Procornellà i MicroBank activen més d’una trentena de projectes d’emprenedors i microempreses

, ,

El conveni de col·laboració efectiu des de l’exercici 2020 impulsa una línia de finançament d’1 milió d’euros per potenciar l’autoocupació i incentivar l’emprenedoria

 

 

El conveni de col·laboració entre l’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de l’Ajuntament de Cornellà (Procornellà) i MicroBank l’any 2020 està donant el seus fruits. Materialitzat a través de l’acció del Centre d’Empreses Procornellà i amb l’objectiu de facilitar finançament de projectes empresarials a través de microcrèdits, ja s’han beneficiat un total de 34 projectes a Cornellà dels quals 5 van ser concedits en 2020, 13 en 2021 i 16 entre gener i maig de 2022. Aquestes xifres reflecteixen l’interès creixent per aquestes línies de finançament a través de Microbank, el banc social de CaixaBank, referent d’inclusió financera, centrat en satisfer les necessitats no suficientment cobertes pel sistema creditici tradicional. D’aquesta forma i gràcies a la intervenció i assessorament del Centre d’Empreses Procornellà, Microbank ha materialitzat al nostre territori el seu model de banca social amb l’objectiu de crear ocupació, afavorir la inclusió financera amb criteris d’accés igualitari, fomentant l’activitat productiva, la generació d’impacte social i mediambiental, el desenvolupament personal i familiar donant resposta a les necessitats financeres de persones amb ingressos moderats i contribuint, ja sigui de forma directa, indirecta o induïda impactant en el PIB i en la generació d’ocupació.

 

En els darrers mesos es constata, doncs, la clara pujada d’empreses que s’interessen per aquest tipus de finançament. Principalment són comerços o negocis vinculats al sector de la restauració. També responen al perfil dels sol·licitants, emprenedors o empresaris que sol·liciten aquests microcrèdits per a la compra de maquinària o vehicles necessaris per al funcionament de la seva activitat. Dels 16 microcrèdits ja concedits en el que portem d’any, 12 han sigut finançats por l’import màxim, 25.000€.

 

Totes aquelles persones que vulguin demanar aquest tipus de préstec poden fer-ho a través del Centre d’Empreses Procornellà. Els seus tècnics els ajudaran en la confecció d’un Pla de Viabilitat i un cop demostrat que es pugui materialitzar podran posar en marxa la sol·licitud pertinent, sent MicroBank qui finalment aprovarà el finançament. El criteri de concessió de microcrèdits per part de MicroBank atén fonamentalment a la confiança en la persona o l’equip que sol·licita el préstec i la viabilitat del projecte.

 

La línia de finançament d’1 milió d’euros contemplada en el present conveni en vigor des de 2020, té com a objectiu reactivar l’autoocupació i l’activitat emprenedora, afavorint la igualtat d’oportunitats entre homes i dones, nous residents, persones amb discapacitat i amb especial atenció als col·lectius en situació de vulnerabilitat. En base a aquest conveni, es finança la creació o ampliació de microempreses, negocis autònoms i projectes d’autoocupació amb voluntat de contribuir al desenvolupament del teixit productiu i al progrés social. Entre els objectius per a 2022 figura aconseguir 500.000€ de finançament, dels quals ja s’ha aprovat la concessió de més 366.000€.

 

Procornellà és l’empresa municipal de l’Ajuntament de Cornellà que, mitjançant la seva eina de promoció econòmica, el Centre d’Empreses, dóna serveis de suport a la creació, consolidació i creixement de micro i petites empreses i es dirigeix a estudiants, emprenedors i empresaris del municipi. Entre els seus serveis, destaquen les accions de sensibilització a estudiants envers l’emprenedoria, l’allotjament d’empreses de nova creació (Centre i Viver d’Empreses), programa d’acceleració d’startups (Cornellà Open Future), formació en gestió empresarial, consultoria  econòmica, financera, legal, comercial i estratègica, Intermediació financera, organització de jornades d’interès empresarial, suport en  l’elaboració de plans  de viabilitat, tramitació gratuïta per a la constitució d’empreses (PAE) , serveis de transmissió d’empreses (Reempresa), accions de Networking i els serveis de gestoria per a les empreses de nova creació allotjades al Centre i Viver d’Empreses.

 

MicroBank, el banc social del Grup CaixaBank, centra la seva activitat en les microfinances i és l’únic banc a Espanya dedicat principalment a la concessió de microcrèdits. Amb el llançament d’una nova línia de finançament especialitzada, MicroBank estén la seva activitat a un altre àmbit dins de les finances amb impacte social, amb l’objectiu de contribuir a la millora del benestar general dels ciutadans i en especial dels col·lectius més vulnerables.

