El pla de màrqueting és un document intern de l’empresa que descriu l’estratègia comercial i promocional del negoci i els detalls tàctics (objectius, plans d’acció i costos).Conté els quatre pilars bàsics del màrqueting: Clients, Costos, Conveniència (canal) i Comunicació. Va més enllà d’un pla de difusió.

Permet reflexionar sobre la proposta de valor (allò que fa única la teva empresa) i com transmetre-la a les audiències (clients, socis, inversors, etc.) mitjançant els millors canals.

És una eina essencial per a l’empresa, perquè és el full de ruta del negoci. Pensar en accions comercials i de promoció és clau per ser competitiu, i definir les estratègies de màrqueting amb anticipació farà funcionar millor el negoci i que els esforços fets siguin més proactius, coordinats i rendibles.

Un pla de màrqueting no és un document estàtic. Necessita canviar i evolucionar a mesura que creix el negoci o canvien les tendències de mercat.

[:CA]Publicat a:[:es]Publicado en: Màrqueting i vendes