniques i garantitza l’èxit del projecte.

I què ens pots dir de la innovació?

En la nostra professió, projectar i construir arquitectura i urbanisme ha estat sempre un exercici d’innovació i de creativitat. Ens formem principalment per ser creatius a l’hora de donar solucions i alternatives als reptes que ens plantegen els diferents projectes. Han de ser solucions viables, que responguin a les necessitats del client i a la vegada puguin superar la realitat coneguda, millorant l’eficiència per arribar als resultats més òptims pels usuaris.

Nosaltres intentem buscar propostes y solucions que facin el projecte diferent i únic pel nostre client. El procés pel qual arribem a la proposta final és sempre diferent i varia segons l’enfoc tècnic que li donem en el punt de partida.

Per mi, doncs, innovar és crear una proposta única i singular, lligada a una solució tècnica específica, que doni resposta a les diferents necessitats de cada cas.

D’aquesta manera, l’objectiu final del nostre despatx és oferir una manera senzilla, que no simple, d’afrontar els projectes, per tal que aquests flueixin i s’enriqueixin de tots els factors i persones implicades i així aconseguir un resultat totalment satisfactori per cadascuna de les parts.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Compartir