 

 

Compartir

Resum de l’acte de lliurament dels Premis a la Innovació Empresarial Metropolitana 2022

, , , ,
Compartir

Subvencions del CCAM per al comerç, l’artesania i la moda

El Consorci de Comerç, Artesania i Moda ha publicat les bases de subvencions al sector, entre les que destaquen:

Programes de subvenció al sector del comerç:

Poden beneficiar-se autònoms i empreses de comerç al detall i de serveis assimilats amb establiment a peu de carrer i parades de mercats municipals.

• Per a la transformació digital (web, màrqueting digital, e-commerce, xarxes socials, formació en digitalització…) fins al 50% del cost de l’acció i per un màxim de 5.000 euros. La inversió mínima ha de ser de 1.000 euros.

• Per a reformes d’establiments o per a la recuperació i obertura de locals buits, fins al 50% de les despeses de reforma i en el cas de locals buits de les despeses de compra, lloguer, traspàs, concessió i obertura. El màxim de la subvenció serà de 5.000 euros.

Més informació aquí.

Programes de subvenció al sector de l’artesania:

Poden beneficiar-se professionals autònoms i empreses incloses en el Repertori de famílies d’oficis artesans amb seu o establiment operatiu a Catalunya. S’exclou l’artesania alimentaria.

• Per a actuacions que millorin el creixement i la competitivitat de l’empresa artesana (transformació digital, comercialització, promoció i difusió, consolidació d’estructura), fins al 65% de les despeses de les accions subvencionables i un màxim de 2.500 euros.

Més informació aquí.

Programes de subvenció al sector de la moda:

Poden beneficiar-se persones professionals autònomes i empreses de disseny i fabricació de peces de vestir amb marca pròpia i que dediquin en exclusiva la seva activitat al sector de la moda.

• Per a la transformació digital de la industria de la moda (ciberseguretat, e-commerce, gestió d’estocs, consultoria per a solucions digitals o per al suport en la sol.licitud de fons europeus), fins al 65% del cost de l’acció i un màxim de 4.000 euros. La despesa mínima subvencionable ha de ser de 2.000 euros.

• Per a millorar la sostenibilitat i circularitat en el disseny i fabricació de peces de vestir (consultoria per a la reducció d’emisions, traçabilitat, eficiència energètica, reducció de residus, logística, gestió d’estocs) fins el 65% de les despeses. subvencionables i un màxim de 4.000 euros. La despesa mínima subvencionable ha de ser de 2.000 euros.

Més informació aquí.

Les accions i projectes han d’estar completament operatius a 31/12/2022.

El termini de sol.licitud és del 16 de juny al 13 de juliol. Prèviament s’ha d’haver fet un test d’autodiagnosi que trobaràs aquí.

Si vols més informació, pots demanar-nos cita prèvia aquí.

Compartir

Cornellà llança els primers Premis Metropolitans a les Millors Iniciatives Empresarials en tecnologia i innovació

, , ,

En total es repartiran 18.000€ distribuïts en tres categories: a la millor iniciativa liderada per dones, a la millor en el camp de la Indústria 4.0 i a la que més destaqui en l’àmbit del Comerç i el Turisme.

 

La convocatòria per presentar-se com a candidats s’obre el 2 de maig i finalitzarà el 31 de maig i està adreçada a qualsevol projecte tecnològic o d’innovació de l’àrea metropolitana de Barcelona

 

El Centre d’Empreses Procornellà, vinculat a l’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de l’Ajuntament de Cornellà, i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) organitzen conjuntament la primera edició dels Premis Metropolitans a les Millors Iniciatives Empresarials amb l’objectiu de reconèixer i guardonar els projectes empresarials més destacables en l’àmbit de la tecnologia i la innovació econòmica i social que contribueixen a enfortir el teixit econòmic metropolità. Els interessats en participar hauran de formular la seva inscripció a través de www.premismetropolitans.cat entre el 2 i el 31 de maig. La convocatòria està adreçada a persones físiques o jurídiques en actiu que hagin iniciat la seva activitat empresarial entre l’1 de gener de 2017 i el 31 de desembre de 2021 amb domicili social i fiscal a qualsevol municipi de l’àrea metropolitana de Barcelona i que presentin iniciatives innovadores i/o tecnològiques en fase de comercialització del producte o servei.

