ESPAIS DE LLOGUER PER A EMPRESES DE BASE DIGITAL AL VIVER D’EMPRESES

El VIVER d’Empreses de PROCORNELLÀ és un espai diferent situat al Centre de Cornellà de Llobregat que dóna suport al creixement d’empreses o startups emmarcades en el sector digital, i a aquelles empreses relacionades amb el món digital.

És un edifici completament autogestionable i digital, cosa que permet que estigui obert les 24 hores els 365 dies de l’any. Totes les reserves de les sales de reunions, les formacions i els assessoraments amb els tècnics del Centre d’Empreses es poden fer online. 

Té una ubicació estratègica, ja que està situat al centre de la ciutat de Cornellà i connecta amb Barcelona i la resta de ciutats del Baix Llobregat amb transport públic: tren, tramvia, metro i autobusos. 

Al VIVER d’empreses pots iniciar la teva activitat amb una inversió molt reduïda gràcies als diferents espais de lloguer que ofereix i al foment que es fa de l’economia col·laborativa compartint perifèrics com impressores i pantalles,  petits electrodomèstics, mobiliari, sales, etc.

Per a què serveix el Viver d’Empreses de Procornellà?

El Viver d’Empreses de Cornellà és més que un espai de lloguer d’oficines, perquè té uns objectius molt diferents dels espais de lloguer convencionals.

El Viver d’Empreses és un ecosistema empresarial en el qual es troben involucrades empreses allotjades, empreses que pertanyen al Centre d’Empreses Procornellà, entitats públiques i privades i tècnics especialistes vinculats a l’emprenedoria i la innovació. És un lloc en que impulsem les empreses de base digital i amb idees innovadores per fer-les créixer. Acollim aquestes idees com llavors a les que cuidem i els hi donem el suport necessari (formació, assessorament i acompanyament) perquè puguin evolucionar, desenvolupar-se i créixer. Un cop hagin germinat i arrelat correctament, sortiran al mercat i s’establiran en un altre lloc. Per aquest motiu el Viver d’Empreses és un ecosistema dinàmic, evolutiu i en constant moviment.

El VIVER d’empreses et permet iniciar la teva activitat amb la mínima inversió, ja que t’ofereix 5 tipus d’allotjaments diferents que s’adapten a les necessitats presents i futures de tots els emprenedors i empresaris que s’allotgen

Domiciliació bàsica: una seu per a la teva empresa. La millor opció si acabes de començar i no vols domiciliar l’activitat de l’empresa a casa teva.

Domiciliació plus: comprèn els serveis de la domiciliació bàsica més la recepció de petita paqueteria i l’ús de les sales de reunió; és a dir, tot el necessari per reunir-te amb clients, proveïdors i socis.

Oficina virtual: els serveis de la domiciliació plus més la recepció de trucades, l’avís d’aquestes, número de telèfon propi, etc. Aquesta és l’opció a escollir quan ja necesites oferir a clients i proveïdors una imatge més consolidada.

Coworking: tots els serveis de l’oficina virtual més un espai físic amb taula, cadira i armari. Si necessites una imatge física per a la teva empresa o no vols treballar a casa teva, per manca d’espai o per falta de concentració, l’espai de coworking és l’elecció més adient.

Despatxos: l’opció més completa, perquè inclou tots els serveis del Viver més un espai físic privat per un equip. En un espai així podràs fer créixer la teva empresa i el teu equip amb la llibertat i intimitat que et dóna un espai propi. Comptaràs amb el despatx i amb tot el mobiliari necessari per a tu i per les persones de la teva empresa.

Quins serveis ofereix el Viver?

El Viver ofereix diferents beneficis pels empresaris/es que volen establir-se i que  són conscients de tot el que el nostre ecosistema els hi aportarà. Un dels elements més importants i millor valorats pels emprenedors és l’assessorament personalitzat i el suport tècnic GRATUÏT que oferim a tots els emprenedors. 

Un altre aspecte molt enriquidor per a tots els empresaris són els espais comuns. L’edifici compta amb dues sales de reunions, una aula de formació per a fins a 30 persones, una sala de copisteria, un office i una “Zona Meeting”. Com veus, els emprenedors i empresaris que formen part del Viver poden gaudir de diferents espais comuns amb diferents objectius: fer networking, formar-se, descansar, dinar, prendre un cafè, etc.

