Cornellà llança els primers Premis Metropolitans a les Millors Iniciatives Empresarials en tecnologia i innovació

, , ,

En total es repartiran 18.000€ distribuïts en tres categories: a la millor iniciativa liderada per dones, a la millor en el camp de la Indústria 4.0 i a la que més destaqui en l’àmbit del Comerç i el Turisme.

 

La convocatòria per presentar-se com a candidats s’obre el 2 de maig i finalitzarà el 31 de maig i està adreçada a qualsevol projecte tecnològic o d’innovació de l’àrea metropolitana de Barcelona

 

El Centre d’Empreses Procornellà, vinculat a l’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de l’Ajuntament de Cornellà, i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) organitzen conjuntament la primera edició dels Premis Metropolitans a les Millors Iniciatives Empresarials amb l’objectiu de reconèixer i guardonar els projectes empresarials més destacables en l’àmbit de la tecnologia i la innovació econòmica i social que contribueixen a enfortir el teixit econòmic metropolità. Els interessats en participar hauran de formular la seva inscripció a través de www.premismetropolitans.cat entre el 2 i el 31 de maig. La convocatòria està adreçada a persones físiques o jurídiques en actiu que hagin iniciat la seva activitat empresarial entre l’1 de gener de 2017 i el 31 de desembre de 2021 amb domicili social i fiscal a qualsevol municipi de l’àrea metropolitana de Barcelona i que presentin iniciatives innovadores i/o tecnològiques en fase de comercialització del producte o servei.

 

Els guardons premiaran tres categories amb 6.000€ per finalista i categoria. Només es poden presentar a una de les tres categories. La primera que destaquem està estrictament creada per guardonar a la millor iniciativa empresarial amb participació majoritària de dones en el capital social i en la seva administració amb l’objectiu de fer un reconeixement al lideratge femení en el món empresarial.

 

Una altra categoria distingirà la millor iniciativa empresarial en l’àmbit de la Indústria. Caldrà que els candidats a aquesta categoria facin servir les tecnologies aplicades a l’anomenada Indústria 4.0, incorporin innovació en matèria de transformació digital, desenvolupament i incorporació de tecnologies emergents, transformació cap a una economia baixa en carboni o incorporació de l’economia circular al model de negoci de les empreses de l’àmbit de la indústria.

 

Una tercera categoria reconeixerà la millor iniciativa empresarial de l’àmbit del Comerç i el Turisme. Caldrà que l’empresa participant incorpori innovació amb els mateixos requisits que la categoria anterior però relacionades amb l’àmbit del Comerç i el Turisme.  

 

Procediment eliminatori fins seleccionar els tres últims candidats per categoria

Un cop finalitzat el període de presentació de candidats el 31 de maig, s’engegarà un procediment de selecció que anirà eliminant projectes fins acabar amb nou finalistes, tres per categoria. La primera avaluació tindrà lloc de l’1 al 7 de juny quan un equip tècnic preseleccionarà d’entre tots, un màxim de 10 candidatures per categoria. El llistat dels 30 preseleccionats es publicarà el 8 de juny a www.premismetropolitans.cat i a www.centredempresesproocornella.cat .

 

La segona avaluació tindrà lloc entre el 13 i el 15 de juny. Els 30 hauran de passar per una entrevista i una presentació de les seves iniciatives davant un comitè directiu. El procés donarà com a resultat un total de 9 finalistes, tres per categoria.

 

Una tercera avaluació per part del jurat reunit del 16 al 21 de de juny, donarà com a resultat els tres finalistes però no serà fins la gala de lliurament dels premis el proper 28 de juny a L’Auditori de Cornellà quan es conegui el nom de les iniciatives guanyadores. Els 9 finalistes hi participaran fent exposició dels seus projectes candidats davant del jurat i el públic assistent. Es comunicarà el veredicte final i es realitzarà el lliurament dels 18.000€ en metàl·lic, 6.000€ per projecte guanyador de cadascuna de les tres categories.

