Kibus Petcare tanca una ronda d’inversió de més de 1M€

, , , ,

Kibus tanca una ronda d’inversió de més d’1 milió d’euros per a la comercialització del primer dispositiu que prepara aliment saludable per a gossos en el mercat espanyol.

Aquest finançament permetrà a Kibus aconseguir una fase de creixement accelerat, mitjançant un model de subscripció a través del qual els consumidors reben mensualment a casa tot l’aliment que els seus gossos necessiten.

La companyia ha comptat amb la confiança d’inversors que ja van participar en l’anterior ronda (2020), liderada per Easo Ventures. També s’han sumat altres inversors de primer nivell, com Family Offices de sectors relacionats i algunes de les xarxes d’inversors privats més prestigioses d’Espanya.

Kibus Petcare, empresa del sector mascotes reconeguda recentment per  Amazon com la millor startup espanyola, va participar en el programa d’acceleració Cornellà Open Future en 2019.

La startup ha desenvolupat el primer electrodomèstic que cuina aliment saludable i natural per a gossos automàticament. Kibus està dissenyat per a satisfer les necessitats dels gossos més exigents i de les seves famílies.

L’empresa acaba de tancar una ronda de finançament privat de més d’1 milió d’euros, que ha estat liderada per inversors de referència en l’ecosistema espanyol, entre els quals destaca Easo Ventures, que ja va fer costat a la startup en la seva ronda anterior. També han acudit family offices i altres inversors privats per a completar la ronda. Els fons es destinaran principalment al creixement del negoci, amb focus en la captació de subscriptors i a l’ampliació de l’equip.

La solució Kibus és un sistema nutricional per a gossos que consta d’unes receptes completes d’aliment natural i d’un dispositiu únic en el mercat que les prepara de manera fàcil i còmoda. El sistema es comercialitza directament al consumidor a través de la pàgina web de la pròpia empresa www.kibuspetcare.com, amb plans personalitzats per a les necessitats de cada gos i amb una excel·lent resposta per part del mercat.

Els aliments Kibus estan fets amb carns, fruites i verdures de primera qualitat, deshidratats a baixa temperatura per a mantenir els nutrients, l’olor i el sabor de l’ingredient fresc. Les diferents receptes de la marca han estat desenvolupades per veterinaris i nutricionistes per a cobrir totes les necessitats nutricionals de cada gos. Aquests aliments es preparen fàcilment amb el dispositiu Kibus. Tan sols fa falta introduir la bossa d’aliment Kibus i aigua en el dispositiu una vegada per setmana i aquest s’encarrega de preparar cada menjar i la serveix a la temperatura ideal llista per a menjar. A més, disposa d’una aplicació mòbil per a poder programar a distància i mantenir tot el control en temps real.

Kibus és una revolució en l’alimentació per a gossos, oferint una nutrició 100% natural i totalment còmoda. La companyia ha estat reconeguda com una de les startups més innovadores a nivell internacional per Nestlé Purina, la principal empresa del sector. Kibus també va ser impulsada per Llançadora, l’acceleradora pertanyent al hub d’emprenedoria Marina d’Empreses, promogut per Juan Roig.

“L’alimentació natural ha vingut per a quedar-se, també per als nostres gossos, i Kibus és la forma més còmoda de fer-ho”, declara el CEO de Kibus, Albert Icart. “El canvi que provoca en els nostres gossos és visible a curt termini, però el més important és el seu impacte positiu a llarg termini en la salut dels nostres gossos”.

“En aquests temps que corren ens fa especial il·lusió comptar amb alguns dels inversors més rellevants de l’ecosistema espanyol, incloent destacats Family Offices i Fons d’Inversió, com Easo Ventures. Aquesta injecció de capital ens permetrà aconseguir els ambiciosos objectius de creixement que ens hem marcat, arribant cada vegada a més llars i millorant la salut de més gossos”.