Aquestes zones comunes i la relació directa amb el Centre d’Empreses faciliten els Networkings i la col·laboració i cooperació entre empreses, un aspecte molt important per a qualsevol persona que s’inicia en l’aventura d’emprendre. Una oportunitat com cap altre per donar-te a conèixer, establir una xarxa de contactes, i participar en esdeveniments de diferents temàtiques. Tot això pensat i organitzat per l’equip del Centre d’Empreses Procornellà amb l’objectiu de permetre a les empreses, tant del Viver com del Centre d’Empreses, crear sinergies empresarials i professionals.

A més al Viver volem ser un referent, i per això no deixem d’innovar i créixer. Hem creat el Hub “La Pirámide” al Viver, on impartim el programa Cornellà Open Future conjuntament amb Telefònica per impulsar la creació de noves startups. Aquest programa té com a objectiu accelerar 10 startups a l’any, donant suport al talent emprenedor i ajudant a convertir les idees de negoci amb base digital i/o tecnològica en empreses d’èxit.

Perquè et facis una idea, algunes de les startups que formen part del Viver de Procornellà són:

  • AutoTrading Factor: creadors d’una eina digital perquè els traders detallistes puguin crear els seus propis sistemes de trading automàtic. 
  • BeRule: despatx especialitzat en assessorament jurídic per start-ups. 

→ Si vols més informació sobre Tot el que ofereix el Viver d’Empreses, pots fer clic aquí

Qui pot accedir al Viver d’Empreses de Procornellà?

Al Viver d’Empreses de Procornellà pot accedir qualsevol persona amb una idea de negoci (especialment de base digital) que vulgui iniciar en els mesos vinents una activitat empresarial o d’autoocupació i que estigui realment compromesa amb el seu projecte. Si és el teu cas demana’ns informació aquí.

També poden accedir empreses ja constituïdes de base digital o relacionades que es vulguin consolidar o créixer de forma exponencial, sempre que aquestes tinguin menys de 4 anys d’antiguitat. 

Com accedir al Viver d’Empreses Procornellà

Primer, hauràs de fer una visita guiada a l’edifici (pots demanar dia i hora aquí). Un cop feta la visita al Viver d’Empreses Procornellà, t’informaran sobre la disponibilitat dels espais i les tarifes vigents per a cada espai. Després, cal cursar una sol·licitud al Centre d’Empreses en la que exposaràs el teu projecte o negoci.

També cal fer un Pla de Viabilitat que es realitza conjuntament amb els tècnics del Centre d’Empreses i en el que s’analitza si les característiques i condicions de la teva empresa tindran èxit en el pla macroeconòmic i microeconòmic actual. 

D’aquesta manera, analitzem i valorem la viabilitat i coherència global del projecte segons els criteris tècnics d’adjudicació dels espais, detallats en el document de “Condicions d’accés als espais dels serveis d’allotjament empresarial de Procornellà”. 

A més, des del Centre d’Empreses de Procornellà es té en compte la voluntat de l’emprenedor de participar en les activitats organitzades pel Viver d’Empreses i pel Centre, en especial les trobades de presentacions de noves empreses i els Networkings. 

Al Viver d’Empreses volem emprenedors com tu, compromesos amb el seu projecte, amb el nostre ecosistema empresarial i amb la voluntat de créixer fent sinergies amb altres professionals, perquè sol podràs anar més ràpidament, però en companyia arribaràs més lluny. 

Vine a conèixer-nos fent una visita guiada per les instal·lacions del Viver, et resoldrem tots els dubtes!

Compartir

El 64,2% de les empreses creades al Centre d’Empreses Procornellà sobreviuen

El 64,2% de les empreses creades fa tres anys amb assessorament del Centre d’Empreses Procornellà sobreviuen, per damunt de la mitjana de la demarcació de Barcelona

D’aquestes empreses es van quedar allotjades en el centre i viver municipals un 25% amb una taxa de supervivència del 81,8%, xifra que avala la qualitat del servei municipal

 

El Centre d’Empreses Procornellà, és un dels 39 Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE) que ha estat objecte d’un estudi elaborat per la Diputació de Barcelona per valorar la feina feta des dels CLSE a l’hora d’ajudar en la creació de negocis amb pla d’empresa o alguna altra eina anàloga per a l’anàlisi de la seva viabilitat. De l’informe final s’extreu que la taxa de supervivència als tres anys de les empreses que van ser creades l’any 2017 amb l’assessorament del Centre d’Empreses Procornellà és del 64,2%, percentatge superior a la del conjunt dels centres locals analitzats de la demarcació de Barcelona amb una taxa de supervivència que es situa en el 59,9%.

