Has fet el checklist legal de la teva empresa?

,

Saps quines normes i obligacions ha de complir la teva activitat empresarial o professional?

Per una empresa és essencial comprovar i assegurar-se, tant en el moment de la seva creació com durant el desenvolupament de la seva activitat, de que compleix amb tots els requisits legals (mercantils, fiscals, laborals, administratius i els específics del seu sector).

Fer un checklist legal a l’inici de l’activitat i posteriorment de forma periòdica:

  • Assegura que es compleixen totes les obligacions legals en el moment de la constitució i primers passos de l’empresa.
  • Evita incórrer en incompliments que poden dur a sancions importants.
  • Garanteix que l’empresa compleix amb els canvis normatius derivats de noves regulacions o de canvis en la pròpia activitat.
  • Et manté al dia de les principals novetats legislatives.

 

Si vols conèixer amb més detall en què consisteix un checklist legal i fer el de la teva empresa, apunta’t a la sessió “Checklist Legal” que impartirem el proper 30 de setembre 2021 a les 15:30h impartit per Mª Pilar Romero, Graduada Social i Assessora especialista del Centre d’Empreses. Pots fer la teva inscripció aquí.

Compartir

Comença el curs “Crea la teva empresa i aprèn a gestionar-la”

El dijous 16 de setembre es va iniciar al Centre d’Empreses el curs “Crea la teva empresa i aprèn a gestionar-la”.

L’objectiu del curs és que els 18 projectes i empreses participants adquireixin coneixements empresarials i aterrin la seva idea o empresa en un pla de viabilitat.

El curs ofereix als participants 40 hores de formació online, 6 hores de tutoria de projecte i 4 hores de tutoria experta per elaborar el seu pla de viabilitat.

A més, podran realitzar la constitució i alta de l’empresa de forma gratuïta i disposar d’allotjament 100% bonificat durant 2 mesos en el Coworking del Centre d’Empreses.

Compartir

Descobreix els tipus de campanyes en Google Ads: publicita la teva pàgina web

, ,

L’eina Google Ads és indispensable per a gestionar la promoció d’una pàgina web, una marca o un producte en el vessant online. Google ofereix una plataforma de publicitat autogestionable a tots els usuaris amb un domini web en actiu perquè puguin publicitar-se i posicionar-se per sobre dels seus competidors. 

Google Ads compta amb diferents tipus de campanyes en funció dels objectius a aconseguir. Has de tenir clar que el primer pas en Google Ads és definir un objectiu per  poder escollir el tipus de campanya i que hi ha altres factors, com l’estudi de paraules clau o les creativitats i vídeos de l’empresa, que son necessaris que tinguis en compte abans de crear una campanya. 

També et pot interessar el nostre post sobre els factors a tenir en compte per a tenir una pàgina web perfecta per al teu negoci. 

En aquest post et detallem les característiques de les campanyes més utilitzades en màrqueting digital per a aconseguir visibilitat, trànsit, vendes, leads, etc..

 

Campanyes de cerca a Google Ads | Anuncis de text

És el tipus de publicitat a Google Ads més directa, ja que és l’usuari el que busca el nom de la marca o una paraula clau relacionada en el cercador. Es tracta d’un usuari que ja està predisposat a informar-se o a comprar un producte o servei. Els principals objectius d’aquesta campanya són augmentar les vendes, els clients potencials i el trànsit al lloc web. 

Pots detectar que una empresa s’està anunciant a Google quan en un resultat de cerca, damunt del títol apareix la paraula “anunci”. Aquests anuncis de text poden apareixer en els primers resultats de cerca (finas a la quarta posició) o a la part final just a sobre del paginador de resultats.

Els principals avantatges de les campanyes de cerca en Google Ads són: 

 

  • Et permet aparèixer en la primera posició d’un resultat de cerca gairebé de manera immediata.
  • Pots aconseguir ràpidament els teus objectius (tràfic, vendes, generació de leads,…)
  • Són anuncis que es poden segmentar molt, a través de les paraules clau i de les característiques de l’usuari (localització, edat, gènere,…).

 

Campanyes de display a Google Ads | Anuncis d’imatge

Els anuncis de display són anuncis gràfics que es mostren en altres pàgines web de la xarxa de Google, i sobretot s’utilitzen per a fer campanyes de remarketing. 

El remarketing consisteix a perseguir els usuaris que ja hagin visitat el teu web i/o que hagin realitzat alguna acció determinada. Per exemple, als usuaris que han afegit un producte a la cistella de compra però no han acabat la compra.

Els objectius que persegueixen aquest tipus de campanyes són augmentar les vendes i les oportunitats de venda en la pàgina web i el trànsit al lloc web. A més, millora també la consideració i la notorietat de la marca i del producte.