 

Els guardons premiaran tres categories amb 6.000€ per finalista i categoria. Només es poden presentar a una de les tres categories. La primera que destaquem està estrictament creada per guardonar a la millor iniciativa empresarial amb participació majoritària de dones en el capital social i en la seva administració amb l’objectiu de fer un reconeixement al lideratge femení en el món empresarial.

 

Una altra categoria distingirà la millor iniciativa empresarial en l’àmbit de la Indústria. Caldrà que els candidats a aquesta categoria facin servir les tecnologies aplicades a l’anomenada Indústria 4.0, incorporin innovació en matèria de transformació digital, desenvolupament i incorporació de tecnologies emergents, transformació cap a una economia baixa en carboni o incorporació de l’economia circular al model de negoci de les empreses de l’àmbit de la indústria.

 

Una tercera categoria reconeixerà la millor iniciativa empresarial de l’àmbit del Comerç i el Turisme. Caldrà que l’empresa participant incorpori innovació amb els mateixos requisits que la categoria anterior però relacionades amb l’àmbit del Comerç i el Turisme.  

 

Procediment eliminatori fins seleccionar els tres últims candidats per categoria

Un cop finalitzat el període de presentació de candidats el 31 de maig, s’engegarà un procediment de selecció que anirà eliminant projectes fins acabar amb nou finalistes, tres per categoria. La primera avaluació tindrà lloc de l’1 al 7 de juny quan un equip tècnic preseleccionarà d’entre tots, un màxim de 10 candidatures per categoria. El llistat dels 30 preseleccionats es publicarà el 8 de juny a www.premismetropolitans.cat i a www.centredempresesproocornella.cat .

 

La segona avaluació tindrà lloc entre el 13 i el 15 de juny. Els 30 hauran de passar per una entrevista i una presentació de les seves iniciatives davant un comitè directiu. El procés donarà com a resultat un total de 9 finalistes, tres per categoria.

 

Una tercera avaluació per part del jurat reunit del 16 al 21 de de juny, donarà com a resultat els tres finalistes però no serà fins la gala de lliurament dels premis el proper 28 de juny a L’Auditori de Cornellà quan es conegui el nom de les iniciatives guanyadores. Els 9 finalistes hi participaran fent exposició dels seus projectes candidats davant del jurat i el públic assistent. Es comunicarà el veredicte final i es realitzarà el lliurament dels 18.000€ en metàl·lic, 6.000€ per projecte guanyador de cadascuna de les tres categories.

 

Aquesta és una iniciativa més, de tota la feina que es fa en el Centre d’Empreses Procornellà i des de l’Ajuntament de Cornellà amb l’objectiu d’impulsar la creació i el creixement d’empreses per crear ocupació, apropant la innovació i el talent i millorant la competitivitat de les empreses de Cornellà. Aquesta vegada i gràcies a l’AMB com a ens coorganitzador s’amplia la ràtio d’acció a tota l’àrea metropolitana de Barcelona, un nou impuls al teixit econòmic del territori.

 

Compartir

Atorgats els PREMIS CORNELLÀ OPEN FUTURE 2021

, , ,

Després de finalitzar la sisena edició del Programa d’acceleració d’startups Cornellà OPEN FUTURE, aquesta setmana s’han fet públics els guanyadors dels Premis Cornellà Open Future d’enguany!

 

Els premiats han estat:

 

  • Mapsi Photonics, fabricants de filtres fotònics per a la detecció de gasos i la termografia, ha estat escollit per:
  • Estoko Logistics, servei de magatzems de mercaderies as a service, ha guanyat els premis de
    • Telefónica, i per tant, també podrà fer un pitch a Wayra i
    • AEBALL, per a  rebre l’acompanyament de l’associació empresarial de referència del Baix Llobregat
  • Sector CNC, Marketplace dels professionals del metall, ha rebut mencions especials d’AEBALL i Netmentora  per a ser acompanyat també per les dues entitats.
  • Shopiendo, Marketplace de productes artesans i locals, ha rebut el premi de’Innolab de Cofidis, per gaudir dels serveis experts de UX i del laboratori Innolab del Grup Cofidis Participación. I per últim,
  • Xpolore, plataforma per a la exportació de productes a Xina, ha estat  guardonat per Innobaix i podrà participar en els programes de creixement de l’Agència d’Innovació i Coneixement del Baix Llobregat.

 

Durant el mes de gener es farà el lliurament dels premis. Moltes felicitats als premiats i a la seva trajectòria durant el programa!