Així, en 2017 van ser 44 les empreses creades amb assessorament de l’ens municipal cornellanenc i amb desenvolupament d’un pla de viabilitat. D’aquestes, un total d’onze emprenedors van decidir quedar-se allotjats o al Centre o al Viver de Procornellà, dels quals 9 estan en actiu tres anys després, xifra que representa una taxa de supervivència del 81,8%. Aquest percentatge posa en valor la feina que fa el cos tècnic municipal amb un ampli servei d’assessorament i acompanyament a les empreses allotjades i que com a resultat, donen una taxa de supervivència molt més elevada si les comparem amb els emprenedors que finalment s’instal·len pel seu compte.

De las 44 empresas creadas en 2017 con ayuda del Centro de Empresas PROCORNELLÀ, se han entrevistado en total 39 emprendedores. Las empresas que están en activo, tienen de media 1,8 trabajadores y la media de facturación se sitúa en los 105.217 €. El 44,4% de estas empresas que funcionan tres años después de su creación dice que tiene buenas perspectivas de cara al año 2021. Respecto a las empresas que cerraron, la mayoría clausuraron su actividad por motivos económicos y lo hicieron antes de cumplir los tres años.

Este trabajo de seguimiento de las empresas creadas con el asesoramiento de los CLSE se remonta siete años atrás. La tasa de supervivencia de las empresas asesoradas por el Centro de Empresas Procornellà en los últimos siete años es del 65,6, también por encima de la tasa general para la demarcación de Barcelona que se cifra en 61,3%. Así, el histórico pone de manifiesto la evolución positiva de las empresas que reciben el asesoramiento del equipo del centro cornellanense.

 

Las empresas ubicadas en el Centro y Vivero Procornellà salen beneficiadas

El Centro de Empresas Procornellà es el instrumento del Ayuntamiento de Cornellà para potenciar la creación, consolidación y crecimiento de la actividad económica en la ciudad fomentando el espíritu emprendedor y la innovación, apoyando a los emprendedores para convertir su idea de negocio en un proyecto viable, acelerar la puesta en marcha de start ups y ofrecer a las empresas de nueva creación infraestructura y servicios adaptados a sus necesidades, entre otras funciones. La tasa de supervivencia de empresas alojadas en el Centro o en el Vivero de Procornellà es superior a la tasa de supervivencia de negocios que se instalan por su cuenta. Los alojados consiguen reducción de gastos de instalación, reducción de gastos corrientes, 30h anuales de consultoría gratuita, formación permanente en temas de interés empresarial, colaboración y cooperación entre otras empresas alojadas, programas bonificados de Crecimiento y Mentoring, acceso la gestoría bonificada del Centro de Empresas o bonificaciones para nuevas iniciativas empresariales entre otras muchas ventajas. En la actualidad tenemos alojadas 135 empresas.

 

Compartir

Agenda d’activitats al Centre d’Empreses: abril-maig

Us deixem un resum de les properes activitats al Centre d’Empreses, totes online i gratuïtes per als assistents:

 

Si voleu veure totes les activitats que tenim programades, podeu fer-ho en aquest enllaç.

 

Compartir

Nova newsletter del Centre d’Empreses

Al Centre d’Empreses hem creat una nova newsletter que s’enviarà trimestralment.

 

Podeu veure la primera aquí:

 

Si us voleu subscriure per rebre la newsletter del mes de juny al vostre correu electrònic, podeu fer-ho fent clic aquí.

 

 

Compartir

Serveis del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) al Centre d’empreses PROCORNELLÀ

, ,

A l’hora d’emprendre hi ha moltes coses a considerar: la definició de l’activitat a desenvolupar, la capacitat de finançament, la viabilitat del projecte, el mercat al qual et vols dirigir, la proposta de valor, entre d’altres. Però una de les coses que més preocupen als nous emprenedors són tots els aspectes legals que fan referència a la constitució i alta de l’activitat. 

