Pla de viabilitat. Objectiu: SALVAR la teva EMPRESA

,

Et convidem a participar al Pla de Viabilitat Empresarial, un programa de país 100% subvencionat que té per objectiu analitzar els negocis i preparar-los perquè segueixin essent viables en el futur.

PIMEC, juntament amb la Generalitat de Catalunya a través del Departament d’Empresa i Coneixement, posem al teu abast el Pla de Viabilitat Empresarial, un programa de país i el teu espai de reflexió i coneixement per analitzar, preparar-te i impulsar el futur del teu negoci. La clau de l’èxit per superar els reptes actuals.

Aquesta iniciativa s’emmarca en les mesures que s’impulsen per pal·liar els efectes de la Covid-19 i, en aquest cas, PIMEC i el Govern volem donar suport a les empresàries i empresaris de les petites i mitjanes empreses del nostre país, que representen més del 99% del teixit empresarial.

DIRIGIT A:

  • Empreses d’entre 1 i 249 treballadors i amb 3 o més anys d’activitat
  • Empreses amb matriu o centre de decisió a Catalunya
  • Sectors d’activitat que hagin patit de forma rellevant les conseqüències de la pandèmia de la Covid-19

PERQUÈ?

L’escenari actual deixa les empreses, sobretot les pimes, en una situació més dèbil

  • Et planteges com adaptar el teu negoci als nous temps?
  • Estàs pensant en la transformació del negoci?
  • Has estat mesos sense facturar i penses com recuperar-ho?
  • Et teu endeutament ha augmentat considerablement?
  • Necessites un canvi de model del negoci?

OBJECTIUS del Pla de Viabilitat:

  1. DIAGNOSTICAR, de forma clara a curt i mitjà termini, la situació i viabilitat de l’empresa amb indicadors predictius dels àmbits econòmic, financer, laboral, estratègic comercial i organitzacional.
  2. CAPACITAR l’empresariat amb el conjunt d’eines necessàries, per tal de portar a terme una anàlisi i reflexió i una identificació clara dels factors claus de canvi o transformació per assegurar la viabilitat de les empreses.
  3. ESTRUCTURAR un full de ruta de viabilitat empresarial de l’empresa, on es defineixin les accions necessàries a executar per assolir els objectius establerts.
  4. ACONSEGUIR la viabilitat del negoci a mitjà i llarg termini.

 

FASES DEL PROGRAMA

Fase 1: VOLS SABER QUINA ÉS LA VIABILITAT DEL TEU NEGOCI?

Diagnosi digital i gratuïta per a qualsevol empresa catalana. Les empreses rebran un informe personalitzat amb els indicadors clau, conclusions, recomanacions i una anàlisi comparativa sectorial (informe de viabilitat). També es disposarà d’un campus virtual amb una oferta de píndoles formatives que ajudaran a la capacitació dels equips.

Fase 2: LA TEVA RECEPTA DE VIABILITAT.

3.000 empreses seleccionades per una comissió d’avaluació passaran a la segona fase, on disposaran d’una sessió de diagnosi individual amb professionals experts per presentar i estudiar l’informe de recomanacions i definir punts prioritaris a treballar per aconseguir la viabilitat empresarial (recepta de viabilitat).

Fase 3: IMPLEMENTA EL PLA DE VIABILITAT. IMPULSA EL FUTUR DEL TEU NEGOCI.

A través d’una segona selecció per part del comitè d’avaluació, 500 empreses seran escollides per passar a la tercera fase del pla. En aquesta fase, les persones empresàries rebreu acompanyament per definir les palanques del pla de viabilitat, i implementar les accions oportunes.

 

Objectiu: Salvar les pimes! Comencem?

Apunta’t ara a www.plaviabilitat.cat

 

Més informació:

Annabel Cuatrecases

93 496 45 00

info@plaviabilitat.cat

Compartir

¿CÓMO PROTEGER LA IDENTIDAD DE TU NEGOCIO?

