La importancia de comunicar bien

Comunicar con éxito significa que has logrado conectar y convencer a la audiencia.

Comunicar bien es esencial para conseguir que todos – clientes, colaboradores, amigos e, incluso, desconocidos – nos vean, nos escuchen, nos valoren y, finalmente, hagan aquello que les pedimos.

Pero muchas veces sentimos que no hemos llegado a transmitir aquello que queríamos, o que se nos han olvidado cosas, o que nos hemos ido por las ramas, y entonces los muy exigentes concluimos: ¡se nos ha dado fatal!.

¿Verdad que te pones nervioso solamente de pensar que en un minuto tienes que presentarte? …

Y sin embargo, de esa presentación depende que te acepten, que se acuerden de ti y, sobre todo, que quieran saber más de tu proyecto, ¡porque a eso has venido!

Si quieres aprender trucos y herramientas sencillas para ganar en seguridad y mejorar los resultados de tu Comunicación a todos los niveles, y en especial cuando solamente tienes un minuto, explorar la potencia del storytelling y hacer networking de forma diferente, ¡anímate a participar!

Inscríbete a la sesión online “Practica el teu elevator pitch” del próximo 13 de octubre a las 10:30h aquí. 

La sesión será impartida por Cristina Masachs, economista con experiencia de más de 20 años en puestos directivos en diferentes multinacionales .

Es fundadora de Softlanding, donde asesora a clientes de gran variedad de sectores en materias de Estrategia, Marketing y Comunicación, Ventas, Storytelling, Reinvención Personal, para crear o relanzar proyectos de negocio y consolidar su crecimiento.

Como a ella le gusta decir, “ayudo a hacer brillar los proyectos y las personas que los hacen posible”.

Post de Cristina Masachs – Softlanding

Compartir

Tràmits d’alta d’una empresa

,

Per iniciar l’activitat empresarial has de constituir i donar d’alta una empresa.

Les formes jurídiques més habituals per començar l’activitat i els seus tràmits són:

1.EMPRESARI/A INDIVIDUAL:

  • Alta censal a l’Agència Tributària
  • Alta del promotor/a Seguretat Social

2. SOCIETAT LIMITADA:

  • Registre de nom al registre Mercantil Central
  • Estatuts de la societat
  • Notaria per elevar-lo a públic: escriptura
  • Impost Transmissions Patrimonials
  • Inscripció al Registre Mercantil provincial
  • Alta censal a l’Agència Tributària
  • Alta de l’administrador i/o socis treballadors a Seguretat Social

Aquests tràmits, que són imprescindibles per poder iniciar l’activitat, t’oferim fer-los gratuïtament des del  Punt PAE del Centre d’Empreses. Es tracta d’un servei d’assessorament i  constitució d’empreses de forma telemàtica en un únic document que s’anomena DUE amb el consegüent estalvi de temps i de cost (les S.L. només pagaran el cost de Notari i Registre amb aranzels reduïts).

Per tant, els avantatges del PAE són:

  • Honoraris gratuïts
  • Rapidesa
  • Reducció de taxes

No has d’oblidar altres tràmits com són:

  • Si tens local per a l’activitat: Llicència ambiental/obertura + Taxa de Residus >> es tramita a l’Ajuntament.
  • Registres sectorials: algunes activitats estan obligades a realitzar tràmits específics a l’Oficina de Gestió Empresarial de la Generalitat.
  • Si tens treballadors: Alta de l’empresa a la Seguretat Social, Comunicació d’obertura  de centre de treball a la Generalitat,  alta dels treballadors a la Seguretat Social i contractes dels treballadors al SOC/SEPE.

 

I sobretot, recorda que abans de donar d’alta l’empresa has de mirar si és viable. Et deixem com pots saber si la teva empresa és viable en aquesta FAQ i recorda que el Centre d’Empreses et pot assessorar gratuïtament.

