Descobreix els tipus de campanyes en Google Ads: publicita la teva pàgina web

, ,

L’eina Google Ads és indispensable per a gestionar la promoció d’una pàgina web, una marca o un producte en el vessant online. Google ofereix una plataforma de publicitat autogestionable a tots els usuaris amb un domini web en actiu perquè puguin publicitar-se i posicionar-se per sobre dels seus competidors. 

Google Ads compta amb diferents tipus de campanyes en funció dels objectius a aconseguir. Has de tenir clar que el primer pas en Google Ads és definir un objectiu per  poder escollir el tipus de campanya i que hi ha altres factors, com l’estudi de paraules clau o les creativitats i vídeos de l’empresa, que son necessaris que tinguis en compte abans de crear una campanya. 

També et pot interessar el nostre post sobre els factors a tenir en compte per a tenir una pàgina web perfecta per al teu negoci. 

En aquest post et detallem les característiques de les campanyes més utilitzades en màrqueting digital per a aconseguir visibilitat, trànsit, vendes, leads, etc..

 

Campanyes de cerca a Google Ads | Anuncis de text

És el tipus de publicitat a Google Ads més directa, ja que és l’usuari el que busca el nom de la marca o una paraula clau relacionada en el cercador. Es tracta d’un usuari que ja està predisposat a informar-se o a comprar un producte o servei. Els principals objectius d’aquesta campanya són augmentar les vendes, els clients potencials i el trànsit al lloc web. 

Pots detectar que una empresa s’està anunciant a Google quan en un resultat de cerca, damunt del títol apareix la paraula “anunci”. Aquests anuncis de text poden apareixer en els primers resultats de cerca (finas a la quarta posició) o a la part final just a sobre del paginador de resultats.

Els principals avantatges de les campanyes de cerca en Google Ads són: 

 

  • Et permet aparèixer en la primera posició d’un resultat de cerca gairebé de manera immediata.
  • Pots aconseguir ràpidament els teus objectius (tràfic, vendes, generació de leads,…)
  • Són anuncis que es poden segmentar molt, a través de les paraules clau i de les característiques de l’usuari (localització, edat, gènere,…).

 

Campanyes de display a Google Ads | Anuncis d’imatge

Els anuncis de display són anuncis gràfics que es mostren en altres pàgines web de la xarxa de Google, i sobretot s’utilitzen per a fer campanyes de remarketing. 

El remarketing consisteix a perseguir els usuaris que ja hagin visitat el teu web i/o que hagin realitzat alguna acció determinada. Per exemple, als usuaris que han afegit un producte a la cistella de compra però no han acabat la compra.

Els objectius que persegueixen aquest tipus de campanyes són augmentar les vendes i les oportunitats de venda en la pàgina web i el trànsit al lloc web. A més, millora també la consideració i la notorietat de la marca i del producte.

Els principals avantatges de les campanyes de display són:

  • Permet fer el remarketing.
  • Tenen més notorietat que les campanyes de cerca gràcies a la peça gràfica, que fa que l’anunci i la marca siguin més fàcils de recordar i identificar per a l’usuari. 
  • No sols et limites a la cerca de l’usuari, sinó que apareixeràs en els diferents portals pels quals aquest navega.

Campanyes de vídeo a Google Ads | Anuncis de vídeo (YouTube)

Les campanyes de vídeo a Google Ads van dirigides a impactar a l’usuari en els vídeos de YouTube i principalment són creades per a augmentar la notorietat de marca. Els anuncis es mostren a l’usuari segons les seves dades demogràfiques, si han visitat la teva web (remarketing), les paraules clau que han buscat, els temes d’interès, la visita a altres canals i vídeos, etc. 

Es tracta del que més s’assembla als spots televisius però en el vessant online. És molt interessant realitzar aquesta acció com a suport de cobertura a una campanya 360 de màrqueting. 

Encara que és més costós perquè requereix l’enregistrament i edició d’una peça publicitària professional, aquest tipus de campanyes tenen molts avantatges:

 

  • Amplia la cobertura de la teva campanya més enllà dels resultats de cerca i de les pàgines webs per a ser present en la plataforma de vídeos més rellevant a escala mundial (Youtube). 
  • També permet el remàrqueting, és a dir, tornar a impactar als usuaris que ja han visitat la teva pàgina web. 
  • Genera un gran record de marca en tractar-se de contingut audiovisual.

 

Campanyes de shopping a Google Ads | Anuncis de fitxes de producte

Les campanyes de shopping a Google Ads són útils per l’e-commerce, és a dir, per a les empreses que decideixen vendre els seus productes a través de les seves pàgines web. Els anuncis de shopping es mostren en la part superior dels resultats de cerca en Google i, també, en la pestanya de Shopping. 

És molt útil per a presentar i destacar els teus productes per sobre de la teva competència d’una manera molt visual, ja que es presenten els resultats amb la següent informació: imatge del producte, nom del producte i de la pàgina web i preu. És molt senzill per a l’usuari comparar i triar el producte que més li interessa. 

El principal objectiu de les campanyes de shopping és la venda. 

Aquests són els principals tipus de campanyes que Google Ads ofereix per a la publicitat de pàgines web i productes i serveis en línia. En el Centre d’Empreses Procornellà, posem a la teva disposició una formació online sobre “conèixer quines tecnologies i xarxes socials et poden ajudar a difondre el teu negoci” que t’ajudarà a comprendre les maneres de fer publicitat online per al teu negoci.

Compartir

9 factors a tenir en compte per tenir una pàgina web efectiva

La pàgina web de la teva empresa és un aparador en línia sobre qui ets, quina missió tens i què pots oferir. Avui dia, si no tens una pàgina web accessible, la visibilitat en línia de la teva empresa és pràcticament nul·la i no pots combatre amb la teva competència més directa. 