 

Aquesta és una iniciativa més, de tota la feina que es fa en el Centre d’Empreses Procornellà i des de l’Ajuntament de Cornellà amb l’objectiu d’impulsar la creació i el creixement d’empreses per crear ocupació, apropant la innovació i el talent i millorant la competitivitat de les empreses de Cornellà. Aquesta vegada i gràcies a l’AMB com a ens coorganitzador s’amplia la ràtio d’acció a tota l’àrea metropolitana de Barcelona, un nou impuls al teixit econòmic del territori.

 

Compartir

Atorgats els PREMIS CORNELLÀ OPEN FUTURE 2021

, , ,

Després de finalitzar la sisena edició del Programa d’acceleració d’startups Cornellà OPEN FUTURE, aquesta setmana s’han fet públics els guanyadors dels Premis Cornellà Open Future d’enguany!

 

Els premiats han estat:

 

  • Mapsi Photonics, fabricants de filtres fotònics per a la detecció de gasos i la termografia, ha estat escollit per:
  • Estoko Logistics, servei de magatzems de mercaderies as a service, ha guanyat els premis de
    • Telefónica, i per tant, també podrà fer un pitch a Wayra i
    • AEBALL, per a  rebre l’acompanyament de l’associació empresarial de referència del Baix Llobregat
  • Sector CNC, Marketplace dels professionals del metall, ha rebut mencions especials d’AEBALL i Netmentora  per a ser acompanyat també per les dues entitats.
  • Shopiendo, Marketplace de productes artesans i locals, ha rebut el premi de’Innolab de Cofidis, per gaudir dels serveis experts de UX i del laboratori Innolab del Grup Cofidis Participación. I per últim,
  • Xpolore, plataforma per a la exportació de productes a Xina, ha estat  guardonat per Innobaix i podrà participar en els programes de creixement de l’Agència d’Innovació i Coneixement del Baix Llobregat.

 

Durant el mes de gener es farà el lliurament dels premis. Moltes felicitats als premiats i a la seva trajectòria durant el programa!

 

Compartir

Programa Kit Digital – bonus econòmic per a la digitalització de pimes i autònoms

,

El Programa Kit Digital és una iniciativa del Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital finançada amb els Fons NextGenerationEU.

Ofereix a autònoms, microempreses i pimes de menys de 50 treballadors, un bonus digital, consistent en una quantitat econòmica entre 2.000€ i 12.000€ per aplicar-la en la digitalització de la teva empresa.

Podràs escollir entre diferents solucions digitals ofertes per empreses proveïdores incloses en el catàleg d’Agents Digitalitzadors del programa.

Per sol·licitar el bonus digital hauràs de registrar-te aquí, fer un test d’autodiagnosi, triar la solució digital del catàleg que respongui a les teves necessitats i després sol·licitar l’ajut a la seu electrònica de Red.es. Un cop atorgada ja podràs subscriure un acord de prestació de serveis amb l’Agent Digitalitzador que hagis escollit.

Pots ampliar la informació en aquesta guia.

Si ets una empresa proveïdora de serveis digitals pots sol·licitar adherir-te al catàleg d’Agents Digitalitzadors . Has de ser una empresa o autònom amb domicili fiscal a Espanya i complir uns requisits de facturació mínima en projectes semblants:

  • En el cas d’empreses, facturació acumulada de mínim 100.000 € en els dos anys anteriors al moment de presentació de la sol.licitud d’adhesió o de 50.000€ l’any anterior.
  • En el cas d’autònoms sense treballadors a càrrec, facturació acumulada de mínim 70.000 € en els dos anys anteriors al moment de la presentació de la sol.licitud d’adhesió o de 35.000 € l’any anterior.

Pots ampliar la informació en aquesta guia.