 

Per últim, si vols conèixer més detalls de les diferents formes jurídiques, vine al seminari online del 10 de novembre que farà la Mª Pilar Romero, especialista en l’àmbit laboral i mercantil, al Centre d’Empreses. Pots inscriure’t aquí.

Compartir

CURS 50H: CREA LA TEVA EMPRESA I APRÈN A GESTIONAR-LA

 

Aquest curs et servirà per:

  • Realitzar un pla de viabilitat.
  • Adquirir coneixements per a la gestió d’una empresa.
Aquest curs és per tu si ets un emprenedor/a i/o empresari/ària i vols millorar la viabilitat del teu projecte/negoci.
Què t’oferim?

  • 22h de formació online obligatòria
  • 18h de formació online opcional
  • 6h de tutories de gestió de projecte que t’ajudaran a avançar en la consecució dels teus objectius, prèviament definits a l’inici del programa i a realitzar el teu pla de viabilitat.
  • Possibilitat de realitzar 4h de tutories especialitzades en temàtiques concretes (màrqueting, fiscalitat, finances, laboral, etc.)
  • Possibilitat d’accedir a la plataforma d’Acceleralia per poder gestionar el teu projecte

Per als assistents que acabin el curs amb un projecte viable:

  • Certificat de Viabilitat.
  • Constitució i alta gratuïta de l’empresa (excepte despeses suplides).
  • 2 mesos de Coworking gratuït.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Formació online obligatòria:

Formació online opcional:

La formació online d’assistència opcional (és necessari realitzar inscripció prèvia de cada sessió), tindrà lloc els següents dies:

  INSCRIPCIONS I MÉS INFORMACIÓ:

Per a la inscripció d’aquest curs, és necessari realitzar una preinscripció al curs: des del 1 de juliol fins al 8 de setembre de 2021 a través del següent enllaç.

 

El 13 de setembre us informarem sobre la confirmació o denegació de la vostra inscripció.

 

Si tens dubtes o vols més informació, truca al 93.474.80.42 o envia un correu a inscripcionscentre@procornella.cat

Compartir

Pla de viabilitat. Objectiu: SALVAR la teva EMPRESA

,

Et convidem a participar al Pla de Viabilitat Empresarial, un programa de país 100% subvencionat que té per objectiu analitzar els negocis i preparar-los perquè segueixin essent viables en el futur.

PIMEC, juntament amb la Generalitat de Catalunya a través del Departament d’Empresa i Coneixement, posem al teu abast el Pla de Viabilitat Empresarial, un programa de país i el teu espai de reflexió i coneixement per analitzar, preparar-te i impulsar el futur del teu negoci. La clau de l’èxit per superar els reptes actuals.

Aquesta iniciativa s’emmarca en les mesures que s’impulsen per pal·liar els efectes de la Covid-19 i, en aquest cas, PIMEC i el Govern volem donar suport a les empresàries i empresaris de les petites i mitjanes empreses del nostre país, que representen més del 99% del teixit empresarial.

DIRIGIT A:

  • Empreses d’entre 1 i 249 treballadors i amb 3 o més anys d’activitat
  • Empreses amb matriu o centre de decisió a Catalunya
  • Sectors d’activitat que hagin patit de forma rellevant les conseqüències de la pandèmia de la Covid-19

PERQUÈ?

L’escenari actual deixa les empreses, sobretot les pimes, en una situació més dèbil

  • Et planteges com adaptar el teu negoci als nous temps?
  • Estàs pensant en la transformació del negoci?
  • Has estat mesos sense facturar i penses com recuperar-ho?
  • Et teu endeutament ha augmentat considerablement?
  • Necessites un canvi de model del negoci?

OBJECTIUS del Pla de Viabilitat:

  1. DIAGNOSTICAR, de forma clara a curt i mitjà termini, la situació i viabilitat de l’empresa amb indicadors predictius dels àmbits econòmic, financer, laboral, estratègic comercial i organitzacional.
  2. CAPACITAR l’empresariat amb el conjunt d’eines necessàries, per tal de portar a terme una anàlisi i reflexió i una identificació clara dels factors claus de canvi o transformació per assegurar la viabilitat de les empreses.
  3. ESTRUCTURAR un full de ruta de viabilitat empresarial de l’empresa, on es defineixin les accions necessàries a executar per assolir els objectius establerts.
  4. ACONSEGUIR la viabilitat del negoci a mitjà i llarg termini.