 

Compartir

Programa Kit Digital – bonus econòmic per a la digitalització de pimes i autònoms

,

El Programa Kit Digital és una iniciativa del Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital finançada amb els Fons NextGenerationEU.

Ofereix a autònoms, microempreses i pimes de menys de 50 treballadors, un bonus digital, consistent en una quantitat econòmica entre 2.000€ i 12.000€ per aplicar-la en la digitalització de la teva empresa.

Podràs escollir entre diferents solucions digitals ofertes per empreses proveïdores incloses en el catàleg d’Agents Digitalitzadors del programa.

Per sol·licitar el bonus digital hauràs de registrar-te aquí, fer un test d’autodiagnosi, triar la solució digital del catàleg que respongui a les teves necessitats i després sol·licitar l’ajut a la seu electrònica de Red.es. Un cop atorgada ja podràs subscriure un acord de prestació de serveis amb l’Agent Digitalitzador que hagis escollit.

Pots ampliar la informació en aquesta guia.

Si ets una empresa proveïdora de serveis digitals pots sol·licitar adherir-te al catàleg d’Agents Digitalitzadors . Has de ser una empresa o autònom amb domicili fiscal a Espanya i complir uns requisits de facturació mínima en projectes semblants:

  • En el cas d’empreses, facturació acumulada de mínim 100.000 € en els dos anys anteriors al moment de presentació de la sol.licitud d’adhesió o de 50.000€ l’any anterior.
  • En el cas d’autònoms sense treballadors a càrrec, facturació acumulada de mínim 70.000 € en els dos anys anteriors al moment de la presentació de la sol.licitud d’adhesió o de 35.000 € l’any anterior.

Pots ampliar la informació en aquesta guia.

Més informació a la web https://www.acelerapyme.es/kit-digital o al tel. 900 909 001

Compartir

3ª edició dels Premis “+50Emprende”

,

Si tens 50 anys o més i has posat en marxa un projecte empresarial després de l’1 de gener de 2019, presenta’t als Premis “+50Emprende”.

El premi per a emprenedors/res sèniors consisteix en un ajut econòmic de 10.000 euros per al primer premi, 5.000 euros per al segon premi i de 3.000 euros per al tercer premi.

Consulta la web www.50emprende.es per ampliar la informació sobre els premis i requisits de participació i les bases de la convocatòria aquí.

El límit de presentació de candidatures finalitza el 3 de desembre de 2021.

 

Compartir

Bases para ayudas al sector de comercio, servicios y moda

Entre las ayudas que incluye, os destacamos:

  1. Programa de apoyo al proceso de transformación digital (adaptación del modelo de negocio al online, omnicanalidad, posicionamiento).
  2. Programa de apoyo para la apertura de comercios y apoyo a la reforma y mejora de establecimientos

Dirigidas a: autónomos dados de alta en RETA, empresas de comercio, servicios y paradas de mercados sedentarios y no sedentarios. Han de ser establecimientos a pie de calle.

Dónde se tramita: Canal empresa

Plazo: Cuando se publique la convocatoria (que establecerá los plazos de presentación)

 

1.Programa de apoyo al proceso de transformación digital (adaptación del modelo de negocio al online, omnicanalidad, posicionamiento).

 

Cuantía: Entre 1.000 y 5.000 euros (el 70% del coste del proyecto)

Cubre:

  • Creación o mejora de web personalizadas (gestión, actualización, métricas, multidispositivo, responsive…) creación o mejora de la web
  • Promoción, comunicación y marketing digital (SEM, SEO, afiliación, RRSS)
  • Creación de tienda online a partir de establecimiento físico (con punto de recogida en el establecimiento)
  • Estrategia digital para omnicanalidad (cartelería digital, etiquetas electrónicas…)
  • Proyectos y estudios de consultoría digital (ERP y CRM, automatización de la gestión)

 

El proyecto ha de haberse realizado en el 2021 y ha de estar operativo el 31 de diciembre de 2021 y las soluciones tecnológicas tienen que estar en catalán.

 

2.Programa de apoyo para la apertura de comercios y apoyo a la reforma y mejora de establecimientos

Cuantía: El 50% de la inversión y un máximo de 5.000 euros; la inversión mínima ha de ser de 2.000 euros y máximo de 60.000 euros.

Cubre:

  • Recuperación de locales vacíos (es decir, se compra o alquila un local nuevo anexo o no al local actual, aquí se cubren los gastos de la compra o alquiler, así como el proyecto, obra, mobiliario, instalaciones, etc.)
  • Reforma de establecimientos (aquí se ha de ser titular al menos 10 años y no se cubre ni mobiliario ni maquinaria)

La licencia de apertura ha de ser del 2021.

