Què és un Pla de Màrqueting i per què és important?

Designed by Freepik

El pla de màrqueting (PM) és un document intern de l’empresa que descriu l’estratègia comercial i promocional del teu negoci i tots els detalls tàctics (objectius, plans d’acció i costos).

Es tracta d’un pla que contempla els 4 pilars bàsics del Marketing: Clients, Costos, Conveniència (canal) i Comunicació. Per tant, va més enllà d’un pla de difusió.

Construir el teu PM, et permetrà REFLEXIONAR sobre la teva PROPOSTA DE VALOR, sobre què fa que la teva empresa sigui única i com transmetre el missatge a les audiències (clients, socis, inversors, etc.) a través dels millors canals. Un pla de màrqueting és una eina essencial per a QUALSEVOL empresa. Serà el full de ruta del teu negoci que et mantindrà enfocat en l’èxit i sense ell, podries perdre’t irremeiablement.

De la mateixa manera que és habitual planificar altres aspectes del negoci, com la producció, la tresoreria o la facturació, pensar en el futur de les accions de comercialització i promoció és clau per mantenir-se competitiu. En definir les estratègies de màrqueting amb anticipació, el teu negoci funcionarà millor i els teus esforços seran més proactius, coordinats, i rendibles.

Un pla de màrqueting no és un document estàtic. Necessita canviar i evolucionar a mesura que creix el teu negoci o canvien les tendències de mercat.

A la nostra càpsula de gestió empresarial et mostrarem com construir un bon pla de màrqueting.

Compartir

Constitució i alta d’empreses: Tràmits d’alta

En aquesta imatge podeu veure un esquema dels tràmits d’alta que una Societat Limitada, Societat Anònima o Societat Cooperativa i un empresari individual o Societat Civil Privada ha de realitzar. Podeu venir a les sessions d’introducció a l’emprenedoria que realitzem cada setmana i us ho explicarem en persona:

 

Compartir

Canvis en el règim d’autònoms que has de saber aquest 2018

Designed by Freepik

 

El passat 25 d’octubre es va publicar la Llei 6/2017, que conté una sèrie de mesures per a reformar les característiques del Treball Autònom. La pròpia llei estableix l’entrada en vigor d’aquestes mesures. Les més importants són les següents:

 

PRINCIPALS MESURES QUE HAN ENTRAT EN VIGOR l’1 DE GENER DE 2018

 

1.- S’amplia la tarifa plana per la qual les noves altes com a treballadors autònoms tenen reduccions a la quota que s’ha de liquidar mensualment. En aquest sentit, durant els dotze primers mesos d’activitat la quota serà de 50 euros si s’escull la base mínima de cotització a Seguretat Social.

  1. i) Es redueix de 5 a 2 anys el període sense cotitzar al RETA que s’exigeix per a poder beneficiar-se. En cas d’haver gaudit d’aquesta tarifa plana en el passat, aquest termini s’amplia a 3 anys.
  2. ii) Aquesta mesura només és aplicable a treballadors autònoms empresaris individuals o socis cooperativistes, i no és aplicable a autònoms societaris (administradors/sòcies treballadors que tinguin el control efectiu d’una societat de capital).

 

2.- El treballador autònom es podrà donar d’alta i baixa fins a tres vegades dins del mateix any natural i cotitzar exclusivament pels dies treballats. En conseqüència, no s’haurà de pagar la mensualitat sencera si només s’està d’alta uns dies del mes, sinó que només es pagarà la proporció dels dies efectius que consten treballats.

L’alta en aquests casos ha de ser prèvia a l’inici de cada període de treball i la baixa s’ha de tramitar dins dels 3 dies naturals següents.

Un cop superades aquestes tres altes, es podran tornar a fer altes i baixes dins de l’any natural, però ja es cotitzarà i es pagarà per mensualitats completes, com fins ara.

 

3.- El treballador autònom que desenvolupa una activitat empresarial o professional per compte propi, podrà afectar el seu habitatge habitual a l’activitat amb dret de deduir-se les despeses de subministraments, aigua, gas, telèfon, etc. tot i que haurà d’aplicar un 30% sobre la proporció entre els metres quadrats destinats a l’activitat i la superfície total, llevat prova en contrari de que l’afectació és superior o inferior.

 

4.- Els treballadors autònoms es podran deduir despeses de manutenció relacionades amb la seva activitat sempre que les hagin pagat electrònicament i en funció dels següents límits:

 

Sense pernoctació: 26,67 € (Espanya)

48,08 € (Estranger)

 

 

Amb pernoctació: 53,34 € (Espanya)

91,35 € (Estranger)

 

 

5.- Es podrà canviar la base de cotització fins a 4 vegades l’any (enlloc de les 2 vegades actuals) amb l’objectiu de poder adequar les cotitzacions i les corresponents quotes amb els ingressos de l’activitat.