En aquest post t’expliquem els 9 factors clau que has de tenir en compte a l’hora de realitzar una pàgina web per al teu negoci i així poder ser visible davant els teus clients i potencials clients, proveïdors, distribuïdors, etc., així com augmentar el teu abast i construir una marca forta i reconeguda. 

 

1. Objectiu – Què vols aconseguir amb la teva pàgina web? 

Els objectius que vols aconseguir amb la pàgina web del teu negoci és el primer que has de tenir clar. Hauràs de planificar el contingut i disseny de la web segons els objectius que tinguis per al teu negoci.

 

Alguns dels objectius més rellevants actualment són:

 

-Venda a través de la web (e-commerce).

-Generació de contactes (leads).

-Augment de la notorietat de marca i millora del branding. 

-Demostrar coneixement del sector.

-Web informativa/corporativa.

-Catàleg dels teus productes i/o serveis. 

-Etc.

 

2. Contingut

El segon aspecte més important de la teva pàgina web ha de ser el contingut i, per a això, una vegada tinguis definit quin és l’objectiu de la teva pàgina web, has de pensar en:

 

  • Qui serà el visitant de la meva pàgina web? 
  • Què necessita trobar en ella? 
  • Quin contingut he d’incloure per a aconseguir l’objectiu per al qual s’ha dissenyat la pàgina? 
  • En quin to ens dirigim als visitants?
  • Té sentit tenir un blog? Tinc la capacitat d’ escriure regularment entrades per alimentar el blog?

 

3. Organització i estructura

El contigut d’una web s’ha d’estructurar per seccions ben diferenciades, d’una manera lògica i ben enllaçada. Pensa en dissenyar la millor estructura possible perquè el visitant sigui capaç d’arribar a qualsevol part del teu web en 2 o 3 clics, les webs estructurades correctament obtenen sempre millors resultats.

A més, si disposes d’un Blog, és molt recomanable categoritzar les entrades, aprofitar les etiquetes i mantenir un ordre per temàtiques en les teves publicacions.

Enllaça les teves publicacions entre elles per augmentar el nombre de pàgines vistes i la duració de les visites.

 

4. Usabilitat

Per usabilitat entenem el grau de facilitat amb el qual els visitants de la nostra web poden navegar per ella i trobar el que estan buscant.

En aquest punt intervenen factors com la disposició dels menús, els colors dels enllaços i botons importants, els noms dels menús o seccions, el tamany i tipus de lletra, etc. Fes que la teva pàgina sigui agradable, fàcil d’usar i potència les accions que més t’interessi que realitzin els usuaris!

 

5. SEO

El SEO (Search Engine Optimization) són les accions d’optimització que es poden dur a terme per a aconseguir que una pàgina web sigui reconeguda i ben posicionada en els principals motors de cerca (Google, Bing, Yahoo, etc.).

En definitiva, amb el SEO busquem aconseguir aparèixer en les primeres posicions dels resultats de cerca de Google, Bing, etc., quan es facin unes certes búsquedas d’interès per a la nostra empresa.

De res serveix tenir una pàgina web molt bonica, molt usable i amb molt de contingut si ningú la veu perquè no apareix en els resultats de cerca de cap buscador per a consultes rellevants per al nostre negoci.

Per a treballar el SEO correctament és vital fer un estudi de paraules clau, és a dir, determinar i triar quines són les paraules clau rellevants per a les quals ens agradaria aparèixer en primeres posicions, saber el volum de cerques mensuals que tenen i si hi ha moltes webs licitant per elles. 

 

6. Disseny

Quan ens plantegem el disseny d’una pàgina web hem de tenir al cap quin és l’objectiu, el públic de la pàgina i quins valors volem que transmeti sobre la nostra empresa.

Una bona pràctica és fer una llista amb algunes paraules que defineixin el que volem transmetre a través del disseny de la nostra pàgina web per a posteriorment anar comprovant si les propostes de disseny compleixen amb els valors que desitgem transmetre. Per exemple: confiança, serietat, experiència, qualitat, proximitat, etc.

 

6.1 Tipografies i colors

NO arrisquis amb els colors: utilitza fons blancs o molt clars i tipografia fosca fàcilment llegible. Amb això t’assegures bastant la bona usabilitat de la teva pàgina a l’hora de llegir-la.

Utilitza un màxim de 3 colors i 2 tipus de lletra. Una tipografia per als títols i una altra per als textos sol ser una bona combinació. Combinar més tipografies és difícil i, si no es fa bé, es corre el risc que el teu web acabi sent un gaspatxo tipogràfic.

El disseny de la teva web ha de mantenir una correlació amb la imatge corporativa de la teva empresa.

Pots fer combinacions amb els colors del teu logotip per a les diferents seccions de la web, els títols, blocs de text…

D’aquesta manera la teva pàgina web estarà alineada amb la teva imatge corporativa i serà reconeguda per l’usuari.

 

6.2 Imatges

Les imatges són la clau del teu web, tria-les molt bé! La selecció de les imatges s’ha d’alinear amb l’objectiu, el públic i la transmissió de valors que vols aconseguir.

Tens dues opcions, utilitzar imatges pròpies o recórrer a un banc d’imatges (gratuïtes o de pagament). És recomanable, gairebé en tots els casos, que siguin imatges pròpies (sempre que siguin d’una certa qualitat).

 

7. Domini

El domini és el nom de la teva pàgina web. Quin domini comprar? La resposta a aquesta pregunta és un gran depèn.

Existeixen moltíssimes extensions i l’elecció dependrà de l’objectiu de la teva pàgina, el tipus d’empresa, el públic al qual et dirigeixis, etc. 

Les extensions més recomanables són:

.com → sempre que estigui lliure, és la millor opció.

.es → si et dirigeixes al mercat espanyol i l’extensió .com no està disponible.