Sobre Kibus Petcare

Kibus Petcare és un sistema nutricional d’aliment natural per a gossos que se serveix de manera automàtica. La seva tecnologia pròpia combina els beneficis per a la salut de l’aliment natural amb la major comoditat, ja que se serveix amb només prémer un botó. El sistema Kibus es comercialitza ja a Espanya a través de la pàgina web www.kibuspetcare.com.

Sobre EASO Ventures

Easo Ventures és una Societat de Venture Capital de Sant Sebastià, constituïda en el 2018 i formada per prop de 100 inversors. Inverteix en startups i empreses per a ajudar-los a impulsar els seus projectes.

Compartir

ENTREVISTA AMB JOSEP RAMON MURO DE GLOBASKET

, , ,

Activitat: Serveis professionals vinculats al món del bàsquet i als esdeveniments.

Any de creació: 2016

Web: www.globasket.com

Facebook: https://www.facebook.com/globasket/

Instagram: https://www.instagram.com/globasket/

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCr85X4-loe3ynwde-NKK4xA

Twitter: https://twitter.com/i/flow/login?redirect_after_login=%2FGlobasket

 

  1. Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa? Quin problema solucioneu i quins trets us diferencien de la vostra competència?

En primer lloc, cal tenir esperit “emprenedor”, sense importar l’edat. La idea neix el 2014 i ho és després de portar més de 25 anys a la indústria de l’esport professional i internacional, donar cabuda a ordenar globalment un espai de l’esport amateur.

Sempre hi ha competència, el que cal és tenir els “fets diferencials” de la resta i disposar d’una “mini fórmula de la Coca Cola”.

Com a trets diferencials, tenim: participar en lloc de competir, crear experiències participatives, en lloc d’esport reglamentat/federat, tornar als orígens. 

  1. Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte?

Sobre tot, cercar l’equip, trobar les “eines”  adequades i obtenir el finançament. 

  1. Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències del mercat i quin tipus d’innovació has implantat?

És una de les claus: les noves eines digitals, de comunicació i de gestió, et permeten tenir el món sencer a l’abast de la mà. 

  1. Quines serien per a tu les claus de l’èxit?

Per mi, les claus de l’èxit són: la constància i perseverança permanent, molt perdut en l’actualitat.

  1. I… si poguessis tornar enrere, al moment que vas decidir emprendre, digues-nos alguna cosa que no tornaries a fer i alguna que repetiries.

Bona pregunta: no ho començaria, ja que la Covid, ens ha posat en el costat equivocat del món empresarial. Determinades persones hem nascut dues vegades, el 2015 i el 2021 i, per tant, més “durs” i reforçats.

Compartir

EL DEBAT AL CORNELLÀ CREACIÓ

, ,

 

El proper 24 de novembre a la 13:30h es durà a terme a l’Auditori de Cornellà, una altra jornada del Cornellà Creació Fòrum. El Cornellà Creació Fòrum és un projecte capdavanter que té com a objectiu crear sinergies entre el món empresarial i econòmic convertint-se en un lloc de trobada i suport. En aquesta ocasió, les protagonistes seran la Gemma Cernuda, la Mar Alarcón i la Laura Sagnier en un debat.

 

La Gemma Cernuda és la directora de Rethinkher Conference. Referent en branding i comunicació publicitària va ser la creadora de la marca La Sirena. Dirigeix el Rethinkher Conference, el primer fòrum internacional de comunicació i branding centrat en el poder de compra de la dona. També és sòcia fundadora de Peix&Co, la primera agència de comunicació en femení en Espanya amb el repte de ‘feminitzar’ les marques per fer-les més rentables i adequades als valors femenins. Amb aquesta forma de comunicar s’ha posicionat com pionera en aquesta matèria. A més, Gemma Cernuda és la creadora del Decàleg de la Comunicació en Femení.

