FONTS D´IDEES D´on sorgeixen les idees?
La [gs Idees]idea[/gs] de crear una empresa sorgeix normalment d´una o vàries de les següents fonts:
- la formació acadèmica del promotor
- l´experiència professional i laboral
- els canvis social al nostre entorn
- l´aplicació de noves tecnologies
- usos alternatius a productes ja existents
- canvis normatius
- aficions
ES BONA LA MEVA IDEA? Factors a tenir en compte per validar una idea.
Per saber si una idea emprenedora és una oportunitat de negoci s´ha de contrastar amb el mercat i tenir en compte altres variables com la capacitat emprenedora, l´existència d´una demanda suficient o la possibilitat de disposar de recursos econòmics. Per fer tot això de forma ordenada hem de fer un Pla d´Empresa, on podrem diagnosticar la viabilitat tècnica i econòmica del nostre projecte. Amb això, s´evita la creació de falses expectatives i es poden preveure futurs contratemps.
No totes les grans idees s´acaben transformant en grans negocis. Ni totes les idees per ser bones han de ser innovadores. L´experiència demostra que la majoria d´idees no ho són i, malgrat tot, les empreses aconsegueixen sobreviure.
Per aconseguir-ho és important trobar un tret diferencial respecte la nostra competència, ja sigui:
- fent les coses millor que els altres
- satisfent necessitats no satisfetes
- ocupant un petit nínxol de mercat
- ideant una nova manera de fer les coses
CARACTERÍSTIQUES DELS EMPRENEDORS L´emprenedor és la persona que identifica una oportunitat de negoci i organitza els recursos necessaris per posar-la en marxa.
¿Quines característiques té la persona emprenedora?
- Capacitat per assumir riscos
- Orientació a resultats
- Habilitats relacionals
- Persistència
- Liderat
- Capacitat de treball
- Iniciativa
- Capacitat organitzativa
- Decisió
- Confiança
- Capacitat negociadora