Els principals avantatges de les campanyes de display són:

  • Permet fer el remarketing.
  • Tenen més notorietat que les campanyes de cerca gràcies a la peça gràfica, que fa que l’anunci i la marca siguin més fàcils de recordar i identificar per a l’usuari. 
  • No sols et limites a la cerca de l’usuari, sinó que apareixeràs en els diferents portals pels quals aquest navega.

Campanyes de vídeo a Google Ads | Anuncis de vídeo (YouTube)

Les campanyes de vídeo a Google Ads van dirigides a impactar a l’usuari en els vídeos de YouTube i principalment són creades per a augmentar la notorietat de marca. Els anuncis es mostren a l’usuari segons les seves dades demogràfiques, si han visitat la teva web (remarketing), les paraules clau que han buscat, els temes d’interès, la visita a altres canals i vídeos, etc. 

Es tracta del que més s’assembla als spots televisius però en el vessant online. És molt interessant realitzar aquesta acció com a suport de cobertura a una campanya 360 de màrqueting. 

Encara que és més costós perquè requereix l’enregistrament i edició d’una peça publicitària professional, aquest tipus de campanyes tenen molts avantatges:

 

  • Amplia la cobertura de la teva campanya més enllà dels resultats de cerca i de les pàgines webs per a ser present en la plataforma de vídeos més rellevant a escala mundial (Youtube). 
  • També permet el remàrqueting, és a dir, tornar a impactar als usuaris que ja han visitat la teva pàgina web. 
  • Genera un gran record de marca en tractar-se de contingut audiovisual.

 

Campanyes de shopping a Google Ads | Anuncis de fitxes de producte

Les campanyes de shopping a Google Ads són útils per l’e-commerce, és a dir, per a les empreses que decideixen vendre els seus productes a través de les seves pàgines web. Els anuncis de shopping es mostren en la part superior dels resultats de cerca en Google i, també, en la pestanya de Shopping. 

És molt útil per a presentar i destacar els teus productes per sobre de la teva competència d’una manera molt visual, ja que es presenten els resultats amb la següent informació: imatge del producte, nom del producte i de la pàgina web i preu. És molt senzill per a l’usuari comparar i triar el producte que més li interessa. 

El principal objectiu de les campanyes de shopping és la venda. 

Aquests són els principals tipus de campanyes que Google Ads ofereix per a la publicitat de pàgines web i productes i serveis en línia. En el Centre d’Empreses Procornellà, posem a la teva disposició una formació online sobre “conèixer quines tecnologies i xarxes socials et poden ajudar a difondre el teu negoci” que t’ajudarà a comprendre les maneres de fer publicitat online per al teu negoci.

Compartir

Pla de viabilitat. Objectiu: SALVAR la teva EMPRESA

,

Et convidem a participar al Pla de Viabilitat Empresarial, un programa de país 100% subvencionat que té per objectiu analitzar els negocis i preparar-los perquè segueixin essent viables en el futur.

PIMEC, juntament amb la Generalitat de Catalunya a través del Departament d’Empresa i Coneixement, posem al teu abast el Pla de Viabilitat Empresarial, un programa de país i el teu espai de reflexió i coneixement per analitzar, preparar-te i impulsar el futur del teu negoci. La clau de l’èxit per superar els reptes actuals.

Aquesta iniciativa s’emmarca en les mesures que s’impulsen per pal·liar els efectes de la Covid-19 i, en aquest cas, PIMEC i el Govern volem donar suport a les empresàries i empresaris de les petites i mitjanes empreses del nostre país, que representen més del 99% del teixit empresarial.

DIRIGIT A:

  • Empreses d’entre 1 i 249 treballadors i amb 3 o més anys d’activitat
  • Empreses amb matriu o centre de decisió a Catalunya
  • Sectors d’activitat que hagin patit de forma rellevant les conseqüències de la pandèmia de la Covid-19

PERQUÈ?

L’escenari actual deixa les empreses, sobretot les pimes, en una situació més dèbil

  • Et planteges com adaptar el teu negoci als nous temps?
  • Estàs pensant en la transformació del negoci?
  • Has estat mesos sense facturar i penses com recuperar-ho?
  • Et teu endeutament ha augmentat considerablement?
  • Necessites un canvi de model del negoci?

