Mesures destinades a donar suport al sector cultural per fer front a la situació derivada de la COVID-19

, , , , ,

Mesures destinades a donar suport al sector cultural per fer front a la situació derivada de la COVID-19, publicades al Reial decret llei 17/2020 de 5 de maig.

Laborals:

  • Prestació per atur destinada a artistes d’espectacles públics, inclosos els pertanyents a l’àmbit de cinema i de l’audiovisual.  Més informació aquí.

Fiscals:

  • Ampliació dels incentius fiscals per a les inversions en produccions cinematogràfiques i sèries audiovisuals de ficció, animació i documental.
  • Augment de les deduccions fiscals de la Llei de mecenatge.

De finançament:

  • Línia COVID 19 de liquiditat immediata a través d’avals, dirigida a les pimes de el sector de cinema i l’audiovisual, per cobrir les seves necessitats de tresoreria. Més informació aquí.

Altres:

  • Consultar Reial decret llei 17/2020 de 5 de maig aquí.

Mesures de la Generalitat de Catalunya:

  • Mesures de l’Institut Català de les Empreses Culturals per fer front a la COVID-19. Més informació aquí.
Compartir

Subsidi extraordinari per persones treballadores en la llar

, , , , ,

El Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s’adopten mesures urgents complementàries en l’àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19, regula el subsidi de desocupació excepcional per falta d’activitat per a les persones integrades al Sistema Especial per a Empleats de la Llar del Règim General de la Seguretat Social.

Es podran beneficiar d’aquest subsidi extraordinari, les persones integrades en el Sistema Especial d’Empleats de la Llar del Règim General de la Seguretat Social que, estant en situació d’alta abans l’entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, es trobin en alguna de les següents situacions:

  1. Hagin deixat de prestar serveis, totalment o parcialment, amb caràcter temporal, a fi de reduir el risc de contagi, per causes alienes a la seva voluntat, en un o diversos domicilis amb motiu de la crisi sanitària del COVID-19.
  2. S’hagi extingit el seu contracte de treball per causes alienes a la voluntat de la persona treballadora i aquesta extinció es deu a la crisi sanitària del COVID-19.

Els fets causants hauran d’haver-se produït amb posterioritat al dia 14 de març, data d’entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març.

Més informació i procediment per a la tramitació de les sol.licitud, aquí.

Compartir

Consells en temps de confinament: comunicació oral eficaç a través de videotrucades i videoconferències

, , , , ,

L’augment del teletreball dels darrers anys i l’actual situació de confinament ha implicat cerca activa de noves vies per comunicar-se (videotrucades, videoconferències, reunions en línea a través d’aplicacions, etc.). Les apps i webs en línia permeten una comunicació síncrona on, com presencialment, tan important és el que es diu com la manera de fer-ho.

Oi que en una trucada telefònica també somriem? Per què? Perquè l’altre copsa a través de la nostra veu i dels nostres silencis molta informació i molt rellevant. Sempre és més agradable un to somrient que humanitzi la comunicació, està comprovat que les veus artificials ens provoquen rebuig, no oblidem que som éssers emocionals.

Aquests dies la majoria de nosaltres fem servir les aplicacions per comunicar-nos professionalment i personal, per això hem de continuar posant èmfasi en fer que la comunicació sigui eficaç. Com fer-ho? Tenint cura del que és verbal i no verbal. La nostra imatge i com ens mostrem tenen un impacte també aquí i com encara no tenim costum d’utilitzar-les com a eines comunicatives repassem uns consells.