 

6.- El recàrrec pels deutes de cotitzacions a Seguretat Social es rebaixa al 10% si el deute se satisfà dins del primer mes natural. A partir del segon mes natural, es manté el recàrrec en un 20% (també aplicable pel Règim General).

 

Recordeu que si teniu algún dubte, podeu demanar cita amb els tècnics dels Centre.

 

Daniel Broto

Tècnic jurídic-mercantil del Centre d’Empreses

 

 

Compartir

Càpsules de gestió empresarial

Compartir

Cómo elegir el nombre de tu marca

Designed by davidzydd / Freepik

 

Uno de los aspectos más importantes a la hora de iniciar una empresa (o un nuevo servicio/producto) es elegir el nombre comercial. Un buen nombre puede ser la diferencia entre impulsar un negocio hacia el éxito o llevarlo al fracaso.

Recuerda que el nombre será lo primero que mencionarás cuando hables de tu empresa!

Al elegir un buen nombre evitarás la frustración de tus clientes cuando, por ejemplo, no puedan acceder intuitivamente a tu web con el nombre que ellos han “entendido” e incrementarás la eficiencia de tus campañas de marketing, porque tu audiencia lo recordará fácilmente.

Aquí te presentamos algunos objetivos que tu nombre comercial debería cumplir:

  • Descriptivo: Usa un nombre que tenga significado en tu mercado. Al decir tu nombre, se debería saber inmediatamente de qué trata el negocio y cuál es el beneficio directo que se ofrece a los clientes. Escoger una palabra fuera de contexto (p.e. Apple) es arriesgado porque necesitaras invertir mucho para que se recuerde.
  • Específico: No utilices nombres genéricos ya que jamás podrás construir una marca ni diferenciarte. (p.e. Mascotas.com)
  • Perdurable: Piensa a largo plazo. El nombre de tu empresa ha de ser “para siempre”, ha de sobrevivir a modas, tendencias o cambios de estrategia empresarial.
  • No te limitesdesde el principio con alusiones geográficas o de segmentos de producto ya que pueden limitarte si en el futuro quieres realizar una expansión (p.e. MascotasAlicante o solopiensos.com)
  • Ha de fácil de leer, de pronunciar y ha de sonar bien. Prueba decirlo y deletrearlo en castellano y en inglés (mínimo). En cualquier caso ha de sonar bien y ser apropiado en tu entorno (país, mercado, etc..)
    1. No te saltes letras o palabras (e. Flickr)
    2. No uses iniciales (e. THPS)
    3. Prueba con palabras compuestas que empiecen con la misma letra (p.e.CocaCola) pero no uses cacofonías (repetición de sonidos).
  • Facilitará que sea recordado. Entre 3 y 7 letras. Máximo 3 sílabas.
  • Diferente, único, que no suene igual a otras marcas en la misma categoría.
  • Conjugable: Elige nombres que puedan convertirse en verbo (p.e. Google, “googlear”)

Te sugerimos un procedimiento:

  1. Haz una lista de los objetivos que tu nombre ha de cumplir (incluye los mencionados anteriormente!!).
  2. Haz una lista larga de palabras relevantes para ti y para tus clientes potenciales. Piensa en tu segmento de mercado, en que se diferencia tu empresa del resto, que emociones experimentan tus usuarios, que haces, etc…
  3. Busca palabras sinónimas a las anteriores en el diccionario.
  4. Combina las diferentes palabras y haz una lista de posibilidades. Invita a otras personas a que incluyan sus opciones. Existen herramientas online que te ayudan a hacer esta combinación de palabras en inglés (con otros idiomas no funciona adecuadamente). Algunas son: LeanDomainSearch.com, Domai.nr o com.
  5. Prueba con Google AdWords para encontrar frases similares, o para saber cuántas búsquedas tienen ciertos términos. Algunas de estas búsquedas te ayudarán a saber si existe un nombre muy parecido al que estás considerando que tenga mejor posicionamiento en Internet.
  6. Escoge los nombres que cumplen la lista de los objetivos del punto 1.
  7. Asegúrate de que lo puedas registrar como marca comercial y que no existe nada parecido ya registrado. Verifícalo a través de la Base Mundial de datos de marcas:
  1. Asegúrate que lo puedes registrar como dominio de Internet y como nombre en las redes sociales. Puedes verificar que no esté registrado a través de los siguientes buscadores:
  2. Te quedará una lista corta (máximo 3 nombres).
  3. Menciona los nombres a tus familiares, amigos y porque no, algún potencial cliente y observa su reacción. Pregúntales una semana después cuáles recuerdan.
  4. Toma la decisión con los datos que te aporten!
  5. Protege la opción escogida. Regístralo, compra el/los dominios, y monitoriza tu marca!

 

Esperamos que estos consejos te sean útiles para conseguir una buena marca!

 

Sònia Palau

Tècnica de Màrqueting i Finances

 

Compartir