La desena edició de l’Innobus, el projecte d’Innobaix que connecta talent jove amb empreses del territori, ja ha començat. 25 participants amb perfils acadèmics diversos han iniciat el seu recorregut per conèixer de primera mà el teixit empresarial del Baix Llobregat i l’àrea metropolitana.

En els seus deu anys de trajectòria, l’Innobus s’ha consolidat com un projecte clau per posar en contacte joves talents universitaris i el teixit empresarial. Els participants d’aquesta edició, majoritàriament del Baix Llobregat i Barcelona, tenen una formació molt variada, amb graus en diverses enginyeries, Administració i Direcció d’Empreses, Biologia, Psicologia, Comunicació, Ciències Polítiques, Periodisme o Màrqueting Digital, entre d’altres. Aquesta diversitat de coneixements és un actiu fonamental per als reptes que hauran de resoldre.

Ja s’han format els equips

La primera jornada ha tingut lloc al Citilab-Cornellà i ha estat centrada en la preparació dels participants per als reptes que els esperen. Cristina Masachs i el Centre d’Empreses Procornellà s’han encarregat d’ajudar els joves a definir els seus perfils i a entendre com les seves aptituds individuals, ja siguin de lideratge, comunicació, anàlisi o organització, contribuiran al treball en equip. Després, s’han format els equips de treball que col·laboraran durant les properes setmanes per resoldre els tres reptes que protagonitzaran aquesta edició.

L’empresa Molins planteja en el seu repte com integrar-se de forma sostenible i humana en la societat del futur; Aigües de Barcelona busca millorar el grau de digitalització dels seus clients i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat vol dissenyar el nou ecodistricte d’innovació. Per potenciar la creativitat i la resolució de problemes, s’han format grups multidisciplinars de tres persones, combinant diferents carreres i personalitats.

Ruta per l’economia del territori

Per iniciar el recorregut, l’empresa Tetravol ha estat la primera a presentar-se als participants. Héctor Zapata ha ofert una sessió pràctica on els joves han pogut conèixer de primera mà les aplicacions de la realitat virtual i la realitat augmentada en el món empresarial. La demostració amb ulleres de realitat virtual ha servit com a una primera aproximació a les tecnologies d’avantguarda que molt probablement els acompanyaran al llarg de les seves vides professionals.

La ruta de l’Innobus continuarà els propers dies amb visites a companyies i entitats de diversos sectors, incloent-hi l’alimentació, la perfumeria, la tecnologia, el sector públic i la salut. Entre d’altres, destaquen visites a entitats com Organic Africa ChocolateTMBLluch EssenceTelefónicaKao CorporationMarlex, l’Hospital de BellvitgeViladecans The Style OutletsMesoesteticSimon i el Servei Meteorològic de Catalunya. El programa també inclou la participació de professionals i mentors, que aportaran la seva experiència als participants.

Compartir