  • Previs. Descarrega l’aplicació amb prou temps, fes alguna simulació, i procura familiaritzar-te amb ella abans d’iniciar la reunió.
  • Què? Planifica què vols dir tal com ho faries en una reunió de treball habitual. Plantegeu l’objectiu concret en funció de les possibilitats i temps que ofereix cada plataforma i aplicació.
  • Quan? Decidiu quin és el millor moment per fer una reunió, sempre tingueu en compte què heu de decidir i comentar. El teletreball també requereix diferenciar el temps professional i el personal.
  • Qui? Les reunions participatives amb molts assistents resulten poc efectives, el mateix passa en una videotrucada/videoconferència. En una plataforma si sou moltes persones caldria que algú prengués un rol moderador.
  • On? Quin és l’espai més adient? Cal pensar que estem mostrant un espai personal, a vegades la nostra casa. Convé trobar el context adient, si es tracta d’una reunió professional, un espai cuidat, neutre i el més endreçat possible. Proveu que es vegi bé amb l’angle de la càmera, què es veu des d’aquí, és un espai molt transitat, és un espai comú per altres persones, quina és la il·luminació, si cal que hagi referències corporatives, etc.?
  • Com es diu?
    • On mirem? Sovint pensem que no ens veuen i ens dediquem a fer altres coses, menjar, etc. És recomanable fer el mateix que si tinguéssim aquestes persones al davant, mirar la càmera i tenir en compte que “tot és comunicació” –el que és verbal i el no verbal- (les paraules, els gestos, les mans, etc.). Si voleu copsar l’atenció, empreu els recursos visuals, gestuals, de la veu que també us ofereix la tecnologia. Recordem mirar a la càmera, sovint ens adrecem a la pantalla i l’impacte comunicatiu és més alt.
    • Quina imatge mostrem? El teu aspecte personal és rellevant en la comunicació, si és una reunió de treball, procura mantenir un equilibri entre la comoditat i la imatge professional. Evita la roba amb ratlles, perquè distorsiona la imatge.
    • Com escoltar? I sobretot, tingues cura del que transmets, segueix amb interès les aportacions de la resta, si parles o et dediques a fer altres coses, els altres ho percebran com avorriment.
    • Quina estructura de la reunió/discurs?
      • Inici dedica uns minuts a saludar, preguntar a l’altre com està, aquests dies tothom està preocupat o té persones delicades a la família.
      • Desenvolupament, estructureu els punts a treballar durant la reunió. Procureu buscar maneres saber si tothom està d’acord i el grau de comprensió del que es volia comunicar. Fent preguntes, fent resums, posant exemples, també incloure algun moment de l’humor i ensenyeu esquemes, imatges, notícies, etc. que facilitin la comprensió,
      • Tancament, feu un resum dels acords, dels temes que heu acordat, sigui una distribució de tasques, per exemple, i sobretot acomiadeu-vos.

Procurem cuidar tot això per fer de la comunicació una eina professional eficaç.

Carme Hernández-Escolano Pedagoga. Doctora en Ciències de l’Educació. Experta en comunicació oral Grup de recerca PSITIC Membre de la línia “La participació socioeducativa i la mediació: competències de lideratge

Linkedin: https://es.linkedin.com/in/carme-hern%C3%A1ndez-escolano-b20b9bb7

Twitter: https://twitter.com/carmehernandeze

 

 

Compartir

MORATÒRIA EN EL PAGAMENT DE LES COTITZACIONS SOCIALS

, ,

L’Ordre Ministerial ISM/371/2020 del 24 d’abril, (accedeixi aquí al text) on es desenvolupa l’article 34 del RDL 11/2020, de data 31  de març, (accedeixi aquí al text), determina que les activitats que podran acollir-se a la moratòria en el pagament de les cotitzacions de la Seguretat Social seran aquelles que estiguin incloses en els següents codis de classificació:

 

CNAE 119          Altres cultius no perennes

CNAE 129          Altres cultius perennes

CNAE 1812       Altres activitats d’impressió i arts gràfiques

CNAE 2512       Fabricació de fusteria metàl·lica

CNAE 4322       Fontaneria, instal·lacions de sistemes de calefacció i aire condicionat

CNAE 4332       Instal·lació de fusteria

CNAE 4711       Comerç al detall en establiments no especialitzats, amb predomini de productes alimentaris, begudes i tabac

