Entrevista a Mónica Fernández que acaba de publicar: “Las 7 puertas del éxito”

Avui entrevistem a la Mónica Fernández gerent de RE-INVÉNTATE, empresa allotjada al Viver d’Empreses PROCORNELLÀ, que ha escrit el seu primer llibre “Las 7 puertas del éxito”. La Mónica és Coach i Mentora pel desenvolupament del talent tant per a organitzacions com per a particulars. Llicenciada en Ciències del treball per la Universitat Oberta de Catalunya i amb un Postgrau en Direcció de Recursos Humans per EAD i UB. Així mateix, és Diplomada en Relacions Laborals per la Universitat Pompeu Fabra. Amb més de 20 anys d’experiència al sector, ha desenvolupat càrrecs de gran responsabilitat com el de Direcció de Recursos Humans a la planta de producció de Barcelona d’una multinacional americana.

Complementa la seva formació amb la part de Desenvolupament del Talent de les persones amb titulacions com el Màster en Programació Neurolingüística, Màster en Coaching Integral per l’Escola Olacoach i Màster Integrat de Coaching i PNL. En la part més organitzativa està formada en Coaching sistèmic i d’equips de la mà de Juan Diego Salinas.

Mónica, què és el que feu des de RE-INVÉNTATE?

Ajudem a les persones que volen desenvolupar el seu talent a crear una ment d’èxit que les pugui convertir en una persona capaç d’aconseguir les seves fites.

I com podem crear una ment d’èxit?

Doncs moltes vegades ens centrem en els objectius i en les estratègies i oblidem que, si la persona no evoluciona ni desenvolupa nous talents i capacitats, difícilment podrà aconseguir el seu objectiu. Des de RE-INVÉNTATE t’ajudem a crear la programació mental, eliminant i reprogramant noves connexions neuronals perquè puguis aconseguir la teva fita.

Ara que ja sabem què fas i com ho fas, explica’ns una mica: de què tracta el llibre?

La protagonista, la princesa Dulcesol, ha de trobar una parella i futur rei per al seu país, Despertar, però no li serveix qualsevol candidat. Les qualitats que ha de complir la persona amb la qual regnarà es plasmaran en 7 proves i solament aquell que aconsegueixi superar-les totes serà digne de l’amor de la princesa i de liderar el regne de Despertar.

Però el llibre no és una simple rondalla sinó que és tot un viatge d’autoconeixement, on el lector anirà transformant-se a mesura que va superant les seves pròpies pors de camí a l’èxit.

Sense fer espòiler, Mónica, com podrà fer això el lector?

El lector anirà travessant les 7 portes de la mà del protagonista per anar transformant a poc a poc una part interna del seu Ser. “El compromís”, “El teu interior”, “El costat positiu”, “Deixar anar”, “Prendre acció”, “Transformació” i “Cuida’t” són les proves que realitzarà el protagonista i que t’ajudaran a transformar-te. Però no tot serà fàcil, ja que les pitjors pors que habiten el nostre interior ho intentaran impedir i necessitarem una gran valentia i modèstia per aconseguir-ho.

T’atreveixes? No podem explicar res més sobre el llibre però si vols, pots descarregar-te de manera gratuïta el primer capítol a: www.las7puertasdelexito.com

I d’on va sorgir la idea?

Tinc un e-book que es titula “les 7 passes per augmentar la teva confiança” que és una mica la metodologia que utilitzo amb els meus clients i he volgut fer un llibre molt senzill i per a tots els públics que serveixi com a llibre introductori per a totes les persones interessades en aquest tema.

I va ser molt curiós perquè mentre jo anava escrivint el llibre, vaig conèixer a la Verónica González, al Club de les idees, dissenyadora gràfica que em va ajudar amb la maquetació del llibre.

I l’última pregunta, per poder-te conèixer una mica més, Mónica, quin és el teu llibre favorit?

El llibre d’Anthony Robbins, “Poder sin límites” que és de desenvolupament personal i parla molt de programació neurolingüística. Va ser el llibre que va marcar un abans i un després en la meva professió.