Més informació a la web https://www.acelerapyme.es/kit-digital o al tel. 900 909 001

Compartir

3ª edició dels Premis “+50Emprende”

,

Si tens 50 anys o més i has posat en marxa un projecte empresarial després de l’1 de gener de 2019, presenta’t als Premis “+50Emprende”.

El premi per a emprenedors/res sèniors consisteix en un ajut econòmic de 10.000 euros per al primer premi, 5.000 euros per al segon premi i de 3.000 euros per al tercer premi.

Consulta la web www.50emprende.es per ampliar la informació sobre els premis i requisits de participació i les bases de la convocatòria aquí.

El límit de presentació de candidatures finalitza el 3 de desembre de 2021.

 

Compartir

Bases para ayudas al sector de comercio, servicios y moda

Entre las ayudas que incluye, os destacamos:

  1. Programa de apoyo al proceso de transformación digital (adaptación del modelo de negocio al online, omnicanalidad, posicionamiento).
  2. Programa de apoyo para la apertura de comercios y apoyo a la reforma y mejora de establecimientos

Dirigidas a: autónomos dados de alta en RETA, empresas de comercio, servicios y paradas de mercados sedentarios y no sedentarios. Han de ser establecimientos a pie de calle.

Dónde se tramita: Canal empresa

Plazo: Cuando se publique la convocatoria (que establecerá los plazos de presentación)

 

1.Programa de apoyo al proceso de transformación digital (adaptación del modelo de negocio al online, omnicanalidad, posicionamiento).

 

Cuantía: Entre 1.000 y 5.000 euros (el 70% del coste del proyecto)

Cubre:

  • Creación o mejora de web personalizadas (gestión, actualización, métricas, multidispositivo, responsive…) creación o mejora de la web
  • Promoción, comunicación y marketing digital (SEM, SEO, afiliación, RRSS)
  • Creación de tienda online a partir de establecimiento físico (con punto de recogida en el establecimiento)
  • Estrategia digital para omnicanalidad (cartelería digital, etiquetas electrónicas…)
  • Proyectos y estudios de consultoría digital (ERP y CRM, automatización de la gestión)

 

El proyecto ha de haberse realizado en el 2021 y ha de estar operativo el 31 de diciembre de 2021 y las soluciones tecnológicas tienen que estar en catalán.

 

2.Programa de apoyo para la apertura de comercios y apoyo a la reforma y mejora de establecimientos

Cuantía: El 50% de la inversión y un máximo de 5.000 euros; la inversión mínima ha de ser de 2.000 euros y máximo de 60.000 euros.

Cubre:

  • Recuperación de locales vacíos (es decir, se compra o alquila un local nuevo anexo o no al local actual, aquí se cubren los gastos de la compra o alquiler, así como el proyecto, obra, mobiliario, instalaciones, etc.)
  • Reforma de establecimientos (aquí se ha de ser titular al menos 10 años y no se cubre ni mobiliario ni maquinaria)

La licencia de apertura ha de ser del 2021.

 

Podéis ver toda la información aquí: RESOLUCIÓ per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en l’àmbit del comerç, dels serveis i la moda.

Compartir

Subvencions en l’àmbit de l’artesania, de la Generalitat de Catalunya

RESOLUCIÓ per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en l’àmbit de l’artesania.

A Catalunya existeix una oferta extraordinàriament variada en el sector artesà, tant en formats com en tipologies d’empreses o canals de venda. És voluntat del Govern de Catalunya estar al seu costat per aconseguir millorar-ne la posada al dia, modernització i rendibilitat, alhora que se n’impulsa un creixement sostenible i respectuós amb l’entorn i el medi ambient.

La pandèmia està afectant d’una manera molt intensa el sector empresarial de l’artesania, arribant pràcticament a la seva paralització, pels tancaments dels comerços i les suspensions de les fires, dues de les principals vies de comercialització dels productes artesans. Aquesta situació, difícil per a tothom, s’agreuja en el cas de les empreses més petites i els professionals individuals que tenen menys recursos que d’altres per fer-hi front.