CNAE 4719       Altre comerç al detall en establiments no especialitzats

CNAE 4724       Comerç al detall de pa i productes de fleca, confiteria i pastisseria en establiments especialitzats

CNAE 7311       Agències de publicitat

CNAE 8623       Activitats odontològiques

CNAE 9602       Perruqueria i altres tractaments de bellesa

 

 

La Moratòria de les cotitzacions socials a la Seguretat Social permet ajornar el pagament de les quotes d’autònoms i de les cotitzacions a la Seguretat Social en el règim general, durant un termini de 6 mesos sense interès.

En el cas de les cotitzacions en règim general, es podrà ajornar el pagament de les cotitzacions corresponent al mesos d’abril a juny. Pel que fa als autònoms, es podrà ajornar les quotes de maig a juliol.

El termini per fer aquest tràmit sempre serà els 10 primers dies de cada mes.

 

IMPORTANT: no podran sol·licitar aquesta moratòria aquells autònoms que hagin sol·licitat la prestació de cessament d’activitat COVID 19 o aquelles empreses que hagin presentat un ERTO, tot i que la seva activitat es trobi inclosa dins el llistat.

 

Les empreses i autònoms que no tinguin dret a la moratòria tindran l’opció de sol·licitar l’ajornament del pagament que hagin de realitzar entre l’abril i el juny de 2020, amb un interès del 0,5% en lloc del previst legalment. El termini per presentar la sol·licitud d’ajornament sempre serà els 10 primers dies de cada mes.

 

 

 

Compartir

Ponemos en marcha un servicio de información gratuito sobre ayudas para empresas y autónomos de Cornellà 

, ,
El Centro de Empresas Procornellà pone en marcha hoy lunes, 27 de abril, un nuevo servicio de información dirigido a empresas y autónomos de Cornellà sobre las ayudas más relevantes que pueden pedir para paliar los efectos provocados por la crisis de Covid 19 en sus empresas y negocios. Hasta ahora nuestros técnicos asesoraban sobre ERTES, cese de actividad y petición de ayudas económicas a los emprendedores alojados en el Centro y en el Vivero de Empresas y los usuarios del servicio de gestoría pero, a partir de hoy, informaran gratuitamente también al resto de empresarios y autónomos del municipio. Todo vía telefónica o telemática cumpliendo las recomendaciones de restringir la movilidad de la ciudadanía pero sin restar valor a la calidad de los servicios.

De entrada, cualquier usuario puede entrar aquí donde encontrarán un resumen de las ayudas más relevantes que ofrecen las diferentes instituciones, dirigidos a empresas y autónomos. Desde el Centro de Empresas se ha habilitado un servicio de atención para informar y resolver dudas sobre Medidas Laborales (ERTE, prestación extraordinaria por cese de actividad de autónomos, aplazamientos y moratorias de Seguridad Social, etc.); Medidas Fiscales y Mercantiles (aplazamiento de deudas tributarias, extensión del plazo de presentación y de ingreso por las obligaciones tributarias, tributación por módulos, etc.); Medidas Extraordinarias de Financiación (líneas de ayudas destinadas a financiar pymes y autónomos: ICO, ICF, CESCE); Subvenciones (destinadas a profesionales y microempresas del sector turístico, líneas de ayudas de la Generalitat para el autónomo, ayudas del Ayuntamiento de Cornellà, etc); y otras medidas de interés como puede ser la moratoria del pago de rentas de alquiler de locales afectos a la actividad económica o como pedir flexibilidad para poder disponer de los planes de jubilación.

La forma para acceder a este servicio de información es pidiendo cita previa online a través de:

Se trata de un servicio de información sobre las ayudas más relevantes, no de asesoramiento ni de tramitación. La voluntad es poner al alcance de los emprendedores, autónomos y pymes un resumen de las ayudas más relevantes para hacer frente a las dificultades económicas y financieras surgidas por el efecto de la crisis de Covid 19.

