NOVETATS ERTO I PRESTACIÓ CESSAMENT AUTÒNOMS

,

Us informem dels punts que considerem més rellevants i que poden afectar a les vostres empreses, del Reial Decret Llei 24/2020, de 26 de juny (accedeixi aquí al text).

  1. NOVETATS ERTOS

1.1.  ERTOS de força major

  • El període de vigència dels ERTOS es prorroga fins al 30 de setembre de 2020 amb noves condicions d’exoneracions de quotes.
  • S’hauran d’anar incorporant treballadors en funció de la recuperació de l’activitat, prioritzant la reducció de la jornada laboral.

* Si una empresa ha de sol·licitar un ERTO Força Major a partir de l’1 de juliol per motiu de noves restriccions o mesures de contenció, tindrà una exempció de la quota empresarial del 80% (si té menys de 50 treballadors) o del 60% (si té 50 o més treballadors), fins al 30 de setembre.

1.2 ERTOS per causes econòmiques, tècniques, organitzatives i de producció (ETOP)

  • La tramitació d’expedients ETOP es podrà dur a terme mentre sigui vigent l’ERTO de força major que el precedeixi, i el efectes seran a continuació de la finalització d’aquest.
  • Els expedients ETOP tramitats i vigents amb anterioritat a aquesta norma seguiran sent vàlids i aplicables fins a la data comunicada per l’empresa.

1.3 Prohibicions comunes durant la vigència dels expedients de força major i ETOP

  • No es podran fer hores extraordinàries ni subcontractació de serveis, a excepció de que les persones treballadores en ERTO no tinguin formació i/o capacitació per dur a terme les funciones necessàries.
  • No es podran fer extinció de contractes de treball i/o acomiadaments per causes de força major o causes ETOP.

1.4 Obligacions comunes als ERTOS de força major i ETOP

  • Els contractes temporals (inclosos els formatius, de relleu i interinitat) suspesos per ERTO de força major o ETOP s’entenen interromputs.
  • S’ha d’informar prèviament al SEPE de la finalització de l’ERTO o del canvi de mesures en cas de reincorporació total o parcialment  al treball.
  • La renúncia total a l’ERTO s’ha de comunicar a l’Autoritat Laboral en el termini de 15 dies.
  • En cas de continuar en ERTO les empreses han de realitzar mensualment una declaració responsable a la Seguretat Social per a poder aplicar les exempcions de quotes que li corresponguin.
  • Les empreses que es beneficiïn de l’exoneració de quotes hauran de mantenir 6 mesos els llocs de treball dels treballadors afectats per l’ERTO.

1.5 Mesures en matèria de protecció d’atur

  • La protecció en matèria de prestació d’atur per a les persones treballadores afectades per expedients de regulació temporal d’ocupació es prorrogarà fins al 30 de setembre de 2020.
  • En el cas de les persones amb contracte fix discontinu i/o que realitzen treballs fixos en períodes de temps fixos i en dates certes, es prorrogarà la prestació d’atur fins al 31 de desembre de 2020.
  1. NOVETATS EN LA PRESTACIÓ EXTRAORDINÀRIA PER CESSAMENT D’ACTIVITAT

2.1    Exempció de cotitzacions a la Seguretat Social:

  • Aquesta exempció serà del 100% al mes de juliol, del 50% al mes d’agost i del 25% al setembre, i serà incompatible amb continuar percebent la prestació per cessament d’activitat.
  • Requisits que cal complir:
    • A data 30 de juny estar cobrant la prestació extraordinària per cessament d’activitat.
    • Estar en situació d’alta al RETA
  • La duració de l’exempció en aquest cas serà fins al setembre de 2020.
  • Queda pendent de confirmar per part de la Seguretat Social, com es farà la tramitació. Si serà de manera automàtica, o caldrà presentar alguna sol·licitud.

2.2    Nova prestació de cessament d’activitat:

  • Si es vol continuar rebent la prestació de cessament d’activitat, hi ha la possibilitat de tornar a sol·licitar-la.
  • Requisits que cal complir:
    • Estar en situació d’alta al RETA.
    • Haver cotitzat a la quota d’autònom per l’opció de cessament d’activitat durant el període de l’1 de juliol de 2019 al 30 de juny de 2020.
    • No haver complert l’edat ordinària per tenir dret a la pensió contributiva de jubilació.
    • Estar al corrent del pagament de quotes de la Seguretat Social.
    • Acreditar una reducció de la facturació del 75% del tercer trimestre de l’any 2020 respecte al mateix període del 2019.
    • No superar al tercer trimestre del 2020 uns rendiments nets superiors a 5.818,75 €. Aquests rendiments no podran excedir de 1.939,58 € mensuals.
  • La duració de la prestació en aquest cas serà fins al 30 de setembre de 2020.
  • La tramitació de la sol·licitud es farà a partir de l’1 de juliol de 2020 amb la Mútua que dona cobertura a l’autònom.
Compartir

