Situació excepcional provocada per el virus Covid-19

Amb motiu de la situació excepcional provocada per el virus Covid-19, us informem sobre les mesures vigents actualment al Centre i al Viver d’Empreses (mesures que poden canviar en funció dels pròxims esdeveniments):

  1. El Centre d’Empreses romandrà obert en el seu horari habitual, de 8h a 20h de dilluns a divendres, perquè les empreses usuàries tinguin accés a les seves oficines però s’ha de tenir en compte que:
    1. Els serveis de Recepció es prestaran presencialment de 8h a 15h. A partir de les 15h i fins a les 20h, únicament es prestarà el servei de consergeria i de recollida di entrega de paqueteria.
    2. Es cancel·len totes les activitats programades (cursos, seminaris i tallers) fins a nou avís.
    3. Tota la resta de serveis (serveis d’assessorament i serveis de tramitacions de gestoria) es prestaran de manera no presencial, demanant cita prèvia a través dels següents correus electrònics:
  1. El Viver d’Empreses romandrà accessible pels seus usuaris 24h/365d, com fins ara. De moment i fins nou avís, no es prestaran serveis de Recepció des del Viver d’Empreses però si que hi haurà la recepció “virtual” des del Centre d’Empreses de 8h a 15h per a tots els usuaris.

 

Us desitgem a tots que estigueu bé, molts ànims i paciència!

 

Centre d’Empreses PROCORNELLÀ.

Compartir

MESURES IMPACTE ECONÒMIC COVID-19

,

El Reial Decret RD-Llei 6/2020 estableix les instruccions en el tractament de les baixes emeses a causa del Coronavirus, tant per contagi com per aïllament, aplicables a treballadors en Règim General i a Autònoms.

En resum:

  1. Les baixes mèdiques seran sempre emeses pel Servei Públic de Salut.
  2. A efectes de retribució es consideraran com situacions assimilades a accident de treball. Retribució mínima segons Llei General de Seguretat Social, 75% de la base reguladora, podent-se complementar fins al 100% si així ho regula el Conveni Col·lectiu aplicable.

El Reial Decret RD-Llei 7/2020 estableix les següents mesures:

  1. Es concediran ajornaments de deutes tributaris de liquidacions i autoliquidacions mensuals i trimestrals, compreses en el període de presentació voluntari del 13 de març fins al 30 de maig. De forma excepcional es permet l’ajornament de retencions, ingressos a compte i pagaments fraccionats d’Impost de Societats.
  2. Els ajornaments es sol·licitaran en el mateix moment de la tramitació de l’impost.
  3. El termini màxim d’ajornament serà de 6 mesos, encara que només seran els 3 primers sense interessos.
  4. S’estableixen bonificacions als contractes fixes-discontinus del sector turístic, a més de una línia de finançament ICO específica per aquest sector.

 

Anirem informant, a través del nostre blog, de totes les novetats que siguin publicades oficialment en aquests àmbits.

 

Gestoria Centre d’Empreses PROCORNELLÀ

 

 

 

 

Compartir

Guia Ministeri de Treball -Coronavirus-

,

Per la vostra informació us adjuntem la Guia publicada pel Ministeri de Treball, per l’actuació a l’àmbit laboral en relació amb el Coronavirus.

Així mateix, us informem que segons el criteri 2/2020 de la Seguretat Social, els períodes d’aïllament preventiu a que es vegin sotmesos els treballadors com a conseqüència del Coronavirus seran considerats com a situació d’Incapacitat Temporal derivada de malaltia comú (baixa mèdica).

 

Gestoria Centre d’Empreses PROCORNELLÀ

 

 

Compartir

RECLAMACIÓ DE DEUTES: com ho podem fer sense necessitat d’advocat/a ni procurador/a?

La Llei d’enjudiciament civil preveu la possibilitat de reclamar, sense necessitat d’advocat/a ni procurador/a, a través del procés monitori, el pagament de deutes dineraris de qualsevol import, sempre que es reuneixin els requisits legalment previstos i es disposi dels documents acreditatius exigits.

  • Requisits per poder reclamar deutes dineraris a través del procés monitori: cal que aquestes siguin líquides, determinades, vençudes i exigibles.
  • Per a la presentació de la petició inicial de procediment monitori no cal valer-se de procurador ni advocat.

 

LA PETICIÓ INICIAL

Per iniciar un procés monitori, s’ha de presentar per escrit una petició inicial, podent utilitzar a l’efecte els impresos que es poden descarregar de la pàgina web del Consell General de Poder Judicial.

 

LLOC I ÒRGAN DE PRESENTACIÓ DEL PROCÉS MONITORI

La petició inicial de procés monitori haurà de presentar-se al jutjat de Primera Instància del domicili o residència de la persona deutora o, si no es conegués, en el del lloc on pogués ser localitzada a efectes del requeriment.