 

8. CMS (Content Manage System)

Un CMS és un sistema per a gestionar el contingut de la teva pàgina web. Actualment existeixen moltíssims CMS, alguns dels més coneguts són WordPress, Prestashop, Shopify, Joomla, Drupal, etc. 

Per dir-ho d’alguna manera, el CMS és la tecnología que utilitzaràs per a gestionar la teva pàgina web o e-commerce.

Avui dia el més utilitzat i el que més està creixent sens dubte és WordPress, per la seva versatilitat (permet fer gairebé qualsevol cosa), facilitat d’ús, manteniment, gestió d’usuaris, es un sistema de codi obert (gratuït), etc. 

En qüestió de E-Commerces, actualment lidera el mercat Woocommerce, el sistema de WordPress, pero hi han d’altres CMS que es poden valorar en funció de les teves necessitats i poden ser alternativas viables com Shopify, Prestashop, Big Commerce, Magento,…

 

9. Textes legals

Tota pàgina web ha de comptar, com a mínim, amb tres textos legals. Et recomanem que acudeixis a un advocat especialitzat en webs perquè redacti els text fets a mida segons les característiques del teu negoci.

  • Avís legal: document que permet identificar al propietari del lloc web (nom complet, domicili o adreça, correu electrònic, telèfon o altres dades de contacte, dades d’inscripció en el Registre Mercantil, entre altres).
  • Política de Privacitat: en el cas que la pàgina web reculli dades personals dels usuaris, ha de contenir un document que informi de de com es realitza el tractament d’aquestes dades. Concretament s’ha d’especificar qui és el responsable del tractament, les dades que es recullen, les finalitats per les quals es recullen, la base legitimadora, el tems en el que emmagatzemem aquestes dades, les possibles cessions a tercers i la forma en el que el usuari por exercir els drets que li atorga la normativa.
  • Política de Cookies: pràcticament totes les webs utilitzen cookies i totes estan obligades a informar l’usuari de la seva existencia quan entra per primera vegada a un site (banner de cookies). Amb les cookies, l’usuari accepta que la pàgina web recopili les seves dades amb finalitats estadístics per a conèixer millor a qui entra en la web.

 

Aquests són 9 factors a tenir en compte per a crear una pàgina web des de zero.

Tant si ja tens una pàgina web activa com si estàs pensant a crear una des de zero i vols informar-te sobre les obligacions legals que ha de complir tota web i com protegir la teva marca en línia, des pots apuntar-te al seminari gratuït impartit en el Centre d’Empreses Procornellà fent clic aquí.

 

Compartir

T’angoixa vendre? Coneix la tècnica que hi ha darrere del procés de venda

,

La funció de les vendes és una funció vital per a tot negoci i emprenedoria. Molts emprenedors i autònoms viuen el moment de la venda amb angoixa, fruit del desconeixement i la por al rebuig. Quan ens enfrontem a una cosa nova, tot ho veiem gran i és natural sentir incomoditat quan ens enfrontem a una tasca que veiem immensa i misteriosa.

La venda és un procés tècnic i seqüencial que es pot aprendre. La tècnica és el conjunt de procediments, regles, normes, accions i protocols que té com a objectiu obtenir un resultat determinat i efectiu. Ho repetim. Vendre és un mètode, és una tècnica que tothom pot aprendre.

Sortir a vendre sense conèixer ni dominar la tècnica és una pràctica molt poc aconsellable perquè tenim tots els números per a fer-ho malament i a més, sentir patiment en l’intent. Al moment de la veritat, quan s’està davant del client, no es pot confiar en la improvisació ni en la inspiració espontània

Quan es coneix la tècnica que hi ha darrere del procés de venda, la situació canvia completament doncs el venedor pren el control del procés, compta amb recursos i habilitats per aconseguir els objectius que s’ha marcat. La seva seguretat augmenta, la seva imatge millora i els seus resultats també.

Al curs Com saber què dir quan estàs davant del client es fa una presentació i descripció de les fases de la venda consultiva i es dedica especial atenció a la fase de la construcció de l’argumentació o discurs comercial; basant-nos sempre en les necessitats del client que es poden satisfer amb el nostre producte o servei.

D’aquesta manera, en el moment clau, tindrem la tranquil·litat d’estar fent arribar el missatge correcte de manera que sigui atractiva i comprensible per al client.

 

Txomin Mateos

www.txominmateos.com

https://www.linkedin.com/in/txominmateos/

Compartir

La importància dels esdeveniments de Networking

El terme Networking és un anglicisme que significa fer contactes i, en el món dels negocis, has d’entendre el Networking com una activitat en la qual professionals i emprenedors es reuneixen per a conèixer-se i veure de quina forma poden crear relacions empresarials.

Avui dia, el Networking es considera una tècnica imprescindible en tota estratègia de màrqueting, sobretot, si ets emprenedor. Tingues en compte que, el Networking busca establir connexions professionals amb interessos i inquietuds similars als teus. Ampliar la teva xarxa de contactes et permetrà millorar contínuament la teva empresa o projecte professional.

Què és un esdeveniment de Networking?

Però què és un esdeveniment de Networking exactament? Un esdeveniment de Networking és un acte per a crear relacions i contactes professionals amb interessos similars als teus. L’objectiu d’aquesta mena d’esdeveniments és crear relacions, sinergies i oportunitats de negoci a curt, mitjà i llarg termini. 

En un esdeveniment de Networking pots presentar-te com a professional o especialista en el teu sector, augmentar la teva xarxa de contactes professionals, intercanviar coneixements, connectar amb experts del teu mateix sector, obtenir informació sobre tendències i reptes del mercat, augmentar la visibilitat de la teva empresa i del teu projecte, establir col·laboracions amb altres empreses, aconseguir inversors o socis, etc.

