Descobreix els tipus de campanyes en Google Ads: publicita la teva pàgina web

, ,

L’eina Google Ads és indispensable per a gestionar la promoció d’una pàgina web, una marca o un producte en el vessant online. Google ofereix una plataforma de publicitat autogestionable a tots els usuaris amb un domini web en actiu perquè puguin publicitar-se i posicionar-se per sobre dels seus competidors. 

Google Ads compta amb diferents tipus de campanyes en funció dels objectius a aconseguir. Has de tenir clar que el primer pas en Google Ads és definir un objectiu per  poder escollir el tipus de campanya i que hi ha altres factors, com l’estudi de paraules clau o les creativitats i vídeos de l’empresa, que son necessaris que tinguis en compte abans de crear una campanya. 

També et pot interessar el nostre post sobre els factors a tenir en compte per a tenir una pàgina web perfecta per al teu negoci. 

En aquest post et detallem les característiques de les campanyes més utilitzades en màrqueting digital per a aconseguir visibilitat, trànsit, vendes, leads, etc..

 

Campanyes de cerca a Google Ads | Anuncis de text

És el tipus de publicitat a Google Ads més directa, ja que és l’usuari el que busca el nom de la marca o una paraula clau relacionada en el cercador. Es tracta d’un usuari que ja està predisposat a informar-se o a comprar un producte o servei. Els principals objectius d’aquesta campanya són augmentar les vendes, els clients potencials i el trànsit al lloc web. 

Pots detectar que una empresa s’està anunciant a Google quan en un resultat de cerca, damunt del títol apareix la paraula “anunci”. Aquests anuncis de text poden apareixer en els primers resultats de cerca (finas a la quarta posició) o a la part final just a sobre del paginador de resultats.

Els principals avantatges de les campanyes de cerca en Google Ads són: 

 

  • Et permet aparèixer en la primera posició d’un resultat de cerca gairebé de manera immediata.
  • Pots aconseguir ràpidament els teus objectius (tràfic, vendes, generació de leads,…)
  • Són anuncis que es poden segmentar molt, a través de les paraules clau i de les característiques de l’usuari (localització, edat, gènere,…).

 

Campanyes de display a Google Ads | Anuncis d’imatge

Els anuncis de display són anuncis gràfics que es mostren en altres pàgines web de la xarxa de Google, i sobretot s’utilitzen per a fer campanyes de remarketing. 

El remarketing consisteix a perseguir els usuaris que ja hagin visitat el teu web i/o que hagin realitzat alguna acció determinada. Per exemple, als usuaris que han afegit un producte a la cistella de compra però no han acabat la compra.

Els objectius que persegueixen aquest tipus de campanyes són augmentar les vendes i les oportunitats de venda en la pàgina web i el trànsit al lloc web. A més, millora també la consideració i la notorietat de la marca i del producte.

Els principals avantatges de les campanyes de display són:

  • Permet fer el remarketing.
  • Tenen més notorietat que les campanyes de cerca gràcies a la peça gràfica, que fa que l’anunci i la marca siguin més fàcils de recordar i identificar per a l’usuari. 
  • No sols et limites a la cerca de l’usuari, sinó que apareixeràs en els diferents portals pels quals aquest navega.

Campanyes de vídeo a Google Ads | Anuncis de vídeo (YouTube)

Les campanyes de vídeo a Google Ads van dirigides a impactar a l’usuari en els vídeos de YouTube i principalment són creades per a augmentar la notorietat de marca. Els anuncis es mostren a l’usuari segons les seves dades demogràfiques, si han visitat la teva web (remarketing), les paraules clau que han buscat, els temes d’interès, la visita a altres canals i vídeos, etc. 

Es tracta del que més s’assembla als spots televisius però en el vessant online. És molt interessant realitzar aquesta acció com a suport de cobertura a una campanya 360 de màrqueting. 

Encara que és més costós perquè requereix l’enregistrament i edició d’una peça publicitària professional, aquest tipus de campanyes tenen molts avantatges:

 

  • Amplia la cobertura de la teva campanya més enllà dels resultats de cerca i de les pàgines webs per a ser present en la plataforma de vídeos més rellevant a escala mundial (Youtube). 
  • També permet el remàrqueting, és a dir, tornar a impactar als usuaris que ja han visitat la teva pàgina web. 
  • Genera un gran record de marca en tractar-se de contingut audiovisual.