És per això que des del Centre d’Empreses t’oferim el servei del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) de forma gratuïta, pensant en tots aquells o aquelles emprenedors/es que encara no han iniciat l’alta com a autònoms o no han constituït la seva empresa i ja necessiten legalitzar la seva activitat i poder facturar. Només l’any 2020, es van constituir 20 empreses gràcies als serveis del PAE del Centre d’Empreses. 

Què és el Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE)? 

El Punt d’Atenció a l’Emprenedor és un servei que s’encarrega de facilitar la creació de noves empreses mitjançant la prestació de serveis d’informació, tramitació de documents, assessorament i formació. Per tant, les dues missions principals d’un PAE són: 

  1. Prestar serveis d’informació i assessorament a l’inici i durant els primers anys d’activitat de l’empresa.
  2. Iniciar el tràmit administratiu de constitució d’una empresa a través del Document Electrònic (DUE). 

Els PAE poden dependre de: entitats públiques o privades, col·legis professionals, organitzacions empresarials o cambres de comerç. Els centres PAE han de signar un conveni amb el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme per poder actuar com a tal. 

En el cas del Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses depèn de Procornellà, una Empresa Municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat i té com a objectiu el suport a la creació d’empreses per crear ocupació al territori, sense ànim de lucre. 

Aquest servei és fruit d’un conveni amb la Diputació de Barcelona, el CIRCE (Centro de Información y Red de Creación de Empresas) i la Dirección General de la Industria y de la Pequeña y Mediana Empresa.

Avantatges del Punt d’Atenció a l’Emprenedor

Des del Punt d’Atenció a l’Emprenedor oferim ajut a tots aquells emprenedors i emprenedores que volen tramitar la constitució d’una Societat Limitada, l’alta com a Empresari Individual o la constitució d’una Societat Civil Privada.  

L’avantatge que té fer-ho a través del PAE és que el tràmit és totalment gratuït i només hauràs d’assumir el cost dels aranzels o taxes, com els honoraris de la Notaria i del Registre Mercantil. A més, aquests honoraris compten amb un preu reduït pel fet de constituir-la a través del Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà

Un altre avantatge és que es tracta d’una gestió telemàtica ràpida i senzilla dels diferents documents en un sol acte i això permet que no t’hagis de desplaçar d’una administració a l’altra.  

Que el tràmit es faci en un sol acte permet tenir l’Empresari Individual creat immediatament i la Societat Limitada i la Societat Civil Privada creada en un màxim de 48h (des de l’atorgament de l’escriptura). 

Per últim, en el cas que decideixis crear la teva Societat Limitada o l’alta com a Empresari Individual al PAE del Centre d’Empreses, et realitzarem gratuïtament i prèviament a la teva alta:

  • Un assessorament per analitzar i valorar quina és la forma jurídica que millor s’adapta al teu projecte. 
  • Un Pla de Viabilitat per minimitzar riscos i augmentar la supervivència de la idea.

 

Què és un Pla de viabilitat?

Des del PAE del Centre d’Empreses Procornellà creiem que és molt necessari fer un Pla de viabilitat abans de constituir una empresa perquè aquest et permet visualitzar, gràcies a dades objectives, l’inici i la futura evolució del teu negoci

Amb el Pla de Viabilitat tindràs, en un únic document, totes les dades sobre la planificació de vendes, les despeses de l’activitat, les inversions que hauràs de fer en el temps, entre d’altres. A més, comprovaràs realment si la teva empresa està pensada i preparada per néixer i créixer, reduint els riscos associats a cada fase.

Amb el Pla de Viabilitat podràs rectificar la teva estratègia i els teus objectius sense costos reals. Rectificar sobre el paper no costa diners

És clar que rectificar un cop iniciat el negoci és possible, però corres el risc d’enfrontar-te a possibles resultats negatius: haver de demanar préstecs o tancar definitivament el teu negoci. Et pots estalviar aquesta sensació de fracàs personal si fas les coses bé des d’un principi i analitzes el teu futur negoci amb l’aprenentatge “virtual” del Pla de Viabilitat.

Per tant, per a què serveix fer un Pla de Viabilitat? 