 

Compartir

CUADRO INFORMATIVO DEL RÉGIMEN ESPECIAL DE IVA DE LOS BIENES USADOS

, , , , ,
Compartir

Cómo elegir el nombre de tu marca

, , ,
Designed by davidzydd / Freepik

 

Uno de los aspectos más importantes a la hora de iniciar una empresa (o un nuevo servicio/producto) es elegir el nombre comercial. Un buen nombre puede ser la diferencia entre impulsar un negocio hacia el éxito o llevarlo al fracaso.

Recuerda que el nombre será lo primero que mencionarás cuando hables de tu empresa!

Al elegir un buen nombre evitarás la frustración de tus clientes cuando, por ejemplo, no puedan acceder intuitivamente a tu web con el nombre que ellos han “entendido” e incrementarás la eficiencia de tus campañas de marketing, porque tu audiencia lo recordará fácilmente.

Aquí te presentamos algunos objetivos que tu nombre comercial debería cumplir:

  • Descriptivo: Usa un nombre que tenga significado en tu mercado. Al decir tu nombre, se debería saber inmediatamente de qué trata el negocio y cuál es el beneficio directo que se ofrece a los clientes. Escoger una palabra fuera de contexto (p.e. Apple) es arriesgado porque necesitaras invertir mucho para que se recuerde.
  • Específico: No utilices nombres genéricos ya que jamás podrás construir una marca ni diferenciarte. (p.e. Mascotas.com)
  • Perdurable: Piensa a largo plazo. El nombre de tu empresa ha de ser “para siempre”, ha de sobrevivir a modas, tendencias o cambios de estrategia empresarial.
  • No te limitesdesde el principio con alusiones geográficas o de segmentos de producto ya que pueden limitarte si en el futuro quieres realizar una expansión (p.e. MascotasAlicante o solopiensos.com)
  • Ha de fácil de leer, de pronunciar y ha de sonar bien. Prueba decirlo y deletrearlo en castellano y en inglés (mínimo). En cualquier caso ha de sonar bien y ser apropiado en tu entorno (país, mercado, etc..)
    1. No te saltes letras o palabras (e. Flickr)
    2. No uses iniciales (e. THPS)
    3. Prueba con palabras compuestas que empiecen con la misma letra (p.e.CocaCola) pero no uses cacofonías (repetición de sonidos).
  • Facilitará que sea recordado. Entre 3 y 7 letras. Máximo 3 sílabas.
  • Diferente, único, que no suene igual a otras marcas en la misma categoría.
  • Conjugable: Elige nombres que puedan convertirse en verbo (p.e. Google, “googlear”)

Te sugerimos un procedimiento:

  1. Haz una lista de los objetivos que tu nombre ha de cumplir (incluye los mencionados anteriormente!!).
  2. Haz una lista larga de palabras relevantes para ti y para tus clientes potenciales. Piensa en tu segmento de mercado, en que se diferencia tu empresa del resto, que emociones experimentan tus usuarios, que haces, etc…
  3. Busca palabras sinónimas a las anteriores en el diccionario.
  4. Combina las diferentes palabras y haz una lista de posibilidades. Invita a otras personas a que incluyan sus opciones. Existen herramientas online que te ayudan a hacer esta combinación de palabras en inglés (con otros idiomas no funciona adecuadamente). Algunas son: LeanDomainSearch.com, Domai.nr o com.
  5. Prueba con Google AdWords para encontrar frases similares, o para saber cuántas búsquedas tienen ciertos términos. Algunas de estas búsquedas te ayudarán a saber si existe un nombre muy parecido al que estás considerando que tenga mejor posicionamiento en Internet.
  6. Escoge los nombres que cumplen la lista de los objetivos del punto 1.
  7. Asegúrate de que lo puedas registrar como marca comercial y que no existe nada parecido ya registrado. Verifícalo a través de la Base Mundial de datos de marcas:
  1. Asegúrate que lo puedes registrar como dominio de Internet y como nombre en las redes sociales. Puedes verificar que no esté registrado a través de los siguientes buscadores:
  2. Te quedará una lista corta (máximo 3 nombres).
  3. Menciona los nombres a tus familiares, amigos y porque no, algún potencial cliente y observa su reacción. Pregúntales una semana después cuáles recuerdan.
  4. Toma la decisión con los datos que te aporten!
  5. Protege la opción escogida. Regístralo, compra el/los dominios, y monitoriza tu marca!