 

Podéis ver toda la información aquí: RESOLUCIÓ per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en l’àmbit del comerç, dels serveis i la moda.

Compartir

Subvencions en l’àmbit de l’artesania, de la Generalitat de Catalunya

RESOLUCIÓ per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en l’àmbit de l’artesania.

A Catalunya existeix una oferta extraordinàriament variada en el sector artesà, tant en formats com en tipologies d’empreses o canals de venda. És voluntat del Govern de Catalunya estar al seu costat per aconseguir millorar-ne la posada al dia, modernització i rendibilitat, alhora que se n’impulsa un creixement sostenible i respectuós amb l’entorn i el medi ambient.

La pandèmia està afectant d’una manera molt intensa el sector empresarial de l’artesania, arribant pràcticament a la seva paralització, pels tancaments dels comerços i les suspensions de les fires, dues de les principals vies de comercialització dels productes artesans. Aquesta situació, difícil per a tothom, s’agreuja en el cas de les empreses més petites i els professionals individuals que tenen menys recursos que d’altres per fer-hi front.

Davant d’aquesta situació de disminució dràstica de les vendes, que la crisi sanitària del COVID-19 ha provocat, cal donar suport a les empreses artesanes, mitjançant el foment d’actuacions que potenciin la seva transformació digital i promoguin la comercialització dels seus productes.

En aquest sentit, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, té la responsabilitat de reactivar la seva economia i generar models de negoci competitius, d’enfortir i prestigiar el sector i d’impulsar actuacions per donar resposta als grans reptes de l’artesania.

Amb aquestes bases reguladores per a la concessió de subvencions a les empreses de l’àmbit de l’artesania, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya fa palès el seu compromís envers la competitivitat de les persones i empreses que formen part del seu camp d’actuació. La seva millora constant és la millora del servei als consumidors i consumidores, i subsidiàriament, un increment de la qualitat de vida de la qual ha de gaudir la ciutadania.

En aquest sentit, s’estableix com a prioritari línies d’actuació en transformació digital, comercialització – promoció – difusió i de la millora d’infrastructures productives i de disseny i formació.

 

L’ajuda cobreix qualsevol tipologia d’actuació que permeti millorar el creixement i la competitivitat de l’empresa artesana, així com aquells aspectes estructurals necessaris per consolidar i reforçar la seva activitat, tals com:

  • Inversions en transformació digital per fomentar la creació de sistemes de venda on-line i la seva logística: creació de la pàgina web i comerç online, alta i gestió dels perfils corporatius a les principals xarxes socials, contractació de serveis externs de community management, consultoria, actuacions de màrqueting digital.
  • Actuacions de comercialització, promoció i difusió (físiques i/o on-line), com fires, exposicions i concursos (nacionals i internacionals), vídeos promocionals, contractació de serveis professionals per a la penetració en nous mercats (agents, representants) i serveis de branding.
  • Actuacions de consolidació de l’estructura, com adquisició o reparació de maquinària (imprescindible que la reparació la realitzi una empresa especialitzada), equips de suport i programari per a la millora de la producció, la gestió i el disseny.

Trobareu tota la informació aquí.

Compartir

Serveis del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) al Centre d’empreses PROCORNELLÀ

, ,

A l’hora d’emprendre hi ha moltes coses a considerar: la definició de l’activitat a desenvolupar, la capacitat de finançament, la viabilitat del projecte, el mercat al qual et vols dirigir, la proposta de valor, entre d’altres. Però una de les coses que més preocupen als nous emprenedors són tots els aspectes legals que fan referència a la constitució i alta de l’activitat. 

És per això que des del Centre d’Empreses t’oferim el servei del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) de forma gratuïta, pensant en tots aquells o aquelles emprenedors/es que encara no han iniciat l’alta com a autònoms o no han constituït la seva empresa i ja necessiten legalitzar la seva activitat i poder facturar. Només l’any 2020, es van constituir 20 empreses gràcies als serveis del PAE del Centre d’Empreses. 

 

 

Què és el Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE)? 

El Punt d’Atenció a l’Emprenedor és un servei que s’encarrega de facilitar la creació de noves empreses mitjançant la prestació de serveis d’informació, tramitació de documents, assessorament i formació. Per tant, les dues missions principals d’un PAE són: 

  1. Prestar serveis d’informació i assessorament a l’inici i durant els primers anys d’activitat de l’empresa.
  2. Iniciar el tràmit administratiu de constitució d’una empresa a través del Document Electrònic (DUE). 