Davant d’aquesta situació de disminució dràstica de les vendes, que la crisi sanitària del COVID-19 ha provocat, cal donar suport a les empreses artesanes, mitjançant el foment d’actuacions que potenciin la seva transformació digital i promoguin la comercialització dels seus productes.

En aquest sentit, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, té la responsabilitat de reactivar la seva economia i generar models de negoci competitius, d’enfortir i prestigiar el sector i d’impulsar actuacions per donar resposta als grans reptes de l’artesania.

Amb aquestes bases reguladores per a la concessió de subvencions a les empreses de l’àmbit de l’artesania, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya fa palès el seu compromís envers la competitivitat de les persones i empreses que formen part del seu camp d’actuació. La seva millora constant és la millora del servei als consumidors i consumidores, i subsidiàriament, un increment de la qualitat de vida de la qual ha de gaudir la ciutadania.

En aquest sentit, s’estableix com a prioritari línies d’actuació en transformació digital, comercialització – promoció – difusió i de la millora d’infrastructures productives i de disseny i formació.

 

L’ajuda cobreix qualsevol tipologia d’actuació que permeti millorar el creixement i la competitivitat de l’empresa artesana, així com aquells aspectes estructurals necessaris per consolidar i reforçar la seva activitat, tals com:

  • Inversions en transformació digital per fomentar la creació de sistemes de venda on-line i la seva logística: creació de la pàgina web i comerç online, alta i gestió dels perfils corporatius a les principals xarxes socials, contractació de serveis externs de community management, consultoria, actuacions de màrqueting digital.
  • Actuacions de comercialització, promoció i difusió (físiques i/o on-line), com fires, exposicions i concursos (nacionals i internacionals), vídeos promocionals, contractació de serveis professionals per a la penetració en nous mercats (agents, representants) i serveis de branding.
  • Actuacions de consolidació de l’estructura, com adquisició o reparació de maquinària (imprescindible que la reparació la realitzi una empresa especialitzada), equips de suport i programari per a la millora de la producció, la gestió i el disseny.

Trobareu tota la informació aquí.

Compartir

Serveis del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) al Centre d’empreses PROCORNELLÀ

, ,

A l’hora d’emprendre hi ha moltes coses a considerar: la definició de l’activitat a desenvolupar, la capacitat de finançament, la viabilitat del projecte, el mercat al qual et vols dirigir, la proposta de valor, entre d’altres. Però una de les coses que més preocupen als nous emprenedors són tots els aspectes legals que fan referència a la constitució i alta de l’activitat. 

És per això que des del Centre d’Empreses t’oferim el servei del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) de forma gratuïta, pensant en tots aquells o aquelles emprenedors/es que encara no han iniciat l’alta com a autònoms o no han constituït la seva empresa i ja necessiten legalitzar la seva activitat i poder facturar. Només l’any 2020, es van constituir 20 empreses gràcies als serveis del PAE del Centre d’Empreses. 

 

 

Què és el Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE)? 

El Punt d’Atenció a l’Emprenedor és un servei que s’encarrega de facilitar la creació de noves empreses mitjançant la prestació de serveis d’informació, tramitació de documents, assessorament i formació. Per tant, les dues missions principals d’un PAE són: 

  1. Prestar serveis d’informació i assessorament a l’inici i durant els primers anys d’activitat de l’empresa.
  2. Iniciar el tràmit administratiu de constitució d’una empresa a través del Document Electrònic (DUE). 

Els PAE poden dependre de: entitats públiques o privades, col·legis professionals, organitzacions empresarials o cambres de comerç. Els centres PAE han de signar un conveni amb el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme per poder actuar com a tal. 

En el cas del Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses depèn de Procornellà, una Empresa Municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat i té com a objectiu el suport a la creació d’empreses per crear ocupació al territori, sense ànim de lucre. 