Subvenció a la contractació de persones aturades majors de 30 anys

Us facilitem informació del “Programa 30 Plus” que permet la contractació subvencionada de persones aturades majors de 30 anys (perfils auxiliar administratiu, mosso de magatzem, operari, teleoperadora, comercial, entre d’altres).

La subvenció és equivalent al salari mínim interprofessional (1.050 €/mes per jornada completa) o proporcional a la jornada de treball i per un màxim de 9 mesos.

Està promogut pel SOC i gestionat per AEBALL que s’encarrega de la selecció gratuïta de candidats i l’organització de la formació obligatòria subvencionada específica pel lloc de feina.

Requisits de la persona contractada:

  • Tenir més de 30 anys i estar aturat, inscrit en l’Oficina de Treball.
  • Participar en una formació 100% subvencionada específica pel lloc de treball, que es farà durant el contracte i en paral·lel a la feina, d’entre 20 i 100 hores de durada. (A l’agost no hi haurà formació).

Requisits del contracte:

  • Formalitzar un contracte laboral amb el nou treballador/a d’un mínim de 6 mesos (contracte eventual o indefinit) a temps parcial o a jornada completa.
  • La retribució ha de ser com a mínim la corresponent al conveni i a la categoria professional.
  • L’empresa ha de garantir la participació del treballador/a en la formació en cas que es cursi simultàniament amb el contracte, reduint la jornada de treball mentre duri la formació. En cap cas es superaran les 40h setmanals entre la jornada laboral i les hores de formació.

Normativa:

ORDRE TSF/132/2018, de 30 de juliol

 

 

Per ampliar informació i presentar sol·licituds podeu contactar amb Virginia Santolaria d’AEBALL e-mail virginia@aeball.net  i Tel. 93.337.04.50

 

Compartir

Subvencions per a micro i petites empreses del sector industrial i de serveis a la producció de Catalunya afectades econòmicament per la COVID-19

Destinades a contribuir d’una manera directa a una part de les despeses estructurals i fixes que les empreses tenen, com a conseqüència de la caiguda de l’activitat pel COVID19. 

Què es subvenciona?

1.500 € per a cada lloc de treball de caràcter indefinit mantingut des de l’1 de març fins el 31 de desembre de 2020 (amb un límit màxim d’ajut per a cada tram de nombre de treballadors),  compatible amb altres línies d’ajut. 

A qui està adreçat?

A micro i petites empreses industrials i també a autònoms amb assalariats amb contracte indefinit, dels següents sectors d’activitat: Per consultar el sectors, cliqueu  aquí.

Quines condicions cal complir?

  • Tenir menys de 49 treballadors.
  • Acreditar una reducció de la xifra de vendes del 33% o superior, en el període de l’1 de març al 30 d’abril de 2020, en relació al mateix període de l’any 2019.
  • Comprometre’s al manteniment dels llocs de treball amb contracte indefinit entre l’1 de març i el 31 de desembre de 2020.

Fins quan es pot demanar l’ajut?

Fins a l’1 de juliol de 2020.

Com es tramita l’ajut?

A través de Canal Empresa, fent el tràmit de Subvencions per a micro i petites empreses del sector industrial i de serveis a la producció de Catalunya afectades econòmicament pel COVID-19. Necessari certificat digital o idCAT mòbil. Per accedir al tràmit, cliqueu aquí.

Aquesta és una línia amb concurrència competitiva, que vol dir que es valoraran les peticions en funció d’uns criteris concrets: el territorial, el fet d’haver presentat o no un ERTO, la facturació de 2019, l’ocupació de 2019, i l’afectació sectorial. Per cada criteri s’atorga una puntuació que és la que esdevé el valor per tenir dret a l’ajut, en funció del pressupost màxim disponible.

Normativa:

  • ORDRE EMC/78/2020, de 9 de juny, per la qual s’aproven les bases reguladores de la línia de subvencions per a micro i petites empreses del sector industrial i de serveis a la producció de Catalunya afectades econòmicament per la COVID-19.