Pensa que, assistir a un Networking suposa donar i rebre, aportar i aprendre, i això vol dir que, quan participis en un Networking, has de tenir clar què pots aportar i quins objectius vols aconseguir. D’aquesta manera el Networking serà molt satisfactori perquè, d’una banda, podràs compartir els teus coneixements i idees sobre allò que t’apassiona i al que dediques gran part del teu temps i, per l’altra, tindràs l’oportunitat d’aprendre d’altres professionals o especialistes. 

Així que, com a conclusió a la definició de Networking volem dir-te que no has d’entendre l’acte de Networking com un moment de negoci, sinó com un esdeveniment per a l’intercanvi de coneixements, idees i experiències.

Preparar un esdeveniment de Networking 

Ara que ja saps què és un Networking, és el moment de preparar les teves intervencions per a un esdeveniment d’aquest tipus. La idea és que siguis tu mateix: l’autenticitat, la sinceritat i la naturalitat és quelcom que has de portar “posat”. A més a més, també és interessant que amb antelació et preparis alguns punts i tinguis en compte aquests 7 consells:

1.Assabenta’t de quina és la dinàmica del Networking.

És recomanable conèixer quina serà la dinàmica del Networking, saber si hi haurà llibertat de moviment per a conversar amb els assistents, si hauràs d’exposar el teu projecte breument davant de tots els participants, o si s’organitzaran grups de col·laboració, per exemple.

2.Abans d’assistir pensa què vols aconseguir en el Networking.

Les persones que assisteixen a aquesta mena d’esdeveniments tenen diferents objectius i motivacions. Pensa què és el que necessites obtenir del Networking, quin és el teu objectiu i enfoca’t, en la mesura que sigui possible, en això.

3.Prepara un “Elevator Pitch”.

No està de més preparar un “Elevator Pitch”, una breu presentació sobre tu, el teu projecte i els teus objectius professionals. En aquesta presentació has d’explicar, de manera natural, tot el que el teu interlocutor hauria de saber sobre tu. La idea és que tinguis preparada una breu explicació en la que siguis capaç d’explicar clarament i concisament en què consisteix el teu projecte. Pensa que, depenent del tipus de Networking, pot ser que només li expliquis a 2 persones qui ets i quin és el teu projecte, però també pot passar que hagis de fer la presentació davant d’un aforament de 30 persones. Escriure-ho en un paper i assajar-lo et pot ser de gran ajuda.

4.Arriba aviat a l’esdeveniment de Networking.

Arribar abans de l’inici et permetrà integrar-te de seguida en els grups que es formin al principi i això et donarà confiança.

5.Dóna el primer pas.

Encara que això no sempre és fàcil, atreveix-te a fer el primer pas i estableix contacte amb els professionals que creus que són interessants per a tu i per a la teva empresa. Pots preparar-te una salutació, una pregunta senzilla per a trencar el gel inicial, o demanar als organitzadors que et presentin.

6.Expressa’t, però també escolta.

En una conversa de dues o més persones en la qual intercanvies experiències i idees no pots deixar-te portar per l’emoció i acaparar tota la conversa parlant sense parar del teu projecte o empresa. Has d’escoltar també a la resta d’assistents.

7.Tingues clar què és el que pots aportar a la resta de participants

Un dels errors que se sol cometre és assistir a un Networking amb la idea de vendre un producte o servei i, encara que realment és la fi de cadascuna de les persones que assisteixen, has d’acudir al Networking amb una altra actitud: no pensis en el que vendràs als altres, pensa en com pots ajudar-los. 

On s’organitzen esdeveniments de Networking?

Hi ha diferents esdeveniments als quals pots assistir que, encara que no estan pensats com a esdeveniments de Networking en si, per la seva naturalesa professional fan que els assistents estiguin en una forta predisposició per a trobar un moment per a fer Networking, és el cas de les Fires, Congressos, Jornades, Conferències, Cursos, Formacions, Tallers, etc.

En moltes ocasions, veuràs que en aquesta mena d’esdeveniments professionals s’estableix un espai i una hora perquè els assistents es coneguin, interactuïn entre ells, i exposin els seus projectes o interessos. Aquesta activitat sol organitzar-se en un lloc i moment que convida a relaxar-se per així fomentar xerrades naturals i disteses. És molt interessant assistir-hi per a escoltar, aprendre i exposar la teva empresa o projecte.

També hi ha esdeveniments creats exclusivament com a esdeveniments de Networking i aquests es poden organitzar de moltes formes. En ocasions hi ha un “presentador” que anima i provoca la participació entre els assistents, deixant al descobert possibles interessos comuns entre aquests; a vegades s’organitzen entorn d’una temàtica comuna entre els assistents; i també pot passar que es creïn grups petits (de 2 a 4 persones) perquè presentin els seus projectes a la resta.

Com que el temps en tots els Networkings és limitat, el Networking real moltes vegades sol generar-se després. Una vegada has descobert què és el que et “connecta” amb aquesta altra persona, la idea és intentar parlar més amb ella en finalitzar l’esdeveniment per a veure si pots aportar-li valor o ella t’ho pot aportar a tu.

Molts d’aquests esdeveniments de Networking solen estar impulsats per institucions, organitzacions i associacions sectorials o empresarials especialitzades, que crean jornades o esdeveniments destinats a posar en contacte als seus integrants perquè puguin crear sinergies entre si, com és el cas del Centre d’Empreses Procornellà. En el Centre d’Empreses es realitzen més de 20 Networkings a l’any la finalitat dels quals és crear i fomentar la interrelació entre les empreses allotjades, augmentar les relacions professionals, compartir coneixement i experiència i establir vincles i sinergies entre les empreses del Centre d’Empreses, el Viver i el teixit empresarial de Cornellà de LlobregatPodeu veure els propers networkings organitzats en aquest enllaç.