 

Campanyes de shopping a Google Ads | Anuncis de fitxes de producte

Les campanyes de shopping a Google Ads són útils per l’e-commerce, és a dir, per a les empreses que decideixen vendre els seus productes a través de les seves pàgines web. Els anuncis de shopping es mostren en la part superior dels resultats de cerca en Google i, també, en la pestanya de Shopping. 

És molt útil per a presentar i destacar els teus productes per sobre de la teva competència d’una manera molt visual, ja que es presenten els resultats amb la següent informació: imatge del producte, nom del producte i de la pàgina web i preu. És molt senzill per a l’usuari comparar i triar el producte que més li interessa. 

El principal objectiu de les campanyes de shopping és la venda. 

Aquests són els principals tipus de campanyes que Google Ads ofereix per a la publicitat de pàgines web i productes i serveis en línia. En el Centre d’Empreses Procornellà, posem a la teva disposició una formació online sobre “conèixer quines tecnologies i xarxes socials et poden ajudar a difondre el teu negoci” que t’ajudarà a comprendre les maneres de fer publicitat online per al teu negoci.

Compartir

Cornellà gaudirà de la Festa Major amb activitats majoritàriament virtuals entre el 12 i el 14 de juny

L’Ajuntament de Cornellà treballa aquests dies a contrarellotge per a preparar la Festa Major d’aquest any, que està prevista entre el 12 i el 14 de juny però que, com sempre, també tindrà activitats prèvies, en aquest cas, ja des de l’1 de juny. El programa festiu, però, s’ha hagut d’adaptar a les circumstàncies i la majoria de les propostes seran de caràcter digital per a què la ciutadania hi pugui participar des de casa, a través de les xarxes socials de l’Ajuntament i de les entitats col·laboradores.

La situació d’alerta sanitària per la COVID-19 també serà present en la celebració de la festa d’aquest any i s’hauran d’aplicar totes les mesures de seguretat possibles, fet que obliga a evitar grans aglomeracions i a readaptar totes les activitats a un format purament virtual. D’aquesta manera, alguna de les iniciatives que s’inclouen en la programació són concerts a balcons i terrasses, sessions esportives des de casa, matinals d’activitats virtuals o tallers per a confeccionar el nostre propi faldó de Festa Major, entre moltes d’altres. També hi haurà un seguit d’espectacles itinerants per tots els barris per a què la ciutadania els pugui gaudir des de la seva finestra.

La celebració, a més, també vol reconèixer la feina i l’esforç que estan duent a terme les persones que lluiten en contra del coronavirus i, per aquesta raó, el pregó aquest any comptarà amb representants de gent gran, infants i adults perquè tothom ha estat important en la lluita contra la malaltia, confinats a casa. El pregó serà gravat i després s’emetrà a través de les xarxes socials municipals, i també comptarà amb el ball de l’Àliga i amb la presència de les colles de gegants.

L’esperit de la festa aquest any és més cohesionador que mai, i a banda d’apropar el lleure a la ciutadania, també vol mostrar un caràcter esperançador enfront de la situació d’inestabilitat que ens toca viure en aquests moments. D’aquesta manera, el fi de festa serà “un cant a l’esperança” on es demanarà a la ciutadania que es descarregui la lletra de la cançó i que la canti el diumenge 14 de juny a partir de les 20.30 hores a la seva finestra, balcó o terrassa amb una espelma encesa.

Tota la programació de la Festa Major es donarà a conèixer a través de la web municipal i de les xarxes socials de l’Ajuntament.

