ENTREVISTA AMB JUAN RAMÓN POSADA, CEO DE IFBLE

, ,

Activitat: Especialistes en la implantació, gestió i manteniment de solucions tecnològiques.

Any de creació: 2016

Web: www.ifble.com 

 

Fa unes setmanes vàrem tenir l’ocasió d’entrevistar a Juan Ramón Posada, directiu d’IFBLE. Aquesta empresa està allotjada al Centre d’Empreses de Procornellà i s’encarrega en implantar, gestionar i el manteniment de solucions tecnològiques.

 

1. Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa? Quin problema soluciona el vostre producte/servei i quins són els vostres trets diferencials?

Veníem de treballar en un projecte similar en els últims deu anys que no va acabar com tots esperàvem. Sentíem que teníem l’experiència, el coneixement i les ganes de continuar oferint una proposta de valor alternatiu, molt orientada a prestar un servei excel·lent, pròxim, innovador i en definitiva a ajudar els nostres clients a executar amb èxit els seus projectes de comunicació digital en els punts de venda o oficines d’atenció.

Oferim principalment projectes de comunicació digital en qualsevol format de Pantalla, LED, Videowall, Totem amb gestió dinàmica i remota del contingut i del canal de comunicació. Ens encarreguem de tot el projecte clau en mà o de les parts on els nostres clients ens necessiten: conceptualització del canal de comunicació, disseny i adaptació de continguts, compra i instal·lació del maquinari necessari (fins fem dissenys personalitzats ad hoc), el monitoratge i el manteniment de tot el parc instal·lat i fins i tot ajudem en la gestió i canvi de continguts.

Fem a més projectes de programació de Pantalles Interactives (aplicacions tàctils), Sistemes de Gestió de torns d’atenció (amb cita prèvia o demanda espontània) amb Peanyes dispensadors de tiquets i Pantalles on es comunica alhora que s’anuncia al ciutadà el seu torn, i fins a Quioscos que permeten tràmits en mode autoservei.

Factors diferencials: treballem amb els fabricants líders en l’àmbit mundial de maquinari i proposem sempre les últimes tecnologies en els projectes. Som Golden Partner de Deneva, un dels softwares líders a nivell mundial en la gestió de contingut en remot. Però el realment diferencial, és el nostre coneixement i el nostre nivell de servei. Ens comprometem amb el client, amb el projecte i complim. Som seriosos i ens agrada prestar un servei excel·lent. Els nostres clients es despreocupen perquè ens encarreguem realment de tot i el més important, de manera proactiva, monitorant i revisant cada dia que el seu canal funciona correctament, actuant i solucionant incidències fins i tot abans que el mateix client ens el reporti. Fem els projectes amb un nivell de qualitat realment molt alt i no és gens habitual en el nostre sector. El nostre mercat està molt fragmentat. Hi ha multitud de proveïdors que t’ofereixen un maquinari i un programari per a un canal de comunicació digital. La realitat és que gairebé cap amb la capacitat d’executar un projecte amb visió 360: experts per a entendre les necessitats del client objectiu del canal de comunicació, les pantalles, programari i serveis òptims per al projecte, els continguts adequats i amb un nivell de servei durant la vida útil del projecte tan excepcional com el nostre. És una cosa que ens fa sentir especialment orgullosos.

 

2. Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte? Què li diries a algú que està emprenent en el vostre sector?

Emprendre no és fàcil. El primer és tenir una idea molt clara i treballada del que vols oferir i una bona anàlisi de mercat per a saber si el teu projecte té el potencial suficient perquè sigui viable. Aquí vull valorar tots els serveis que oferiu per a emprenedors en entitats com el Centre d’Empreses de Procornellà. Com ens vau assessorar amb el pla de negoci, els serveis que ofereix el centre: les mateixes oficines, sales, recepció i impressió. Els serveis d’assessorament comptable, legal i financer. Si algú es planteja emprendre li diria que vingui al vostre centre si està a Cornellà. Sincerament, em costa imaginar-me com hauríem aconseguit començar sense els serveis del Centre d’Empreses i sense la vostra ajuda. Gràcies.

