ENTREVISTA AMB JUAN RAMÓN POSADA, CEO DE IFBLE

, ,

Activitat: Especialistes en la implantació, gestió i manteniment de solucions tecnològiques.

Any de creació: 2016

Web: www.ifble.com 

 

Fa unes setmanes vàrem tenir l’ocasió d’entrevistar a Juan Ramón Posada, directiu d’IFBLE. Aquesta empresa està allotjada al Centre d’Empreses de Procornellà i s’encarrega en implantar, gestionar i el manteniment de solucions tecnològiques.

 

1. Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa? Quin problema soluciona el vostre producte/servei i quins són els vostres trets diferencials?

Veníem de treballar en un projecte similar en els últims deu anys que no va acabar com tots esperàvem. Sentíem que teníem l’experiència, el coneixement i les ganes de continuar oferint una proposta de valor alternatiu, molt orientada a prestar un servei excel·lent, pròxim, innovador i en definitiva a ajudar els nostres clients a executar amb èxit els seus projectes de comunicació digital en els punts de venda o oficines d’atenció.

Oferim principalment projectes de comunicació digital en qualsevol format de Pantalla, LED, Videowall, Totem amb gestió dinàmica i remota del contingut i del canal de comunicació. Ens encarreguem de tot el projecte clau en mà o de les parts on els nostres clients ens necessiten: conceptualització del canal de comunicació, disseny i adaptació de continguts, compra i instal·lació del maquinari necessari (fins fem dissenys personalitzats ad hoc), el monitoratge i el manteniment de tot el parc instal·lat i fins i tot ajudem en la gestió i canvi de continguts.

Fem a més projectes de programació de Pantalles Interactives (aplicacions tàctils), Sistemes de Gestió de torns d’atenció (amb cita prèvia o demanda espontània) amb Peanyes dispensadors de tiquets i Pantalles on es comunica alhora que s’anuncia al ciutadà el seu torn, i fins a Quioscos que permeten tràmits en mode autoservei.

Factors diferencials: treballem amb els fabricants líders en l’àmbit mundial de maquinari i proposem sempre les últimes tecnologies en els projectes. Som Golden Partner de Deneva, un dels softwares líders a nivell mundial en la gestió de contingut en remot. Però el realment diferencial, és el nostre coneixement i el nostre nivell de servei. Ens comprometem amb el client, amb el projecte i complim. Som seriosos i ens agrada prestar un servei excel·lent. Els nostres clients es despreocupen perquè ens encarreguem realment de tot i el més important, de manera proactiva, monitorant i revisant cada dia que el seu canal funciona correctament, actuant i solucionant incidències fins i tot abans que el mateix client ens el reporti. Fem els projectes amb un nivell de qualitat realment molt alt i no és gens habitual en el nostre sector. El nostre mercat està molt fragmentat. Hi ha multitud de proveïdors que t’ofereixen un maquinari i un programari per a un canal de comunicació digital. La realitat és que gairebé cap amb la capacitat d’executar un projecte amb visió 360: experts per a entendre les necessitats del client objectiu del canal de comunicació, les pantalles, programari i serveis òptims per al projecte, els continguts adequats i amb un nivell de servei durant la vida útil del projecte tan excepcional com el nostre. És una cosa que ens fa sentir especialment orgullosos.

 

2. Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte? Què li diries a algú que està emprenent en el vostre sector?

Emprendre no és fàcil. El primer és tenir una idea molt clara i treballada del que vols oferir i una bona anàlisi de mercat per a saber si el teu projecte té el potencial suficient perquè sigui viable. Aquí vull valorar tots els serveis que oferiu per a emprenedors en entitats com el Centre d’Empreses de Procornellà. Com ens vau assessorar amb el pla de negoci, els serveis que ofereix el centre: les mateixes oficines, sales, recepció i impressió. Els serveis d’assessorament comptable, legal i financer. Si algú es planteja emprendre li diria que vingui al vostre centre si està a Cornellà. Sincerament, em costa imaginar-me com hauríem aconseguit començar sense els serveis del Centre d’Empreses i sense la vostra ajuda. Gràcies.