  • Per saber si la teva idea és viable.
  • Per realitzar una bona planificació financera. 
  • Per fer simulacions  amb diferents escenaris d’ingressos i despeses.
  • Reduir riscos.
  • Capitalitzar l’atur. 
  • Sol·licitar subvencions.  
  • Obtenir finançament.  

Com iniciar els tràmits al Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà?

Per iniciar els tràmits al Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà has de fer clic aquí per demanar cita prèvia amb un dels nostres tècnics

A més dels serveis principals del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (Pla de Viabilitat i Constitució), el Centre d’Empreses ofereix un ampli ventall de serveis i d’informació d’interès per empreses: activitats formatives, allotjament, programes d’acceleració d’startups, networking, recerca de finançament,  fiscalitat, contractació laboral, informació sobre ajuts i incentius per desenvolupar el projecte, entre d’altres.  

El Centre d’Empreses PROCORNELLÀ posa a la teva disposició especialistes que t’assessoraran, de manera totalment gratuïta, perquè la teva idea passi de ser això, una idea, a ser un projecte d’èxit. 

 

Compartir

Tancament de l’any 2020

El Centre d’Empreses Procornellà tanca l’any 2020 amb més d’un centenar d’empreses allotjades i ajudant en la creació de 47 nous negocis que han generat 67 llocs de treball

 

Aquest mes de febrer es posa en marxa una nova iniciativa per a emprenedors amb idees innovadores de base digital. Les preinscripcions estan obertes fins el 15 de febrer.

 

El Centre d’Empreses Procornellà ha tancat l’any 2020 amb xifres positives tot i la situació de crisi generalitzada com a conseqüència de la pandèmia. El seu equip tècnic ha ajudat a crear un total de 47 nous negocis que han generat 67 llocs de treball. En total, s’han atès 478 nous usuaris, 213 emprenedors i s’han elaborat 70 plans d’empreses. Aquests números són part del resultat d’una feina que respon a sis línies d’actuació: organització d’activitats i formacions, lloguer d’espais, suport a l’emprenedoria, recolzament a les empreses, gestió del programa d’acceleració de startups Cornellà Open Future i gestió del servei Reempresa per a la compravenda d’empreses ja existents. El Centre d’Empreses està vinculat  a l’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica, Procornellà, i té com a finalitat crear i mantenir ocupació fomentant l’emprenedoria i donant suport a la creació i consolidació de noves activitats.

 

De les 47 empreses creades, 22 han estat constituïdes a través del Punt d’Assessorament a l’Emprenedor. Aquest fet demostra l’arrelat esperit emprenedor que potencia l’autoocupació i afavoreix la creació de noves oportunitats de negoci. Tanmateix, des del Centre d’Empreses Procornellà s’ha acompanyat a més d’un centenar d’empreses en el seu procés de creixement i consolidació, sent també important el seguiment de negocis ja constituïts oferint-los ajuda en la gestió de tràmits comptables, fiscals, laborals, mercantils i, fins i tot, donant suport en processos de selecció de personal. De fet, des del Centre d’Empreses s’ha ajudat a aconseguir més d’un milió d’euros en finançament per a 17 empreses, 5 de les quals a través de Microcrèdits.

 

Respecte a la modalitat d’allotjament en les instal·lacions tant del Centre com del Viver d’Empreses, s’ha tancat desembre de 2020 amb 134 empreses allotjades en qualsevol de les  seves modalitats (naus, despatxos, coworking, etc.) amb una taxa de supervivència als 3 anys de les empreses assessorades i allotjades del 81%.

Converteix la teva idea en una startup, nova iniciativa adreçada a emprenedors

El Centre d’Empreses Procornellà continua la seva línia de treball amb activitats, formacions, assessoraments, etc. En 2020 s’han organitzat 91 cursos amb més de 1500 assistents. De fet, en aquest moment està oberta la preinscripció per al curs ‘Converteix la teva idea en una startup adreçat a emprenedors i empresaris de la província de Barcelona amb una idea innovadora de base digital. Per participar cal formalitzar la preinscripció abans del 15 de febrer i demanar cita prèvia per presentar el projecte a l’equip del Centre d’Empreses. La presentació serà online entre els dies 16 i 18 de febrer. El dia 19 un comitè avaluador puntuarà els projectes entrevistats i seleccionaran un màxim de 20 que seran els que formaran part de la iniciativa. Els escollits participaran de forma totalment gratuïta en un procés de formació, amb tutories personalitzades, accés a la plataforma Acceleralia i amb possibilitat d’accedir a la Fase 3 del programa d’acceleració de startups Cornellà Open Future que començarà el proper mes de setembre i que suposarà entrar en la fase Seed, amb l’objectiu de treballar en la recerca de finançament i en la seva sortida al mercat.