Per a finalitzar, tingues sempre present que el Networking no acaba després de l’esdeveniment. El millor Networking és el que perdura en el temps, el que està integrat en el teu dia a dia. És per això que, una vegada finalitzat l’esdeveniment de Networking al qual assisteixis, connecta a través de LinkedIn amb aquells professionals amb els que hagis establert una relació en el Networking i que et puguin resultar d’interès ara o en un futur, guarda les targetes de visita, i escriu-li un mail a aquell contacte amb el qual creus que pots aconseguir una fantàstica aliança. Entén el Networking com una tècnica més a incorporar en la teva estratègia de Màrqueting i en el teu dia a dia.

 

Compartir

NECESSITES ESTUDIAR EL TEU MERCAT I TENS POCS RECURSOS?

Vivim en una realitat volàtil, incerta, complexa i ambigua. Tant, que quan ja ens havíem après les sigles VUCA irrompen les sigles BANI per a que acceptem que nosaltres i el nostre entorn som fràgils (brittle), ansiosos (anxious), no lineals, (non-linear) i incomprensibles (incomprehensible).

 

Davant d’aquesta realitat, podem paralitzar-nos i pensar que no podem fer res, o tot el contrari: definir clarament què pretenem aconseguir amb el nostre projecte, reconèixer els recursos dels quals disposem i passar a l’acció amb les energies ben enfocades.

 

Si comparteixes aquesta actitud, formes part d’un projecte emprenedor o una empresa i tens la necessitat d’estudiar el vostre mercat per enfocar millor les vostres energies, apunta’t al curs que farem els propers dies 23, 25, 29 i 31 de març de 16h a 18h:

APRÈN A FER UN ESTUDI DE MERCAT AMB POCS RECURSOS

 

Treballarem exercicis pràctics i aplicats per donar resposta a preguntes com:

  • En quins aspectes la vostra organització és fràgil i aquesta fragilitat pot posar en perill el model de negoci en conjunt?
  • Teniu mapejades les diferents competències que formen part del vostre mercat: les que fan el mateix que vosaltres i, sobretot, en qui pensen els vostres clients potencials quan tenen una necessitat que podeu resoldre?
  • Teniu caracteritzats els diferents segments amb qui interactueu (clients fidelitzats, recents, usuaris potencials, partners, etc.) per adaptar la comunicació de la vostra proposta de valor?
  • Com vincular els aprenentatges d’un estudi de mercat a un full de ruta que guiï les accions dels diferents departaments?
  • Com avaluar tot el que fem per identificar ràpid si les accions no estan donant els resultats previstos?

 

 

Perquè fer un estudi de mercat amb pocs recursos és possible, i t’ho demostrarem al Centre d’Empreses Procornellà!

 

Amanda Figueres

CEO de Visirius

Compartir

5 coses que has de saber per emprendre amb èxit

Ser emprenedor té molts avantatges, com fixar l’horari de treball que més et convé, treballar fent allò que t’agrada i, sobretot, ser el teu propi cap

Què és tenir èxit? Pel Centre d’Empreses, tenir èxit és assolir els objectius marcats per l’emprenedor al posar en marxa un negoci, siguin petits o ambiciosos. Els objectius hauran d’estar adaptats a la visió i capacitats de l’equip promotor, al tipus de negoci, a les capacitats d’inversió, a la situació socioeconòmica del moment, etc. Per tant, per nosaltres, “tenir èxit” en l’àmbit empresarial és cobrir les expectatives que l’emprenedor tenia en el moment d’emprendre

Si estàs pensant en emprendre, hi ha moltes coses que has de tenir en compte perquè la teva idea inicial es converteixi en un negoci d’èxit

Emprendre és un procés que requereix una acurada planificació perquè no només cal una bona idea, també cal aterrar-la amb criteris de viabilitat que minimitzin el risc i augmentin les possibilitats d’èxit.

És per això que des del Centre d’Empreses et volem donar 5 claus importants per emprendre amb èxit, que hem recopilat en els nostres quasi 30 anys d’experiència treballant al costat d’emprenedors i empresaris. Continua llegint!  

1- Tens capacitats de lideratge?

Abans de començar a desenvolupar el teu negoci, has d’entendre com ets personalment i si tens capacitats de lideratge. Ser un bon líder implica tenir grans capacitats comunicatives i ser un bon venedor. Si emprens, seràs el principal abanderat de la teva empresa i hauràs de defensar-la davant el teu equip, els clients, els socis, etc. 

Podem dir que saber vendre i comunicar la teva idea són capacitats imprescindibles en una persona emprenedora. Si tu no comuniques què és i què fa la teva empresa, qui ho farà? 

Altres capacitats importants per una persona que vol emprendre és saber adaptar-se als canvis, ser creativa, optimista, saber treballar en equip…, en definitiva: Liderar.

→ És probable que hagis de participar en esdeveniments i/o parlar davant dels mitjans de comunicació. No ho vegis com un impediment, sinó com una oportunitat per donar a conèixer la teva empresa! 

Un bon líder té una visió clara dels objectius de l’empresa, de les expectatives de negoci, i incorpora de manera contínua elements d’innovació i digitalització. A més, s’encarrega de delegar feina en els seus treballadors o col·laboradors i manté reunions periòdiques amb aquests per tal de posar en comú els objectius de l’empresa. 

Aquestes qualitats personals estan íntimament relacionades amb ser un bon líder i, en conseqüència, un bon empresari. 

 

2 – Una bona idea de negoci per emprendre

La teva idea de negoci és la base del teu projecte de futur empresarial i, abans d’imaginar quants diners guanyaràs, has de pensar bé si és un projecte que et farà feliç, que realment t’agrada: És la teva passió? Si la resposta és sí, endavant! Aquest és el primer pas cap a l’emprenedoria.