 

3. Has fet algun tipus d’innovació? Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències del mercat?

En el nostre cas forma part del nostre ADN i el fem gairebé diàriament o en cada projecte. El sector Digital evoluciona molt de pressa, el maquinari i programari ens ofereix cada vegada més possibilitats i sempre estem trastejant per a oferir les últimes tecnologies als nostres clients. Per a mantenir-nos al dia normalment assistim a fires de referència en el sector. Encara que cada vegada més ens ho anticipen ja els fabricants i partners amb els quals treballem. Ens presenten permanentment novetats i possibilitats per a aplicar als nostres projectes i oferir noves experiències als clients

 

4. Quines serien per a tu les claus de l’èxit? I… si poguessis tornar enrere, al moment que vas decidir emprendre, digui’ns 3 coses que no tornaries a fer i 3 coses que repetiries.

Enfocar-nos a donar un molt bon servei al client. En el nostre sector és poc habitual i és una cosa que ens fa diferents. Els nostres clients no paren de recomanar-nos a altres clients i projectes.

Coses que no faria:

– Contractar personal poc qualificat. Val la pena l’esforç a buscar talent en el mitjà termini

– Assumir algun projecte que no teníem clar

– Intentar fer la comptabilitat nosaltres mateixos

Coses que repetiria:

– Venir al Centre d’Empreses de Procornellà i disposar dels seus serveis

– Tenir socis de confiança

– Donar el bon servei que donem als clients

 

5. Quina és la pantalla més gran que heu instal·lat o el servei més destacat per a vosaltres (per la seva grandària o per la seva importància)?

Se m’ocorren moltes fites. Gestionem més de 500 pantalles en l’actualitat. Un projecte gran que ens va fer il·lusió va ser el canal de comunicació de més de 100 pantalles en els Mercats Municipals de Barcelona, amb un LED enorme en el Mercat de la Boqueria. I així un petit i especial va ser les pantalles que s’utilitzen com a servei de Directori en el Palau de Virreina en les Rambles. Ho dissenyem i ho fabriquem a mesura perquè l’edifici és emblemàtic i requeria una cosa especial. Ha quedat francament espectacular.

 

Compartir

ENTREVISTA AMB GONZALO TOBÍA DE GRAFIKS

, , , ,

Activitat: Serveis de retolació i impressions.

Any de creació: 2006

Web: https://www.grafiksestudio.com/     

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/9213423/admin/feed/posts/ 

Instagram: https://www.instagram.com/grafiksestudio/

Youtube: https://www.youtube.com/c/GrafiksEstudioCornell%C3%A0deLlobregat

 

  1. Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa? Quins són els teus trets diferencials amb la teva competència?

Portava molt de temps en el sector del tabac i tenia ganes d’explorar nous negocis. Vaig pensar que la retolació era prou comodí com per a posar en valor tots els clients i contactes que tenia.

Si bé, hi havia i hi ha molta competència no deixa de ser una empresa de servei on el tracte personal té molt de pes. La nostra gran diferència és que donem un servei integral dins de la retolació: disseny, fabricació i instal·lació. Amb un sol proveïdor pots cobrir totes les necessitats de la teva imatge corporativa.

 

  1. Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte? Què li diries a algú que està emprenent en el vostre sector?

La meva major dificultat és que no venia del sector de la retolació, ni de les arts gràfiques, pel que vaig entrar en un món desconegut i en el qual es necessita una gran inversió en maquinària per a poder produir.

Normalment, les persones que emprenen en el món de la retolació, venen d’haver treballat en el sector diversos anys. És molt important tenir capacitat econòmica per a poder aguantar els primers anys.

 

  1. Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències innovadores del mercat?

La nostra innovació passa per trobar materials que aportin un valor extra als nostres clients. La indústria gràfica està en constant evolució. Vaig a bastantes fires del sector per a estar informat. Els fabricants també s’encarreguen de posar-te al dia de les seves novetats. Ara mateix estem comercialitzant els vinils intel·ligents. S’enfosqueixen amb un comandament a distància!

 

  1. Quines serien per a tu les claus de l’èxit? Si poguessis tornar enrere, que milloraries?

L’èxit està a gaudir del que fas. Els que em coneixen saben que m’encanta relacionar-me amb les persones i que en la meva troben honradesa, compromís i professionalitat.

Si tirés la vista enrere.. li hagués dedicat molt més temps a la formació.

 

  1. Quin és el projecte més important que heu fet i del que estàs més orgullós?

El rètol del centre logístic de Desigual, per grandària i complexitat, i la retolació integral per a Sony en la Fira de Barcelona, on es va presentar la nova Play Station per volum. Més de 5.000m2 de lones!

 

Compartir

ENTREVISTA AMB JOSEP RAMON MURO DE GLOBASKET

, , ,

Activitat: Serveis professionals vinculats al món del bàsquet i als esdeveniments.