 

L’altra protagonista és la Mar Alarcón, Fundadora i CEO de SocialCar.com. Emprenedora digital està al capdavant de SocialCar.com, plataforma tecnològica pionera en el sector de la mobilitat compartida. També és sòcia fundadora de 19N, consultora de polítiques públiques especialitzada en l’economia de plataformes digitals. Recentment, ha llençat Terap.me, software per a professionals de la salut mental i plataforma de contingut per al benestar emocional i recolza l’ecosistema emprenedor invertint en startups digitals des de Lanai Partners i Ship2BVentures. Actualment, ostenta diferents càrrecs institucionals i és docent en diferents escoles de negoci.

 

Finalment, també hi serà la Laura Sagnier, Investigadora i activista Pro-Equitat. Ha dedicat més de 30 anys al market intelligence. Es va incorporar a la companyia PRM Market Intelligence com a estudiant en pràctiques, després va ser consultora, més tard cap de projecte, després sòcia i entre l’any 2008 i el 2013 va ocupar el càrrec de sòcia-directora. A PRM ha dirigit projectes a més de vint països. En deixar la direcció de PRM a finals del 2013, va fer una investigació pionera: “Les dones AVUI: com són, què pensen i com se senten les dones a Espanya”. En vista dels resultats, va decidir convertir-se en activista a favor de la igualtat d’oportunitats per a les dones.

 

Aquí trobareu l’enllaç per obtenir les entrades.

 

Esperem veure-us en aquesta jornada!

 

Compartir

Nou catàleg d’entitats de l’Economia Social i la Cooperativa del Baix Llobregat de l’ATENEU

, , ,

L’ Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat és l’espai col·lectiu per al foment i la promoció de l’Economia Social i Solidària (ESS) a la comarca.

És una iniciativa, concebuda per a la trobada, coordinació, aprenentatge i discussió, cooperació i transformació social amb uns principis comuns: justícia social, democràcia directa, deliberativa i participativa, decreixement i sostenibilitat, equitat i solidaritat.

Les entitats que conformen l’Ateneu són ens locals, empreses cooperatives i de l’ESS de referència al territori, i les seves actuacions es desenvolupen en diferents àmbits:

  • Promoció: diagnosi, visualització i difusió de l’Economia Social i Solidària al Baix Llobregat.
  • Suport a la creació i consolidació: assessorament i acompanyament a cooperatives i societats laborals en processos de nova constitució, creixement, consolidació o internacionalització.
  • Suport a la transformació i continuïtat: promoció de la fórmula cooperativa i les societats laborals per associacions, SCP o empreses properes al tancament.
  • Formació: realització de sessions formatives i tallers sobre economia social per a estudiants i professorat de grau superior i universitari, així com formació adaptada per a entitats, persones emprenedores i centres educatius.
  • Acompanyament a assessories, gestories i a altres agents vinculats, proporcionant formació, eines i recursos professionals del sector.

 

Des de l’Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat han elaborat i editat aquest Catàleg d’entitats de l’Economia Social i Cooperativa del Baix Llobregat responent la necessitat del Servei de mapatge i diagnosi. S’hi pot trobar un recull representatiu d’entitats de l’Economia Social i Cooperativa de la comarca amb compromís social i mediambiental, amb pràctiques d’equitat i democràcia i que busquen, entre d’altres, la cooperació, la qualitat del treball, etc.

Amb l’edició d’aquest catàleg volen facilitar, agilitzar i simplificar la compra i el consum de proximitat, així com la contractació pública local socialment responsable, per fomentar el desenvolupament de models de consum més conscients i crítics i així contribuir a millorar la vida de les persones, enfortir el mercat social i afavorir la construcció de municipis més sostenibles.

En aquest enllaç teniu tots el respresentants del catàleg d’entitats socials de l’economia social i la cooperativa del Baix Llobregat.

Compartir

BNEW: Conectar, impulsar i transformar.

, , , ,

Del 2 al 5 d’octubre es celebrarà a Barcelona el BNEW durant la New Economy Week.

BNEW és un esdeveniment B2B físic i digital que aglutina esdeveniments singulars de Proptech, Indústria Digital, Mobilitat, Sostenibilitat, Talent, Health i Experience, tots ells amb un denominador comú: la nova economia.

