Descobreix els tipus de campanyes en Google Ads: publicita la teva pàgina web

, ,

L’eina Google Ads és indispensable per a gestionar la promoció d’una pàgina web, una marca o un producte en el vessant online. Google ofereix una plataforma de publicitat autogestionable a tots els usuaris amb un domini web en actiu perquè puguin publicitar-se i posicionar-se per sobre dels seus competidors. 

Google Ads compta amb diferents tipus de campanyes en funció dels objectius a aconseguir. Has de tenir clar que el primer pas en Google Ads és definir un objectiu per  poder escollir el tipus de campanya i que hi ha altres factors, com l’estudi de paraules clau o les creativitats i vídeos de l’empresa, que son necessaris que tinguis en compte abans de crear una campanya. 

També et pot interessar el nostre post sobre els factors a tenir en compte per a tenir una pàgina web perfecta per al teu negoci. 

En aquest post et detallem les característiques de les campanyes més utilitzades en màrqueting digital per a aconseguir visibilitat, trànsit, vendes, leads, etc..

 

Campanyes de cerca a Google Ads | Anuncis de text

És el tipus de publicitat a Google Ads més directa, ja que és l’usuari el que busca el nom de la marca o una paraula clau relacionada en el cercador. Es tracta d’un usuari que ja està predisposat a informar-se o a comprar un producte o servei. Els principals objectius d’aquesta campanya són augmentar les vendes, els clients potencials i el trànsit al lloc web. 

Pots detectar que una empresa s’està anunciant a Google quan en un resultat de cerca, damunt del títol apareix la paraula “anunci”. Aquests anuncis de text poden apareixer en els primers resultats de cerca (finas a la quarta posició) o a la part final just a sobre del paginador de resultats.

Els principals avantatges de les campanyes de cerca en Google Ads són: 

 

  • Et permet aparèixer en la primera posició d’un resultat de cerca gairebé de manera immediata.
  • Pots aconseguir ràpidament els teus objectius (tràfic, vendes, generació de leads,…)
  • Són anuncis que es poden segmentar molt, a través de les paraules clau i de les característiques de l’usuari (localització, edat, gènere,…).

 

Campanyes de display a Google Ads | Anuncis d’imatge

Els anuncis de display són anuncis gràfics que es mostren en altres pàgines web de la xarxa de Google, i sobretot s’utilitzen per a fer campanyes de remarketing. 

El remarketing consisteix a perseguir els usuaris que ja hagin visitat el teu web i/o que hagin realitzat alguna acció determinada. Per exemple, als usuaris que han afegit un producte a la cistella de compra però no han acabat la compra.

Els objectius que persegueixen aquest tipus de campanyes són augmentar les vendes i les oportunitats de venda en la pàgina web i el trànsit al lloc web. A més, millora també la consideració i la notorietat de la marca i del producte.

Els principals avantatges de les campanyes de display són:

  • Permet fer el remarketing.
  • Tenen més notorietat que les campanyes de cerca gràcies a la peça gràfica, que fa que l’anunci i la marca siguin més fàcils de recordar i identificar per a l’usuari. 
  • No sols et limites a la cerca de l’usuari, sinó que apareixeràs en els diferents portals pels quals aquest navega.

Campanyes de vídeo a Google Ads | Anuncis de vídeo (YouTube)

Les campanyes de vídeo a Google Ads van dirigides a impactar a l’usuari en els vídeos de YouTube i principalment són creades per a augmentar la notorietat de marca. Els anuncis es mostren a l’usuari segons les seves dades demogràfiques, si han visitat la teva web (remarketing), les paraules clau que han buscat, els temes d’interès, la visita a altres canals i vídeos, etc. 

Es tracta del que més s’assembla als spots televisius però en el vessant online. És molt interessant realitzar aquesta acció com a suport de cobertura a una campanya 360 de màrqueting. 

Encara que és més costós perquè requereix l’enregistrament i edició d’una peça publicitària professional, aquest tipus de campanyes tenen molts avantatges:

 

  • Amplia la cobertura de la teva campanya més enllà dels resultats de cerca i de les pàgines webs per a ser present en la plataforma de vídeos més rellevant a escala mundial (Youtube). 
  • També permet el remàrqueting, és a dir, tornar a impactar als usuaris que ja han visitat la teva pàgina web. 
  • Genera un gran record de marca en tractar-se de contingut audiovisual.

 

Campanyes de shopping a Google Ads | Anuncis de fitxes de producte

Les campanyes de shopping a Google Ads són útils per l’e-commerce, és a dir, per a les empreses que decideixen vendre els seus productes a través de les seves pàgines web. Els anuncis de shopping es mostren en la part superior dels resultats de cerca en Google i, també, en la pestanya de Shopping. 

És molt útil per a presentar i destacar els teus productes per sobre de la teva competència d’una manera molt visual, ja que es presenten els resultats amb la següent informació: imatge del producte, nom del producte i de la pàgina web i preu. És molt senzill per a l’usuari comparar i triar el producte que més li interessa. 

El principal objectiu de les campanyes de shopping és la venda. 

Aquests són els principals tipus de campanyes que Google Ads ofereix per a la publicitat de pàgines web i productes i serveis en línia. En el Centre d’Empreses Procornellà, posem a la teva disposició una formació online sobre “conèixer quines tecnologies i xarxes socials et poden ajudar a difondre el teu negoci” que t’ajudarà a comprendre les maneres de fer publicitat online per al teu negoci.

Compartir