 

I aprofitem per informar-vos que, si voleu veure a la Mónica en persona, presentarà el seu primer llibre el 15 de maig a les 20h al Castell de Cornellà, on també intervindrà l’alcalde de Cornellà, Antonio Balmón, i la periodista Tere Crespo.

Compartir

Anticipa el teu negoci al futur

Estar informat de les Macrotendències poden obrir-te els ulls a noves oportunitats de mercat que pots aprofitar i convertir en reptes o innovacions dins del teu negoci.

Aquesta és una qüestió que interessa tant a emprenedors que busquen idees per iniciar algun tipus d’activitat com a empresaris que busquen obrir noves línies. En tot cas, es important estar molt atent a les macrotendències socials, tecnològiques i econòmiques. Ser ràpid, avançar-te i adaptar-te als canvis és una qüestió de supervivència. Això requereix estar al dia, investigar, saber entendre-les i aplicar-les a la nostra activitat, productes, serveis i clients.

Per ajudar-te, el Centre d’Empreses Procornellà organitza una sessió el 24 d’abril a les 16.30h on coneixeràs de primera mà quines són les principals tendències globals, com transformar-les en reptes de negoci i quines eines et permetran fer aquest seguiment i anàlisi constant que podràs utilitzar a la teva empresa.

Vine a la sessió gratuïta “Macro tendències al servei de la innovació” i troba la teva oportunitat!

Més informació i inscripcions aquí

Compartir

Dia mundial de l’emprenedor – 16 d’abril

Per celebrar el dia mundial de l’emprenedor, compartim amb vosaltres aquest decàleg del bon emprenedor que ha realitzat Telefónica Open Future_. Felicitats a tots!

 

Para celebrar el día mundial del emprendedor, compartimos con vosotros el decálogo del buen emprendedor que ha realizado Telefónica Open Future_. ¡Felicidades a todos!

Compartir

ELS AUTÒNOMS TENEN ATUR?

Els treballadors autònoms no compten amb una prestació d’atur com els treballadors en règim general, però sí poden gaudir voluntàriament d’un sistema de protecció quan cessen la seva activitat per causes alienes a la seva voluntat.

 

Els requisits per a accedir-hi són els següents:

  •  Estar afiliat i en situació d’alta al Règim de Treballadors Autònoms, cotitzant per aquesta contingència (pagant un 2,2% addicional sobre la base)
  • Tenir cobert el període mínim de cotització
  • Trobar-se en situació legal de cessament d’activitat
  • No haver complert l’edat de jubilació
  • Trobar-se al corrent de pagament amb la Seguretat Social.

 

Com s’arriba a estar en situació legal de cessament d’activitat?

  •  Per pèrdues de l’exercici en comparació amb l’exercici immediatament anterior (s’han d’acreditar amb documents de caràcter comptable, professional, fiscal o administratiu).
  • Per execucions judicials per cobrar de deutes reconeguts pels òrgans judicials que comportin, almenys, el 40% dels ingressos de l’activitat.
  • Declaració de concurs de creditors.
  • Per força major
  • Per causes de violència de gènere.
  • Per divorci, quan l’ex cònjuge és el titular de l’activitat empresarial.
  • En el cas dels autònoms dependents, la finalització del contracte.

 

Què inclou el sistema de protecció?

  • Prestació econòmica
  • Abonament de la cotització de Seguretat Social del treballador autònom, per contingències comuns.
  • Mesures de formació, orientació professional i promoció de l’activitat emprenedora.

 

Durada de la prestació:

Va en funció del període cotitzat, tal i com especifica la següent taula:

De 12 a 17 mesos cotitzats 2 mesos de protecció
De 18 a 23 mesos cotitzats 3 mesos de protecció (4 pels majors de 60 anys)
De 24 a 29 mesos cotitzats 4 mesos de protecció (6 pels majors de 60 anys)
De 30 a 35 mesos cotitzats 5 mesos de protecció (8 pels majors de 60 anys)
De 36 a 42 mesos cotitzats 6 mesos de protecció (10 pels majors de 60 anys)
De 43 a 47 mesos cotitzats 8 mesos de protecció (12 pels majors de 60 anys)
De 48 en endavant 12 mesos de protecció

 

Com es calcula l’import de la prestació?