El calendari formatiu d’aquest primer trimestre de l’any ofereix altres sessions i seminaris per seguir via online sobre finançament en temps de crisi, ajuts a la contractació, teletreball i protecció de dades, assessorament sobre com fer servir les xarxes socials en termes empresarials, xerrades sobre màrqueting o sobre com gestionar equips i dirigir-los cap a l’èxit, etc. Es poden seguir totes les activitats formatives programades a www.centredempresesprocornella.cat

 

Cornellà de Llobregat, 4 de febrer 2021

Compartir

Premis Metropolitans a la Innovació atorgats ahir al vespre en el marc del programa d’acceleració Cornellà Open Future

,

L’Auditori de Cornellà va acollir el lliurament de guardons on van resultar premiades Meetoptics, Watteco i Abilista amb els premis econòmics. 

 

En total es van repartir 20.000€ en metàl·lic atorgats per l’AMB i premis en ‘espècie’ valorats en més de 26.000€ gràcies a Procornellà, Telefónica, Netmentora, Aeball, Innobaix i 2DigitsGrowth

 

Ahir al vespre es van lliurar els Premis Metropolitans de Suport a la Innovació, uns guardons que posen el punt i final a la quarta edició del programa d’acceleració d’idees de base digital i escalables, Cornellà Open Future. Van ser set les startups candidates als premis, totes elles han evolucionat dins el programa i s’han preparat durant mesos per la seva sortida al mercat. En total es van repartir tres premis en metàl·lic gràcies a l’aportació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i un total de cinc més que consisteixen en serveis que donaran el Centre d’Empreses Procornellà, la xarxa de líders d’empresa europea Netmentora, Telefónica,  l’Agència per a la Innovació i el Coneixement Innobaix, Aeball (Associació Empresarial de L’Hospitalet i Baix Llobregat) i l’acceleradora 2DigitsGrowth.

 

Meetoptics, guanyadora del primer premi de l’AMB

Els premis en metàl·lic van repartir un total de 20000€. Meetoptics, buscador intel·ligent especialitzat en fotònica, va aconseguir els 10000€ del primer premi. Watteco, plataforma d’inversió i dinamització de la transició energètica i energies renovables, va rebre els 7000€ del segon premi, tot i que Watteco, més avançada la gala, va acabar amb dos guardons més; i Abilista, Marketplace per a la fabricació de prototips, es va endur els 3000€ del tercer premi. Tots aquests premis tenen com a objectiu promoure iniciatives d’innovació tecnològica i/o digital a l’Àrea Metropolitana de Barcelona per tal d’enfortir el teixit econòmic del territori.

 

PriceMaker, guanyadora del premi ‘en espècie’ més important

El comitè avaluador també va dictaminar quines són les startups que devien optar als premis en ‘espècie’ tan o més importants que els metàl·lics perquè posen a disposició dels guardonat serveis importantíssims per integrar-se en el mercat com allotjament, assessorament, consultors, etc. de forma totalment gratuïta.

El guardó més important pel seu valor se’l va endur PriceMaker, una startup que proposa solucions d’Intel·ligència Artificial per a l’optimització de promocions d’empreses de gran consum. Els seus integrants tindran accés a la xarxa de líders d’empresa europea Netmentora durant tres mesos, servei valorat en 10000€. També aconsegueixen serveis d’allotjament, assessorament, gestoria, etc durant tot l’any 2021 en el Centre d’Empreses Procornellà valorat en 5000€ i, per últim, tindrà accés al programa d’acceleració durant dos mesos de la plataforma Aceleralia i els seus experts, tot valorat en 3000€ i dotat per 2DigitsGrowth.

