Què és un Pla de Màrqueting i per què és important?

Designed by Freepik

El pla de màrqueting (PM) és un document intern de l’empresa que descriu l’estratègia comercial i promocional del teu negoci i tots els detalls tàctics (objectius, plans d’acció i costos).

Es tracta d’un pla que contempla els 4 pilars bàsics del Marketing: Clients, Costos, Conveniència (canal) i Comunicació. Per tant, va més enllà d’un pla de difusió.

Construir el teu PM, et permetrà REFLEXIONAR sobre la teva PROPOSTA DE VALOR, sobre què fa que la teva empresa sigui única i com transmetre el missatge a les audiències (clients, socis, inversors, etc.) a través dels millors canals. Un pla de màrqueting és una eina essencial per a QUALSEVOL empresa. Serà el full de ruta del teu negoci que et mantindrà enfocat en l’èxit i sense ell, podries perdre’t irremeiablement.

De la mateixa manera que és habitual planificar altres aspectes del negoci, com la producció, la tresoreria o la facturació, pensar en el futur de les accions de comercialització i promoció és clau per mantenir-se competitiu. En definir les estratègies de màrqueting amb anticipació, el teu negoci funcionarà millor i els teus esforços seran més proactius, coordinats, i rendibles.

Un pla de màrqueting no és un document estàtic. Necessita canviar i evolucionar a mesura que creix el teu negoci o canvien les tendències de mercat.

A la nostra càpsula de gestió empresarial et mostrarem com construir un bon pla de màrqueting.

Compartir