 

FASES DEL PROGRAMA

Fase 1: VOLS SABER QUINA ÉS LA VIABILITAT DEL TEU NEGOCI?

Diagnosi digital i gratuïta per a qualsevol empresa catalana. Les empreses rebran un informe personalitzat amb els indicadors clau, conclusions, recomanacions i una anàlisi comparativa sectorial (informe de viabilitat). També es disposarà d’un campus virtual amb una oferta de píndoles formatives que ajudaran a la capacitació dels equips.

Fase 2: LA TEVA RECEPTA DE VIABILITAT.

3.000 empreses seleccionades per una comissió d’avaluació passaran a la segona fase, on disposaran d’una sessió de diagnosi individual amb professionals experts per presentar i estudiar l’informe de recomanacions i definir punts prioritaris a treballar per aconseguir la viabilitat empresarial (recepta de viabilitat).

Fase 3: IMPLEMENTA EL PLA DE VIABILITAT. IMPULSA EL FUTUR DEL TEU NEGOCI.

A través d’una segona selecció per part del comitè d’avaluació, 500 empreses seran escollides per passar a la tercera fase del pla. En aquesta fase, les persones empresàries rebreu acompanyament per definir les palanques del pla de viabilitat, i implementar les accions oportunes.

 

Objectiu: Salvar les pimes! Comencem?

Apunta’t ara a www.plaviabilitat.cat

 

Més informació:

Annabel Cuatrecases

93 496 45 00

info@plaviabilitat.cat

Compartir

¿CÓMO PROTEGER LA IDENTIDAD DE TU NEGOCIO?

,

Son muchas las horas (y el dinero, en muchas ocasiones), que invertimos en crear una identidad para nuestro negocio. Contratamos a un diseñador gráfico para que nos haga un logo, a un programador web, a un fotógrafo, imprimimos tarjetas de presentación…etc., nos pasamos horas creado acciones de marketing, subiendo contenido a nuestras redes sociales, etc.

Todo esto está muy bien, pero nos olvidamos de lo más importante. Nos olvidamos de proteger nuestra identidad. Pues bien, a continuación, vamos a ver cómo con sencillos pasos, puedes proteger la identidad de tu negocio.

1. REGISTRA TU MARCA La marca juega un papel fundamental a la hora de proteger la identidad de tu negocio (ya sean tus productos, tus servicios, tu propia página web o incluso tu blog). Es por ello, que considero importante que entiendas un poco mejor en qué consiste una marca para que puedes entender de forma sencilla la importancia de protegerla y de los beneficios que este simple acto puede aportarte.

La marca es el símbolo que permite a nuestros clientes diferenciar nuestros productos o servicios de los de nuestros competidores. Todos los días, incluso sin darte cuenta, interactúas con infinidad de marcas. Son aquel elemento que nos permite identificar y recordar todo aquello que consumimos.

ASPECTOS IMPORTANTES A LA HORA DE REGISTRAR UNA MARCA:

i. Tipos distintos de marcas. Existen muchos tipos de marcas. Es muy importante que elijas correctamente el tipo de marca que quieres registrar (figurativa, enominativa, tridimensional, holograma, sonora, etc.). Ten en cuenta, que a loa hora de registrar la marca, es como si li hicieras una “foto”. Es decir, si solicito una marca figurativa (logo), esa va a ser la marca que tengo protegida. Tal cual la he solicitado. Si posteriormente decido modificar ese logo registrado, no únicamente NO tendré protegido el nuevo logo utilizado, sino que me estoy exponiendo a que me suspendan la marca por falta de uso.