En general, aplicant el 70% de la base reguladora, que serà la mitjana de les bases per les quals s’hagués cotitzat durant els dotze mesos continuats i immediatament anteriors a la situació legal de cessament.

Si vols saber més, pots inscriure’t al seminari sobre Alta i obligacions del treballador autònom del proper dijous 19 d’abril, de 10h a 14h: més informació en aquest enllaç.

 

Daniel Broto

Tècnic jurídic-mercantil del Centre d’Empreses

 

 

Compartir

5 reflexions clau si vols ampliar l’equip

Estàs pensant incorporar un nou membre al teu equip? Saps que en l’entorn actual diferenciar el teu negoci és difícil d’aconseguir i mantenir? I que els membres del teu equip són un element clau de la teva proposta de valor? Que per què? Perquè són els protagonistes de com es fan les coses a la teva empresa, i això sí que és difícil de copiar! Són part essencial del teu avantatge competitiu.

Si a més ets una petita o microempresa, incorporar una persona a l’equip és una decisió crítica, perquè impacta i molt, en l’activitat, la forma de funcionar i els costos.

Per això, quan vulguis atreure, seduir i conquistar el talent adequat per a la teva empresa, reflexiona sobre…

1-  Què necessites i com explicaràs bé el que busques

Pensa què és el que necessites a curt i mig termini. Després explica d’una forma entenedora la teva oferta: quin és el teu projecte, la missió i funcions del lloc i el perfil de la persona que creus que realitzaria bé aquesta funció. I tan important aquí és definir el “què” (capacitats i habilitats) com el “com” (competències i valors), perquè de vegades, encaixar o no en un lloc no és qüestió de coneixements sinó de compartir valors i d’integrar-se bé en l’equip i en l’organització.

2- Quina és la millor forma d’aconseguir el que necessites

Pensa en com vols cobrir aquesta necessitat. El talent pot adoptar diferents fórmules. Contractaràs una persona temporal o indefinida, una persona en pràctiques, buscaràs la col·laboració d’un freelance o subcontractaràs una altra empresa? Totes poden ser fórmules que et resolguin d’una forma adequada la teva necessitat segons les circumstàncies.

Calcula els costos (en temps i diners) i paga el que et puguis permetre, però no escatimis. Com diu el refrany “El barat és car” i una mala contractació per estalviar diners pot fer molt de mal al teu negoci. Les primeres contractacions són crítiques i et convé envoltar-te de bons professionals.

3- Com vendràs la teva proposta de valor a les persones candidates

En la batalla per captar als/les millors has de fer-te valdre i en això si ets una petita empresa, tens molt a dir. Enamora els/les candidats/es, posa passió al teu relat i explica’ls el projecte en què vols embarcar-los, que visquin com es fan les coses en la teva organització (cultura i valors), quin salari econòmic (sou, carrera) o emocional (aportació i sentit)  trobaran en la teva empresa. I per descomptat, cerca també aquesta passió en ells/es.

4- Com cuidaràs l’experiència del candidat/a

Cuida cada moment que viuen els/les candidats/es durant el procés. Una persona desestimada per a un lloc pot ser l’ideal per a un altre en un futur, o ser client, proveïdora, prescriptora de la nostra empresa. En definitiva, altaveus de com es fan les coses en la teva organització. Per això, planifica cada fase del procés i fes que l’experiència de les persones candidates sigui excel.lent. La reputació de la teva empresa està en joc.

5- Què faràs per atraure i seleccionar talent i també com l’acolliràs, desenvoluparàs i retindràs

De vegades buscaràs perfils que no són fàcils de trobar ni senzills d’aconseguir. I un cop incorporada la persona a l’equip hauràs de mantenir el compromís mutu. I això s’aconsegueix gestionant-lo i desenvolupant-lo adequadament. Recorda que els millors ambaixadors de com es fan de bé les coses a la teva empresa són els membres del teu equip.