Any de creació: 2016

Web: www.globasket.com

Facebook: https://www.facebook.com/globasket/

Instagram: https://www.instagram.com/globasket/

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCr85X4-loe3ynwde-NKK4xA

Twitter: https://twitter.com/i/flow/login?redirect_after_login=%2FGlobasket

 

  1. Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa? Quin problema solucioneu i quins trets us diferencien de la vostra competència?

En primer lloc, cal tenir esperit “emprenedor”, sense importar l’edat. La idea neix el 2014 i ho és després de portar més de 25 anys a la indústria de l’esport professional i internacional, donar cabuda a ordenar globalment un espai de l’esport amateur.

Sempre hi ha competència, el que cal és tenir els “fets diferencials” de la resta i disposar d’una “mini fórmula de la Coca Cola”.

Com a trets diferencials, tenim: participar en lloc de competir, crear experiències participatives, en lloc d’esport reglamentat/federat, tornar als orígens. 

  1. Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte?

Sobre tot, cercar l’equip, trobar les “eines”  adequades i obtenir el finançament. 

  1. Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències del mercat i quin tipus d’innovació has implantat?

És una de les claus: les noves eines digitals, de comunicació i de gestió, et permeten tenir el món sencer a l’abast de la mà. 

  1. Quines serien per a tu les claus de l’èxit?

Per mi, les claus de l’èxit són: la constància i perseverança permanent, molt perdut en l’actualitat.

  1. I… si poguessis tornar enrere, al moment que vas decidir emprendre, digues-nos alguna cosa que no tornaries a fer i alguna que repetiries.

Bona pregunta: no ho començaria, ja que la Covid, ens ha posat en el costat equivocat del món empresarial. Determinades persones hem nascut dues vegades, el 2015 i el 2021 i, per tant, més “durs” i reforçats.

Compartir

ENTREVISTA AMB PAU D’ARTISTALIA

, ,

Instagram – @artistalia.management

Web: https://www.artistalia.es/es/

Linkedin – https://www.linkedin.com/company/artistalia/

Youtube – https://www.youtube.com/c/ArtistaliaManagementProductions

 

Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa i quin problema solucioneu?

Tenir una idea és meravellós. ARTISTALIA és un grup d’emprenedors especialitzats en entreteniment i espectacles. En 2016, amb més de 10 anys d’experiència en el sector, decidim unir-nos per a dedicar-nos al que més ens agrada, els esdeveniments que traspassen els límits de la fantasia. Fem que els esdeveniments siguin únics, encaixin amb la visió del client i els seus valors, es facin a temps, dins del pressupost i amb els millors recursos al nostre abast. ARTISTALIA és una empresa productora i distribuïdora d’espectacles, amb seu al Centre d’Empreses de Cornellà de Llobregat, però amb actuació en l’àmbit nacional i internacional, som una empresa dedicada a idear, organitzar, i produir espectacles, esdeveniments i festes.

 

Quins són els teus trets diferencials amb la competència?

Som un equip molt pròxim i sempre apostem per donar un tracte personal i humà, amb servei de qualitat, transparència en totes les etapes del procés, i sempre amb creativitat i dinamisme. Sigui com sigui l’esdeveniment, treballarem per a fer-lo realitat. Tenim una xarxa d’artistes i col·laboradors única per a poder seleccionar a les persones més adequades a cada projecte i donar servei a més de 200 actes cada any.

Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte?

A l’inici tens moltes ganes i pocs recursos econòmics. A mesura que passen els anys pugen els recursos, però la motivació inicial pot anar minvant, l’equilibri és el més difícil d’aconseguir. Crear una empresa, sense haver estudiat ADE o empresarials, fa que una nòmina, un Confirming, un Model 200 o altres aspectes no et siguin familiars. Anar plegats amb professionals com els que assessoren a PROCORNELLÀ és vital per créixer. Equivocar-se forma part del nostre dia a dia, el més important és analitzar amb quina pedra has ensopegat per evitar tornar a repetir-ho.

 

Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències innovadores del mercat?

A Artistalia innovem constantment: cada dia de l’any, cada any. Portem reinvertint els beneficis en nous serveis, en noves decoracions, en millorar com ens organitzem, en millorar, millorar i millorar. La Pandèmia ens va fer donar-li una volta al que ja fèiem i ens va permetre obrir noves línies de negoci. Ara estem implementant un ERP, per tal de controlar més el dia a dia i ser més eficients.

 

Quines serien per a tu les claus de l’èxit?

Per a mi, una de les claus de l’èxit és comptar amb un equip humà que es cregui el projecte i se’l senti seu.