Llegados a este punto, es importante que sino lo tienes bien claro, te dejes asesora por un abogado experto en registro de marca. De este modo, te aseguraras de crear la estrategia correcta para la protección de tu marca, y evitar posibles inconvenientes suspensos), durante todo el proceso de registro.

ii. Concepto de territorialidad Las marcas se rigen por un principio llamado territorialidad, que consiste básicamente en que tu marca sólo te protegerá en el territorio en que esté registrada. Me explico un poco mejor:

Una marca puede ser nacional (registrada sólo en nuestro país de origen), comunitaria (nos otorga una protección en los 28 países de la Unión Europea) o internacional (registrada en un país distinto al nuestro de origen). Consejo: a la hora de elegir el territorio en el que quieres solicitar tu marca es muy importante que valores donde quieres vender tus productos o bien ofrecer tus servicios, y según eso elegir dónde registrar la marca.

iii. Clasificación de Niza Cuando quieras solicitar tu marca, además de especificar en qué territorios quieres obtener la protección, deberás especificar para que productos o servicios quieres esa protección. Existe lo que se conoce “Clasificación de Niza”. Se trata de un listado de 45 grupos de productos/servicios en los que deberemos encasillar el producto o servicio que vamos a ofrecer bajo nuestra marca.

Es importante tener en cuenta que si vas a registrar una marca, no sólo tiene que ser distinta de las ya registradas en su misma clase, sino que tampoco debe llevar a confusión a posibles consumidores. ¡Cuidado con elegir marcas similares o que suenen parecidas a marcas ya existentes!

El registro de una marca va a suponer un impacto económico a tu bolsillo pero es importante verlo como una inversión para proteger la identidad de tu negocio.

iv. Tasas oficiales El precio (tasas oficiales) del registro de la marca, va a variar en función del número de clases (clasificación de Niza) elegidas para proteger tu marca. Para que puedas hacerte una idea, las tasas oficiales para el registro de una marca española establecidas para el año 2020 por la OEPM son de 147,49 euros para la primera clase y de 95,55 euros más por cada clase adicional dentro de una misma solicitud (la presentación de la solicitud vía telemática tiene un descuento de un 15% adicional).

 

2. REGISTRA TU DOMINO

Siguiendo con la idea de la necesidad de proteger la identidad de nuestro proyecto, es importante, más allá del registro de la marca, el registrar nuestro dominio. Igual que sucedía con la marca, es importante que entendamos en qué consiste un dominio y el porqué de la necesidad de su registro.

El dominio es una dirección de internet, por la que el público podrá acceder a nuestro blog o web. Es fundamental que en el momento de presentar al mundo 2.0 tu proyecto, lo hagas bajo tu propio dominio.

¿Cómo registro mi dominio?

Es un proceso muy sencillo, rápido y económico. Lo más fácil es que acudas a uno de los muchos proveedores de servicios de registro de dominios web. No hay uno mejor que otro y las tarifas son muy similares. Destacar el hecho de que aunque registréis un dominio en internet no significa que hayáis adquirido esa marca.

Siempre es recomendable, si estáis pensando en registrar una marca determinada, que averigüéis si los dominios asociados a esa marca están disponibles, ya que será una parte fundamental de vuestra estrategia comercial.

Registrar el dominio a vuestro nombre (si lo gestiona otra persona específica que en el registro indique vuestros datos). Este punto es importante puesto que a la hora de renovarlo (posiblemente a los dos años) se nos va a notificar personalmente el plazo para pagar la tasa correspondiente y el plazo correspondiente para satisfacerla.

 

Si queréis saber más sobre el registro de marca, el 14 de julio a las 16h realizaré el seminario “Requisits legals de la teva web i protecció de la teva marca” en el Centre d’Empreses PROCORNELLÀ, será online y aquí tenéis toda la información del evento.

 

Núria Ramírez

Abogada especializada en Propiedad Intelectual y Protección de datos

Lexcrea

Compartir

POSA EN MARXA LA TEVA STARTUP!

,

Posa en marxa la teva startup!