 

Si vols ampliar aquesta informació, et recomanem assistir a la càpsula formativa Claus per aconseguir i gestionar el millor equip” que tindrà lloc el proper dia 10 d’abril del 2018 a les 15:30h i que impartirà Ana Pérez, especialista en temes de RRHH.

 

Ana Pérez

Tècnica de RRHH del Centre d’Empreses

Compartir

Es pot patentar una app o un programa d’ordinador?

Designed by Freepik

 

Una de les principals qüestions que ens plantegem quan desenvolupem una aplicació per a mòbil (app) o un programa d’ordinador és si el podem patentar per tal que la competència no el pugui copiar.

Doncs bé, per patentar una invenció és necessari que aquesta suposi una novetat objectiva, tingui caràcter tècnic i suposi una contribució al coneixement actual. Per tant, el software (app o programa d’ordinador) només es podria patentar si es tractés d’una invenció implementada en un ordinador, que impliqués una clara interacció entre aquest programari i maquinària, per exemple, com passaria amb el disseny d’un programa per aconseguir la conducció assistida en un vehicle. Si aquest no és el cas, com a la majoria dels supòsits, no es pot patentar el producte (tampoc com a model d’utilitat, que és una espècie de patent simplificada) perquè l’ús de la seva aplicació o programa d’ordinador tindrà una utilitat per si mateixa.

No obstant això, es compta amb algunes alternatives per a poder protegir el nostre producte:

Dret d’autor. Segons la nostra legislació, la propietat intel·lectual és l’instrument adequat per protegir un programa d’ordinador, on aquesta “obra” es protegeix per la mera creació. Si una persona física és la creadora, la protecció resultarà per tota la seva vida més 70 anys després de la seva defunció. Si els drets pertanyen originàriament a una persona jurídica (per exemple, perquè el software l’han desenvolupat treballadors d’una empresa), la protecció s’estén per 70 anys després de la divulgació.

En qualsevol cas, aquesta tutela és simplement declarativa. Una altra persona o empresa podria intentar demostrar que va dissenyar un programa igual al nostre abans que nosaltres. Per minimitzar aquest risc, es recomana registrar el programari en el Registre de la Propietat Intel·lectual o bé realitzar un dipòsit notarial amb tots els seus elements. Tant una opció com l’altra seran proves valuoses de l’existència i titularitat dels drets d’autor sobre aquest programa davant d’un possible conflicte.

Disseny industrial. Si l’aparença del nostre programa és suficientment nova (perquè té una “interface” amb uns elements i colors disposats d’una manera totalment original i recognoscible) podem provar el seu registre com a disseny industrial. Aquesta tutela té una durada de 5 anys, renovable per 4 vegades més (fins a 25 anys).

Marca. També podem registrar la marca associada al software (la denominació comercial del seu programa o app, el logotip que usa per identificar-ho; fins i tot una melodia…). Aquesta protecció és de durada indefinida, però ha d’anar-se renovant cada deu anys. Sens dubte, aquesta serà una bona manera de diferenciar el nostre producte, ja que podrà impedir que uns altres es facin conèixer amb el nostre nom o signes identificadors.

Secret industrial. Finalment, quan compartim amb tercers know how o informació sobre elements claus del nostre software, no oblidem incloure en tals relacions clàusules relatives a la confidencialitat i el secret professional, amb l’objectiu d’assegurar la confidencialitat entre les parts, evitar la divulgació d’informació valuosa o fins i tot perquè volem aconseguir la no concurrència de treballadors en un futur immediat.

 

Si vols ampliar aquesta informació, et recomanem assistir a la càpsula formativa Aspectes legals clau per crear la teva empresa” que tindrà lloc el proper dia 3 d’abril del 2018 a les 15:30h i que impartirà Daniel Broto, especialista en temes mercantils.