Has de tenir clar que les idees en si mateixes, encara que siguin molt bones, no serveixen de res si l’execució de les mateixes no està ben feta. Comparteix-la amb gent de confiança, qüestiona’t, demana opinions, informa’t, etc. 

Rumia si la teva idea de negoci compleix els requisits següents: 

  • És una idea amb projecció de futur? Has d’analitzar si la teva idea depèn d’una moda, si tindrà una vida curta. Per exemple, fins a quin punt és segur invertir i emprendre en un negoci de mascaretes personalitzades?
  • Cobreix una necessitat existent en el mercat? No pensis tant en el producte o servei, sinó en les necessitats que té el teu públic objectiu i que la teva competència no està cobrint. 
  • La teva idea, aporta valor al mercat? La teva idea ha de ser nova i innovadora i si no ho és cal que tingui un valor afegit sobre allò que ja s’està oferint o venent.

 

3- Conèixer el mercat on emprendràs

Després de conèixer-te a tu mateix i de tenir una idea de negoci clara i amb projecció de futur, has d’analitzar el mercat on emprendràs. Per saber quina és la situació del sector i del mercat en el moment d’emprendre identifica on es troben les majors possibilitats de negoci i d’èxit. Una forma ràpida de fer una valoració inicial del mercat és fent un DAFO, un estudi senzill que podràs fer tu mateix fent clic aquí. Aquest estudi és una manera fàcil de tenir una primera aproximació del sector i de conèixer els teus competidors, els teus recursos, la situació del sector on operaràs, la realitat política del moment, etc.

Aquest senzill estudi et permetrà fer una primera aproximació per minimitzar riscos, preveure perills potencials i identificar oportunitats de negoci. 

Identificades les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats de la teva idea de negoci, tindràs que realitzar un Pla de Negoci o Business Plan en el que posaràs sobre la taula els teus objectius SMART (Específics, Mesurables, Assolibles, Realistes i definits en el Temps) !, les inversions econòmiques que hauràs de fer, les despeses necessàries, etc. Un cop tinguis els objectius de l’empresa ben definits, serà més fàcil calcular tots els recursos necessaris per portar a terme l’activitat del negoci.  

Si vols emprendre o ja ets empresari, no et pots perdre la conferència que Carlos Jordana fa any rere any al Centre d’Empreses. La seva formació es titula EMPRENDRE AMB ÈXIT I ORIENTATS AL MERCAT i es realitzarà a través de la plataforma Zoom els dies 16 i 18 de març de 16:00 a 18:30h, et pots inscriure aquí. Jordana, a més de ser fundador i soci director de MERK2, és director del programa de Direcció Comercial i Direcció de Vendes a ESADE. 

4 – Necessitaràs ajuda externa 

A més de ser un bon líder i de tenir una idea innovadora i trencadora pel  mercat, has de tenir molt present que necessitaràs ajuda externa a l’hora d’emprendre. 

  • Finançament

Per començar, hauràs d’identificar les necessitats financeres a curt i mitjà termini i analitzar les vies de finançament, tant pròpies com externes. En definitiva, has d’estudiar i conèixer les opcions més adequades per finançar la teva empresa. 

Per començar el teu projecte, t’aconsellem que comptis amb fons propis suficients perquè el passiu representi un endeutament màxim del 60%. És una dada que no tots els emprenedors tenen en compte i que pot comportar la fi del negoci. 

A l’inici, també és de gran importància revertir en l’empresa fins que es trobi capitalitzada i els fons propis demostrin solvència

A més, és molt important que comptis amb provisions per a situacions incertes com: una crisi econòmica nacional o mundial, una crisi en el sector, una crisi d’imatge corporativa, etc. 

  • Serveis externs

Subcontractar serveis a empreses externes és, sense dubtes, la millor opció pels emprenedors que estan començant o per aquelles empreses petites que no poden tenir un professional en el seu equip per a cada àrea d’especialització. És una manera de transferir l’execució i la responsabilitat de les tasques a una empresa especialitzada.

Segons el tipus de negoci, el sector en el qual operis o els tipus de productes i/o serveis que ofereixis, hauràs de subcontractar serveis a empreses externes. És molt important tenir clar que subcontractar serveis té un cost inicial al qual hauràs de fer front i que ho has de tenir en compte al teu Business Plan

Per exemple, una empresa que ofereix serveis de creació de pàgines web, haurà de subcontractar els serveis de: comptabilitat amb una gestoria que garanteixi el compliment legal de la normativa vigent, especialistes en màrqueting i vendes, software, programes informàtics i assegurances, entre d’altres.

5- La importància del Networking i de saber crear una bona xarxa de contactes

Has de tenir sempre present que si no expliques què és la teva empresa, què fa i que soluciona, és com si no existissis! Pots tenir la millor idea del món, haver executat un pla de màrqueting i de viabilitat fantàstic, i conèixer el teu mercat a la perfecció… Però si no et veuen mai sabran qui ets.

El Networking, per exemple, permet ampliar la teva xarxa de contactes o de possibles col·laboradors, socis i/o inversors. Comptar amb el suport d’altres professionals, tant si són del teu sector com si no, t’ajudarà a augmentar les teves oportunitats d’aconseguir aliances importants per posicionar-te al mercat. I és per aquest motiu que és necessari que treballis contínuament la xarxa de contactes i aprofitis les sinergies amb altres empreses per portar a terme col·laboracions i arribar a una major quota de mercat! 

 

 

Resumint, no només cal tenir una bona idea, sinó que cal fer un bon treball previ d’autoconeixement, d’estudi i de planificació abans de decidir-te a emprendre.  Per fer-ho correctament et recomanem comptar amb assessorament especialitzat. Al Centre d’Empreses PROCORNELLÀ tenim un equip format per tècnics professionals que t’assessoraran, faran amb tu un Pla de viabilitat totalment gratuït i et recomanaran formacions mensuals gratuïtes. També disposem del Punt d’Atenció a l’Emprenedor, on podràs constituir la teva empresa de forma gratuïta.