BNEW és un esdeveniment diferent i únic per ser el primer amb caràcter híbrid: un esdeveniment físic que es recolza en una plataforma digital, per a facilitar la presència de persones de tot el món.

Aquest format permet arribar alhora als professionals dels diferents sectors econòmics, a les indústries, a les petites i mitjanes empreses, a les grans corporacions, a les Administracions i Institucions i a Startups.

La quarta edició de BNEW comptarà amb set sectors transcendentals per a la nova economia:

  • BNEW PROPTECH: Eines tecnològiques aplicades al Real Estate que responen a les necessitats de promotors, inversors, bancs i entitats financeres, assessors immobiliaris, empreses de disseny d’interiors i arquitectura, companyies d’assegurances i indústria auxiliar.
  • BNEW HEALTH: La salut és present en tots els àmbits de la nostra vida, també en la indústria 4.0 que promou la innovació en salut mitjançant noves eines tecnològiques i digitals.
  • BNEW DIGITAL INDUSTRY : Indústries, centres de desenvolupament i innovació tecnològica, indústria 4.0, empreses de robotizació i automatització, Intel·ligència Artificial, IOT i Blockchain.
  • BNEW TALENT: Respostes a les noves necessitats formatives que s’estan creant arran dels canvis de consum i producció que planteja la nova economia i la indústria 4.0.

BNEW permet a tots els seus visitants accedir a tota la innovació i a les últimes tendències de cada sector amb presentacions i un directori categoritzat per tipologia de producte i servei.

Després de l’èxit de la passada edició, BNEW 2023 repeteix escenari al DFactory Barcelona, un edifici singular de la ciutat de Barcelona amb espais oberts, diàfans, digitals, i compromès amb l’Agenda 2030.

Un esdeveniment disruptiu i innovador que aposta per les possibilitats, noves formes i canvi de paradigma econòmic que ofereixen les noves tecnologies. I tot això a Barcelona, la ciutat de referència a Europa de la nova economia, que aposta fermament per aquesta nova manera de fer les coses i que compta amb un ampli ecosistema empresarial 4.0.

  • Ajuda a reactivar l’economia del nostre territori i al teixit empresarial.
  • Impulsa la Nova Economia.
  • Ofereix una gran oferta de valor als principals sectors econòmics.
  • Crea oportunitats entre els 5 sectors que seran presents.
  • Accelera la innovació i dona suport al talent.

Aquí teniu un enllaç amb tota la informació: https://www.bnewbarcelona.com/cat/bnew-presentation.html

Es preveuen més de 12.000 assistents amb més de 1.500 startups. És el teu moment, com a emprenedor, per veure les noves tendències i assistir als networkings!

 

Compartir

Busquem consultors/res per acompanyar la creació i consolidació d’empreses

, , , , ,

Al Centre d’Empreses de Procornellà hem obert procés de selecció per a la contractació de 3 tècnics/ques assessors/res junior en creació i consolidació d’empreses.

Si tens un Grau en Administració i Direcció d’Empreses (ADE), Econòmiques, Empresarials o similar, tens alguna d’aquestes especialitzacions (Legal, Màrqueting o Sostenibilitat) i una experiència laboral mínima d’un any, envia’ns el teu CV al e-mail laboralcentre@procornella.cat abans del 18 de novembre 2021.

La data d’incorporació serà abans del 31 de desembre 2021 i el contracte serà temporal d’un any a jornada completa (matins de dilluns a divendres i una tarda).

Aquí tens els enllaços a les bases on es detallen el perfil, funcions a desenvolupar i requisits per a participar en el procés de selecció Legal, Màrqueting, Sostenibilitat.

 

Compartir

El màrqueting i la viabilitat dels negocis

Saps que només 4 de cada 10 negocis creats a Espanya arriben als 5 anys de vida?