 

3. Has fet algun tipus d’innovació? Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències del mercat?

En el nostre cas forma part del nostre ADN i el fem gairebé diàriament o en cada projecte. El sector Digital evoluciona molt de pressa, el maquinari i programari ens ofereix cada vegada més possibilitats i sempre estem trastejant per a oferir les últimes tecnologies als nostres clients. Per a mantenir-nos al dia normalment assistim a fires de referència en el sector. Encara que cada vegada més ens ho anticipen ja els fabricants i partners amb els quals treballem. Ens presenten permanentment novetats i possibilitats per a aplicar als nostres projectes i oferir noves experiències als clients

 

4. Quines serien per a tu les claus de l’èxit? I… si poguessis tornar enrere, al moment que vas decidir emprendre, digui’ns 3 coses que no tornaries a fer i 3 coses que repetiries.

Enfocar-nos a donar un molt bon servei al client. En el nostre sector és poc habitual i és una cosa que ens fa diferents. Els nostres clients no paren de recomanar-nos a altres clients i projectes.

Coses que no faria:

– Contractar personal poc qualificat. Val la pena l’esforç a buscar talent en el mitjà termini

– Assumir algun projecte que no teníem clar

– Intentar fer la comptabilitat nosaltres mateixos

Coses que repetiria:

– Venir al Centre d’Empreses de Procornellà i disposar dels seus serveis

– Tenir socis de confiança

– Donar el bon servei que donem als clients

 

5. Quina és la pantalla més gran que heu instal·lat o el servei més destacat per a vosaltres (per la seva grandària o per la seva importància)?

Se m’ocorren moltes fites. Gestionem més de 500 pantalles en l’actualitat. Un projecte gran que ens va fer il·lusió va ser el canal de comunicació de més de 100 pantalles en els Mercats Municipals de Barcelona, amb un LED enorme en el Mercat de la Boqueria. I així un petit i especial va ser les pantalles que s’utilitzen com a servei de Directori en el Palau de Virreina en les Rambles. Ho dissenyem i ho fabriquem a mesura perquè l’edifici és emblemàtic i requeria una cosa especial. Ha quedat francament espectacular.

 

Compartir

BRINDIS DE NADAL AL CENTRE D’EMPRESES

, , ,

 

El passat dimecres 13 de desembre es va celebrar, al Centre d’Empreses de Procornellà, un networking empresarial una mica diferent del qual realitzem els altres cops, aquest cop per fer un Brindis Nadalenc amb totes les empreses allotjades al Centre d’Empreses.

En total, van assistir 35 empresaris i empresàries del Centre. Tot un èxit!

Ens veurem de nou en el pròxim networking del Centre d’Empreses, durant el primer trimestre del 2024.

Aquesta vegada amb més novetats!

Compartir

ENTREVISTA AMB GONZALO TOBÍA DE GRAFIKS

, , , ,

Activitat: Serveis de retolació i impressions.

Any de creació: 2006

Web: https://www.grafiksestudio.com/     

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/9213423/admin/feed/posts/ 

Instagram: https://www.instagram.com/grafiksestudio/

Youtube: https://www.youtube.com/c/GrafiksEstudioCornell%C3%A0deLlobregat

 

  1. Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa? Quins són els teus trets diferencials amb la teva competència?

Portava molt de temps en el sector del tabac i tenia ganes d’explorar nous negocis. Vaig pensar que la retolació era prou comodí com per a posar en valor tots els clients i contactes que tenia.

Si bé, hi havia i hi ha molta competència no deixa de ser una empresa de servei on el tracte personal té molt de pes. La nostra gran diferència és que donem un servei integral dins de la retolació: disseny, fabricació i instal·lació. Amb un sol proveïdor pots cobrir totes les necessitats de la teva imatge corporativa.

 

  1. Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte? Què li diries a algú que està emprenent en el vostre sector?

La meva major dificultat és que no venia del sector de la retolació, ni de les arts gràfiques, pel que vaig entrar en un món desconegut i en el qual es necessita una gran inversió en maquinària per a poder produir.

