Els Premis Cornellà Open Future 2022 guardonen sis startutps amb
serveis en espècie valorats en més de 40.000€

Cinc dels sis projectes tecnològics passen a la Fase 2 del programa d’incubació i acceleració
gestionat pel Centre d’Empreses Procornellà sota el paraigües de Telefónica

El Hub La Pirámide, ubicat en el Viver d’Empreses Procornellà, va acollir ahir a la tarda l’acte de
lliurament dels Premis Cornellà Open Future 2022, una iniciativa promoguda pel Centre
d’Empreses Procornellà amb la col·laboració de Telefónica, Netmentora, Aeball, Innobaix i
Innolab by Cofidis i que té com a objectiu reconèixer i recompensar amb diferents premis en
espècie als participants seleccionats en la convocatòria 2022 del programa d’acceleració i
incubació Cornellà Open Future (COF). Els guardons van ser molt repartits ja que totes les
startups van resultar premiades amb algunes de les categories atorgades però van ser Pickio,
dedicada al disseny i fabricació d’equips de ‘smart vending’, i 3DThinks, una App de
comunicació adaptada a distància per millorar la qualitat de vida de persones amb diversitat
funcional, les dues amb més guardons acumulats.
El Centre d’Empreses Procornellà va repartir un total de cinc premis i tots ells impliquen la
continuïtat en el programa d’acceleració COF. Tanmateix, els tres primers guardons
consisteixen, a més, en serveis d’allotjament, assessorament i serveis de gestoria. El primer
premi valorat en 5.000€ va ser per Myllox, una plataforma per a la gestió d’ajuts per la millora de
l’eficiència energètica. El segon premi per valor de 3.000€, se’l va emportar Pickio i el tercer
guardó Procornellà per valor de 2.000€ va ser per Loyapp, una App ideada per digitalitzar el
programa de fidelització de clients de comerços i negocis. La quarta i cinquena posició
assegurava el passi a la Fase 2 del programa i ho van aconseguir 3DThinks i Nursecook, que
vol convertir-se en una Delivery de menús a domicili per a persones que necessiten uns
requeriments especials en la seva dieta alimentària.
De les sis startups candidates, aquestes cinc que han rebut els premis Procornellà han
aconseguit passar a la Fase 2 del COF que s’iniciarà el 17 de gener i finalitzarà el 30 de març i té
com a repte accelerar els projectes a la sortida al mercat i cercar el seu finançament.
www.procornella.cat www.cornella.openfuture.org
D’altra banda, Pullpo, basada en la comercialització d’eines per millorar l’eficiència dels equips
de desenvolupament de software, ha aconseguit el guardó atorgat per Netmentora que li ofereix
acompanyament i etapa d’estudi de fins a quatre mesos i la possibilitat de ser seleccionat per
una segona etapa de dos anys. Un guardó valorat en 10.000€. Per la seva banda, Telefónica ha
escollit a Pickio i a 3DThinks per fer un pitch a Wayra per tenir un producte o servei que pugui
ser utilitzat per empreses del grup Telefónica o pels seus client. Innobaix atorga un premi valorat
en 5.000€ a 3DThinks que també ha guanyat participar en programes d’acceleració i creixement
empresarial acompanyats per experts en diferents camps. El premi d’Aeball valorat en 3.000€ ha
sigut per Pickio que a partir d’ara tindrà accés al servei d’acompanyament de l’Associació
Empresarial de L’Hospitalet i Baix Llobregat, publicitat i generació de sinèrgies en la seva xarxa
d’empreses. Aeball també ha tingut una menció de reconeixement a la feina feta per Myllox.
Precisament Myllox s’ha endut el premi Innolab by Cofidis valorat en 3.000€ i pel qual tindrà
accés a 15 hores de consultoria (sobre user experience) a més d’un dia accés a la sala Innolab.
Abans del lliurament dels guardons, els equips d’emprenedors han exposat els seus projectes
fent un pitch davant el públic assistent i posteriorment el comitè avaluador ha valorat quines
serien les startups guanyadores. S’ha tingut en compte el potencial de negoci i la proposta de
valor de les candidatures, la innovació de la idea i quin impacte pot tenir el projecte en diferents
àrees com ara el medi ambient, la salut, etc., l’adequació de l’equip involucrat i el seu potencial
de creixement, el contingut del pitch i la capacitat de comunicació en el moment de l’exposició, i
per últim, com s’ha millorat la proposta de valor de cadascuna de les startups durant la seva
participació en la Fase 1 del programa COF.
La novena edició del COF entrarà a partir de gener en la Fase 2 d’aquest programa que des de
la seva primera convocatòria ha fet possible la incubació de més de 64 iniciatives de les
quals, més del 70% han aconseguit sortir al mercat i convertir-se en negocis actius.
D’aquestes, sobreviu un 47% amb 74 llocs de treball creats. Emparada en la xarxa global Open
Future té com a objectiu l’impuls emprenedor gràcies a l’aliança de l’Ajuntament de Cornellà i
Telefónica enfocats a la innovació i a l’emprenedoria.

Compartir