 

Esperamos que estos consejos te sean útiles para conseguir una buena marca!

 

Sònia Palau

Tècnica de Màrqueting i Finances

 

Compartir

PROCORNELLÀ i MC MUTUAL s’uneixen per millorar els seus serveis i mantenir informats els seus associats

, , , , , ,

                                   

Ambdues entitats organitzaran conjuntament esdeveniments per orientar, formar i informar els seus associats i treballadors protegits en matèria laboral, de prevenció de riscos laborals i de totes les novetats que sorgeixin en l’àmbit d’activitat de les Mútues Col·laboradores amb la Seguretat Social.

En el marc d’aquest conveni, el proper 24 d’octubre s’organitza una jornada divulgativa sobre “Novetats normatives en matèria de Seguretat Social del treballador autònom”.

La Societat Municipal de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat, PROCORNELLÀ, i MC MUTUAL, la Mútua Col·laboradora amb la Seguretat Social, número 1, han signat un acord de col·laboració amb l’objectiu de prestar un servei, encara millor, a les seves empreses associades, als seus treballadors protegits i als treballadors autònoms que tenen adherits.

El conveni ha estat signat a Cornellà de Llobregat per Sergio Fernández, vicepresident i conseller delegat de PROCORNELLÀ; per Ernest Marco, gerent d’administració i finances de la mateixa societat; i per Eduard Vidal, director general d’MC MUTUAL.

Amb aquest acord, ambdues organitzacions es comprometen a organitzar activitats formatives, amb l’objectiu d’informar els empresaris i treballadors de les empreses mutualistes sobre l’adopció d’actituds segures en l’entorn laboral; apropar-los la normativa més recent, que afecta a l’activitat de les mútues; i informar-los sobre totes les novetats que sorgeixin en l’àmbit de la salut en el treball.

Primera jornada: Nova Llei de Reformes Urgents del Treball Autònom:

En el marc d’aquest conveni, el proper dimarts, 24 d’octubre, s’organitza una sessió informativa en la que s’analitzaran els darrers canvis normatius introduïts per la Llei de Reformes Urgents del Treball Autònom.

Durant la jornada, el Subinspector Laboral de Treball i Seguretat Social, Jorge Pérez, exposarà les noves mesures per al foment del treball autònom, i analitzarà les novetats en matèria de Seguretat Social recollides en aquesta nova normativa.

Dia: Dimarts 24 d’octubre 2017 Horari: De 16:30h a 19:00h Lloc: Auditori de Cornellà de Llobregat Jornada gratuïta

Si estàs interessat/a en assistir-hi, pots inscriure’t AQUÍ

 

 

Compartir

Relleu generacional al comerç històric de Cornellà

, , , , , , ,

Aquesta setmana s’ha formalitzat la cessió d’un comerç històric de Cornellà, la ferreteria Hijano, en el que un jove de la nostra ciutat ha agafat el relleu a uns comerciants molt coneguts i apreciats per la Comunitat.

 

Al Centre d’Empreses estem orgullosos d’haver acompanyat tot el procés, des de l’elaboració d’un pla de viabilitat, a l’obtenció de finançament, i l’assessorament legal de la transacció.

 

Volem donar l’enhorabona a tots, i desitjar-los un futur ple d’èxit!

 

Compartir