Normalment, les persones que emprenen en el món de la retolació, venen d’haver treballat en el sector diversos anys. És molt important tenir capacitat econòmica per a poder aguantar els primers anys.

 

  1. Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències innovadores del mercat?

La nostra innovació passa per trobar materials que aportin un valor extra als nostres clients. La indústria gràfica està en constant evolució. Vaig a bastantes fires del sector per a estar informat. Els fabricants també s’encarreguen de posar-te al dia de les seves novetats. Ara mateix estem comercialitzant els vinils intel·ligents. S’enfosqueixen amb un comandament a distància!

 

  1. Quines serien per a tu les claus de l’èxit? Si poguessis tornar enrere, que milloraries?

L’èxit està a gaudir del que fas. Els que em coneixen saben que m’encanta relacionar-me amb les persones i que en la meva troben honradesa, compromís i professionalitat.

Si tirés la vista enrere.. li hagués dedicat molt més temps a la formació.

 

  1. Quin és el projecte més important que heu fet i del que estàs més orgullós?

El rètol del centre logístic de Desigual, per grandària i complexitat, i la retolació integral per a Sony en la Fira de Barcelona, on es va presentar la nova Play Station per volum. Més de 5.000m2 de lones!

 

Compartir

Kibus Petcare tanca una ronda d’inversió de més de 1M€

, , , ,

Kibus tanca una ronda d’inversió de més d’1 milió d’euros per a la comercialització del primer dispositiu que prepara aliment saludable per a gossos en el mercat espanyol.

Aquest finançament permetrà a Kibus aconseguir una fase de creixement accelerat, mitjançant un model de subscripció a través del qual els consumidors reben mensualment a casa tot l’aliment que els seus gossos necessiten.

La companyia ha comptat amb la confiança d’inversors que ja van participar en l’anterior ronda (2020), liderada per Easo Ventures. També s’han sumat altres inversors de primer nivell, com Family Offices de sectors relacionats i algunes de les xarxes d’inversors privats més prestigioses d’Espanya.

Kibus Petcare, empresa del sector mascotes reconeguda recentment per  Amazon com la millor startup espanyola, va participar en el programa d’acceleració Cornellà Open Future en 2019.

La startup ha desenvolupat el primer electrodomèstic que cuina aliment saludable i natural per a gossos automàticament. Kibus està dissenyat per a satisfer les necessitats dels gossos més exigents i de les seves famílies.

L’empresa acaba de tancar una ronda de finançament privat de més d’1 milió d’euros, que ha estat liderada per inversors de referència en l’ecosistema espanyol, entre els quals destaca Easo Ventures, que ja va fer costat a la startup en la seva ronda anterior. També han acudit family offices i altres inversors privats per a completar la ronda. Els fons es destinaran principalment al creixement del negoci, amb focus en la captació de subscriptors i a l’ampliació de l’equip.

La solució Kibus és un sistema nutricional per a gossos que consta d’unes receptes completes d’aliment natural i d’un dispositiu únic en el mercat que les prepara de manera fàcil i còmoda. El sistema es comercialitza directament al consumidor a través de la pàgina web de la pròpia empresa www.kibuspetcare.com, amb plans personalitzats per a les necessitats de cada gos i amb una excel·lent resposta per part del mercat.

Els aliments Kibus estan fets amb carns, fruites i verdures de primera qualitat, deshidratats a baixa temperatura per a mantenir els nutrients, l’olor i el sabor de l’ingredient fresc. Les diferents receptes de la marca han estat desenvolupades per veterinaris i nutricionistes per a cobrir totes les necessitats nutricionals de cada gos. Aquests aliments es preparen fàcilment amb el dispositiu Kibus. Tan sols fa falta introduir la bossa d’aliment Kibus i aigua en el dispositiu una vegada per setmana i aquest s’encarrega de preparar cada menjar i la serveix a la temperatura ideal llista per a menjar. A més, disposa d’una aplicació mòbil per a poder programar a distància i mantenir tot el control en temps real.