,

Son muchas las horas (y el dinero, en muchas ocasiones), que invertimos en crear una identidad para nuestro negocio. Contratamos a un diseñador gráfico para que nos haga un logo, a un programador web, a un fotógrafo, imprimimos tarjetas de presentación…etc., nos pasamos horas creado acciones de marketing, subiendo contenido a nuestras redes sociales, etc.

Todo esto está muy bien, pero nos olvidamos de lo más importante. Nos olvidamos de proteger nuestra identidad. Pues bien, a continuación, vamos a ver cómo con sencillos pasos, puedes proteger la identidad de tu negocio.

1. REGISTRA TU MARCA La marca juega un papel fundamental a la hora de proteger la identidad de tu negocio (ya sean tus productos, tus servicios, tu propia página web o incluso tu blog). Es por ello, que considero importante que entiendas un poco mejor en qué consiste una marca para que puedes entender de forma sencilla la importancia de protegerla y de los beneficios que este simple acto puede aportarte.

La marca es el símbolo que permite a nuestros clientes diferenciar nuestros productos o servicios de los de nuestros competidores. Todos los días, incluso sin darte cuenta, interactúas con infinidad de marcas. Son aquel elemento que nos permite identificar y recordar todo aquello que consumimos.

ASPECTOS IMPORTANTES A LA HORA DE REGISTRAR UNA MARCA:

i. Tipos distintos de marcas. Existen muchos tipos de marcas. Es muy importante que elijas correctamente el tipo de marca que quieres registrar (figurativa, enominativa, tridimensional, holograma, sonora, etc.). Ten en cuenta, que a loa hora de registrar la marca, es como si li hicieras una “foto”. Es decir, si solicito una marca figurativa (logo), esa va a ser la marca que tengo protegida. Tal cual la he solicitado. Si posteriormente decido modificar ese logo registrado, no únicamente NO tendré protegido el nuevo logo utilizado, sino que me estoy exponiendo a que me suspendan la marca por falta de uso.

Llegados a este punto, es importante que sino lo tienes bien claro, te dejes asesora por un abogado experto en registro de marca. De este modo, te aseguraras de crear la estrategia correcta para la protección de tu marca, y evitar posibles inconvenientes suspensos), durante todo el proceso de registro.

ii. Concepto de territorialidad Las marcas se rigen por un principio llamado territorialidad, que consiste básicamente en que tu marca sólo te protegerá en el territorio en que esté registrada. Me explico un poco mejor:

Una marca puede ser nacional (registrada sólo en nuestro país de origen), comunitaria (nos otorga una protección en los 28 países de la Unión Europea) o internacional (registrada en un país distinto al nuestro de origen). Consejo: a la hora de elegir el territorio en el que quieres solicitar tu marca es muy importante que valores donde quieres vender tus productos o bien ofrecer tus servicios, y según eso elegir dónde registrar la marca.

iii. Clasificación de Niza Cuando quieras solicitar tu marca, además de especificar en qué territorios quieres obtener la protección, deberás especificar para que productos o servicios quieres esa protección. Existe lo que se conoce “Clasificación de Niza”. Se trata de un listado de 45 grupos de productos/servicios en los que deberemos encasillar el producto o servicio que vamos a ofrecer bajo nuestra marca.

Es importante tener en cuenta que si vas a registrar una marca, no sólo tiene que ser distinta de las ya registradas en su misma clase, sino que tampoco debe llevar a confusión a posibles consumidores. ¡Cuidado con elegir marcas similares o que suenen parecidas a marcas ya existentes!

El registro de una marca va a suponer un impacto económico a tu bolsillo pero es importante verlo como una inversión para proteger la identidad de tu negocio.

iv. Tasas oficiales El precio (tasas oficiales) del registro de la marca, va a variar en función del número de clases (clasificación de Niza) elegidas para proteger tu marca. Para que puedas hacerte una idea, las tasas oficiales para el registro de una marca española establecidas para el año 2020 por la OEPM son de 147,49 euros para la primera clase y de 95,55 euros más por cada clase adicional dentro de una misma solicitud (la presentación de la solicitud vía telemática tiene un descuento de un 15% adicional).