Els motius són que les empreses no saben com vendre, no calculen bé els preus (i no cobreixen costos), tenen problemes de liquiditat o no tenen un model clar sobre com aportar valor i guanyar diners amb la seva activitat.

Per això és essencial que des de l’inici d’un projecte empresarial, estudiem molt bé qui és i com és el nostre client i què necessita, pensem en la solució de valor pel seu problema o necessitat i mantinguem una comunicació i relació constant amb ells. I això és Màrqueting!

Per fer un pla de màrqueting, hem de definir els nostres objectius i l’estratègia per assolir-los. Per això, hem de detectar l’oportunitat, analitzar el sector i el mercat al que ens adreçarem, estudiar si el problema és suficientment gran i afecta a suficient gent disposada a pagar per solucionar-ho.

I si decidim que sí, començarem a definir i validar la nostra proposta de valor diferencial als nostres clients potencials i el nostre model de negoci i definirem els nostres objectius i estratègia. Això és el màrqueting estratègic.

Seguirem amb una planificació de les accions que ens destacaran sobre la competència, el Marketing Mix del nostre producte o servei, al que posarem preu, distribuirem i promocionarem. També establirem la forma de comunicar i connectar amb el nostre públic objectiu. Això és el màrqueting operatiu.

Si vols saber com fer un pla de màrqueting que t’ajudi a vendre més i millor, inscriu-te aquí a la sessió gratuïta “Màrqueting Estratègic: què vens, a qui i com” que impartirà el 21 d’octubre  de 16 a 18h la Sònia Palau, experta en màrqueting i vendes.

 

Compartir

Descobreix els tipus de campanyes en Google Ads: publicita la teva pàgina web

, ,

L’eina Google Ads és indispensable per a gestionar la promoció d’una pàgina web, una marca o un producte en el vessant online. Google ofereix una plataforma de publicitat autogestionable a tots els usuaris amb un domini web en actiu perquè puguin publicitar-se i posicionar-se per sobre dels seus competidors. 

Google Ads compta amb diferents tipus de campanyes en funció dels objectius a aconseguir. Has de tenir clar que el primer pas en Google Ads és definir un objectiu per  poder escollir el tipus de campanya i que hi ha altres factors, com l’estudi de paraules clau o les creativitats i vídeos de l’empresa, que son necessaris que tinguis en compte abans de crear una campanya. 

També et pot interessar el nostre post sobre els factors a tenir en compte per a tenir una pàgina web perfecta per al teu negoci. 

En aquest post et detallem les característiques de les campanyes més utilitzades en màrqueting digital per a aconseguir visibilitat, trànsit, vendes, leads, etc..

 

Campanyes de cerca a Google Ads | Anuncis de text

És el tipus de publicitat a Google Ads més directa, ja que és l’usuari el que busca el nom de la marca o una paraula clau relacionada en el cercador. Es tracta d’un usuari que ja està predisposat a informar-se o a comprar un producte o servei. Els principals objectius d’aquesta campanya són augmentar les vendes, els clients potencials i el trànsit al lloc web. 

Pots detectar que una empresa s’està anunciant a Google quan en un resultat de cerca, damunt del títol apareix la paraula “anunci”. Aquests anuncis de text poden apareixer en els primers resultats de cerca (finas a la quarta posició) o a la part final just a sobre del paginador de resultats.

Els principals avantatges de les campanyes de cerca en Google Ads són: 

 

  • Et permet aparèixer en la primera posició d’un resultat de cerca gairebé de manera immediata.
  • Pots aconseguir ràpidament els teus objectius (tràfic, vendes, generació de leads,…)
  • Són anuncis que es poden segmentar molt, a través de les paraules clau i de les característiques de l’usuari (localització, edat, gènere,…).

 

Campanyes de display a Google Ads | Anuncis d’imatge

Els anuncis de display són anuncis gràfics que es mostren en altres pàgines web de la xarxa de Google, i sobretot s’utilitzen per a fer campanyes de remarketing. 