El Centre d’Empreses Procornellà, juntament amb l’Ajuntament de Cornellà i Telefònica Open Future, posa en marxa la V edició del programa Cornellà Open Future que tindrà lloc del 14 de setembre al 14 de desembre de 2021.

Aplica a la convocatòria que tenim oberta fins al 30 de juny. El 13 de juliol direm qui són els seleccionats!

En aquest programa trobaràs:

  • Formació
  • Tutories personalitzades
  • Peer Reviews
  • Assessorament
  • Mentories d’experts
  • Networking
  • Espai de treball
  • Ofertes
  • Visibilitat
  • Premis Cornellà Open Future 2021

Cornellà Open Future, promogut pel Centre d’Empreses Procornellà, l’Ajuntament de Cornellà i Telefònica Open Future, compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i dels següents col.laboradors:

 

Trobareu tota la informació del programa, procés d’inscripció, testimonis, etc. en la web de Cornellà Open Future

 

A que estàs esperant? Vine i posa en marxa la teva startup!

 

Compartir

Oberta una nova edició del programa d’acceleració de Startups Cornellà Open Future

,

La iniciativa està adreçada a emprenedors i emprenedores amb projectes de base digital  i / o tecnològica, que disposin d’un producte/servei Mínim Viable (MPV) i que vulguin acompanyament en la sortida al mercat i cerca de finançament

El programa d’acceleració de Startups Cornellà Open Future obre una nova convocatòria a la recerca de projectes tecnològics i/o innovadors que fomentin la innovació en el territori de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Els emprenedors i emprenedores interessats tenen de temps fins el proper 30 de juny per formalitzar la seva inscripció a través de https://cornella.openfuture.org/ . Es tracta de la sexta edició del programa promogut per Open Innovation, SLU (Telefònica) i per l’Ajuntament de Cornellà a través del Centre d’Empreses Procornellà i que té com a objectiu final recolzar el talent emprenedor convertint les idees en negocis d’èxit en un programa sota el paraigües de la plataforma global Telefònica Open Future.

La iniciativa està adreçada a persones (físiques o jurídiques) que tinguin un projecte de base digital i/o tecnològica, que disposin d’un producte o servei mínim viable (MVP) i que tinguin domicili social, fiscal o centre d’activitat actual o futur en l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Del total d’inscrits es farà una selecció de mínim 5 i màxim 10 projectes que entraran a formar part del programa d’acceleració que tindrà lloc del 14 de setembre fins el 14 de desembre del 2021. La llista de projectes seleccionats serà publicada el 21 de juliol.

Els participants podran gaudir, entre d’altres, de formació específica per startups, tutories i mentories personalitzades amb un equip de professionals que els ajudaran a assolir la maduració del projecte a través de la metodologia d’acceleració Open Future,  i d’un espai d’allotjament en el Hub La Piràmide, ubicat en el Viver d’Empreses Procornellà  a on els participants podran ubicar el domicili de la startup i accedir a tots els serveis necessaris per iniciar el negoci (sales de reunió, telèfon personalitzat, serveis de veu i dades, etc..).

El programa està 100% subvencionat i gestionat per l’equip tècnic del Centre d’Empreses Procornellà amb més de 25 anys d’experiència incubant més de 200 iniciatives empresarials anuals. Formar part del COF dóna accés a un programa formatiu especialitzat en incubació de startups amb sessions grupals i individuals. També dóna accés a una interessant xarxa de contactes, mentors sectorials i esdeveniments i a un espai de treball compartit amb una sèrie de serveis, tot gratuït. Els emprenedors que formen part del programa també tenen accés a la Gestoria del Centre d’Empreses per consultar qüestions legals, mercantils, comptables, fiscals i laborals i també al Punt d’Atenció a Emprenedors.

Més d’una vintena d’emprenedors han aconseguit els seus objectius participant en anteriors edicions del Cornellà Open Future convertint una idea inicial en un negoci real i en actiu. En aquest enllaç es poden consultar: https://cornella.openfuture.org/startups/#ex-participantes

 

Compartir

SOS Mentoring

El Centre d’Empreses de Procornellà col·labora amb la Fundació Autoocupació i la Diputació de Barcelona en el programa SOS Mentoring.

