Ponemos en marcha un servicio de información gratuito sobre ayudas para empresas y autónomos de Cornellà 

,
El Centro de Empresas Procornellà pone en marcha hoy lunes, 27 de abril, un nuevo servicio de información dirigido a empresas y autónomos de Cornellà sobre las ayudas más relevantes que pueden pedir para paliar los efectos provocados por la crisis de Covid 19 en sus empresas y negocios. Hasta ahora nuestros técnicos asesoraban sobre ERTES, cese de actividad y petición de ayudas económicas a los emprendedores alojados en el Centro y en el Vivero de Empresas y los usuarios del servicio de gestoría pero, a partir de hoy, informaran gratuitamente también al resto de empresarios y autónomos del municipio. Todo vía telefónica o telemática cumpliendo las recomendaciones de restringir la movilidad de la ciudadanía pero sin restar valor a la calidad de los servicios.

De entrada, cualquier usuario puede entrar aquí donde encontrarán un resumen de las ayudas más relevantes que ofrecen las diferentes instituciones, dirigidos a empresas y autónomos. Desde el Centro de Empresas se ha habilitado un servicio de atención para informar y resolver dudas sobre Medidas Laborales (ERTE, prestación extraordinaria por cese de actividad de autónomos, aplazamientos y moratorias de Seguridad Social, etc.); Medidas Fiscales y Mercantiles (aplazamiento de deudas tributarias, extensión del plazo de presentación y de ingreso por las obligaciones tributarias, tributación por módulos, etc.); Medidas Extraordinarias de Financiación (líneas de ayudas destinadas a financiar pymes y autónomos: ICO, ICF, CESCE); Subvenciones (destinadas a profesionales y microempresas del sector turístico, líneas de ayudas de la Generalitat para el autónomo, ayudas del Ayuntamiento de Cornellà, etc); y otras medidas de interés como puede ser la moratoria del pago de rentas de alquiler de locales afectos a la actividad económica o como pedir flexibilidad para poder disponer de los planes de jubilación.

La forma para acceder a este servicio de información es pidiendo cita previa online a través de:

Se trata de un servicio de información sobre las ayudas más relevantes, no de asesoramiento ni de tramitación. La voluntad es poner al alcance de los emprendedores, autónomos y pymes un resumen de las ayudas más relevantes para hacer frente a las dificultades económicas y financieras surgidas por el efecto de la crisis de Covid 19.

 

Compartir

NOVES MESURES COMPLEMENTÀRIES PER DONAR SUPORT A L’ECONÒMIA I A L’OCUPACIÓ

El Reial Decret-Llei 15/2020 del 21 d’abril de 2020 (accedeixi aquí al text) publicat dimarts 22 d’abril, estableix tot una sèrie de noves mesures complementàries per pal·liar els efectes de la crisis sanitària COVID-19.

 

Els aspectes més rellevants per a pimes i autònoms són els següents:

 

  1. En l’àmbit laboral,
  • Flexibilització de la regulació de l’ERTO per força major: La nova regulació permet que empreses amb activitat essencial puguin aplicar un ERTO  a la part de la plantilla no indispensable per a desenvolupar aquesta activitat essencial.
  • S’amplia a dos mesos més, desprès de la finalització de l’estat d’alerta, el caràcter preferencial del teletreball, així com el dret a l’adaptació de l’horari i reducció de jornada laboral per a les per persones amb deures de cura per circumstàncies excepcionals relacionades amb el COVID-19.