Aquest servei és fruit d’un conveni amb la Diputació de Barcelona, el CIRCE (Centro de Información y Red de Creación de Empresas) i la Dirección General de la Industria y de la Pequeña y Mediana Empresa.

Avantatges del Punt d’Atenció a l’Emprenedor

Des del Punt d’Atenció a l’Emprenedor oferim ajut a tots aquells emprenedors i emprenedores que volen tramitar la constitució d’una Societat Limitada, l’alta com a Empresari Individual o la constitució d’una Societat Civil Privada.  

L’avantatge que té fer-ho a través del PAE és que el tràmit és totalment gratuït i només hauràs d’assumir el cost dels aranzels o taxes, com els honoraris de la Notaria i del Registre Mercantil. A més, aquests honoraris compten amb un preu reduït pel fet de constituir-la a través del Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà

Un altre avantatge és que es tracta d’una gestió telemàtica ràpida i senzilla dels diferents documents en un sol acte i això permet que no t’hagis de desplaçar d’una administració a l’altra.  

Que el tràmit es faci en un sol acte permet tenir l’Empresari Individual creat immediatament i la Societat Limitada i la Societat Civil Privada creada en un màxim de 48h (des de l’atorgament de l’escriptura). 

Per últim, en el cas que decideixis crear la teva Societat Limitada o l’alta com a Empresari Individual al PAE del Centre d’Empreses, et realitzarem gratuïtament i prèviament a la teva alta:

  • Un assessorament per analitzar i valorar quina és la forma jurídica que millor s’adapta al teu projecte. 
  • Un Pla de Viabilitat per minimitzar riscos i augmentar la supervivència de la idea.

 

Què és un Pla de viabilitat?

Des del PAE del Centre d’Empreses Procornellà creiem que és molt necessari fer un Pla de viabilitat abans de constituir una empresa perquè aquest et permet visualitzar, gràcies a dades objectives, l’inici i la futura evolució del teu negoci

Amb el Pla de Viabilitat tindràs, en un únic document, totes les dades sobre la planificació de vendes, les despeses de l’activitat, les inversions que hauràs de fer en el temps, entre d’altres. A més, comprovaràs realment si la teva empresa està pensada i preparada per néixer i créixer, reduint els riscos associats a cada fase.

Amb el Pla de Viabilitat podràs rectificar la teva estratègia i els teus objectius sense costos reals. Rectificar sobre el paper no costa diners

És clar que rectificar un cop iniciat el negoci és possible, però corres el risc d’enfrontar-te a possibles resultats negatius: haver de demanar préstecs o tancar definitivament el teu negoci. Et pots estalviar aquesta sensació de fracàs personal si fas les coses bé des d’un principi i analitzes el teu futur negoci amb l’aprenentatge “virtual” del Pla de Viabilitat.

Per tant, per a què serveix fer un Pla de Viabilitat? 

  • Per saber si la teva idea és viable.
  • Per realitzar una bona planificació financera. 
  • Per fer simulacions  amb diferents escenaris d’ingressos i despeses.
  • Reduir riscos.
  • Capitalitzar l’atur. 
  • Sol·licitar subvencions.  
  • Obtenir finançament.  

Com iniciar els tràmits al Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà?

Per iniciar els tràmits al Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà has de fer clic aquí per demanar cita prèvia amb un dels nostres tècnics

A més dels serveis principals del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (Pla de Viabilitat i Constitució), el Centre d’Empreses ofereix un ampli ventall de serveis i d’informació d’interès per empreses: activitats formatives, allotjament, programes d’acceleració d’startups, networking, recerca de finançament,  fiscalitat, contractació laboral, informació sobre ajuts i incentius per desenvolupar el projecte, entre d’altres.  

El Centre d’Empreses PROCORNELLÀ posa a la teva disposició especialistes que t’assessoraran, de manera totalment gratuïta, perquè la teva idea passi de ser això, una idea, a ser un projecte d’èxit. 

 

Compartir

Contracta joves i rebràs fins a 5.700€ de subvenció!