QUÈ ÉS EL PROGRAMA SOS MENTORING?

SOS Mentoring és un programa de voluntariat per ajudar a les persones emprenedores a reactivar els seus negocis per fer front a la crisi derivada del Covid-19 i mantenir l’ocupació.

El programa ofereix un acompanyament personalitzat i gratuït per a autònoms, micro i petites empreses, mitjançant el qual empresaris i directius amb experiència comparteixen el seu coneixement amb els beneficiaris del programa.

Les reunions són online i de freqüència setmanal o quinzenal, durant un període d’entre 1 i 3 mesos.

DESTINATARIS:

 

 

 

També podeu veure aquest vídeo promocional.

 

ORGANITZAT PER:

 

Compartir

Programa Accelera el Creixement

Si  tens una empresa i vols fer-la créixer o necessites transformar-la o reorientar-la per adaptar-la  a la nova realitat el programa Accelera el Creixement pot ajudar-te.

Com? Amb  75 hores de formació, assessorament in company i networking, repartides entre setembre 2021 i maig 2022, per fer el pla de creixement i el pla d’acció per a la seva posada en marxa.

Qui pot participar: Microempreses o Pimes

  • Amb centre de decisió a la demarcació de Barcelona
  • Creada abans del 31/12/2016
  • Amb 3 o més treballadors

Cost: El programa està valorat en 5.500€ per empresa, però està subvencionat i promogut per la Diputació de Barcelona i Pimec i l’empresa només assumirà un cost de 500€ + IVA

Durada: 9 mesos, amb inici el setembre de 2021 

Termini d’inscripcions: Fins el 7 de juny. Envia’ns el formulari d’inscripció al e-mail aperez@procornella.cat

Més informació: Truca’ns al 93.474.80.42 o envia un e-mail aperez@procornella.cat.

Enllaç a la web del programa aquí. També podeu el vídeo promocional.

Compartir

T’angoixa vendre? Coneix la tècnica que hi ha darrere del procés de venda

,

La funció de les vendes és una funció vital per a tot negoci i emprenedoria. Molts emprenedors i autònoms viuen el moment de la venda amb angoixa, fruit del desconeixement i la por al rebuig. Quan ens enfrontem a una cosa nova, tot ho veiem gran i és natural sentir incomoditat quan ens enfrontem a una tasca que veiem immensa i misteriosa.

La venda és un procés tècnic i seqüencial que es pot aprendre. La tècnica és el conjunt de procediments, regles, normes, accions i protocols que té com a objectiu obtenir un resultat determinat i efectiu. Ho repetim. Vendre és un mètode, és una tècnica que tothom pot aprendre.

Sortir a vendre sense conèixer ni dominar la tècnica és una pràctica molt poc aconsellable perquè tenim tots els números per a fer-ho malament i a més, sentir patiment en l’intent. Al moment de la veritat, quan s’està davant del client, no es pot confiar en la improvisació ni en la inspiració espontània

Quan es coneix la tècnica que hi ha darrere del procés de venda, la situació canvia completament doncs el venedor pren el control del procés, compta amb recursos i habilitats per aconseguir els objectius que s’ha marcat. La seva seguretat augmenta, la seva imatge millora i els seus resultats també.

Al curs Com saber què dir quan estàs davant del client es fa una presentació i descripció de les fases de la venda consultiva i es dedica especial atenció a la fase de la construcció de l’argumentació o discurs comercial; basant-nos sempre en les necessitats del client que es poden satisfer amb el nostre producte o servei.

D’aquesta manera, en el moment clau, tindrem la tranquil·litat d’estar fent arribar el missatge correcte de manera que sigui atractiva i comprensible per al client.

 

Txomin Mateos

www.txominmateos.com

https://www.linkedin.com/in/txominmateos/

Compartir