 

  1. En l’àmbit Fiscal,
  • Opció de canviar el sistema de càlcul dels pagaments fraccionats a compte de l’Impost de Societats: En lloc de prendre com a referència la quota de l’última declaració presentada, prendre com a referència la base imposable del exercici en curs.
  • S’estableix un tipus del 0% de IVA per al material sanitari quan el destinatari de les entregues siguin entitats públiques, clíniques o centres hospitalaris, o entitats privades amb caràcter social. Aquesta reducció s’aplicarà només a operacions que estiguin dins del període del 23 d’abril al 31 de juliol.
  • Els autònoms que tributen en el règim de tributació per Mòduls , podran aquest any optar a tributar pel règim d’Estimació Directa i l’any 2021 podran tornar a tributar per Mòduls sense haver d’esperar el termini de 3 anys que marca la llei quan renuncies a aquest tipus de règim.
  • Els autònoms en règim de tributació per mòduls, a l’hora de calcular els pagaments fraccionats d’IVA i IRPF no computaran com a dies d’exercici de l’activitat aquells dies naturals en els que hagi estat decretat l’estat d’alerta.
  • L’IVA de llibres, revistes i diaris en format electrònic passa del 21% al 4%.

 

  1. En l’àmbit financer,
  • S’amplia el període per optar a finançament amb aval públic fins el 31 de desembre del 2020.

 

  1. Moratòria del pagament de rendes de lloguer de locals afectes a l’activitat econòmica.

    Aquesta moratòria tindrà diferent aplicació segons sigui el tipus d’arrendador del local. A més, caldrà una sol·licitud obligatòria que s’ha de presentar a l’arrendador en el termini màxim d’un mes des del 23 d’abril de 2020.Beneficiaris de la Moratòria, autònoms i pimes que compleixen una sèrie de requisits:

  • Autònoms:
  1. Donats d’alta al RETA abans del 14/3/2020.
  2. Activitat suspeses pel reial decret 463/2020.
  3. O per activitats no suspeses que acreditin una reducció del 75% d’ingressos en el mes anterior a la presentació de la sol·licitud, en relació a la mitja de facturació del trimestre de l’any 2019 del que forma part el mes de referència. (Si es presenta la sol·licitud al maig, abril seria el mes per acreditar la reducció ingressos i es compararia amb la mitja de facturació mensual del segon trimestre de l’any 2019).
  • Pimes:
  1. No superar els límits establerts a l’article 257.1 del RD 1/2010, que són: una xifra de negocis de 8 milions d’euros, que el nombre de treballadors no superi els 50 i que l’actiu de la societat no superi els 4 milions d’euros.
  2. Activitat suspeses pel reial decret 463/2020.
  3. O per activitats no suspeses que acreditin una reducció del 75% d’ingressos en el mes anterior a la presentació de la sol·licitud en relació a la mitja de facturació del trimestre de l’any 2019 del que forma part el mes de referència. (Si es presenta la sol·licitud al maig, abril seria el mes per acreditar la reducció ingressos i es compararia amb la mitja de facturació mensual del segon trimestre de l’any 2019).Aplicació de la moratòria segons el tipus d’arrendador:
  • Si l’arrendador és una empresa o entitat publica d’habitatge, una persona física o jurídica que sigui titular de més de 10 immobles o de una superfície construïda de més de1.500 metres quadrats, l’aplicació de la moratòria serà de caràcter automàtic sempre que no existeixi ja un acord entre les parts de moratòria o reducció de la renda. La renda s’ajornarà sense penalització ni interessos. El període d’aplicació de la moratòria serà fins el final de l’estat d’alerta i podrà ser prorrogable durant 4 mensualitats més com a màxim. El pagament de les mensualitats ajornades es fraccionarà en un termini de 2 anys (en cas que els contractes acabin abans, el termini serà la durada del contracte).
  • Per qualsevol altre tipus d’arrendador, l’aplicació de la moratòria no serà de caràcter automàtic, caldrà arribar a un acord entre les parts per pactar un ajornament temporal o una rebaixa de la renda, sempre que de manera voluntària no s’hagués arribat ja a l’acord. Les parts podran disposar lliurement de la fiança per al pagament total o parcial de les rendes, aquesta fiança hauria de quedar restablerta en el termini d’un any.