El remarketing consisteix a perseguir els usuaris que ja hagin visitat el teu web i/o que hagin realitzat alguna acció determinada. Per exemple, als usuaris que han afegit un producte a la cistella de compra però no han acabat la compra.

Els objectius que persegueixen aquest tipus de campanyes són augmentar les vendes i les oportunitats de venda en la pàgina web i el trànsit al lloc web. A més, millora també la consideració i la notorietat de la marca i del producte.

Els principals avantatges de les campanyes de display són:

  • Permet fer el remarketing.
  • Tenen més notorietat que les campanyes de cerca gràcies a la peça gràfica, que fa que l’anunci i la marca siguin més fàcils de recordar i identificar per a l’usuari. 
  • No sols et limites a la cerca de l’usuari, sinó que apareixeràs en els diferents portals pels quals aquest navega.

Campanyes de vídeo a Google Ads | Anuncis de vídeo (YouTube)

Les campanyes de vídeo a Google Ads van dirigides a impactar a l’usuari en els vídeos de YouTube i principalment són creades per a augmentar la notorietat de marca. Els anuncis es mostren a l’usuari segons les seves dades demogràfiques, si han visitat la teva web (remarketing), les paraules clau que han buscat, els temes d’interès, la visita a altres canals i vídeos, etc. 

Es tracta del que més s’assembla als spots televisius però en el vessant online. És molt interessant realitzar aquesta acció com a suport de cobertura a una campanya 360 de màrqueting. 

Encara que és més costós perquè requereix l’enregistrament i edició d’una peça publicitària professional, aquest tipus de campanyes tenen molts avantatges:

 

  • Amplia la cobertura de la teva campanya més enllà dels resultats de cerca i de les pàgines webs per a ser present en la plataforma de vídeos més rellevant a escala mundial (Youtube). 
  • També permet el remàrqueting, és a dir, tornar a impactar als usuaris que ja han visitat la teva pàgina web. 
  • Genera un gran record de marca en tractar-se de contingut audiovisual.

 

Campanyes de shopping a Google Ads | Anuncis de fitxes de producte

Les campanyes de shopping a Google Ads són útils per l’e-commerce, és a dir, per a les empreses que decideixen vendre els seus productes a través de les seves pàgines web. Els anuncis de shopping es mostren en la part superior dels resultats de cerca en Google i, també, en la pestanya de Shopping. 

És molt útil per a presentar i destacar els teus productes per sobre de la teva competència d’una manera molt visual, ja que es presenten els resultats amb la següent informació: imatge del producte, nom del producte i de la pàgina web i preu. És molt senzill per a l’usuari comparar i triar el producte que més li interessa. 

El principal objectiu de les campanyes de shopping és la venda. 

Aquests són els principals tipus de campanyes que Google Ads ofereix per a la publicitat de pàgines web i productes i serveis en línia. En el Centre d’Empreses Procornellà, posem a la teva disposició una formació online sobre “conèixer quines tecnologies i xarxes socials et poden ajudar a difondre el teu negoci” que t’ajudarà a comprendre les maneres de fer publicitat online per al teu negoci.

Compartir

9 factors a tenir en compte per tenir una pàgina web efectiva

La pàgina web de la teva empresa és un aparador en línia sobre qui ets, quina missió tens i què pots oferir. Avui dia, si no tens una pàgina web accessible, la visibilitat en línia de la teva empresa és pràcticament nul·la i no pots combatre amb la teva competència més directa. 

En aquest post t’expliquem els 9 factors clau que has de tenir en compte a l’hora de realitzar una pàgina web per al teu negoci i així poder ser visible davant els teus clients i potencials clients, proveïdors, distribuïdors, etc., així com augmentar el teu abast i construir una marca forta i reconeguda. 

 

1. Objectiu – Què vols aconseguir amb la teva pàgina web? 

Els objectius que vols aconseguir amb la pàgina web del teu negoci és el primer que has de tenir clar. Hauràs de planificar el contingut i disseny de la web segons els objectius que tinguis per al teu negoci.