Kibus és una revolució en l’alimentació per a gossos, oferint una nutrició 100% natural i totalment còmoda. La companyia ha estat reconeguda com una de les startups més innovadores a nivell internacional per Nestlé Purina, la principal empresa del sector. Kibus també va ser impulsada per Llançadora, l’acceleradora pertanyent al hub d’emprenedoria Marina d’Empreses, promogut per Juan Roig.

“L’alimentació natural ha vingut per a quedar-se, també per als nostres gossos, i Kibus és la forma més còmoda de fer-ho”, declara el CEO de Kibus, Albert Icart. “El canvi que provoca en els nostres gossos és visible a curt termini, però el més important és el seu impacte positiu a llarg termini en la salut dels nostres gossos”.

“En aquests temps que corren ens fa especial il·lusió comptar amb alguns dels inversors més rellevants de l’ecosistema espanyol, incloent destacats Family Offices i Fons d’Inversió, com Easo Ventures. Aquesta injecció de capital ens permetrà aconseguir els ambiciosos objectius de creixement que ens hem marcat, arribant cada vegada a més llars i millorant la salut de més gossos”.

Sobre Kibus Petcare

Kibus Petcare és un sistema nutricional d’aliment natural per a gossos que se serveix de manera automàtica. La seva tecnologia pròpia combina els beneficis per a la salut de l’aliment natural amb la major comoditat, ja que se serveix amb només prémer un botó. El sistema Kibus es comercialitza ja a Espanya a través de la pàgina web www.kibuspetcare.com.

Sobre EASO Ventures

Easo Ventures és una Societat de Venture Capital de Sant Sebastià, constituïda en el 2018 i formada per prop de 100 inversors. Inverteix en startups i empreses per a ajudar-los a impulsar els seus projectes.

Compartir

ENTREVISTA AMB JOSEP RAMON MURO DE GLOBASKET

, , ,

Activitat: Serveis professionals vinculats al món del bàsquet i als esdeveniments.

Any de creació: 2016

Web: www.globasket.com

Facebook: https://www.facebook.com/globasket/

Instagram: https://www.instagram.com/globasket/

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCr85X4-loe3ynwde-NKK4xA

Twitter: https://twitter.com/i/flow/login?redirect_after_login=%2FGlobasket

 

  1. Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa? Quin problema solucioneu i quins trets us diferencien de la vostra competència?

En primer lloc, cal tenir esperit “emprenedor”, sense importar l’edat. La idea neix el 2014 i ho és després de portar més de 25 anys a la indústria de l’esport professional i internacional, donar cabuda a ordenar globalment un espai de l’esport amateur.

Sempre hi ha competència, el que cal és tenir els “fets diferencials” de la resta i disposar d’una “mini fórmula de la Coca Cola”.

Com a trets diferencials, tenim: participar en lloc de competir, crear experiències participatives, en lloc d’esport reglamentat/federat, tornar als orígens. 

  1. Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte?

Sobre tot, cercar l’equip, trobar les “eines”  adequades i obtenir el finançament. 

  1. Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències del mercat i quin tipus d’innovació has implantat?

És una de les claus: les noves eines digitals, de comunicació i de gestió, et permeten tenir el món sencer a l’abast de la mà. 

  1. Quines serien per a tu les claus de l’èxit?

Per mi, les claus de l’èxit són: la constància i perseverança permanent, molt perdut en l’actualitat.

  1. I… si poguessis tornar enrere, al moment que vas decidir emprendre, digues-nos alguna cosa que no tornaries a fer i alguna que repetiries.

Bona pregunta: no ho començaria, ja que la Covid, ens ha posat en el costat equivocat del món empresarial. Determinades persones hem nascut dues vegades, el 2015 i el 2021 i, per tant, més “durs” i reforçats.

Compartir

Nou catàleg d’entitats de l’Economia Social i la Cooperativa del Baix Llobregat de l’ATENEU

, , ,

L’ Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat és l’espai col·lectiu per al foment i la promoció de l’Economia Social i Solidària (ESS) a la comarca.