 

Yado, una App centrada en la recerca d’espais de treball i sales de reunions, va aconseguir serveis d’allotjament, assessorament, gestoria, etc del Centre d’Empreses Procornellà i valorats en 3000€. El premi que atorga Innobaix i consistent en servei d’acompanyament valorat en 5000€ va ser per a Watteco. Abilista va resultar de nou guanyadora aconseguint el premi que atorga Aeball i que consisteix en servei d’acompanyament, publicitat i generació de sinèrgies amb la seva xarxa d’empreses. Per últim, dos van ser les startups que van aconseguir el Premi Especial de Telefónica que consisteix en tenir accés directe a realitzar un pitch en la seva acceleradora, Wayra. Watteco va repetir amb aquest premi que també va ser per a NB-RIC, que es defineix com la primera central de riscos de préstecs no bancaris en Europa.

   

Recordem que l’objectiu final de projectes com aquest és donar una empenta a l’emprenedoria de caire tecnològic, un compromís de l’Ajuntament de Cornellà que a través de la seva empresa municipal Procornellà i amb la col·laboració que manté amb Telefònica des de 2016 es materialitza en el programa d’acceleració Cornellà Open Future que té com a repte desenvolupar projectes des de la fase de creació fins la seva sortida al mercat fomentant la creació d’empreses i de llocs de treball, així com atraient talent al territori de base digital i escalable.

Compartir

Procornellà i MicroBank col·laboren per reactivar l’autoocupació i l’activitat emprenedora

,

El conveni contempla una línia de finançament per a emprenedors i microempreses que necessitin liquiditat per superar els efectes de la crisi de la Covid-19

L’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de l’Ajuntament de Cornellà (Procornellà) i MicroBank han signat un conveni de col·laboració per facilitar el finançament de projectes empresarials a través de microcrèdits. Amb la signatura d’aquest acord s’estableix, d’una banda, una línia de finançament d’1 milió d’euros per potenciar l’autoocupació i incentivar l’activitat emprenedora i, d’altra, s’obre una línia específica destinada a autònoms i microempreses amb la finalitat d’atendre necessitats derivades de la Covid-19 i que compta amb el suport del Fons Europeu d’Inversions.

La línia de finançament d’1 milió d’euros té com a objectiu reactivar l’autoocupació i l’activitat emprenedora, afavorint la igualtat d’oportunitats entre homes i dones, nous residents, persones amb discapacitat i amb especial atenció als col·lectius en situació de vulnerabilitat. D’acord amb aquest conveni, es finançarà la creació o ampliació de microempreses, negocis autònoms i projectes d’autoocupació amb voluntat de contribuir al desenvolupament del teixit productiu i al progrés social. Respecte a la línia de finançament per atendre necessitats derivades de la crisi de la Covid-19, els beneficiaris seran professionals autònoms i microempreses amb menys de deu treballadors i una facturació anual inferior a dos milions d’euros. Els sol·licitants podran optar a microcrèdits per un import màxim de 25.000 euros. Els projectes han de tenir un pla d’empresa i l’informe favorable de viabilitat elaborat per Procornellà.

El criteri de concessió de microcrèdits per part de MicroBank atén fonamentalment a la confiança en la persona o l’equip que sol·licita el préstec i la viabilitat del projecte, podent-hi accedir persones mancades de garanties i avals. En virtut d’aquest conveni, Procornellà es compromet a detectar les necessitats de finançament, amb la finalitat de promoure l’autoocupació i l’establiment, consolidació o ampliació de microempreses i negocis d’autònoms i dirigir a les persones físiques o jurídiques assessorades per l’entitat a MicroBank perquè aquest analitzi, i si s’escau aprovi, les sol·licituds de finançament.

Procornellà és l’empresa municipal de l’Ajuntament de Cornellà que, mitjançant la seva eina de promoció econòmica, el Centre d’Empreses, dóna serveis de suport a la creació, consolidació i creixement de micro i petites empreses i es dirigeix a estudiants, emprenedors i empresaris del municipi. Entre els seus serveis, destaquen les accions de sensibilització a estudiants envers l’emprenedoria, l’allotjament d’empreses de nova creació (Centre i Viver d’Empreses), programa d’acceleració d’startups (Cornellà Open Future), formació en gestió empresarial, consultoria econòmica, financera, legal, comercial i estratègica, intermediació financera, organització de jornades d’interès empresarial, suport en l’elaboració de plans de viabilitat, tramitació gratuïta per a la constitució d’empreses (PAE) , serveis de transmissió d’empreses (Reempresa), accions de Networking i els serveis de gestoria per a les empreses de nova creació allotjades al Centre i Viver d’Empreses.