DESCARREGA AQUÍ EL PROGRAMA

Compartir

Nova Convocatòria Cornellà Open Future

  • L’AMB aporta 20.000 euros pels tres millors projectes de base tecnològica per finançar la seva sortida al mercat
  • Avui, 20 de febrer, s’obre la convocatòria per participar en el programa que tindrà una durada de sis mesos

El programa d’acceleració d’idees de base digital i escalables, Cornellà Open Future, obre nova convocatòria a la recerca dels millors projectes empresarials de base digital de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. El programa global consta de tres fases selectives, la primera consistent en la validació de la idea empresarial i la segona centrada en la validació del model de negoci. Aquesta nova convocatòria oberta a partir d’avui, 20 de febrer, busca projectes per participar en la Fase 3 que consisteix en seleccionar un màxim de deu projectes i un mínim de cinc que rebran l’ajuda necessària per poder sortir al mercat i obtenir finançament. Així, les propostes presentades deuen tenir la idea i el model de negoci validats, com a requisit indispensable.

Els interessats en participar en aquesta Fase 3 – Seed poden presentar les seves inscripcions des d’avui, 20 de febrer fins el 20 de març, en el portal cornella.openfuture.org . El programa s’inicia el 24 d’abril i es perllongarà fins el 23 d’octubre. Durant aquests sis mesos, els guanyadors rebran formació i tutories personalitzades, allotjament gratuït en el hub La Piràmide de Cornellà, accés a la xarxa de contactes, mentors, networking, assessorament especialitzat gratuït en aspectes legals, fiscals i laborals, participarà en el Club de la Oratòria i, com a novetat important, les propostes seleccionades podran optar als Premis d’Innovació de l’Ârea Metropolitana de Barcelona dotat amb 20.000 euros pels tres millors projectes empresarials de base tecnològica per finançar la seva sortida al mercat.

Poden presentar-se persones o equips majors d’edat que tinguin una idea i un model de negoci validats de projectes de base digital i/o tecnològica i sigui escalable i, preferentment, s’adreci al sector B2B. També es demana que el domicili social es trobi a l’Àrea Metropolitana de Barcelona o que el futur centre d’activitat de l’empresa es trobi en aquest territori. Es condició indispensable que no participin en cap altre programa d’acceleració durant la durada de la Fase 3. En la selecció es valorarà especialment el potencial de la idea, la capacitat de l’equip promotor i el grau d’innovació, la validació realitzada i l’entrevista – pitch.

El programa Cornellà Open Future_ està gestionat pel Centre d’Empreses de PROCORNELLÀ, empresa municipal de l’Ajuntament de Cornellà, amb més de 25 anys d’experiència i que incuba unes 200 iniciatives empresarials l’any. La iniciativa està emparada per la plataforma global Telefònica Open Future_ que busca Startups tecnològiques en tota Espanya. Precisament aquesta convocatòria del Cornellà Open Future està inclosa en la primera call global d’innovació oberta d’Open Future 2019. El hub La Piràmide de Cornellà i tres hubs més, el de Gran Vía en Madrid, La Cárcel en Segòvia i Carthago en Múrcia són els quatre hubs d’innovació i emprenedoria que hi participen en aquesta call global a la recerca de les millors idees que enforteixin el creixement d’empreses i fomentin el talent emprenedor.

 

 

 

 

 

 

Compartir

“Greening for Change”: Coneix les millors pràctiques en sostenibilitat urbana

Amb l’objectiu de donar a conèixer les pràctiques en sostenibilitat urbana que realitzen les ciutats que han estat guardonades amb els premis Green Leaf i Green Capital, l’Ajuntament de Cornellà junt amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona, en col·laboració de la Comissió Europea i la Diputació de Barcelona, ha coorganitzat la conferència Greening for Change” pels propers dies 7 i 8 de Febrer. 

Cornellà de Llobregat ha obtingut el premi European Green Leaf 2019, conjuntament amb la ciutat holandesa de Horst aan de Maas, mentre que Lisboa ha estat guardonada com a Capital Verda Europea 2020, en un acte celebrat el passat mes de juny a Nijmegen (Països Baixos). Aquest premi, juntament amb el Green Capital, l’impulsa la Comissió Europea per premiar el compromís ambiental de les ciutats europees d’entre 20.000 i 100.000 habitants i més de 100.000 habitants respectivament, així com els seus esforços per promoure el creixement verd.