AEBALL amb la col·laboració del Consell Comarcal del Baix Llobregat i 10 ajuntaments del Baix Llobregat (Castelldefels, Cornellà, El Prat de Llobregat, Esparreguera, Viladecans, Gavà, Sant Joan Despí, Sant Feliu, Martorell i Sant Boi) està portant a terme el “Programa Singulars Jove, tu decideixes”, subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb l’objectiu d’afavorir la inserció laboral de joves entre 16 i 29 anys en situació d’atur.

Els ajuntaments han proporcionat als participants al Programa una formació professional i específica per poder facilitar la incorporació dels joves en les empreses, a més d’orientació durant tot el procés del Programa.

FORMACIÓ QUE HAN REBUT ELS JOVES:

  • Activitats Auxiliars de Magatzem (Sant Boi, El Prat, Sant Feliu, Sant Joan Despí, Esparreguera, Martorell i Viladecans).
  • Operari de treball verticals en el sector de la rehabilitació i eòlic (Sant Feliu i Sant Joan Despí).
  • Administració i recepció en l’àmbit sociosanitari i teleassistència (Castelldefels).
  • Cambrer/a de pastisseria/forn de pa i càtering pera col·lectivitats (Cornellà).
  • Operacions auxiliars de muntatge i instal·lacions elèctriques (Cornellà).
  • Màrqueting i comunicació digital (Castelldefels i Viladecans).
  • Operacions bàsiques de restaurant i bar (Sant Boi).
  • Control de plagues (Viladecans).
  • Vigilància, seguretat privada i protecció de persones (Gavà).

AVANTATGES PER A LES EMPRESES:

  • Contractar persones que han rebut una formació especialitzada.
  • Subvenció corresponent al Salari Mínim Interprofessional 2021* (950€ a jornada completa) durant un període de 6 mesos (fins 5.700€). La subvenció serà la proporcional a la jornada i al temps treballat. *Imports calculats sobre la base del SMI de l’any 2020; es podran modificar si hi ha variació del SMI  per l’any 2021
  • Col·laboració d’AEBALL per a la presentació de la documentació necessària per a sol·licitar la subvenció.

 

CARACTERÍSTIQUES DEL PROGRAMA:

  • Formalitzar un contracte laboral amb el/la jove d’un any o indefinit.
  • Jornada laboral a temps complet o parcial, però no inferior al 50% de la jornada ordinària de l’empresa.
  • Les empreses no han d’haver acomiadat a una persona treballadora del mateix perfil o categoria professional, qualificat d’improcedent o nul per l’òrgan judicial, o haver fet un acomiadament col·lectiu, en els 3 mesos anteriors a la contractació.
  • S’ha de garantir el manteniment de l’ocupació neta per evitar l’efecte substitució.
  • La persona jove no pot haver estat contractada durant l’últim any per l’entitat contractant.
  • La persona jove es pot contractar mitjançant qualsevol modalitat contractual que, d’acord amb la normativa laboral vigent, s’ajusti a les condicions del programa. No són subvencionables contractes de treball formalitzats per una Empresa de Treball Temporal i posats a disposició d’una empresa usuària.

AEBALL col·laborarà amb l’empresa per a la detecció del lloc de treball i la definició del perfil professional.  Es realitzarà la recerca de candidats entre els joves formats per tal de garantir que s’ajusti al màxim al lloc de treball. Us assessoraran en la modalitat de contractació que millor s’adapti a la vostra empresa i s’encarregaran d’ajudar-vos en la tramitació de la subvenció.