 

2. REGISTRA TU DOMINO

Siguiendo con la idea de la necesidad de proteger la identidad de nuestro proyecto, es importante, más allá del registro de la marca, el registrar nuestro dominio. Igual que sucedía con la marca, es importante que entendamos en qué consiste un dominio y el porqué de la necesidad de su registro.

El dominio es una dirección de internet, por la que el público podrá acceder a nuestro blog o web. Es fundamental que en el momento de presentar al mundo 2.0 tu proyecto, lo hagas bajo tu propio dominio.

¿Cómo registro mi dominio?

Es un proceso muy sencillo, rápido y económico. Lo más fácil es que acudas a uno de los muchos proveedores de servicios de registro de dominios web. No hay uno mejor que otro y las tarifas son muy similares. Destacar el hecho de que aunque registréis un dominio en internet no significa que hayáis adquirido esa marca.

Siempre es recomendable, si estáis pensando en registrar una marca determinada, que averigüéis si los dominios asociados a esa marca están disponibles, ya que será una parte fundamental de vuestra estrategia comercial.

Registrar el dominio a vuestro nombre (si lo gestiona otra persona específica que en el registro indique vuestros datos). Este punto es importante puesto que a la hora de renovarlo (posiblemente a los dos años) se nos va a notificar personalmente el plazo para pagar la tasa correspondiente y el plazo correspondiente para satisfacerla.

 

Si queréis saber más sobre el registro de marca, el 14 de julio a las 16h realizaré el seminario “Requisits legals de la teva web i protecció de la teva marca” en el Centre d’Empreses PROCORNELLÀ, será online y aquí tenéis toda la información del evento.

 

Núria Ramírez

Abogada especializada en Propiedad Intelectual y Protección de datos

Lexcrea

Compartir

POSA EN MARXA LA TEVA STARTUP!

,

Posa en marxa la teva startup!

El Centre d’Empreses Procornellà, juntament amb l’Ajuntament de Cornellà i Telefònica Open Future, posa en marxa la V edició del programa Cornellà Open Future que tindrà lloc del 14 de setembre al 14 de desembre de 2021.

Aplica a la convocatòria que tenim oberta fins al 30 de juny. El 13 de juliol direm qui són els seleccionats!

En aquest programa trobaràs:

  • Formació
  • Tutories personalitzades
  • Peer Reviews
  • Assessorament
  • Mentories d’experts
  • Networking
  • Espai de treball
  • Ofertes
  • Visibilitat
  • Premis Cornellà Open Future 2021

Cornellà Open Future, promogut pel Centre d’Empreses Procornellà, l’Ajuntament de Cornellà i Telefònica Open Future, compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i dels següents col.laboradors:

 

Trobareu tota la informació del programa, procés d’inscripció, testimonis, etc. en la web de Cornellà Open Future

 

A que estàs esperant? Vine i posa en marxa la teva startup!

 

Compartir

Oberta una nova edició del programa d’acceleració de Startups Cornellà Open Future

,

La iniciativa està adreçada a emprenedors i emprenedores amb projectes de base digital  i / o tecnològica, que disposin d’un producte/servei Mínim Viable (MPV) i que vulguin acompanyament en la sortida al mercat i cerca de finançament

El programa d’acceleració de Startups Cornellà Open Future obre una nova convocatòria a la recerca de projectes tecnològics i/o innovadors que fomentin la innovació en el territori de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Els emprenedors i emprenedores interessats tenen de temps fins el proper 30 de juny per formalitzar la seva inscripció a través de https://cornella.openfuture.org/ . Es tracta de la sexta edició del programa promogut per Open Innovation, SLU (Telefònica) i per l’Ajuntament de Cornellà a través del Centre d’Empreses Procornellà i que té com a objectiu final recolzar el talent emprenedor convertint les idees en negocis d’èxit en un programa sota el paraigües de la plataforma global Telefònica Open Future.