Els PAE poden dependre de: entitats públiques o privades, col·legis professionals, organitzacions empresarials o cambres de comerç. Els centres PAE han de signar un conveni amb el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme per poder actuar com a tal. 

En el cas del Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses depèn de Procornellà, una Empresa Municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat i té com a objectiu el suport a la creació d’empreses per crear ocupació al territori, sense ànim de lucre. 

Aquest servei és fruit d’un conveni amb la Diputació de Barcelona, el CIRCE (Centro de Información y Red de Creación de Empresas) i la Dirección General de la Industria y de la Pequeña y Mediana Empresa.

Avantatges del Punt d’Atenció a l’Emprenedor

Des del Punt d’Atenció a l’Emprenedor oferim ajut a tots aquells emprenedors i emprenedores que volen tramitar la constitució d’una Societat Limitada, l’alta com a Empresari Individual o la constitució d’una Societat Civil Privada.  

L’avantatge que té fer-ho a través del PAE és que el tràmit és totalment gratuït i només hauràs d’assumir el cost dels aranzels o taxes, com els honoraris de la Notaria i del Registre Mercantil. A més, aquests honoraris compten amb un preu reduït pel fet de constituir-la a través del Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà

Un altre avantatge és que es tracta d’una gestió telemàtica ràpida i senzilla dels diferents documents en un sol acte i això permet que no t’hagis de desplaçar d’una administració a l’altra.  

Que el tràmit es faci en un sol acte permet tenir l’Empresari Individual creat immediatament i la Societat Limitada i la Societat Civil Privada creada en un màxim de 48h (des de l’atorgament de l’escriptura). 

Per últim, en el cas que decideixis crear la teva Societat Limitada o l’alta com a Empresari Individual al PAE del Centre d’Empreses, et realitzarem gratuïtament i prèviament a la teva alta:

  • Un assessorament per analitzar i valorar quina és la forma jurídica que millor s’adapta al teu projecte. 
  • Un Pla de Viabilitat per minimitzar riscos i augmentar la supervivència de la idea.

 

Què és un Pla de viabilitat?

Des del PAE del Centre d’Empreses Procornellà creiem que és molt necessari fer un Pla de viabilitat abans de constituir una empresa perquè aquest et permet visualitzar, gràcies a dades objectives, l’inici i la futura evolució del teu negoci

Amb el Pla de Viabilitat tindràs, en un únic document, totes les dades sobre la planificació de vendes, les despeses de l’activitat, les inversions que hauràs de fer en el temps, entre d’altres. A més, comprovaràs realment si la teva empresa està pensada i preparada per néixer i créixer, reduint els riscos associats a cada fase.

Amb el Pla de Viabilitat podràs rectificar la teva estratègia i els teus objectius sense costos reals. Rectificar sobre el paper no costa diners

És clar que rectificar un cop iniciat el negoci és possible, però corres el risc d’enfrontar-te a possibles resultats negatius: haver de demanar préstecs o tancar definitivament el teu negoci. Et pots estalviar aquesta sensació de fracàs personal si fas les coses bé des d’un principi i analitzes el teu futur negoci amb l’aprenentatge “virtual” del Pla de Viabilitat.

Per tant, per a què serveix fer un Pla de Viabilitat? 

  • Per saber si la teva idea és viable.
  • Per realitzar una bona planificació financera. 
  • Per fer simulacions  amb diferents escenaris d’ingressos i despeses.
  • Reduir riscos.
  • Capitalitzar l’atur. 
  • Sol·licitar subvencions.  
  • Obtenir finançament.  

Com iniciar els tràmits al Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà?

Per iniciar els tràmits al Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà has de fer clic aquí per demanar cita prèvia amb un dels nostres tècnics

A més dels serveis principals del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (Pla de Viabilitat i Constitució), el Centre d’Empreses ofereix un ampli ventall de serveis i d’informació d’interès per empreses: activitats formatives, allotjament, programes d’acceleració d’startups, networking, recerca de finançament,  fiscalitat, contractació laboral, informació sobre ajuts i incentius per desenvolupar el projecte, entre d’altres.  

El Centre d’Empreses PROCORNELLÀ posa a la teva disposició especialistes que t’assessoraran, de manera totalment gratuïta, perquè la teva idea passi de ser això, una idea, a ser un projecte d’èxit. 

 

Compartir