Resum

Quan: 9, 16, 23 i 30 de setembre
Horari: 17:00 - 18:30

Inversió: Seminari gratuït

Lloc:

Sessions PRESENCIALS (9, 16 i 30 de setembre): Centre d’Empreses PROCORNELLÀ

Sessió ONLINE (23 de setembre): A través de la plataforma ZOOM

El dia abans de l’inici de la sessió ONLINE us enviarem un enllaç per a entrar a la formació.

Recomanem utilitzar PC o tablet i entrar 15min abans de la formació.

Vols parlar bé en públic? L’oratòria, una eina útil per millorar la meva activitat professional

En aquest curs treballarem en format de taller, presencial i en línia,  a partir de contextos que facilitin la posterior transferència d’entorns comunicatius a la vida professional i la personal. Els resultats són rellevants, amb un impacte positiu i millora del nostre entorn.

 

El curs s’organitza en 4 sessions, 3 presencials i 1 en línia, al voltant dels eixos següents:

–       Observar: què fan els altres?

–       Planificar què i com ho volem comunicar

–       Practicar i simular

–       Avaluar i millorar què fem i com ho fem

Objectius de la sessió:

  •  Prendre consciència: quines són les nostres expectatives i percepcions sobre com comuniquem oralment.
  •  Identificar bones pràctiques comunicatives orals als nostre entorn, i altres no tan bones.
  •  Consolidar els punts forts de la nostra comunicació oral i identificar els aspectes a millorar.
  •  Posar en pràctica i avaluar la pròpia competència comunicativa oral en diferents contextos.
  •  Aplicar mecanismes d’autoavaluació i avaluació cooperativa com a estratègia de millora contínua.
  •  Crear entorns comunicatius laborals més eficaços.

Dirigit a: Propietaris i/o gerents de microempreses i emprenedors.

Programa:

  1. Què passa en entorn laboral quan la comunicació és eficaç? I quan no?
  2. Competència comunicativa oral eficaç: més enllà de parlar … aspectes verbals i no verbals:
    1. Factors incidents: creences i expectatives
    2. Com s’aprenen?
    3. En quin contextos? La presentació en públic i la conversa
  3. Reflexió: presa de consciència de l’estil comunicatiu
  4. Preparació de la presentació en públic
    1. Finalitat
    2. Context
    3. Temps
    4. Estructura
    5. Aspectes culturals i de gènere
  5. Avaluació de situacions comunicatives: indicadors de competència comunicativa oral
    1. Elements verbals
    2. Elements no verbals

Sessió dia 09/09/2020. Taller I. Presencial

  • Presentació del curs.
  • Presentació assistents: Explica, qui ets? (2’ per assistent). Enregistrament i avaluació personal.
  • Identificació creences i percepció comunicativa oral. Qüestionari previ presentació personal.
  • Treball nocions conceptuals bàsiques a partir de referents propers (política, empresarial, etc.)-

Temps: 30% nocions bàsiques 70% pràctica

Sessió dia 16/09/2020. Taller II. Presencial

  • Anàlisi de situacions comunicatives.
  • Avaluació de l’oratòria a través del cinema i les bones pràctiques a la xarxa: els nous formats comunicatius.
  • Presentació assistents: La història de la teva empresa  (4’ per assistent).
  • Rols d’actuació.

Temps: 20% nocions d’ampliació, 80% pràctica

Sessió dia 23/09/2020. Taller III.  En línia

  • Aplicació personal: modalització i veu.
    • Finalitat comunicativa: modalització.
    • Veu / Interpretació: Control del ritme de la parla (observar – practicar): enregistrament i contrast
  • Presentació millorada: comunicació eficaç: Explica, qui ets? (2’ per assistent). Enregistrament i contrast.
  • Preparació de la intervenció oral (anàlisi de la situació – planificar).

Temps: 20% assessorament, 80% pràctica personal

 

Sessió dia 30/09/2020. Taller IV. Presencial

  • Preparació d’un guió (planificar).
  • Presentació final i avaluació: estructura del discurs, aspectes lingüístics i no verbals (la veu i cos): El producte (5’ per assistent).
  • Valoració procés i resultats: qüestionari final.

Temps: 10% assessorament, 90% pràctica personal

Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local”.