MicroBank, el banc social del Grup CaixaBank, centra la seva activitat en les microfinances i és l’únic banc a Espanya dedicat principalment a la concessió de microcrèdits. Amb el llançament d’una nova línia de finançament especialitzada, MicroBank estén la seva activitat a un altre àmbit dins de les finances amb impacte social, amb l’objectiu de contribuir a la millora del benestar general dels ciutadans i en especial dels col·lectius més vulnerables.

Compartir

Cornellà Open Future, a la recerca de noves startups tecnològiques encaminades a la seva sortida al mercat

,

El proper 15 de juny s’obre la nova convocatòria als emprenedors que vulguin participar en la fase 3 del Programa d’Incubació que es desenvoluparà de setembre a desembre.

Del 15 de juny al 10 de juliol s’obre una nova convocatòria en el marc del Programa d’Incubació Cornellà Open Future (COF), promogut pel Centre d’Empreses Procornellà. Es tracta de la tercera fase, Seed, del programa en curs, que té com a objectiu treballar per aconseguir la sortida al mercat dels projectes admesos i que té una durada de tres mesos, del 16 de setembre al 16 de desembre de 2020. El COF està emparat per la plataforma global Telefònica Open Future a la recerca de startups tecnològiques en tot el país. En les edicions anteriors, el COF ha incubat un total de 36 projectes. Un 40% de les iniciatives continuen en actiu i han generat una trentena de llocs de treball.

Per situar la nova convocatòria, recordem que el programa consta de tres fases. En la primera, la Fase Lab, els 8 projectes que es van escollir han treballat durant tres mesos per definir el seu model de negoci. En l’actualitat es troben en la segona fase, la Pree-Seed que s’estén del 29 d’abril al 22 de juliol i que consisteix en validar el model de negoci. Dels 8 projectes inicials, en queden 5 en aquesta fase. Ara obrim la tercera fase a noves startups que s’afegiran a les que ja hi treballen. Als 5 projectes inicials, s’afegiran 10 escollits dels nous inscrits a partir del 15 de juny i, d’entre aquests 15 que sumen, s’escollirà un mínim de 5 i un màxim de 10 que seran els finalistes que passaran a la fase 3, la fase Seed, la que té com a objectiu preparar els projectes per sortir al mercat.

Poden formalitzar les inscripcions persones o equips que tinguin idees de base digital i/o tecnològica amb un model de negoci ja validat i que el seu domicili social, fiscal o centre d’activitat actual o futur es trobi en l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Els interessats poden formalitzar la seva inscripció a través de l’adreça cornella.openfuture.org a partir del dilluns, 15 de juny. El programa està 100% subvencionat i gestionat per l’equip tècnic del Centre d’Empreses Procornellà amb més de 25 anys d’experiència incubant més de 200 iniciatives empresarials anuals. Formar part del COF dóna accés a un programa formatiu especialitzat en incubació de startups amb sessions grupals i individuals. També dóna accés a una interessant xarxa de contactes, mentors sectorials i esdeveniments i a un espai de treball compartit amb una sèrie de serveis, tot gratuït. Els emprenedors que formen part del programa també tenen accés a la Gestoria del Centre d’Empreses per consultar qüestions legals, mercantils, comptables, fiscals i laborals i també al Punt d’Atenció a Emprenedors.

Tanmateix, els projectes que participin en aquesta fase 3 del programa, tenen la possibilitat de participar en la segona edició dels Premis Metropolitans de Suport a la Innovació, en cas que aquests guardons es celebrin pendents de la situació d’incertesa provocada per la crisi de la Covid-19.

El COF té la seva seu al Hub ‘La Piràmide’ ubicat al carrer Joan Fernández i Comas de Cornellà de Llobregat. Funciona gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Cornellà i Telefònica des de l’any 2016 a través del Centre d’Empreses Procornellà amb l’objectiu de fomentar la creació d’empreses de base digital i tecnològica, així com atreure talent que aporti innovació al teixit empresarial del territori.

Compartir