OBJECTIUS del Pla de Viabilitat:

  1. DIAGNOSTICAR, de forma clara a curt i mitjà termini, la situació i viabilitat de l’empresa amb indicadors predictius dels àmbits econòmic, financer, laboral, estratègic comercial i organitzacional.
  2. CAPACITAR l’empresariat amb el conjunt d’eines necessàries, per tal de portar a terme una anàlisi i reflexió i una identificació clara dels factors claus de canvi o transformació per assegurar la viabilitat de les empreses.
  3. ESTRUCTURAR un full de ruta de viabilitat empresarial de l’empresa, on es defineixin les accions necessàries a executar per assolir els objectius establerts.
  4. ACONSEGUIR la viabilitat del negoci a mitjà i llarg termini.

 

FASES DEL PROGRAMA

Fase 1: VOLS SABER QUINA ÉS LA VIABILITAT DEL TEU NEGOCI?

Diagnosi digital i gratuïta per a qualsevol empresa catalana. Les empreses rebran un informe personalitzat amb els indicadors clau, conclusions, recomanacions i una anàlisi comparativa sectorial (informe de viabilitat). També es disposarà d’un campus virtual amb una oferta de píndoles formatives que ajudaran a la capacitació dels equips.

Fase 2: LA TEVA RECEPTA DE VIABILITAT.

3.000 empreses seleccionades per una comissió d’avaluació passaran a la segona fase, on disposaran d’una sessió de diagnosi individual amb professionals experts per presentar i estudiar l’informe de recomanacions i definir punts prioritaris a treballar per aconseguir la viabilitat empresarial (recepta de viabilitat).

Fase 3: IMPLEMENTA EL PLA DE VIABILITAT. IMPULSA EL FUTUR DEL TEU NEGOCI.

A través d’una segona selecció per part del comitè d’avaluació, 500 empreses seran escollides per passar a la tercera fase del pla. En aquesta fase, les persones empresàries rebreu acompanyament per definir les palanques del pla de viabilitat, i implementar les accions oportunes.

 

Objectiu: Salvar les pimes! Comencem?

Apunta’t ara a www.plaviabilitat.cat

 

Més informació:

Annabel Cuatrecases

93 496 45 00

info@plaviabilitat.cat

Compartir

Com pots saber si la teva empresa i/o el teu projecte és viable?

Tothom parla de la importància de conèixer la viabilitat d’una empresa en funcionament o d’un projecte empresarial, però no tothom sap com avaluar d’una manera objectiva si una empresa o un projecte és viable o no.

En termes estrictament econòmics i financers podríem dir que una empresa o projecte és viable si compleix els següents 3 requisits (s’han de complir alhora):

  1. Que la inversió que hagis de fer NO sigui mai superior al finançament de què disposes. Des del Centre d’Empreses aconsellem que l’endeutament extern no superi mai el 60% del total de la inversió i que totes les inversions es financin amb finançament a llarg termini. Abans de començar qualsevol inversió o negoci és fonamental conèixer l’import d’aquesta inversió i de les despeses inicials per calcular el finançament que necessitaràs. És un aspecte que es pot preveure en el pla d’inversió i finançament o balanç provisional de la teva empresa.
  2. Que els ingressos siguin MAJORS que les despeses (o iguals, si l’empresa no té ànim de lucre). Has de conèixer el teu punt d’equilibri (la xifra de vendes en que la teva empresa ni perd ni guanya, és a dir, cobreix totes les despeses), per tant, abans de començar a planificar els pressupostos de l’any següent és fonamental saber quant has de vendre per cobrir tant les despeses fixes com les variables. És un aspecte que es pot preveure en el compte de resultats provisional de la teva empresa.
  3. Que els cobraments siguin més alts que els pagaments (o iguals, si l’empresa no té ànim de lucre). Recorda que, un ingrés no és un cobrament ni una despesa és un pagament. És un aspecte fonamental que es pot preveure en el pla de tresoreria provisional de la teva empresa.

Hem fet una definició de viabilitat des del punt de vista purament econòmic i financer. No oblidem que hi ha altres tipus de viabilitats que hem de tenir en compte:

  1. Viabilitat comercial: que existeixi una clara orientació a client, suficient demanda disposada a pagar pel teu producte/servei i un posicionament clar respecte a la teva competència.
  2. Viabilitat legal: que existeixi un marc legal que doni cobertura a la meva empresa o idea (a vegades les normatives no s’adapten a temps a les idees de negoci innovadores i disruptives).
  3. Viabilitat tècnica: que sigui possible tècnicament la producció o prestació del servei. Els proveïdors et volen vendre? Existeix tecnologia per produir els productes o serveis que vols vendre? Tens capacitat productiva per assolir els teus objectius de venda?
  4. Viabilitat dels Recursos Humans: tenim el personal adequat? Tenim una organització adequada al negoci? Tenim un líder? Potser aquesta és la viabilitat MÉS important de totes. És fonamental que existeixin les persones adequades (en capacitats i actituds) a totes les àrees de l’empresa i en especial un líder que:

 Planifiqui i tingui una visió clara dels objectius de l’empresa (a curt, mitjà i llarg termini), visió a la qual incorpori contínuament elements d’innovació, de digitalització i de retenció del talent.