 

TRAMITACIÓ DEL PROCÉS MONITORI

Presentada la petició inicial, juntament amb els documents establerts per a aquest tipus de procediment, el jutjat, si estima que concorren els requisits legals, ha d’acordar requerir el pagament a la persona deutora perquè, en el termini de vint dies, pagui o comparegui davant aquell i al·legui en escrit d’oposició les raons per les que, al seu entendre, no deu, en tot o en part, la quantitat reclamada.

Un cop practicat el requeriment, dins del termini de vint dies, pot passar:

  • Que la persona deutora aboni el deute.
  • Que la persona deutora no pagui ni comparegui donant raons per escrit per no pagar. En aquest supòsit el Jutjat dictarà una resolució per requerir al creditor el pagament del deute i dels seus interessos.
  • Que la persona deutora s’oposi per escrit al pagament. Si el deute reclamat no supera els 6.000 euros, es segueixen els tràmits per judici verbal.

 

Si tens més dubtes sobre aquest tema, pots contactar amb nosaltres a través d’aquest formulari.

Compartir

Modificacions àmbit fiscal RDL 9/2015 i disposicions reglamentàries

Benvolguts usuaris:

Recentment han entrat en vigor una sèrie de mesures per a reduir la càrrega tributària suportada pels contribuents de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, essent les principals les que es detallen a continuació:

I.- S’han aprovat noves escales d’IRPF, general i de l’estalvi, per a l’any 2015, en les quals es redueix mig punt o un punt el tipus segons el tram aplicable.

II.- En conseqüència, s’estableixen noves taules de retenció dels rendiments del treball dels treballadors per compte aliena (retenció a nòmina):

Base retenció (fins a) Quota Resta base (fins a) Tipus aplicable
0,00 0,00 12.450,00 € 19,50%
12.450,00 € 2.427,75 € 7.750,00 € 24,50%
20.200,00 € 4.326,50 € 13.800,00 € 30,50%
34.000,00 € 8.535,50 € 26.000,00 € 38%
60.000,00 € 18.415,50 € En endavant 46%

Aquesta nova taula serà aplicable per tots els rendiments del treball liquidats a partir del 12 de juliol. La regularització es portarà a terme en els primers rendiments pagats a partir de la data esmentada o bé durant el mes d’agost (a escollir pel pagador- retenidor)

III.- Addicionalment, es fixen nous tipus de retenció als següents rendiments:

Modalitat

Tipus (%)

Data   d’aplicació nou tipus

Rendiments d’activitats professionals

15%

7% (dos primers exercicis)

Rendiments obtinguts a partir del 12 de juliol de 2015

Rendiments del capital

(també per impost de societats)

19,5%

Quan l’obligació de retenció neix a partir del 12 de   juliol de 2015.

En canvi, quan l’obligació de retenció hagués nascut   abans del 12 de juliol, es continuarà aplicant el 20%.

Rendiments derivats de cursos, conferències, etc. o   drets d’autor amb cessió d’explotació

15%

Rendiments obtinguts a partir del 12 de juliol de 2015

Assessoria del Centre d’Empreses Baix Llobregat.

Compartir

Avantprojecte de la Llei de l’Emprenedor

L’avantprojecte de la Llei de l’Emprenedor acaba d’iniciar la seva tramitació parlamentària. Per aquesta raó, la futura llei encara pot ser modificada substancialment abans de la seva aprovació definitiva, però hi ha una sèrie de mesures previstes que s’han de destacar:

a) Creació de la forma jurídica Emprenedor de Responsabilitat Limitada (ERL), segons la qual certs béns del patrimoni del creditor –habitatge de residència habitual i vehicle principal- quedaran fora de la seva responsabilitat patrimonial davant de tercers.

b) La creació de Societats Limitades de formació successiva, que no requeriran un desemborsament inicial dels 3.000 euros del capital social, que s’haurà d’anar dotant successivament al llarg dels exercicis.

c) Deduccions fiscals per empreses que facturin menys de 10 milions d’un 10% dels beneficis quan es reinverteixin a l’activitat econòmica.

d) Els Business Angels es podran deduir un 20% de les seves aportacions al moment de declarar la seva renda anual, amb un límit de 4.000 euros.

e) Aplicació del criteri de caixa en relació al pagament de l’IVA per a les empreses que no facturin més de 2 milions d’euros. Així, no hi haurà obligació de pagar IVA fins que no es cobri, però aquesta mesura tindrà una sèrie de limitacions a tenir presents.

f) Reducció de la quota del Règim Especial de Treballador Autònom en supòsits de pluriactivitat.

g) S’eliminen càrregues administratives i burocràtiques per a la creació i extinció d’empreses. A més, les administracions crearan una plataforma digital per a realitzar qualsevol tràmit relacionat amb l’empresa.

Compartir