És una iniciativa, concebuda per a la trobada, coordinació, aprenentatge i discussió, cooperació i transformació social amb uns principis comuns: justícia social, democràcia directa, deliberativa i participativa, decreixement i sostenibilitat, equitat i solidaritat.

Les entitats que conformen l’Ateneu són ens locals, empreses cooperatives i de l’ESS de referència al territori, i les seves actuacions es desenvolupen en diferents àmbits:

  • Promoció: diagnosi, visualització i difusió de l’Economia Social i Solidària al Baix Llobregat.
  • Suport a la creació i consolidació: assessorament i acompanyament a cooperatives i societats laborals en processos de nova constitució, creixement, consolidació o internacionalització.
  • Suport a la transformació i continuïtat: promoció de la fórmula cooperativa i les societats laborals per associacions, SCP o empreses properes al tancament.
  • Formació: realització de sessions formatives i tallers sobre economia social per a estudiants i professorat de grau superior i universitari, així com formació adaptada per a entitats, persones emprenedores i centres educatius.
  • Acompanyament a assessories, gestories i a altres agents vinculats, proporcionant formació, eines i recursos professionals del sector.

 

Des de l’Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat han elaborat i editat aquest Catàleg d’entitats de l’Economia Social i Cooperativa del Baix Llobregat responent la necessitat del Servei de mapatge i diagnosi. S’hi pot trobar un recull representatiu d’entitats de l’Economia Social i Cooperativa de la comarca amb compromís social i mediambiental, amb pràctiques d’equitat i democràcia i que busquen, entre d’altres, la cooperació, la qualitat del treball, etc.

Amb l’edició d’aquest catàleg volen facilitar, agilitzar i simplificar la compra i el consum de proximitat, així com la contractació pública local socialment responsable, per fomentar el desenvolupament de models de consum més conscients i crítics i així contribuir a millorar la vida de les persones, enfortir el mercat social i afavorir la construcció de municipis més sostenibles.

En aquest enllaç teniu tots el respresentants del catàleg d’entitats socials de l’economia social i la cooperativa del Baix Llobregat.

Compartir

NETWORKING: BENVINGUDA A LES NOVES EMPRESES

, , ,

El passat dimarts 31 d’octubre es va celebrar al Centre d’Empreses de Procornellà, un networking empresarial per donar la BENVINGUDA A LES NOVES EMPRESES.

En total, van assistir 28 empresaris/àries del Centre. Tot un èxit!

 

Durant el networking es van presentar:

– Agustí Sobrino de l’empresa Pickio, qui ens va explicar com funcionen les seves neveres intel·ligents per al “Smart vending”.

Rubén Martínez, Elisabet Purcalla i Mario Vidal de Kribea, on ens van explicar el servei que donen de cerca i selecció de talent.

Daniel Moreno de Moreno Salcedo, Abogados y Economistas, especialitzats en obligacions mercantils, comptables, fiscals, laborals i gestió del patrimoni personal.

Yolanda Lupiáñez de Myllox, ens va explicar que ofereixen la solució al núvol que fa fàcil sol·licitar i justificar ajuts públics i subvencions.

Ruth Cayla d’Ambientalis, una de les empreses més noves del Centre, ja que només porten un parell de setmanes, ens va explicar que fan com a assessoria mediambiental.  

 

Tots els assistents van poder gaudir d’un networking de qualitat. El gran objectiu era conèixer a totes les noves empreses del Centre, que van tenir l’oportunitat de presentar-se davant de tothom.

El networking va ser curt, però intens: totes les empreses van poder compartir entre elles possibles sinergies, contactes, negocis, opinions, possibles vendes, compartir experiències, etc.

 

Ens veurem de nou en el pròxim networking del Centre d’Empreses, aquest desembre de 2023 per fer un brindis de Nadal. Aquesta vegada amb més novetats!

Compartir

ENTREVISTA AMB PAU D’ARTISTALIA

, ,

Instagram – @artistalia.management

Web: https://www.artistalia.es/es/

Linkedin – https://www.linkedin.com/company/artistalia/

Youtube – https://www.youtube.com/c/ArtistaliaManagementProductions

 

Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa i quin problema solucioneu?