 

Daniel Broto

Tècnic jurídic-mercantil del Centre d’Empreses

Compartir

5 coses a tenir en compte per a desenvolupar la nostra estratègia de vendes B2B:

Designed by jcomp / Freepik

Per definició, el negoci B2B, o business to business, és aquell en el qual una empresa ven els seus productes a una altra empresa i no directament a un consumidor final.

Es un tipus de venda complex a on el procés es llarg i costós i a on el client no és mou per un impuls emocional sinó per una necessitat raonada.

Per a  desenvolupar una estratègia de vendes B2B hem de tenir en compte els 5 punts següents:

  1. Qui és el nostre client potencial?

És molt importat identificar el nostre segment de clients i  definir la seva tipologia. En el cas de un negoci B2B hem de saber que les compres es realitzen “en equip”. Un directiu pot  iniciar un procés de compra però delegar la recerca  a un col·laborador del seu equip. Els usuaris finals també poden formar part del procés d’avaluació. Hem d’entendre el client potencial com un equip de persones a on cada un juga diferents rols en el procés de compra.

Es molt recomanable tenir un sistema CRM per a poder assegurar la personalització de la estratègia, les accions i el contingut  a cada un dels nostres “contactes” empresarials.

 

  1. On és que el client potencial cerca informació nostre o dels nostres serveis o productes?

En una enquesta recent feta per Google, més del 70% dels compradors van dir que realitzen les seves investigacions en línia abans de contactar-nos (o no) per a demanar una oferta.

Això vol dir que una part del nostre procés de venda ja no el controlem nosaltres sinó el nostre comprador. Aquesta dinàmica del comprador ens obliga a dissenyar una estratègia de màrqueting multicanal. Hem de pensar en els llocs web, les xarxes socials (linkedin, instagram, facebook, youtube), els seminaris i esdeveniments que poden fer servir els clients per obtenir informació de nosaltres.

I no ens podem oblidar dels prescriptors (personal influent com p. e. un col·lega de confiança), consultors o analistes, i els propis venedors i socis del canal distribuïdor que també informen al nostre client!

  1. Què vol assolir el comprador?

Quina necessitat ha de resoldre? Per què ens compren? Això ens  ajudarà a comprendre la percepció del comprador de la nostra proposta de valor (USP). És molt important fer visibles tots els beneficis que aporta el nostre producte o servei  a cada un dels membres de l’equip comprador, especialment aquelles beneficis que ens diferencien dels nostres competidors.

  1. Quin contingut hem de proporcionar als compradors?

Un comprador pot estar content amb una infografia en la fase de descobriment, mentre que un desenvolupador pot necessitar un document més tècnic. Presentacions corporatives, fullets o fulls de producte, propostes comercials, vídeos corporatius, i altres continguts que haurem de tenir en compte per satisfer puntualment les necessitats dels compradors.

  1. Quan?

Els clients potencials tenen necessitats diferents en diferents etapes del procés. Per això hem de dissenyar el nostre propi “embut o funnel” de vendes,  entendre el context del comprador, identificar les preguntes que cal abordar en cada etapa i les correctes mètriques que ens ajudin a corregir accions l’èxit de les nostres accions.

És de vital importància saber el que provoca que un comprador passi a la següent etapa i identificar les barreres a la progressió que afavoreixen la fuga cap a la competència.

 

Per tal d’optimitzar aquest procés comercial us recomanem assistir a la càpsula formativa Com captar els primers clients” que tindrà lloc el proper dia 21 de març del 2018 a les 15h i que impartirà Mònica Mendoza, especialista en temes de motivació i vendes.

 

Sònia Palau

Tècnica de Màrqueting i Finances

 

Compartir

3 condicions per a que un projecte sigui viable

Per a que un projecte sigui viable s’han de complir aquestes condicions:

1. Inversió ha de ser igual al finançament  (PLA D’INVERSIÓ I FINANÇAMENT O BALANÇ). S’aconsella tenir un màxim endeutament del 60%.

2. Ingressos majors que les despeses  (COMPTE DE RESULTATS). Has de conèixer el teu punt d’equilibri (aquella xifra de vendes en què l’empresa ni perd ni guanya, és a dir, quan l’empresa cobreix totes les seves despeses). Saps quant has de vendre per a cobrir les despeses fixes i variables?