La iniciativa està adreçada a persones (físiques o jurídiques) que tinguin un projecte de base digital i/o tecnològica, que disposin d’un producte o servei mínim viable (MVP) i que tinguin domicili social, fiscal o centre d’activitat actual o futur en l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Del total d’inscrits es farà una selecció de mínim 5 i màxim 10 projectes que entraran a formar part del programa d’acceleració que tindrà lloc del 14 de setembre fins el 14 de desembre del 2021. La llista de projectes seleccionats serà publicada el 21 de juliol.

Els participants podran gaudir, entre d’altres, de formació específica per startups, tutories i mentories personalitzades amb un equip de professionals que els ajudaran a assolir la maduració del projecte a través de la metodologia d’acceleració Open Future,  i d’un espai d’allotjament en el Hub La Piràmide, ubicat en el Viver d’Empreses Procornellà  a on els participants podran ubicar el domicili de la startup i accedir a tots els serveis necessaris per iniciar el negoci (sales de reunió, telèfon personalitzat, serveis de veu i dades, etc..).

El programa està 100% subvencionat i gestionat per l’equip tècnic del Centre d’Empreses Procornellà amb més de 25 anys d’experiència incubant més de 200 iniciatives empresarials anuals. Formar part del COF dóna accés a un programa formatiu especialitzat en incubació de startups amb sessions grupals i individuals. També dóna accés a una interessant xarxa de contactes, mentors sectorials i esdeveniments i a un espai de treball compartit amb una sèrie de serveis, tot gratuït. Els emprenedors que formen part del programa també tenen accés a la Gestoria del Centre d’Empreses per consultar qüestions legals, mercantils, comptables, fiscals i laborals i també al Punt d’Atenció a Emprenedors.

Més d’una vintena d’emprenedors han aconseguit els seus objectius participant en anteriors edicions del Cornellà Open Future convertint una idea inicial en un negoci real i en actiu. En aquest enllaç es poden consultar: https://cornella.openfuture.org/startups/#ex-participantes

 

Compartir

SOS Mentoring

El Centre d’Empreses de Procornellà col·labora amb la Fundació Autoocupació i la Diputació de Barcelona en el programa SOS Mentoring.

QUÈ ÉS EL PROGRAMA SOS MENTORING?

SOS Mentoring és un programa de voluntariat per ajudar a les persones emprenedores a reactivar els seus negocis per fer front a la crisi derivada del Covid-19 i mantenir l’ocupació.

El programa ofereix un acompanyament personalitzat i gratuït per a autònoms, micro i petites empreses, mitjançant el qual empresaris i directius amb experiència comparteixen el seu coneixement amb els beneficiaris del programa.

Les reunions són online i de freqüència setmanal o quinzenal, durant un període d’entre 1 i 3 mesos.

DESTINATARIS:

 

 

 

També podeu veure aquest vídeo promocional.

 

ORGANITZAT PER:

 

Compartir

Programa Accelera el Creixement

Si  tens una empresa i vols fer-la créixer o necessites transformar-la o reorientar-la per adaptar-la  a la nova realitat el programa Accelera el Creixement pot ajudar-te.

Com? Amb  75 hores de formació, assessorament in company i networking, repartides entre setembre 2021 i maig 2022, per fer el pla de creixement i el pla d’acció per a la seva posada en marxa.

Qui pot participar: Microempreses o Pimes

  • Amb centre de decisió a la demarcació de Barcelona
  • Creada abans del 31/12/2016
  • Amb 3 o més treballadors

Cost: El programa està valorat en 5.500€ per empresa, però està subvencionat i promogut per la Diputació de Barcelona i Pimec i l’empresa només assumirà un cost de 500€ + IVA

Durada: 9 mesos, amb inici el setembre de 2021 

Termini d’inscripcions: Fins el 7 de juny. Envia’ns el formulari d’inscripció al e-mail aperez@procornella.cat

Més informació: Truca’ns al 93.474.80.42 o envia un e-mail aperez@procornella.cat.

Enllaç a la web del programa aquí. També podeu el vídeo promocional.