 Executi personalment o delegui a través de treballadors o col·laboradors que ho facin amb garanties i amb la mateixa visió estratègica i objectius de l’empresa.

 Controli el que realitzen els seus treballadors o col.laboradors establint objectius, indicadors de control i seguiments de resultats qualitatius i quantitatius. No oblidem que el que no es pot mesurar, no es pot controlar.

 

Si vols saber més d’aquesta o altres qüestions relacionades, vine al seminari sobre el Pla de viabilitat que realitzarem ONLINE el proper 13 i 20 d’abril a les 16h. Inscriu-te aquí.

Compartir

Procornellà i MicroBank col·laboren per reactivar l’autoocupació i l’activitat emprenedora

,

El conveni contempla una línia de finançament per a emprenedors i microempreses que necessitin liquiditat per superar els efectes de la crisi de la Covid-19

L’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de l’Ajuntament de Cornellà (Procornellà) i MicroBank han signat un conveni de col·laboració per facilitar el finançament de projectes empresarials a través de microcrèdits. Amb la signatura d’aquest acord s’estableix, d’una banda, una línia de finançament d’1 milió d’euros per potenciar l’autoocupació i incentivar l’activitat emprenedora i, d’altra, s’obre una línia específica destinada a autònoms i microempreses amb la finalitat d’atendre necessitats derivades de la Covid-19 i que compta amb el suport del Fons Europeu d’Inversions.

La línia de finançament d’1 milió d’euros té com a objectiu reactivar l’autoocupació i l’activitat emprenedora, afavorint la igualtat d’oportunitats entre homes i dones, nous residents, persones amb discapacitat i amb especial atenció als col·lectius en situació de vulnerabilitat. D’acord amb aquest conveni, es finançarà la creació o ampliació de microempreses, negocis autònoms i projectes d’autoocupació amb voluntat de contribuir al desenvolupament del teixit productiu i al progrés social. Respecte a la línia de finançament per atendre necessitats derivades de la crisi de la Covid-19, els beneficiaris seran professionals autònoms i microempreses amb menys de deu treballadors i una facturació anual inferior a dos milions d’euros. Els sol·licitants podran optar a microcrèdits per un import màxim de 25.000 euros. Els projectes han de tenir un pla d’empresa i l’informe favorable de viabilitat elaborat per Procornellà.

El criteri de concessió de microcrèdits per part de MicroBank atén fonamentalment a la confiança en la persona o l’equip que sol·licita el préstec i la viabilitat del projecte, podent-hi accedir persones mancades de garanties i avals. En virtut d’aquest conveni, Procornellà es compromet a detectar les necessitats de finançament, amb la finalitat de promoure l’autoocupació i l’establiment, consolidació o ampliació de microempreses i negocis d’autònoms i dirigir a les persones físiques o jurídiques assessorades per l’entitat a MicroBank perquè aquest analitzi, i si s’escau aprovi, les sol·licituds de finançament.

Procornellà és l’empresa municipal de l’Ajuntament de Cornellà que, mitjançant la seva eina de promoció econòmica, el Centre d’Empreses, dóna serveis de suport a la creació, consolidació i creixement de micro i petites empreses i es dirigeix a estudiants, emprenedors i empresaris del municipi. Entre els seus serveis, destaquen les accions de sensibilització a estudiants envers l’emprenedoria, l’allotjament d’empreses de nova creació (Centre i Viver d’Empreses), programa d’acceleració d’startups (Cornellà Open Future), formació en gestió empresarial, consultoria econòmica, financera, legal, comercial i estratègica, intermediació financera, organització de jornades d’interès empresarial, suport en l’elaboració de plans de viabilitat, tramitació gratuïta per a la constitució d’empreses (PAE) , serveis de transmissió d’empreses (Reempresa), accions de Networking i els serveis de gestoria per a les empreses de nova creació allotjades al Centre i Viver d’Empreses.

MicroBank, el banc social del Grup CaixaBank, centra la seva activitat en les microfinances i és l’únic banc a Espanya dedicat principalment a la concessió de microcrèdits. Amb el llançament d’una nova línia de finançament especialitzada, MicroBank estén la seva activitat a un altre àmbit dins de les finances amb impacte social, amb l’objectiu de contribuir a la millora del benestar general dels ciutadans i en especial dels col·lectius més vulnerables.

Compartir