Tenir una idea és meravellós. ARTISTALIA és un grup d’emprenedors especialitzats en entreteniment i espectacles. En 2016, amb més de 10 anys d’experiència en el sector, decidim unir-nos per a dedicar-nos al que més ens agrada, els esdeveniments que traspassen els límits de la fantasia. Fem que els esdeveniments siguin únics, encaixin amb la visió del client i els seus valors, es facin a temps, dins del pressupost i amb els millors recursos al nostre abast. ARTISTALIA és una empresa productora i distribuïdora d’espectacles, amb seu al Centre d’Empreses de Cornellà de Llobregat, però amb actuació en l’àmbit nacional i internacional, som una empresa dedicada a idear, organitzar, i produir espectacles, esdeveniments i festes.

 

Quins són els teus trets diferencials amb la competència?

Som un equip molt pròxim i sempre apostem per donar un tracte personal i humà, amb servei de qualitat, transparència en totes les etapes del procés, i sempre amb creativitat i dinamisme. Sigui com sigui l’esdeveniment, treballarem per a fer-lo realitat. Tenim una xarxa d’artistes i col·laboradors única per a poder seleccionar a les persones més adequades a cada projecte i donar servei a més de 200 actes cada any.

Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte?

A l’inici tens moltes ganes i pocs recursos econòmics. A mesura que passen els anys pugen els recursos, però la motivació inicial pot anar minvant, l’equilibri és el més difícil d’aconseguir. Crear una empresa, sense haver estudiat ADE o empresarials, fa que una nòmina, un Confirming, un Model 200 o altres aspectes no et siguin familiars. Anar plegats amb professionals com els que assessoren a PROCORNELLÀ és vital per créixer. Equivocar-se forma part del nostre dia a dia, el més important és analitzar amb quina pedra has ensopegat per evitar tornar a repetir-ho.

 

Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències innovadores del mercat?

A Artistalia innovem constantment: cada dia de l’any, cada any. Portem reinvertint els beneficis en nous serveis, en noves decoracions, en millorar com ens organitzem, en millorar, millorar i millorar. La Pandèmia ens va fer donar-li una volta al que ja fèiem i ens va permetre obrir noves línies de negoci. Ara estem implementant un ERP, per tal de controlar més el dia a dia i ser més eficients.

 

Quines serien per a tu les claus de l’èxit?

Per a mi, una de les claus de l’èxit és comptar amb un equip humà que es cregui el projecte i se’l senti seu.

I… si poguessis tornar enrere, al moment que vas decidir emprendre, ens pots dir alguna cosa que no tornaries a fer i alguna que repetiries?

Al principi, nosaltres mateixos vam dissenyar i programar la nostra pàgina web, però fa 2 anys vam pagar a professionals perquè ho fessin i això ens ha fet augmentar la nostra visibilitat i contractacions.

També destaco que no ens vam endinsar en demanar préstecs ni línies de crèdit fins fa poc, i ara he entès que, per liquiditat, l’empresa ha de tenir això cobert per tal d’assolir reptes més grans.

 

Quin és l’esdeveniment més rellevant que has fet o del que estàs més orgullós de poder organitzar?

Sens dubte, la tasca que fem amb les cavalcades de Reis i Campaments Reials són els actes més rellevants que realitzem cada any, ja que aportem la màgia i la llum necessària perquè els més petits ‘flipin’. També, la producció del Festival Internacional de Pallassos de Cornellà o haver enviat aquest any un equip a treballar a l’Aràbia Saudí, entre d’altres, són esdeveniments i reptes que també ens fan créixer i ens fan sentir orgullosos del nostre valor afegit a la societat.

 

Moltes gràcies Pau, un plaer poder conèixer una mica més tot el que feu a Artistalia!

 

Us deixem enllaços a alguns vídeos dels seus esdeveniments on podreu comprovar la magnitud d’aquests!