Compartir

T’angoixa vendre? Coneix la tècnica que hi ha darrere del procés de venda

,

La funció de les vendes és una funció vital per a tot negoci i emprenedoria. Molts emprenedors i autònoms viuen el moment de la venda amb angoixa, fruit del desconeixement i la por al rebuig. Quan ens enfrontem a una cosa nova, tot ho veiem gran i és natural sentir incomoditat quan ens enfrontem a una tasca que veiem immensa i misteriosa.

La venda és un procés tècnic i seqüencial que es pot aprendre. La tècnica és el conjunt de procediments, regles, normes, accions i protocols que té com a objectiu obtenir un resultat determinat i efectiu. Ho repetim. Vendre és un mètode, és una tècnica que tothom pot aprendre.

Sortir a vendre sense conèixer ni dominar la tècnica és una pràctica molt poc aconsellable perquè tenim tots els números per a fer-ho malament i a més, sentir patiment en l’intent. Al moment de la veritat, quan s’està davant del client, no es pot confiar en la improvisació ni en la inspiració espontània

Quan es coneix la tècnica que hi ha darrere del procés de venda, la situació canvia completament doncs el venedor pren el control del procés, compta amb recursos i habilitats per aconseguir els objectius que s’ha marcat. La seva seguretat augmenta, la seva imatge millora i els seus resultats també.

Al curs Com saber què dir quan estàs davant del client es fa una presentació i descripció de les fases de la venda consultiva i es dedica especial atenció a la fase de la construcció de l’argumentació o discurs comercial; basant-nos sempre en les necessitats del client que es poden satisfer amb el nostre producte o servei.

D’aquesta manera, en el moment clau, tindrem la tranquil·litat d’estar fent arribar el missatge correcte de manera que sigui atractiva i comprensible per al client.

 

Txomin Mateos

www.txominmateos.com

https://www.linkedin.com/in/txominmateos/

Compartir

El Punt Reempresa ubicat i gestionat pel Centre d’Empreses Procornellà, reflex de la consolidació d’aquest servei a tot Catalunya

Reempresa, el mercat de compravenda de petites i mitjanes empreses de Catalunya, que funciona gràcies a la patronal Cecot i Autoocupació des de 2011, ha evitat el tancament de 3.000 pimes catalanes segons xifres del passat mes de gener de 2021. Això vol dir, que mitjançant aquest servei que posa en contacte persones que volen vendre una empresa amb emprenedors i emprenedores disposades a agafar-ne el relleu, aquestes 3.000 pimes continuen en actiu, generant una inversió induïda de 138M d’euros i evitant la pèrdua de més de 8.200 llocs de treball a Catalunya.

Aquestes xifres són fruit d’una important feina que es desenvolupa des de més d’un centenar d’entitats i institucions que treballen, colze a colze, amb el Centre de Reempresa de Catalunya. El punt d’atenció ubicat al Centre d’Empreses Procornellà n’és un bon exemple i dóna servei a Cornellà, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues.

Des del funcionament del punt de Cornellà s’ha evitat el tancament de més d’una trentena d’empreses aplicant aquesta fórmula de Reempresa, salvaguardant quasi una seixantena de llocs de treball  i generant una inversió induïda de 1.3M d’euros. Ni tan sols en l’any de pandèmia s’ha deixat de funcionar. En 2020 des del punt Reempresa de Cornellà s’han salvat 5 pimes, xifra que suposa mantenir 8 llocs de treball amb una inversió induïda d’aquestes 5 reempreeses d’èxit del punt d’atenció local de 107.450€.

Les xifres assolides demostren que aquest programa d’oportunitats converteix el relleu en un nou impuls i ocasió per a noves persones emprenedores. Des del punt Reempresa del Centre d’Empreses Procornellà constatem que el perfil d’empreses més demandades segueix el patró general que registra el Centre de Reempresa a tot Catalunya, sent les del sector comerç les més demandades. Quant als compradors, gairebé un 45% són emprenedors en atur que veuen en Reempresa una oportunitat ocupacional. També és certifica en termes generals que un 30,5% de les persones que venen el seu negoci ho fan per jubilació.