I… si poguessis tornar enrere, al moment que vas decidir emprendre, ens pots dir alguna cosa que no tornaries a fer i alguna que repetiries?

Al principi, nosaltres mateixos vam dissenyar i programar la nostra pàgina web, però fa 2 anys vam pagar a professionals perquè ho fessin i això ens ha fet augmentar la nostra visibilitat i contractacions.

També destaco que no ens vam endinsar en demanar préstecs ni línies de crèdit fins fa poc, i ara he entès que, per liquiditat, l’empresa ha de tenir això cobert per tal d’assolir reptes més grans.

 

Quin és l’esdeveniment més rellevant que has fet o del que estàs més orgullós de poder organitzar?

Sens dubte, la tasca que fem amb les cavalcades de Reis i Campaments Reials són els actes més rellevants que realitzem cada any, ja que aportem la màgia i la llum necessària perquè els més petits ‘flipin’. També, la producció del Festival Internacional de Pallassos de Cornellà o haver enviat aquest any un equip a treballar a l’Aràbia Saudí, entre d’altres, són esdeveniments i reptes que també ens fan créixer i ens fan sentir orgullosos del nostre valor afegit a la societat.

 

Moltes gràcies Pau, un plaer poder conèixer una mica més tot el que feu a Artistalia!

 

Us deixem enllaços a alguns vídeos dels seus esdeveniments on podreu comprovar la magnitud d’aquests!

 

Link Videos:

Producció Encesa de llums 2019: https://www.youtube.com/watch?v=M2r3Anw71iw

Producció Festa Supermes 2019: https://www.youtube.com/watch?v=dfToXrLByX4&list=PLn52c_3UukbvARToIdBkYw6WXaRRWgp4t&index=11

Campament Reial 2021: https://www.youtube.com/watch?v=FMlU9_ePfko&list=PLn52c_3UukbsbWQbp5LS1_pnOA5m_PfY1&index=16

Pregó Cornella 2021: https://www.youtube.com/watch?v=qkUgDPS3_Qc&list=PLn52c_3UukbsO_epuvI-Yi9m0REOrzyMv&index=2&t=305s

Producció Túnel del Terror 2022: https://www.youtube.com/watch?v=EJx0jw_vwD0&list=PLn52c_3UukbvARToIdBkYw6WXaRRWgp4t&index=17

Recorregut túnel del Terror 2022: https://youtu.be/ah4rOIujT_c

Cercavila Èpoques: https://www.youtube.com/watch?v=d5ONelZ7uaM

Decoració Valladolid 2023: https://www.youtube.com/watch?v=HZRKRPyNkag

Compartir

ISERVIS participarà en la 12a edició del programa ‘’Accelera el creixement”

, , , ,

Una cinquantena de pimes de la província de Barcelona transformaran el seu negoci i milloraran la seva competitivitat amb la 12a edició del programa ‘Accelera el creixement’ de la patronal Pimec i la Diputació de Barcelona.

Durant 9 mesos, les 50 pimes disposaran d’acompanyament personalitzat a càrrec d’experts a diferents àrees de gestió empresarial, treballaran en un pla de creixement i comptaran amb suport per executar-lo.

‘Accelera el creixement’ és un programa que s’ha consolidat després d’onze edicions on han participat gairebé 600 empreses.

Segons dades de la patronal, el 64% de les empreses participants en aquesta edició són petites empreses, el 32% són micro i el 4% restant són mitjanes. Per comarques, un 24% són del Baix Llobregat, un 20% del Vallès Occidental, un 14% del Barcelonès, un 10% del Vallès Oriental, un 10% del Maresme, un 10% d’Osona, un 4% del Bages, i un 2% de l’Alt Penedès, l’Anoia, el Garraf i el Moianès.

Un dels participants és el Carles Ballester, CEO de ISERVIS, empresa que ha estat seleccionada. ISERVIS, es va crear l’any 2016 i està actualment allotjada al Centre d’Empreses.

ISERVIS és una empresa registrada al sector de la construcció (REA) especialitzada en serveis multirisc per a asseguradores, que gràcies a la seva experiència i professionalitat, aplica també la seva experiència en reformes i projectes de la llar. Per a ISERVIS, la personalització completa al client és el factor clau per a una perfecta adaptació a les seves necessitats. El seu client és exclusiu i la seva satisfacció és el seu principal objectiu. El passat 2022 ha realitzat amb èxit més de 22.800 sinistres i reformes.

Us desitgem molta sort al programa d’Accelera el creixement!

Compartir