Un jurat expert ha reconegut el compromís de Cornellà de Llobregat en transformar-se en una ciutat realment sostenible dins d’una àrea metropolitana d’alta densitat, i que podria ser un model per a altres àrees urbanes compactes. L’avaluació experta té en compte aspectes com l’esforç en canvi climàtic i gestió energètica, mobilitat urbana sostenible, natura i biodiversitat, soroll i qualitat de l’aire, residus i economia circular, i la gestió de l’aigua. Tots ells amb el clar objectiu de millorar la ciutat i, sobretot, la qualitat de vida dels seus habitants.

PROGRAMA

INSCRIPCIONS

Compartir

Càpsules de gestió empresarial

Compartir

Cómo elegir el nombre de tu marca

Designed by davidzydd / Freepik

 

Uno de los aspectos más importantes a la hora de iniciar una empresa (o un nuevo servicio/producto) es elegir el nombre comercial. Un buen nombre puede ser la diferencia entre impulsar un negocio hacia el éxito o llevarlo al fracaso.

Recuerda que el nombre será lo primero que mencionarás cuando hables de tu empresa!

Al elegir un buen nombre evitarás la frustración de tus clientes cuando, por ejemplo, no puedan acceder intuitivamente a tu web con el nombre que ellos han “entendido” e incrementarás la eficiencia de tus campañas de marketing, porque tu audiencia lo recordará fácilmente.

Aquí te presentamos algunos objetivos que tu nombre comercial debería cumplir:

  • Descriptivo: Usa un nombre que tenga significado en tu mercado. Al decir tu nombre, se debería saber inmediatamente de qué trata el negocio y cuál es el beneficio directo que se ofrece a los clientes. Escoger una palabra fuera de contexto (p.e. Apple) es arriesgado porque necesitaras invertir mucho para que se recuerde.
  • Específico: No utilices nombres genéricos ya que jamás podrás construir una marca ni diferenciarte. (p.e. Mascotas.com)
  • Perdurable: Piensa a largo plazo. El nombre de tu empresa ha de ser “para siempre”, ha de sobrevivir a modas, tendencias o cambios de estrategia empresarial.
  • No te limitesdesde el principio con alusiones geográficas o de segmentos de producto ya que pueden limitarte si en el futuro quieres realizar una expansión (p.e. MascotasAlicante o solopiensos.com)
  • Ha de fácil de leer, de pronunciar y ha de sonar bien. Prueba decirlo y deletrearlo en castellano y en inglés (mínimo). En cualquier caso ha de sonar bien y ser apropiado en tu entorno (país, mercado, etc..)
    1. No te saltes letras o palabras (e. Flickr)
    2. No uses iniciales (e. THPS)
    3. Prueba con palabras compuestas que empiecen con la misma letra (p.e.CocaCola) pero no uses cacofonías (repetición de sonidos).
  • Facilitará que sea recordado. Entre 3 y 7 letras. Máximo 3 sílabas.
  • Diferente, único, que no suene igual a otras marcas en la misma categoría.
  • Conjugable: Elige nombres que puedan convertirse en verbo (p.e. Google, “googlear”)

Te sugerimos un procedimiento:

  1. Haz una lista de los objetivos que tu nombre ha de cumplir (incluye los mencionados anteriormente!!).
  2. Haz una lista larga de palabras relevantes para ti y para tus clientes potenciales. Piensa en tu segmento de mercado, en que se diferencia tu empresa del resto, que emociones experimentan tus usuarios, que haces, etc…
  3. Busca palabras sinónimas a las anteriores en el diccionario.
  4. Combina las diferentes palabras y haz una lista de posibilidades. Invita a otras personas a que incluyan sus opciones. Existen herramientas online que te ayudan a hacer esta combinación de palabras en inglés (con otros idiomas no funciona adecuadamente). Algunas son: LeanDomainSearch.com, Domai.nr o com.
  5. Prueba con Google AdWords para encontrar frases similares, o para saber cuántas búsquedas tienen ciertos términos. Algunas de estas búsquedas te ayudarán a saber si existe un nombre muy parecido al que estás considerando que tenga mejor posicionamiento en Internet.
  6. Escoge los nombres que cumplen la lista de los objetivos del punto 1.
  7. Asegúrate de que lo puedas registrar como marca comercial y que no existe nada parecido ya registrado. Verifícalo a través de la Base Mundial de datos de marcas:
  1. Asegúrate que lo puedes registrar como dominio de Internet y como nombre en las redes sociales. Puedes verificar que no esté registrado a través de los siguientes buscadores:
  2. Te quedará una lista corta (máximo 3 nombres).
  3. Menciona los nombres a tus familiares, amigos y porque no, algún potencial cliente y observa su reacción. Pregúntales una semana después cuáles recuerdan.
  4. Toma la decisión con los datos que te aporten!
  5. Protege la opción escogida. Regístralo, compra el/los dominios, y monitoriza tu marca!