 

Alguns dels objectius més rellevants actualment són:

 

-Venda a través de la web (e-commerce).

-Generació de contactes (leads).

-Augment de la notorietat de marca i millora del branding. 

-Demostrar coneixement del sector.

-Web informativa/corporativa.

-Catàleg dels teus productes i/o serveis. 

-Etc.

 

2. Contingut

El segon aspecte més important de la teva pàgina web ha de ser el contingut i, per a això, una vegada tinguis definit quin és l’objectiu de la teva pàgina web, has de pensar en:

 

  • Qui serà el visitant de la meva pàgina web? 
  • Què necessita trobar en ella? 
  • Quin contingut he d’incloure per a aconseguir l’objectiu per al qual s’ha dissenyat la pàgina? 
  • En quin to ens dirigim als visitants?
  • Té sentit tenir un blog? Tinc la capacitat d’ escriure regularment entrades per alimentar el blog?

 

3. Organització i estructura

El contigut d’una web s’ha d’estructurar per seccions ben diferenciades, d’una manera lògica i ben enllaçada. Pensa en dissenyar la millor estructura possible perquè el visitant sigui capaç d’arribar a qualsevol part del teu web en 2 o 3 clics, les webs estructurades correctament obtenen sempre millors resultats.

A més, si disposes d’un Blog, és molt recomanable categoritzar les entrades, aprofitar les etiquetes i mantenir un ordre per temàtiques en les teves publicacions.

Enllaça les teves publicacions entre elles per augmentar el nombre de pàgines vistes i la duració de les visites.

 

4. Usabilitat

Per usabilitat entenem el grau de facilitat amb el qual els visitants de la nostra web poden navegar per ella i trobar el que estan buscant.

En aquest punt intervenen factors com la disposició dels menús, els colors dels enllaços i botons importants, els noms dels menús o seccions, el tamany i tipus de lletra, etc. Fes que la teva pàgina sigui agradable, fàcil d’usar i potència les accions que més t’interessi que realitzin els usuaris!

 

5. SEO

El SEO (Search Engine Optimization) són les accions d’optimització que es poden dur a terme per a aconseguir que una pàgina web sigui reconeguda i ben posicionada en els principals motors de cerca (Google, Bing, Yahoo, etc.).

En definitiva, amb el SEO busquem aconseguir aparèixer en les primeres posicions dels resultats de cerca de Google, Bing, etc., quan es facin unes certes búsquedas d’interès per a la nostra empresa.

De res serveix tenir una pàgina web molt bonica, molt usable i amb molt de contingut si ningú la veu perquè no apareix en els resultats de cerca de cap buscador per a consultes rellevants per al nostre negoci.

Per a treballar el SEO correctament és vital fer un estudi de paraules clau, és a dir, determinar i triar quines són les paraules clau rellevants per a les quals ens agradaria aparèixer en primeres posicions, saber el volum de cerques mensuals que tenen i si hi ha moltes webs licitant per elles. 

 

6. Disseny

Quan ens plantegem el disseny d’una pàgina web hem de tenir al cap quin és l’objectiu, el públic de la pàgina i quins valors volem que transmeti sobre la nostra empresa.

Una bona pràctica és fer una llista amb algunes paraules que defineixin el que volem transmetre a través del disseny de la nostra pàgina web per a posteriorment anar comprovant si les propostes de disseny compleixen amb els valors que desitgem transmetre. Per exemple: confiança, serietat, experiència, qualitat, proximitat, etc.

 

6.1 Tipografies i colors

NO arrisquis amb els colors: utilitza fons blancs o molt clars i tipografia fosca fàcilment llegible. Amb això t’assegures bastant la bona usabilitat de la teva pàgina a l’hora de llegir-la.

Utilitza un màxim de 3 colors i 2 tipus de lletra. Una tipografia per als títols i una altra per als textos sol ser una bona combinació. Combinar més tipografies és difícil i, si no es fa bé, es corre el risc que el teu web acabi sent un gaspatxo tipogràfic.

