Resum

Quan: 27/04/2023
Horari: 15:30 - 20:00

Inversió: Seminari gratuït

Impartit per: Eulàlia Balañà, llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials: branca empresa. Universitat Autònoma de Barcelona, amb 20 anys d’experiència en el sector de la creació i consolidació d’empreses. Ha revisat més de 10.000 plans d’empresa i ha realitzat més de 1.000 cursos i ponències sobre el tema.

Lloc: Centre d’empreses PROCORNELLÀ

Loading Map....
 
 

COM FER L’ESTUDI DE MERCAT DE LA TEVA IDEA DE NEGOCI

Objectius de la sessió:

– Proporcionar una metodologia que permeti recollir totes les dades necessàries per facilitar la presa de decisions.
– Identificar quina és la informació clau, definir el perfil dels clients, conèixer les fonts d’informació disponibles i ser capaç de fer una anàlisi àgil, ràpida i molt útil
per quantificar el mercat i així prendre les mesures més adequades per determinar la viabilitat de la idea de negoci.

Dirigit a: Emprenedors/es que tinguin un projecte o una idea empresarial i empresaris que comencin la seva activitat o necessitin tornar a fer l’estudi de mercat.

Programa:

1- Introducció. La informació és poder. Qui ha de fer la investigació?
2- Qui són els meus clients? On són? Com puc parlar amb ells?
3- L’enquesta: quines preguntes cal fer, nombre d’enquestes a realitzar i quins mètodes puc utilitzar per arribar al client potencial.
4- Viabilitat: què vol dir viabilitat? Quins càlculs haig de fer i quina informació necessito saber per determinar la viabilitat del projecte.
5- Càlcul de la mida del mercat. Vuit mètodes per calcular la demanda potencial.
6- Les fonts d’informació. Adreces útils d’Internet, enquesta estàndard i exemples d’estudi de mercat.
7- Mètode del cas. Debat sobre experiències reals en estudis de mercat.

Per garantir el rigor i la qualitat formativa, les activitats comencen amb puntualitat i no és possible accedir a les aules 15 minuts desprès de l’inici.