  • RESOLUCIÓ EMC/1317/2020, de 9 de juny, per la qual es fa pública la convocatòria de la línia de subvencions per a micro i petites empreses del sector industrial i de serveis a la producció de Catalunya afectades econòmicament per la COVID-19 (ref. BDNS 509828).

Si teniu qualsevol dubte, podeu veure tota la informació aquí.

Compartir

OBERTA LA NOVA CONVOCATÒRIA DE LA SUBVENCIÓ D’AUTOOCUPACIÓ DE JOVES INSCRITS A GARANTIA JUVENIL

El passat 10 de juny es va publicar en el DOGC la resolució de l’obertura de la convocatòria de la subvenció d’autoocupació de joves inscrits en el programa de Garantia Juvenil

Quin és l’objectiu?

  • Oferir a les persones joves inscrites al Programa de Garantia Juvenil una experiència d’emprenedoria per facilitar la seva ocupació com a treballador/a autònom.
  • Garantir uns ingressos mínims a l’inici de la seva activitat.

A qui va dirigit?

Poden sol·licitar aquests ajuts els joves, menors de 30 anys, prèviament inscrits al programa de Garantia Juvenil,  donats d’alta com a treballadors autònoms entre  l’1 de setembre de 2019 fins a la data màxima de presentació de sol·licituds de subvenció: 15/09/2020.

Import:

La quantia màxima d’aquesta subvenció és de 10.000 euros per la permanència durant 12 mesos ininterromputs d’alta al règim especial de la Seguretat Social dels treballadors autònoms (RETA), règim especial que correspongui o mutualitat del col·legi professional corresponent.

Termini:

El termini per a presentar la sol·licitud és des del 11 de juny de 2020 fins al 15 de setembre de 2020.

Passos a realitzar:

  • Inscripció a Garantia Juvenil  en aquest enllaç
  • Donar-te d’alta a la Seguretat Social (autònom) o mútua professional i a Hisenda (activitat). Recordeu que des de Procornellà, a través del nostre punt PAE (Punt d’Atenció a l’Emprenedor) podeu realitzar aquests tràmits de forma ràpida i senzilla.
  • Sol·licitar la subvenció (fins al 15/09/2020) en aquest enllaç

Si voleu més informació, podeu entrar en aquest enllaç o si preferiu, podeu veure la resolució entrant aquí.

Si necessiteu mes informació o assessorament sobre aquest tema, podeu  demanar cita prèvia a través del nostre sistema de reserva online.

Compartir

Novetats sobre ERTO i altres ajuts

,

1.       Novetats sobre ERTO Força Major – Reial Decret-Llei 18/2020, de 12 de maig

El Reial Decret-Llei 18/2020, de 12 de maig, de mesures socials en defensa de l’ocupació (que podeu consultar AQUÍ) ha establert un seguit de novetats en matèria d’ERTO. Les principals són:

  • Ampliació del termini dels ERTO per Força Major fins el 30 de juny de 2020 (desvinculant-los de l’estat d’alerta).
  • Establiment de la modalitat d’ERTO per Força Major Parcial, per a empreses que recuperin progressivament l’activitat i vagin reincorporant treballadors, amb condicions específiques d’exoneració de quotes a la Seguretat Social pels mesos de maig i juny de 2020.
  • Possibilitat de continuar amb un ERTO ETOP (causes econòmiques, tècniques, organitzatives i productives) immediatament després de finalitzar un ERTO per Força Major.
  • Desenvolupament de les condicions del compromís de manteniment de l’ocupació durant 6 mesos per part de les empreses acollides a un ERTO per Força Major.

Podeu ampliar la informació en aquest enllaç.

2.       Recordatori prestació extraordinària per cessament de l’activitat  d’autònoms

  Us recordem que fins el 30 de juny de 2020 podeu sol·licitar a la vostra Mútua d’Accidents de Treball la prestació extraordinària per cessament de l’activitat per autònoms.

  • Si teniu una reducció de la facturació a l’abril del 75% respecte a la mitjana de facturació dels 6 mesos anteriors podeu demanar-la durant el mes de maig.
  • Si teniu una reducció de la facturació al  maig del 75% respecte a la mitjana de facturació dels 6 mesos anteriors podeu demanar-la durant el mes de juny.

 

3.       Ajuts per al manteniment de l’ocupació en microempreses i persones treballadores autònomes (Generalitat de Catalunya)

  • Adreçat a empresaris individuals i microempreses de menys de 10 treballadors que hagin tingut suspesa la seva activitat per l’estat d’alarma.
  • L’ajut és per import del 50% del salari mínim interprofessional durant 6 mesos des del reinici de l’activitat i per cobrir els costos laborals dels treballadors.
  • Es pot demanar per a un màxim de 3 treballadors.
  • S’han de mantenir els treballadors objecte de l’ajut durant 12 mesos.