Recorda que pots posar-te en contacte amb nosaltres aquí i t’ajudarem en tot el que necessitis.

Compartir

Què passa quan els contextos comunicatius professionals són eficaços?

A l’activitat personal i professional diària hi ha contextos de comunicació oral que a vegades resolem de manera eficaç, però sovint, guiant-nos per la intuïció o la simple rutina.

Si aquesta comunicació és eficaç i es transfereix  a entorns comunicatius, tant de la vida personal como de la professional, té un impacte positiu i de millora en el nostre entorn.

La bona notícia és que es tracta d’una capacitat a desenvolupar en qualsevol moment de la nostra vida. S’aprèn des de la pressa de consciència, la identificació de bons referents comunicatius, i la pràctica.

 

Però què passa quan els contextos comunicatius professionals son eficaços? Imaginem que hagués alguna estratègia per a:

  • Augmentar la motivació de l’equip.
  • Millorar la qualitat del servei ofert.
  • Optimitzar els recursos i canals comunicatius de l’organització.
  • Aconseguir noves propostes.
  • Negociar amb més perspectiva.
  • Disminuir la durada de les reunions i augmentar la seva productivitat.
  • Reduir el percentatge d’incidències a la teva organització.
  • Generar menys confusió i malentesos.
  • Desenvolupar processos formatius orientats a la millora competencial professional d’impacte.

 

Construir entorns comunicatius laborals més eficaços suposa prendre consciència de les nostres expectatives i percepcions sobre la nostra competència comunicativa oral a l’entorn professional, i tenir una actitud oberta per a:

  • Identificar bones pràctiques comunicatives orals al nostre entorn i altres no tan bones
  • Consolidar els punts forts de la nostra comunicació oral i identificar els aspectes a millorar.
  • Posar en pràctica i avaluar la pròpia competència comunicativa oral en diferents contextos.
  • Aplicar mecanismes d’autoavaluació i avaluació cooperativa com a estratègia de millora contínua.

 

Ser professionals comunicativament competents ens suposa (adaptat d’Asensio Castañeda i Blanco Fernández, 2009):

  • Expressar idees amb claredat i vitalitat.
  • Escoltar i respondre amb adequació.
  • Convèncer amb les paraules.
  • Saben analitzar, sintetitzar i desenvolupar el discurs.
  • Ser capaces de revisar i optimitzar el discurs en un temps determinat.
  • Parlar amb fluïdesa, entusiasme i eficàcia.
  • Ser capaços d’improvisar i adequar-se a l’audiència.
  • Oratòria interpersonal.
  • Reflexió crítica, processant i explorant informació.

 

I sobre tot, aplicar adequadament els aspectes verbals i no verbals de la comunicació en contextos presencials i virtuals.

 

El Centre d’Empreses del Baix Llobregat – Procornellà fa 25 anys que està ajudant a créixer a les petites empreses del territori, aposta per reforçar una de les capacitats fonamentals per a l’empresari/a a l’hora de vendre, negociar i dirigir un equip: la capacitat de parlar bé en públic! Amb el curs “Vols parlar en públic? L’oratòria una eina útil per millorar la meva activitat professional hem treballat aquest mes de setembre  el desenvolupament competencial comunicatiu oral en entorns professionals.

T’hi esperem a la propera edició!

 

Carme Hernández-Escolano

Dra. en Ciències de l’Educació. Pedagoga, experta en comunicació oral per a institucions i empreses.

 

 

Compartir

Què és el màrqueting estratègic i per a què serveix?

,
Necessites fer un canvi en el teu negoci? El teu lloc web té visites, però no capta clients? Les vendes del teu equip comercial no assoleixen els objectius? Vols iniciar un nou negoci i no saps per on començar? Si estàs en qualsevol d’aquestes situacions, et recomano que revisis el teu Màrqueting estratègic.

Quan algú pensa en el Màrqueting, habitualment pensa en les accions que fem per a promocionar el nostre producte o servei a curt termini (publicitat, xarxes socials, promocions, mailings, etc.). Això és el Màrqueting OPERACIONAL.

Però hi ha un altre tipus de Màrqueting que és el Màrqueting ESTRATÈGIC, que té com a finalitat l’anàlisi per a conèixer bé:

  • Quin és el nostre mercat i entorn
  • Qui són els nostres potencials clients i les seves necessitats
  • Quina és la nostra competència

Per així poder:

  • Fixar objectius clars
  • Desenvolupar serveis i productes rendibles
  • Diferenciar la nostra marca de la competència amb avantatges competitius duradors i defensables
  • Identificar noves oportunitats i possibles amenaces
  • Orientar millor les nostres campanyes i accions operacionals.

Si no volem perdre el temps ni els nostres diners, és molt important que el nostre pla de màrqueting contingui les dues parts. Una més analítica i a mig/llarg termini (estratègica) i una més pràctica a curt termini (operacional). Les dues són fonamentals per a l’èxit de la nostra empresa.

 

Si vols millorar el teu Màrqueting assisteix al proper curs online “Màrqueting estratègic: què vens a qui i com” el 10 de desembre de 10h a 12h.

 

 

Compartir

Imagen personal + Actitud = Influencia y Venta

,

La imagen personal es una herramienta de comunicación de impacto, influencia y ventas. Ya sea en una entrevista laboral, en una reunión con tus clientes o en cualquier otra situación en la que necesites triunfar, quédate con la fórmula del éxito: Imagen personal + Actitud = Influencia y venta.

 

¿Cómo transmitir una buena imagen personal a nivel profesional?

Son 4 los códigos o factores a tener en cuenta en toda imagen personal: imagen externa, expresión, actitud y habilidades sociales, pero ¿qué son y qué importancia tienen cada uno de ellos?