 

Link Videos:

Producció Encesa de llums 2019: https://www.youtube.com/watch?v=M2r3Anw71iw

Producció Festa Supermes 2019: https://www.youtube.com/watch?v=dfToXrLByX4&list=PLn52c_3UukbvARToIdBkYw6WXaRRWgp4t&index=11

Campament Reial 2021: https://www.youtube.com/watch?v=FMlU9_ePfko&list=PLn52c_3UukbsbWQbp5LS1_pnOA5m_PfY1&index=16

Pregó Cornella 2021: https://www.youtube.com/watch?v=qkUgDPS3_Qc&list=PLn52c_3UukbsO_epuvI-Yi9m0REOrzyMv&index=2&t=305s

Producció Túnel del Terror 2022: https://www.youtube.com/watch?v=EJx0jw_vwD0&list=PLn52c_3UukbvARToIdBkYw6WXaRRWgp4t&index=17

Recorregut túnel del Terror 2022: https://youtu.be/ah4rOIujT_c

Cercavila Èpoques: https://www.youtube.com/watch?v=d5ONelZ7uaM

Decoració Valladolid 2023: https://www.youtube.com/watch?v=HZRKRPyNkag

Compartir

MÉS DE 100 STARTUPS CERTIFICADES

, , ,

Ja són 100 les empreses que ha certificat ENISA des que va ser l’escollida el passat 21 de juliol fins al dia d’avui!

El passat 20 de juliol de 2023, es va aprovar l’Ordre PCM/825/2023 que regula el procediment de certificació d’empreses com a startups, en el marc de la Llei de Foment de l’Ecosistema de les Empreses Emergents.

El Govern Espanyol estima que almenys, unes 10.000 empreses sol·licitaran l’accés als beneficis i les especialitats que recull aquesta llei.

És l’empresa ENISA l’escollida com a responsable de posar en marxa aquesta certificació a anomenada Llei de Startups, gràcies a l’experiència en el finançament de pimes i empreses emergents, havia rebut els mesos precedents 1.900 mostres d’interès per començar el procés de certificació de startups.

La certificació d’ENISA és un reconeixement que acredita una startup com a “empresa emergent”, permetent acollir-se als beneficis d’aquesta llei.

Per aconseguir la certificació de startups, l’empresa haurà de complir certs criteris.

 

Requisits s’han de complir per obtenir la certificació de startups: 

• Grau d’innovació: inversió en R+D

• Model de negoci i Escalabilitat

• Finançament públic: haver rebut anteriorment ENISAs

• Grau d’atractiu del mercat

• Competència i diferenciació

• Equip

També es demanarà una sèrie de requisits formals, com que sigui de creació recent (< 5 anys), constituïda a Espanya, que no sigui resultat d’una operació de M&A o que no facturi més de 10 milions d’euros. 

 

Beneficis de tenir la certificació de startups:

• Reducció del tipus impositiu de l’impost sobre societats al 15%.

• Ajornaments de deutes tributaris.

• Exoneració de fer els pagaments fraccionats de l’impost sobre societats.

• Eliminació de determinades taxes registrals per a la constitució d’una nova empresa.

• Exoneració de l’obligació d’obtenció del NIE en cas d’inversors estrangers no residents.

• Bonificació, durant tres anys, de les quotes a la Seguretat Social a favor dels emprenedors autònoms que també treballin per compte d’altri.

• Ampliació de l’import de l’exempció, fins a 50.000 euros anuals, en el cas de lliurament d’estoc opcions als empleats.

• Augment de la deducció per inversió en empreses de nova creació, incrementant el tipus al 50% i la base màxima fins a 100.000 euros.

• Impuls en la creació i el desenvolupament d’entorns controlats de proves per validar la viabilitat i l’impacte de nous models en activitats regulades.

• Facilitats per a la prestació de garanties o pagaments a compte en cas de concessió de subvencions.  

Si vols començar el procés de certificació amb ENISA, pots entrar en aquest enllaç.

Si tens algun dubte amb la certificació d’ENISA o la Llei de startups, pots demanar cita al Centre d’Empreses i un dels nostres tècnics t’assessorarà! Pots demanar cita presencial o online en aquest mateix enllaç.

Compartir