 

Esperamos que estos consejos te sean útiles para conseguir una buena marca!

 

Sònia Palau

Tècnica de Màrqueting i Finances

 

Compartir

Afterwork del programa de Méntoring

El passat dijous 2 de novembre, es fa fer un afterwork molt simpàtic al local d’un emprenedor vinculat al programa, on van participar emprenedors i mentors del YBS, entre ells, els de Cornellà.

 

Una bona oportunitat de fer “networking” per als integrants del programa, en un entorn distès.

 

Us convidem a trobar-vos a les fotos de l’event https://flic.kr/s/aHsm73iiDz

Compartir

Premios Aquae Campus 2017

Fundación Aquae premia el talento, las ideas y la participación ciudadana

Fundación Aquae lanza la IV convocatoria de los Premios Aquae Campus 2017 en tres áreas de trabajo: Premios Innova Social e Innova Sostenible, Premio Diseña y Premio Árbol de la Vida. Esta convocatoria forma parte del programa de Aquae Campus, un proyecto de innovación promovido por Fundación Aquae que culmina con un encuentro mutidisciplinar que visibiliza y premia las ideas, el talento y la participación ciudadana.

Premios Innova

Reconocen y apoyan investigaciones, proyectos y/o soluciones innovadoras que contribuyen al desarrollo sostenible. En 2017 se convocan dos categorías: Premio Innova Sostenible. En esta categoría pueden presentarse proyectos y/o investigaciones con soluciones de mejora del medio ambiente y de la calidad y acceso al agua, con un modelo de negocio que garantice su viabilidad. Premio Innova Social. Pueden optar a él proyectos que persigan las mismas mejoras ambientales y relacionadas con el agua pero que midan sus resultados en función del impacto positivo que su idea o proyecto genera en las personas. Los ganadores de cada categoría recibirán un premio en metálico de 4000€ para el desarrollo de sus proyectos. La fecha límite de participación es el 11 de septiembre. Fundación Aquae premia el talento, las ideas y la participación ciudadana.

Premio Diseña

Premiará a las mentes creativas que mejor sepan plasmar en un cartel el lema “La revolución de las ideas”.

Se concederán dos premios: El primero, dotado con 1000€ y un accesit de 500€.

La convocatoria está abierta hasta el 11 de septiembre.

Premio Árbol de la Vida

Abierto a la participación de cualquier persona que quiera compartir su mensaje sobre el cuidado del medio ambiente, el agua y el fomento del desarrollo sostenible, en 140 caracteres.

Se entregarán dos premios, uno de 200€ y otro de 100€.

El plazo para participar es hasta el 16 de octubre.

www.fundacionaquae.org/participa

Sobre Fundación AQUAE

Se concederán dos premios: El primero, dotado con 1000€ y un accesit de 500€. La convocatoria está abierta hasta el 11 de septiembre. Se entregarán dos premios, uno de 200€ y otro de 100€. El plazo para participar es hasta el 16 de octubre. Más información: www.fundacionaquae.org Fundación Aquae combina pensamiento y acción alrededor de un nuevo modelo de desarrollo social, económico y medioambiental sostenible y trabaja para apoyar el talento emprendedor, la investigación y la innovación en el sector de la sostenibilidad. Aquae impulsa la investigación, el conocimiento y la experiencia para desarrollar tecnologías inteligentes, el progreso social de las personas y promover la transformación económica y social sostenible, atendiendo a la excelencia profesional en equilibrio con el medio ambiente.

Más información: www.fundacionaquae.org

Compartir