La imagen externa

Indumentaria, complementos, maquillaje, peinado, higiene… tienen que reflejar tu esencia e ir aliñados a tu tipología corporal, estilo, actividad, entorno, edad, etc.

Si el puesto de trabajo requiere de un uniforme o la empresa te informa de sus directrices de dress code hay que saberlas integrar sin perder la propia esencia e identidad.

Evita la imitación y busca tu estilo para que refleje tu personalidad y adáptalo con confianza según las necesidades del guion (actividad, lugar, hora, etc.). Haz que tu imagen externa hable por ti sin decir una palabra.

La expresión verbal y no verbal

En este punto encontramos con 2 cosas a considerar: la comunicación verbal y la comunicación NO verbal.

La comunicación verbal no son solo las palabras que utilizamos sino cómo las utilizamos. La comunicación NO verbal son los gestos, las posturas, nuestros movimientos, la voz, la mirada, la sonrisa, el paralenguaje, etc.

La comunicación NO verbal es como un puzzle :) y hay que saber encajar cada una de las piezas para fortalecer el mensaje.

De hecho, distintos estudios dicen que los gestos son más influyentes y tienen más fuerza que las palabras. Fusionar la comunicación no verbal y verbal es básico para ofrecer un mensaje claro y sin interferencias.

La actitud

O lo que es lo mismo, el comportamiento que se utiliza en una acción. Es la huella en la que cada persona deja reflejada su forma de hacer y ser.

Y hay que saber aplicar la actitud adecuada en la expresión y también en la imagen externa o en las habilidades sociales, como veremos a continuación.

Las habilidades sociales

Podríamos definirlo, en pocas palabras, como «saber estar». Es decir, las habilidades sociales son el conjunto de conductas y capacidades que permiten interactuar y relacionarse con los demás.

Como Experta en Comunicación e Imagen Personal, siempre incluyo las habilidades sociales como un código más de la imagen. Un simple “hola” o “buenos días”, antes de una encajada de manos o, en estos momentos, mantener la distancia social para evitar los riesgos de la pandemia de la Covid-19, influye en la percepción que obtienen nuestros interlocutores.

 

 

En definitiva, nuestro día a día laboral es exigente y competitivo. Gestionar tu imagen personal y su comunicación te servirá para fortalecer tu carta de presentación en una acción comercial, presentación pública o entrevista de trabajo.

¿Quieres dejarla al azar o gestionarla con eficacia?

Si quieres formarte sobre este tema, todavía quedan plazas en el próximo curso ONLINE de IMAGEN PERSONAL los días 20 y 27 de octubre de 10h a 12h.

 

 

Consol Vilar

Experta en Comunicación e Imagen Personal

www.consolvilar.com

 

 

Compartir

Consejos prácticos para vender más gracias al neuromarketing

,

Eres una pequeña empresa y evidentemente no tienes recursos para dejar en manos de la neurociencia el desarrollo de tu producto. ¡No te preocupes! Aquí estoy para darte algunos consejos prácticos para vender más gracias al neuromarketing.

Consejo #1: Estimular los sentidos.

¿Qué color tiene tu marketing? ¿Y el olor, sabor o sonido?

La idea es que el consumidor relacione los estímulos de sus sentidos con la empresa. No necesariamente debe estimular los 5 sentidos, pero sí es importante despertar algo en ellos que te identifiquen. Si eres una tienda, personaliza tu ambiente con un olor especial. ¿Sabías que el 35% de lo que recordamos tiene asociado un olor?. La ambientación musical, la iluminación y hasta el color de las paredes nos harán segregar dopamina (hormona del placer) y así obtener una experiencia más placentera.

 Consejo #2: Apela a las emociones.

¿Cómo le contarías a tus clientes lo mucho amas tu marca, empresa o producto? Pues te dejo tres palabras clave para que lo desarrolles: con Misterio, Empatía y Pasión.

MISTERIO

  • Cuenta una Un relato vivo relacionado con tu marca o producto. Incluye acción, movimiento, diálogo. ¿Por qué? Porque las historias permiten que compartamos gráficamente nuestras experiencias. Además, la información contada a modo de historia se retiene a más largo plazo.
  • Genera expectativas: Utiliza tu comunicación y anuncios para generar atracción. Anuncios incompletos o mensajes sugerentes despertarán curiosidad en tus clientes. (Sabes de donde viene lo de: la curiosidad mató al gato?)

EMPATÍA 

  • Crea mensajes que promuevan la diversión y provoquen una sonrisa del tu cliente. Al reír, nuestro córtex cerebral libera impulsos eléctricos, expulsando del cuerpo energía negativa y esto a su vez genera una salud mental óptima.
  • Háblales de  y por SU NOMBRE. No hay cosa que nos guste más que nos llamen por nuestro nombre. En ese momento, tu cliente se va a acercar un metro más hacia ti. Expresa a tu cliente, “cómo voy a mejorar TU vida” con tu producto, marca o empresa. Tu mensaje debe estar siempre creado desde la perspectiva del consumidor y no de la tuya. Utilizar estrategias de Marketing de Contenidos basadas en las dudas, preguntas o necesidades de tus clientes potenciales, te dará más probabilidades de vender y fidelizar de aquellas que no lo hacen.

                                             PASION: ALL YOU NEED IS LOVE

Consejo #3: Promoción inteligente.

La promoción provoca un efecto psicológico de placer imparable en el cerebro del cliente y además, el tipo de palabra que utilices generará un mayor índice de éxito. La palabra. En el ranking, las palabras DESCUENTO y OFERTA, son las que tienen mayor índice de eficacia.

¡Así que, toma nota! Porque This is Neuromarketing.

 

 

Raquel Fructós – Neurorachel

Fundadora i CEO a The Smart Bubble                       

Compartir