Podeu consultar els detalls de l’ajut AQUÍ

 

 

 

Compartir

Suport al manteniment dels llocs de treball per treballadors autònoms i microempreses

Pressupost: 5 milions d’euros

 

Consisteix en:  ajuts adreçats a microempreses o persones treballadores autònomes que hagin vist suspesa la seva activitat per raó de la declaració de l’estat d’alarma regulat al Reial decret, 463/2020, tinguin contractades fins a deu persones treballadores i que hagin mantingut la plantilla, ja sigui perquè hagin efectuat un expedient de regulació temporal d’ocupació o hagin reduït la jornada laboral dels contractes de treball. Ajut del 50% del SMI per a un màxim de tres persones treballadores i durant sis mesos, sempre i quan aquestes microempreses i persones treballadores autònomes mantinguin el 100% de la plantilla que tenien en el moment anterior a l’estat d’alarma, i com a mínim, durant els 12 mesos següents al reinici de l’activitat.

 

Sol.licituds i procediment de concessió: Les sol·licituds i altres tràmits associats al procediment de concessió de les subvencions i la seva justificació s’han de presentar segons models normalitzats i seguint les indicacions que estaran disponibles a l’espai Tràmits de la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya.

 

El procediment de concessió d’aquestes subvencions és el de concurrència no competitiva. El procediment de concessió de subvenció s’inicia l’endemà de la data de publicació de la convocatòria extraordinària. Més información aquí.

 

 

Compartir

Mesures destinades a donar suport al sector cultural per fer front a la situació derivada de la COVID-19

Mesures destinades a donar suport al sector cultural per fer front a la situació derivada de la COVID-19, publicades al Reial decret llei 17/2020 de 5 de maig.

Laborals:

  • Prestació per atur destinada a artistes d’espectacles públics, inclosos els pertanyents a l’àmbit de cinema i de l’audiovisual.  Més informació aquí.

Fiscals:

  • Ampliació dels incentius fiscals per a les inversions en produccions cinematogràfiques i sèries audiovisuals de ficció, animació i documental.
  • Augment de les deduccions fiscals de la Llei de mecenatge.

De finançament:

  • Línia COVID 19 de liquiditat immediata a través d’avals, dirigida a les pimes de el sector de cinema i l’audiovisual, per cobrir les seves necessitats de tresoreria. Més informació aquí.

Altres:

  • Consultar Reial decret llei 17/2020 de 5 de maig aquí.

Mesures de la Generalitat de Catalunya:

  • Mesures de l’Institut Català de les Empreses Culturals per fer front a la COVID-19. Més informació aquí.
Compartir

Subsidi extraordinari per persones treballadores en la llar

El Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s’adopten mesures urgents complementàries en l’àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19, regula el subsidi de desocupació excepcional per falta d’activitat per a les persones integrades al Sistema Especial per a Empleats de la Llar del Règim General de la Seguretat Social.

Es podran beneficiar d’aquest subsidi extraordinari, les persones integrades en el Sistema Especial d’Empleats de la Llar del Règim General de la Seguretat Social que, estant en situació d’alta abans l’entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, es trobin en alguna de les següents situacions:

  1. Hagin deixat de prestar serveis, totalment o parcialment, amb caràcter temporal, a fi de reduir el risc de contagi, per causes alienes a la seva voluntat, en un o diversos domicilis amb motiu de la crisi sanitària del COVID-19.
  2. S’hagi extingit el seu contracte de treball per causes alienes a la voluntat de la persona treballadora i aquesta extinció es deu a la crisi sanitària del COVID-19.

Els fets causants hauran d’haver-se produït amb posterioritat al dia 14 de març, data d’entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març.

Més informació i procediment per a la tramitació de les sol.licitud, aquí.