 

Si voleu més informació, podeu demanar cita amb un tècnic del Centre d’Empreses per reemprendre un negoci aquí o per cedir un negoci aquí.

 

Si voleu venir al proper webinar gratuït on expliquem què és REEMPRESA, el 3 de maig de 12h a 13h, us podeu inscriure aquí.

Compartir

Voleu que la vostra empresa creixi i no sabeu com?

La perspectiva sanitària més favorable, juntament amb la voluntat de despesa i consum per part d’institucions, empreses i consumidors, ens situa davant d’una gran oportunitat, amb expectatives d’un fort creixement econòmic pels propers anys.

Aquest escenari de ràpid creixement ens obliga a ser molt àgils, a tenir una estratègia molt clara i a executar les decisions preses de manera molt eficient. Hem de saber llegir el nostre entorn, ser capaços de combinar els diferents elements i aprofitar la inèrcia del mercat.

Hem de:

  • Fer-nos atractius al mercat. Reformular la nostra proposta de valor.
  • Expandir el nostre negoci, hem de buscar nous mercats, nous clients, nous productes o serveis.
  • Tenir competències digitals i adaptar la tecnologia a la nostra activitat diària.
  • Captar talent, incorporar noves habilitats, capacitats i rols.
  • Assolir noves maneres de treballar, nous processos, hem de poder alliberar energia per tal de créixer.
  • Revisar els marges i, si cal, hem de reformular l’anàlisi dels nostres costos.

 

Tot això ho podem aconseguir amb el programa “T’AGRADARIA CRÉIXER I NO SAPS COM FER-HO?” que el Centre d’Empreses PROCORNELLÀ oferirà a partir del 5 de maig. El programa consistirà en 15 hores de sessions individualitzades, amb els següents focus:

 

  • 3h, Revisió del model de negoci. Per revisar, de manera ràpida i efectiva, el model de negoci, identificar les palanques de creixement i detectar les ineficiències amb focus específic en la proposta de valor, el mercat i les necessitats per executar-lo.
  • 2h, Definició de l’estratègia de creixement. Per definir l’objectiu estratègic: primer pas del procés de competitivitat que permet dirigir l’empresa amb més eficiència.
  • 2h, Elaboració del full de ruta. Per prioritzar les accions identificades en la revisió del model de negoci i establir objectius i les seves temporalitats.
  • 8h, Execució del full de ruta. Per establir els hàbits de gestió i per garantir la implementació de les decisions preses.

 

El programa anirà a càrrec d’en Belarmino Rodríguez Curto. Economista, coneixedor dels entorns socioeconòmics de les pimes i especialitzat en estratègies de creixement, competitivitat i internacionalització, actualment Director i soci de B,C. Belarmino Consulting Grup, S.L.

Al tractar-se d’un programa GRATUïT amb un màxim de 10 empreses, es farà una selecció entre les empreses PREINSCRITES del 25 al 28 d’abril. Si esteu interessats feu clic en aquest ENLLAÇ per a més informació.

Compartir

PROGRAMA X REACTIVAR EL TEU NEGOCI – Escola de negocis EADA

INNOBAIX ha creat un Programa formatiu impartit per l’Escola de negocis EADA, adreçat a empresaris i emprenedors amb un projecte en funcionament que vulguin donar una empenta al seu negoci o que, a causa de la COVID-19, necessitin explorar vies per reduir l’impacte negatiu.

 

El programa ajuda a plantejar objectius-reptes i a dissenyar i implementar plans de canvi enfocats al client, per millorar significativament les vendes de l’empresa. L’objectiu és enfocar una estratègia adaptada a l’impacte que ha tingut la pandèmia en l’empresa o el projecte i aprofitar les potencials oportunitats per créixer.

Data inici: 18/03/21 Data finalització: 15/04/21

Places limitades a 12 participants

Inscripcions fins el 12 de març 2021

Trobareu aquí tota la informació: Presentació X REACTIVAR EL TEU NEGOCI

El cost d’aquest programa és de 1.475€ per persona. Gràcies al suport de l’AMB i la Diputació de Barcelona és gratuït per les persones participants.

Compartir