3. Cobraments més grans que els  pagaments (PREVISIÓ DE  TRESORERIA). Un Ingrés no és un cobrament, una despesa no és un pagament i viceversa.

 

La teva empresa o projecte empresarial compleix aquestes condicions?

 

Aprèn què és un Balanç, Compte de Resultats i una Previsió de Tresoreria. Seminari gratuït el proper 13 i 20 de març, més informació aquí

 

Jordi Martinez

Tècnic de Finances al Centre d’Empreses

 

Compartir

Activitats a Esplugues de Llobregat

Us deixem un resum de les activitats que han organitzat des de Esplugues Empresa i a les que us podeu apuntar des d’aquesta mateixa web:

 

CURS

DURACIÓ  DATES HORARI LLOC

EXCEL financer mig avançat

16h

5, 7, 12, 14 març 9,30h a 13,30h Aula Informàtica Puig Coca

Word avançat

16h

9, 11, 16, 18 abril 15,30h a 19,30h Aula Informàtica Puig Coca
Desenvolupa el teu talent emprenedor amb Lego Serious Play 5h 17 abril 9h a 14h

Esplugues Coworking

Aspectes legals per crear la teva empresa

4h 24 d’abril 9,30h a 13,30h

Esplugues Coworking

Millorar la gestió per reduir despeses

8h 25 i 27 d’abril 16h a 20h

Puig Coca

Màrqueting i vendes per empreses que comencen

10h 2 i 9 de maig 9h a 14h

Esplugues Coworking

Quins són els impostos que ha de pagar la meva empresa?

4h 15 de maig 9,30h a 13,30h

Esplugues Coworking

Mindfulness en l’empresa. Reducció de l’estrès i lideratge 12h 16, 23 maig i 6 juny 16h a 20h

Puig Coca

Com posar el preu als meus productes o serveis 4h 22 de maig 9h a 13:30h

Esplugues Coworking

Eines gratuïtes al núvol d’internet per gestionar la teva empresa 12h 26, 28 juny i 3 juliol 16h a 20h

Esplugues Coworking

Compartir

Noves places al Club d’Oratòria del Centre d’Empreses

Designed by Freepik

 

El Centre d’Empreses va posar en marxa el 2016, el Club de l’Oratòria, creat per a practicar l’art de parlar en públic.

Cada sessió té la mateixa estructura i els mateixos rols, que cada membre realitza a cada sessió (canviant de rol cada setmana):

– Benvinguda: realitzada pel conductor de la sessió – Consell del dia: a cada sessió un membre donarà un consell relacionat amb la temàtica de “parlar en públic”. – Orador 1: un orador realitzarà una exposició d’entre 5 i 10 minuts – Avaluacions escrites: després de la ponència de l’orador tothom avalua per escrit a l’orador (els seus punts febles i punts forts). – Avaluador 1: comenta davant de tothom els seus punts forts i febles de l’orador. – Orador 2 + Avaluacions escrites + Avaluador 2 – Avaluador d’avaluadors: repassa les avaluacions dels oradors (si l’avaluador s’ha oblidat alguna cosa). – Improvisacions: una persona proposa 3 temàtiques perquè 3 voluntaris facin una improvisació sobre aquell tema. – Controladors: al final de la sessió un controlador de gramàtica i de falques fa un resum dels errors de tots els que han participat i un controlador del temps (que duran la sessió ha cronometrat a tothom), explica com han anat els temps. – Per últim, un cronista fa un resum de la sessió amb els punts a destacar i els aspectes que es poden millorar.

 

Obrim 5 noves places per a participar al Club d’Oratòria que té lloc al Centre d’Empreses els dimarts de 13h a 14h (cada 15 dies).

 

Si estàs interessat, escriu un e-mail a marroyo@procornella.cat per omplir el formulari d’inscripció.

 

T’esperem per posar en pràctica les teves habilitats!

DESCARREGA’T LA GUÍA DEL CLUB AQUÍ.

Compartir