 

 Gestoria del Centre d’Empreses PROCORNELLÀ

 

 

Compartir

IMPACTE A LES EMPRESES DEL RD 8/2020

,

Respecte al Reial Decret 8/2020, fem un resum dels tres punts que considerem més rellevants i que poden afectar a les vostres empreses:

 

  1. ERTE
  2. PRESTACIÓ EXTRAORDINÀRIA PER CESSAMENT O REDUCCIÓ DE L’ACTIVITAT
  3. FINANÇAMENT

 

Tingueu en compte que aquestes mesures requereixen d’una valoració de la situació individual de cada empresa, ja que el fet d’acollir-se té uns requisits i unes implicacions que s’han de considerar.

 

 

Gestoria del Centre d’Empreses PROCORNELLÀ

 

 

 

 

Compartir

MESURES IMPACTE ECONÒMIC COVID-19

,

El Reial Decret RD-Llei 6/2020 estableix les instruccions en el tractament de les baixes emeses a causa del Coronavirus, tant per contagi com per aïllament, aplicables a treballadors en Règim General i a Autònoms.

En resum:

  1. Les baixes mèdiques seran sempre emeses pel Servei Públic de Salut.
  2. A efectes de retribució es consideraran com situacions assimilades a accident de treball. Retribució mínima segons Llei General de Seguretat Social, 75% de la base reguladora, podent-se complementar fins al 100% si així ho regula el Conveni Col·lectiu aplicable.

El Reial Decret RD-Llei 7/2020 estableix les següents mesures:

  1. Es concediran ajornaments de deutes tributaris de liquidacions i autoliquidacions mensuals i trimestrals, compreses en el període de presentació voluntari del 13 de març fins al 30 de maig. De forma excepcional es permet l’ajornament de retencions, ingressos a compte i pagaments fraccionats d’Impost de Societats.
  2. Els ajornaments es sol·licitaran en el mateix moment de la tramitació de l’impost.
  3. El termini màxim d’ajornament serà de 6 mesos, encara que només seran els 3 primers sense interessos.
  4. S’estableixen bonificacions als contractes fixes-discontinus del sector turístic, a més de una línia de finançament ICO específica per aquest sector.

 

Anirem informant, a través del nostre blog, de totes les novetats que siguin publicades oficialment en aquests àmbits.

 

Gestoria Centre d’Empreses PROCORNELLÀ

 

 

 

 

Compartir

Guia Ministeri de Treball -Coronavirus-

,

Per la vostra informació us adjuntem la Guia publicada pel Ministeri de Treball, per l’actuació a l’àmbit laboral en relació amb el Coronavirus.

Així mateix, us informem que segons el criteri 2/2020 de la Seguretat Social, els períodes d’aïllament preventiu a que es vegin sotmesos els treballadors com a conseqüència del Coronavirus seran considerats com a situació d’Incapacitat Temporal derivada de malaltia comú (baixa mèdica).

 

Gestoria Centre d’Empreses PROCORNELLÀ

 

 

Compartir

Les persones que reemprenguin en el sector comerç, serveis i moda podran beneficiar-se de 300.000€ en concepte d’ajuts i incentius al comerç

LOGOS PROCORN+AYU+REEMPRESA

Barcelona, 27 de maig de 2014. A partir d’aquest mes de maig i fins el 31 de desembre d’enguany, totes les persones, ja siguin físiques o jurídiques, que reemprenguin una petita empresa de comerç, serveis, artesania o moda amb seu a Catalunya es poden beneficiar d’un ajut de la Generalitat per poder realitzar l’operació de compravenda.

Així doncs, la Generalitat de Catalunya ajudarà als reemprenedors amb una subvenció de fins el 10% de les despeses de la compravenda de la unitat productiva (traspàs o reempresa d’una activitat empresarial), amb un import màxim de 6.000 euros. L’objectiu d’aquesta línia set del programa d’incentius al comerç és fonamentalment el d’incentivar la reempresa de petites empreses del sector per a la seva continuïtat, mantenint el mapa comercial, i consolidar-lo.

“Tan important com el foment de la creació d’empreses és afavorir la continuïtat i el creixement de les ja existents”, afirma Antoni Abad, president del Centre de Reempresa de Catalunya. En aquest sentit, el Centre de Reempresa de Catalunya, impulsat per la Cecot, amb la col·laboració de la Fundació CP’AC, va posar en marxa a finals de l’any 2011 un nou model d’emprenedoria i creixement empresarial segons el qual un nou emprenedor pren el testimoni en la gestió d’una companyia ja existent, sense haver de passar per la fase de creació.