Vols realitzar una contractació per a la teva empresa? Informa’t al 93 337 04 50 / virginia@aeball.net

#TreballemPerGuanyarElFutur  #EActiVate

Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball i Economia Social, i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els projectes Singulars de Garantia Juvenil

 

Compartir

NOUS AJUTS DE LA GENERALITAT PER A DONAR SUPORT A COL.LECTIUS I SECTORS ECONÒMICS MÉS AFECTATS PER LA COVID-19 (FEBRER 2021)

La Generalitat de Catalunya ha publicat nous ajuts per a donar suport a col·lectius i sectors econòmics més afectats per la Covid-19. Són els següents:

1. Ajuts extraordinaris per a persones autònomes enfront la Covid-19

Beneficiaris: Professionals autònoms que exerceixin una activitat econòmica com a persona física a títol individual, mutualistes, societaris, socis cooperativistes, tots fins a un màxim de 6 persones (titulars inclosos).

Requisits:

  • Domicili fiscal a Catalunya
  • El rendiment net de l’activitat durant tot el 2020 no ha de superar l’import de 17.500 €
  • La base imposable de la declaració de la renda de 2019 ha de ser igual o inferior a 35.000 €
  • Estar en situació d’alta al RETA o a una mutualitat com a sistema alternatiu al RETA, abans de l’1 de gener de 2021.
  • S’ha de realitzar una inscripció prèvia que produeix l’efecte de sol·licitud.

Import: es determinarà en les bases de la propera convocatòria.

Termini: del 19 al 26 de febrer de 2021.

Tràmit i més informació aquí

 

 2. Ajuts extraordinaris per a petites empreses, microempreses, cooperatives i autònoms amb treballadors a càrrec en situació d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO)

Beneficiaris:  Petites empreses, microempreses, les cooperatives i autònoms amb treballadors a càrrec amb establiment operatiu a Catalunya i amb treballadors en situació d’ERTO actiu, a data de 31 de gener de 2021.

Requisits:

  • Petites empreses amb menys de 50 treballadors i volum de negoci o balanç general anual de màxim 10 milions d’euros.
  • Microempreses amb menys de 10 treballadors i volum de negoci o balanç general anual de màxim 2 milions d’euros.
  • Cooperatives amb menys de 50 treballadors o socis cooperatius amb volum de negoci o balanç general anual de màxim de 10 milions d’euros.
  • Tenir treballadors en ERTO actiu a 31 de gener de 2021.
  • Mantenir el mateix número de treballadors a 31 de desembre de 2021, respecte el 31 de desembre de 2020.

Import: Ajut de 2.000 euros per treballador en situació d’ERTO actiu, a data 31 de gener de 2021, amb un màxim de 30.000 euros per beneficiari.

Termini: del 15 al 22 de febrer de 2021.

Tràmit i més informació aquí

 

3. Ajuts per a persones amb ingressos baixos afectades per un ERTO derivat de la Covid-19 o amb contracte fix discontinu beneficiàries de la prestació extraordinària

Beneficiaris: persones amb ingressos baixos afectades per un ERTO o amb contracte fix discontinu beneficiàries de la prestació extraordinària.

Requisits:

  • Residir a Catalunya.
  • Estar en un ERTO actiu derivat de la COVID -19, amb suspensió total o parcial del contracte, i que aquest ERTO coincideixi almenys un dia en el període comprés entre l’1 i el 31 de desembre de 2020.
  • Que siguin titulars de la prestació contributiva per desocupació del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), o de la prestació extraordinària en el cas de fix-discontinu (l’article 9 del Reial decret llei 30/2020, de 29 de desembre), o tinguin pendent el reconeixement de la prestació per part del SEPE, derivat d’un ERTO dins del mateix període indicat.
  • S’ha de realitzar una inscripció prèvia que produeix l’efecte de sol·licitud.

Import: Es determinarà en les bases de la propera convocatòria.

Termini: del 15 al 25 de febrer de 2021.

Tràmit i més informació aquí i al tel. 900 800 046

 

El Centre d’Empreses ofereix assessorament gratuït sobre ajuts a les empreses. Pots demanar cita prèvia aquí.