El disseny de la teva web ha de mantenir una correlació amb la imatge corporativa de la teva empresa.

Pots fer combinacions amb els colors del teu logotip per a les diferents seccions de la web, els títols, blocs de text…

D’aquesta manera la teva pàgina web estarà alineada amb la teva imatge corporativa i serà reconeguda per l’usuari.

 

6.2 Imatges

Les imatges són la clau del teu web, tria-les molt bé! La selecció de les imatges s’ha d’alinear amb l’objectiu, el públic i la transmissió de valors que vols aconseguir.

Tens dues opcions, utilitzar imatges pròpies o recórrer a un banc d’imatges (gratuïtes o de pagament). És recomanable, gairebé en tots els casos, que siguin imatges pròpies (sempre que siguin d’una certa qualitat).

 

7. Domini

El domini és el nom de la teva pàgina web. Quin domini comprar? La resposta a aquesta pregunta és un gran depèn.

Existeixen moltíssimes extensions i l’elecció dependrà de l’objectiu de la teva pàgina, el tipus d’empresa, el públic al qual et dirigeixis, etc. 

Les extensions més recomanables són:

.com → sempre que estigui lliure, és la millor opció.

.es → si et dirigeixes al mercat espanyol i l’extensió .com no està disponible.

 

8. CMS (Content Manage System)

Un CMS és un sistema per a gestionar el contingut de la teva pàgina web. Actualment existeixen moltíssims CMS, alguns dels més coneguts són WordPress, Prestashop, Shopify, Joomla, Drupal, etc. 

Per dir-ho d’alguna manera, el CMS és la tecnología que utilitzaràs per a gestionar la teva pàgina web o e-commerce.

Avui dia el més utilitzat i el que més està creixent sens dubte és WordPress, per la seva versatilitat (permet fer gairebé qualsevol cosa), facilitat d’ús, manteniment, gestió d’usuaris, es un sistema de codi obert (gratuït), etc. 

En qüestió de E-Commerces, actualment lidera el mercat Woocommerce, el sistema de WordPress, pero hi han d’altres CMS que es poden valorar en funció de les teves necessitats i poden ser alternativas viables com Shopify, Prestashop, Big Commerce, Magento,…

 

9. Textes legals

Tota pàgina web ha de comptar, com a mínim, amb tres textos legals. Et recomanem que acudeixis a un advocat especialitzat en webs perquè redacti els text fets a mida segons les característiques del teu negoci.

  • Avís legal: document que permet identificar al propietari del lloc web (nom complet, domicili o adreça, correu electrònic, telèfon o altres dades de contacte, dades d’inscripció en el Registre Mercantil, entre altres).
  • Política de Privacitat: en el cas que la pàgina web reculli dades personals dels usuaris, ha de contenir un document que informi de de com es realitza el tractament d’aquestes dades. Concretament s’ha d’especificar qui és el responsable del tractament, les dades que es recullen, les finalitats per les quals es recullen, la base legitimadora, el tems en el que emmagatzemem aquestes dades, les possibles cessions a tercers i la forma en el que el usuari por exercir els drets que li atorga la normativa.
  • Política de Cookies: pràcticament totes les webs utilitzen cookies i totes estan obligades a informar l’usuari de la seva existencia quan entra per primera vegada a un site (banner de cookies). Amb les cookies, l’usuari accepta que la pàgina web recopili les seves dades amb finalitats estadístics per a conèixer millor a qui entra en la web.

 

Aquests són 9 factors a tenir en compte per a crear una pàgina web des de zero.

Tant si ja tens una pàgina web activa com si estàs pensant a crear una des de zero i vols informar-te sobre les obligacions legals que ha de complir tota web i com protegir la teva marca en línia, des pots apuntar-te al seminari gratuït impartit en el Centre d’Empreses Procornellà fent clic aquí.

 

Compartir