El Centre de Reempresa de Catalunya, que compta amb la col·laboració de Diputacions, Ajuntaments i Associacions Empresarials de tot el territori, ha aconseguit realitzar 240 reempreses d’èxit, amb una inversió induïda de gairebé 11M d’euros i salvaguardar prop de 900 llocs de treball, en els últims tres anys.

Per sectors, la inversió induïda en el sector del Comerç suposa el 39,20% del total mentre que al sector Serveis suposa el 28,37%, la Hostaleria el 13,89% i la Indústria el 18,54%.

El preu mig de reempresa d’èxit per sector és de 51.358,37€ en el Comerç, 42.882,77€ en el sector Serveis, de 23.239,14€ Pack cecot capa c  i de 121.449,08€ en cas del sector Industrial.

Aquesta línia d’ajut per a les transmissions i reempreses d’èxit recolza l’aposta de les entitats que impulsen el Centre de Reempresa de Catalunya, per promoure un mercat que, tot i els reptes actuals derivats de difícil situació econòmica, segueix sent susceptible de generar creixement econòmic. Per aquest motiu, es considera necessari promocionar, fomentar i facilitar la reempresa com un mitjà de supervivència del teixit empresarial actual i futur de les ciutats.

 Contacte Centre de Reempresa de Catalunya:

Dept. de comunicació de la patronal Cecot – comunicacio@cecot.org – 630.91.80.26
Segueix-nos a:
Twitter: @reempresa
www.blog.reempresa.org
www.reempresa.org
 
Projecte impulsat per:                     En col·laboració amb:
 
Pack cecot capa c
Pack cecot capa c
Compartir

Novetats que afecten a l’emprenedor i l’empresa

La Ley 14/2013, de 27 de septiembre, de apoyo a los emprendedores y su internacionalización ha establert una sèrie de novetats legislatives que afecten a l’àmbit de l’emprenedoria i l’empresa. Així, a continuació, se’n detallen aquells aspectes més importants.

 a) Reducció de les quotes dels treballadors autònoms (empresaris individuals o societats civils) sempre i quan sigui una nova alta (o en els darrers cinc anys) i no es contractin treballadors:

            – Reducció del 80% de la quota de la base mínima durant els primers sis mesos

            – Reducció del 50% de la quota de la base mínima quota durant els sis mesos següents

            – Reducció del 30% de la quota de la base mínima quota durant els sis mesos següents.

 b) Creació de la forma jurídica Emprenedor de Responsabilitat Limitada (ERL), per la qual l’habitatge habitual del titular queda fora de la seva responsabilitat empresarial, sempre i quan aquest bé immoble no tingui un valor superior a 300.000 euros o 450.000 euros si es troba a una ciutat amb més d’1,5 milions d’habitants. Es requereix la inscripció obligatòria d’aquesta circumstància relativa al bé tant al Registre Mercantil com de la Propietat.

 c) La possibilitat de crear Societats Limitades de formació successiva, així que no es requereix el desemborsament inicial dels 3.000 euros del capital social, que s’haurà d’anar dotant successivament al llarg dels exercicis.

 d) Deduccions fiscals per empreses que facturin menys de 10 milions d’un 10% dels beneficis quan es reinverteixin a l’activitat econòmica.

 e) Els Business Angels es podran deduir un 20% de les seves aportacions al moment de declarar la seva renda anual, amb un límit de 50.000 euros de base màxima de deducció.

 f) Aplicació del criteri de caixa en relació al pagament de l’IVA per a les empreses que no facturin més de 2 milions d’euros. Així, no hi haurà obligació de pagar IVA fins que no es cobri o bé fins el 31 de desembre del següent exercici.

 g) Reducció de la quota del Règim Especial de Treballador Autònom entre un 25% i un 50% sobre la base mínima en determinats supòsits de pluriactivitat.

 h) S’eliminen càrregues administratives i burocràtiques per a la creació i extinció d’empreses. A més, es creen els Punts d’Atenció a l’Emprenedor, per a constituir, fer tràmits d’alta i d’extinció d’empreses telemàticament.