Compartir

ESPECIALISTAS JURÍDICOS EN ENCONTRAR UNA SOLUCIÓN PARA TUS DEUDAS

,

Durante las próximas semanas las empresas van a cerrar las cuentas de 2020. Y si han tenido beneficios van a tener que hacer frente al Impuesto sobre Sociedades, con el consiguiente desembolso en un momento en el que, por la crisis sanitaria, conviene reducir las salidas de fondos.

Es el momento oportuno para realizar una revisión completa de la contabilidad y de los incentivos fiscales aplicables.

Es necesario dedicar unos días a analizar la rentabilidad de las distintas líneas de negocio, el presupuesto de ventas y gastos para el próximo año fijando un margen medio objetivo que permita cubrir esos gastos de estructura, así como la previsión de tesorería en aras de analizar si vamos a requerir financiación ajena para realizar todas aquellas inversiones necesarias para ese crecimiento que hemos diseñado en un plan estratégico.

Si por el contrario te estás planteando el cierre o liquidación del negocio por jubilación es importante que sepas que la finalización de los contratos laborales deben ser indemnizados a razón de 20 días por año; debes nombrar un liquidador de la sociedad; liquidar todos tus activos, convertir en tesorería tu activo circulante – cuentas a cobrar y existencias principalmente-,  para así abonar todas tus deudas;  y el remanente debe ser repartido entre los socios a razón de su cuota de participación. Ese remanente son los fondos propios generados durante toda la vida de la sociedad.

Si una vez analizado el cierre del año detectas una posible situación de insolvencia inminente es el momento de contactar con especialistas que te asesoren sobre las distintas opciones existentes en la legislación para evitar la obligatoriedad de instar un concurso de acreedores debido a una incapacidad de pago. Este momento en el Texto Refundido de la Ley Concursal se denomina etapa “pre-concursal”, y, bajo un paraguas protector que paraliza cualquier tipo de ejecución por impago, posibilita que el deudor pueda renegociar con sus acreedores la deuda, ya sea refinanciándola, ya sea aprobando un convenio anticipado dónde se acuerden quitas  o esperas;  o incluso permitiendo la venta de unidades productivas sin el estigma del concurso.

Si debido a las circunstancias económicas actuales, derivadas de esta crisis sociosanitaria provocada por la pandemia COVID, ya te encuentras en una situación de insolvencia actual, es decir, si tu fondo de maniobra es negativo, y tu endeudamiento financiero es ya demasiado elevado y no te conceden más financiación, y, estás incumpliendo con tus obligaciones de pago a su vencimiento, tienes que saber que la legislación actual estipula la obligatoriedad de solicitar el concurso voluntario de acreedores en un máximo de dos meses.

De lo contrario los administradores, apoderados y en algunos casos los socios pueden incurrir en responsabilidad si, fruto de no solicitar el concurso, el estado económico de la sociedad se ha agravado en perjuicio de los acreedores.

Si te encuentras en alguno de estos escenarios éste es tu webinar.

Vamos a intentar explicarte en un lenguaje claro qué soluciones ofrece la actual legislación cuando una empresa o, un particular, no pude atender sus pagos.

Trataremos tanto las distintas fases de un concurso de acreedores, así como la obligatoriedad de solicitar el mismo ante una situación de insolvencia.  Así mismo, repasaremos todas aquellas alternativas pre-concursales para evitarlo,- acuerdos de refinanciación, convenio anticipado, el novedoso “Pre-pack, etc-,  consiguiendo así una solución eficaz para tu empresa sin tener que llegar a la liquidación.

Si la liquidación de la sociedad es la única solución, es importante que sepas que, para aquellos autónomos o pymes sin activo ni trabajadores, existe la opción del concurso exprés.

Si eres particular te explicaremos que es la Ley de la Segunda oportunidad, el acuerdo extrajudicial de pagos, y el Beneficio del Pasivo insatisfecho (BEPI).

WEBINAR: martes 16 de febrero de 16h a 17h, inscríbete aquí.

 

 

Raquel Venturino

LEGAL Centrum

www.legalcentrum.es

 

Compartir