Compartir

MORATÒRIA EN EL PAGAMENT DE LES COTITZACIONS SOCIALS

L’Ordre Ministerial ISM/371/2020 del 24 d’abril, (accedeixi aquí al text) on es desenvolupa l’article 34 del RDL 11/2020, de data 31  de març, (accedeixi aquí al text), determina que les activitats que podran acollir-se a la moratòria en el pagament de les cotitzacions de la Seguretat Social seran aquelles que estiguin incloses en els següents codis de classificació:

 

CNAE 119          Altres cultius no perennes

CNAE 129          Altres cultius perennes

CNAE 1812       Altres activitats d’impressió i arts gràfiques

CNAE 2512       Fabricació de fusteria metàl·lica

CNAE 4322       Fontaneria, instal·lacions de sistemes de calefacció i aire condicionat

CNAE 4332       Instal·lació de fusteria

CNAE 4711       Comerç al detall en establiments no especialitzats, amb predomini de productes alimentaris, begudes i tabac

CNAE 4719       Altre comerç al detall en establiments no especialitzats

CNAE 4724       Comerç al detall de pa i productes de fleca, confiteria i pastisseria en establiments especialitzats

CNAE 7311       Agències de publicitat

CNAE 8623       Activitats odontològiques

CNAE 9602       Perruqueria i altres tractaments de bellesa

 

 

La Moratòria de les cotitzacions socials a la Seguretat Social permet ajornar el pagament de les quotes d’autònoms i de les cotitzacions a la Seguretat Social en el règim general, durant un termini de 6 mesos sense interès.

En el cas de les cotitzacions en règim general, es podrà ajornar el pagament de les cotitzacions corresponent al mesos d’abril a juny. Pel que fa als autònoms, es podrà ajornar les quotes de maig a juliol.

El termini per fer aquest tràmit sempre serà els 10 primers dies de cada mes.

 

IMPORTANT: no podran sol·licitar aquesta moratòria aquells autònoms que hagin sol·licitat la prestació de cessament d’activitat COVID 19 o aquelles empreses que hagin presentat un ERTO, tot i que la seva activitat es trobi inclosa dins el llistat.

 

Les empreses i autònoms que no tinguin dret a la moratòria tindran l’opció de sol·licitar l’ajornament del pagament que hagin de realitzar entre l’abril i el juny de 2020, amb un interès del 0,5% en lloc del previst legalment. El termini per presentar la sol·licitud d’ajornament sempre serà els 10 primers dies de cada mes.

 

 

 

Compartir

Posem en marxa un nou servei d’informació gratuït sobre ajuts per a empreses i autònoms de Cornellà  

,

El Centre d’Empreses Procornellà posa en marxa avui dilluns, 27 d’abril, un nou servei d’informació adreçat a empreses i autònoms de Cornellà sobre els ajuts més rellevants que poden demanar per pal·liar els efectes provocats per la crisi del Covid 19 en les seves empreses i negocis. Fins ara els nostres tècnics assessoraven sobre ERTES, cessament d’activitat i petició d’ajudes econòmiques als emprenedors allotjats al Centre i al Viver d’Empreses i als usuaris del servei de gestoria però, a partir d’avui, informaran gratuïtament també a la resta d’empresaris i autònoms del municipi. Tot via telefònica o telemàtica complint les recomanacions de restringir la mobilitat de la ciutadania però sense restar valor a la qualitat dels serveis.

 

D’entrada, qualsevol usuari pot entrar aquí, on trobareu un resum dels ajuts més rellevants que ofereixen les diferents institucions, adreçats a empreses i autònoms. Des del Centre d’Empreses hem habilitat un servei d’atenció per informar i resoldre dubtes sobre Mesures Laborals (ERTES, prestació extraordinària per cessament d’activitat d’autònoms, ajornaments i moratòries de Seguretat Social, etc. ); Mesures Fiscals i Mercantils (ajornament de deutes tributaris, extensió del termini de presentació i d’ingrés per les obligacions tributàries, tributació per mòduls, etc.); Mesures Extraordinàries de Finançament (línies d’ajudes destinades a finançar pimes i autònoms: ICO, ICF, CESCE); Subvencions (destinades a professionals i microempreses del sector turístic, línies d’ajuts de la Generalitat per a l’autònom, ajuts de l’Ajuntament de Cornellà, etc); i altres mesures d’interès com pot ser la moratòria del pagament de rendes de lloguer de locals afectes a l’activitat econòmica o com demanar flexibilitat per poder disposar dels plans de jubilació.

 

La forma per accedir-hi a aquest servei d’informació és demanant cita prèvia online a través del correu electrònic: cempreses@procornella.cat, per telèfon en el 93 474 80 42 de dilluns a divendres de 8h a 20h o a través d’aquest enllaç (aquesta opció només des de tablet o PC). Es tracta d’un servei d’informació sobre els ajuts més rellevants, no d’assessorament ni de tramitació. La voluntat és posar a l’abast dels emprenedors, autònoms i pimes un resum dels ajuts més rellevants per fer front a les dificultats econòmiques i financeres sorgides per l’efecte de la crisi del COVID 19.

 

 

 

Compartir