 Text legal complet: http://www.boe.es/boe/dias/2013/09/28/pdfs/BOE-A-2013-10074.pdf

 

Compartir

Subvencions al foment d’empreses cooperatives i societats laborals

El dia 22 d’octubre de 2013 s’ha publicat l’ORDRE EMO/250/2013, de 15 d’octubre, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions per al foment de les empreses cooperatives i societats laborals, i s’obre la convocatòria per a l’any 2013.

 – Destinataris: Societats Cooperatives i Societats Laborals, així com les persones físiques que s’incorporin com a sòcies d’aquestes entitats.

 – Subvencions:

a) Línia A: Per a la incorporació de socis o sòcies treballadors/ores o socis o sòcies de treball encooperatives i societats laborals.

b) Línia B: Per al finançament dels interessos de préstec per a la capitalització de cooperatives i societats laborals.

 – Termini:

a) Línia A: 10 dies naturals comptats des del mateix dia la publicació d’aquesta Ordre.

b) Línia B:  comença el mateix dia de l’entrada en vigor d’aquesta Ordre i finalitza el 30 d’octubre de 2013.

  – Quantia de les subvencions

a) Línia A: La quantia màxima d’aquestes subvencions serà de 3.000,00 euros, excepte que el soci o la sòcia sigui una persona amb discapacitat, que serà d’un màxim de 5.000,00 euros.

 b) Línia B: L’ajut consistirà en la reducció de fins a 5 punts del tipus d’interès fitxat per l’entitat financera, pública o privada, que ha concedit el préstec a la persona sol·licitant. La subvenció es pagarà d’un sol cop en la quantia calculada com si la subvenció es merités cada any de la seva durada, inclòs el possible període de carència. La subvenció no pot superar la quantitat de 1.000 euros.

  Més informació a: http://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/6485/1321436.pdf

Compartir

Línia d’ajuts en forma de garanties a la innovació, internacionalització i industrialització

http://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/6436/1313552.pdf

Compartir

Línia de finançament per a empreses d’economia social

S’ha publicat l’Ordre EMO/172/2013, que obre la convocatòria per accedir a la Línia de finançament per a l’economia social i cooperativa dotada amb 8 milions d’euros i que té les següents característiques:

– Destinataris: Cooperatives, Societats Laborals, Empreses d’Inserció i Centres Especials de Treball.

– Tipologia de préstecs: · Per a inversió: entre 30.000 € i 1 milió d’euros a retornar en un termini de fins a 15 anys amb dos de carència addicionals; · Per circulant: entre 30.000 € i 100.000 € a 3 anys amb un màxim de 2 de carència addicionals; · Per capitalització: entre 10.000 € i 60.000 € per beneficiari amb un màxim de 100.000 € per a empresa a retornar en 8 anys; · Per bestretes de contractes del sector públic: entre 30.000 € i 300.000 € a un any.

Segons els casos el departament d’Empresa i Ocupació podrà garantir fins a un 80% del risc del préstec. Les sol·licituds s’han de presentar a través del portal web de l’Institut Català de Finances www.icf.cat, fins el 31 de desembre de 2013.

D’altra banda, s’ha acordat amb Avalis Catalunya SGR ampliar la línia d’avals per a cooperatives i incloure també com a beneficiaris les societats laborals. Es podran cobrir despeses per circulant i per inversió. Mitjançant l’Ordre EMO/173/2013 les cooperatives i societats laborals que vulguin accedir a aquests avals podran obtenir un ajut consistent en el 4% de l’operació per tal d’adquirir participacions socials d’Avalis, requisit indispensable per obtenir l’aval. Per accedir a l’ajut cal omplir l’imprès de sol·licitud i adreçar-se a qualsevol Oficina de Gestió Empresarial.

Compartir