5 reflexions clau si vols ampliar l’equip

, ,

Estàs pensant incorporar un nou membre al teu equip? Saps que en l’entorn actual diferenciar el teu negoci és difícil d’aconseguir i mantenir? I que els membres del teu equip són un element clau de la teva proposta de valor? Que per què? Perquè són els protagonistes de com es fan les coses a la teva empresa, i això sí que és difícil de copiar! Són part essencial del teu avantatge competitiu.

Si a més ets una petita o microempresa, incorporar una persona a l’equip és una decisió crítica, perquè impacta i molt, en l’activitat, la forma de funcionar i els costos.

Per això, quan vulguis atreure, seduir i conquistar el talent adequat per a la teva empresa, reflexiona sobre…

1-  Què necessites i com explicaràs bé el que busques

Pensa què és el que necessites a curt i mig termini. Després explica d’una forma entenedora la teva oferta: quin és el teu projecte, la missió i funcions del lloc i el perfil de la persona que creus que realitzaria bé aquesta funció. I tan important aquí és definir el “què” (capacitats i habilitats) com el “com” (competències i valors), perquè de vegades, encaixar o no en un lloc no és qüestió de coneixements sinó de compartir valors i d’integrar-se bé en l’equip i en l’organització.

2- Quina és la millor forma d’aconseguir el que necessites

Pensa en com vols cobrir aquesta necessitat. El talent pot adoptar diferents fórmules. Contractaràs una persona temporal o indefinida, una persona en pràctiques, buscaràs la col·laboració d’un freelance o subcontractaràs una altra empresa? Totes poden ser fórmules que et resolguin d’una forma adequada la teva necessitat segons les circumstàncies.

Calcula els costos (en temps i diners) i paga el que et puguis permetre, però no escatimis. Com diu el refrany “El barat és car” i una mala contractació per estalviar diners pot fer molt de mal al teu negoci. Les primeres contractacions són crítiques i et convé envoltar-te de bons professionals.

3- Com vendràs la teva proposta de valor a les persones candidates

En la batalla per captar als/les millors has de fer-te valdre i en això si ets una petita empresa, tens molt a dir. Enamora els/les candidats/es, posa passió al teu relat i explica’ls el projecte en què vols embarcar-los, que visquin com es fan les coses en la teva organització (cultura i valors), quin salari econòmic (sou, carrera) o emocional (aportació i sentit)  trobaran en la teva empresa. I per descomptat, cerca també aquesta passió en ells/es.

4- Com cuidaràs l’experiència del candidat/a

Cuida cada moment que viuen els/les candidats/es durant el procés. Una persona desestimada per a un lloc pot ser l’ideal per a un altre en un futur, o ser client, proveïdora, prescriptora de la nostra empresa. En definitiva, altaveus de com es fan les coses en la teva organització. Per això, planifica cada fase del procés i fes que l’experiència de les persones candidates sigui excel.lent. La reputació de la teva empresa està en joc.

5- Què faràs per atraure i seleccionar talent i també com l’acolliràs, desenvoluparàs i retindràs

De vegades buscaràs perfils que no són fàcils de trobar ni senzills d’aconseguir. I un cop incorporada la persona a l’equip hauràs de mantenir el compromís mutu. I això s’aconsegueix gestionant-lo i desenvolupant-lo adequadament. Recorda que els millors ambaixadors de com es fan de bé les coses a la teva empresa són els membres del teu equip.

 

Si vols ampliar aquesta informació, et recomanem assistir a la càpsula formativa Claus per aconseguir i gestionar el millor equip” que tindrà lloc el proper dia 10 d’abril del 2018 a les 15:30h i que impartirà Ana Pérez, especialista en temes de RRHH.

 

Ana Pérez

Tècnica de RRHH del Centre d’Empreses

Compartir

Es pot patentar una app o un programa d’ordinador?

, ,
Designed by Freepik

 

Una de les principals qüestions que ens plantegem quan desenvolupem una aplicació per a mòbil (app) o un programa d’ordinador és si el podem patentar per tal que la competència no el pugui copiar.

Doncs bé, per patentar una invenció és necessari que aquesta suposi una novetat objectiva, tingui caràcter tècnic i suposi una contribució al coneixement actual. Per tant, el software (app o programa d’ordinador) només es podria patentar si es tractés d’una invenció implementada en un ordinador, que impliqués una clara interacció entre aquest programari i maquinària, per exemple, com passaria amb el disseny d’un programa per aconseguir la conducció assistida en un vehicle. Si aquest no és el cas, com a la majoria dels supòsits, no es pot patentar el producte (tampoc com a model d’utilitat, que és una espècie de patent simplificada) perquè l’ús de la seva aplicació o programa d’ordinador tindrà una utilitat per si mateixa.

No obstant això, es compta amb algunes alternatives per a poder protegir el nostre producte:

Dret d’autor. Segons la nostra legislació, la propietat intel·lectual és l’instrument adequat per protegir un programa d’ordinador, on aquesta “obra” es protegeix per la mera creació. Si una persona física és la creadora, la protecció resultarà per tota la seva vida més 70 anys després de la seva defunció. Si els drets pertanyen originàriament a una persona jurídica (per exemple, perquè el software l’han desenvolupat treballadors d’una empresa), la protecció s’estén per 70 anys després de la divulgació.

En qualsevol cas, aquesta tutela és simplement declarativa. Una altra persona o empresa podria intentar demostrar que va dissenyar un programa igual al nostre abans que nosaltres. Per minimitzar aquest risc, es recomana registrar el programari en el Registre de la Propietat Intel·lectual o bé realitzar un dipòsit notarial amb tots els seus elements. Tant una opció com l’altra seran proves valuoses de l’existència i titularitat dels drets d’autor sobre aquest programa davant d’un possible conflicte.

Disseny industrial. Si l’aparença del nostre programa és suficientment nova (perquè té una “interface” amb uns elements i colors disposats d’una manera totalment original i recognoscible) podem provar el seu registre com a disseny industrial. Aquesta tutela té una durada de 5 anys, renovable per 4 vegades més (fins a 25 anys).

Marca. També podem registrar la marca associada al software (la denominació comercial del seu programa o app, el logotip que usa per identificar-ho; fins i tot una melodia…). Aquesta protecció és de durada indefinida, però ha d’anar-se renovant cada deu anys. Sens dubte, aquesta serà una bona manera de diferenciar el nostre producte, ja que podrà impedir que uns altres es facin conèixer amb el nostre nom o signes identificadors.

Secret industrial. Finalment, quan compartim amb tercers know how o informació sobre elements claus del nostre software, no oblidem incloure en tals relacions clàusules relatives a la confidencialitat i el secret professional, amb l’objectiu d’assegurar la confidencialitat entre les parts, evitar la divulgació d’informació valuosa o fins i tot perquè volem aconseguir la no concurrència de treballadors en un futur immediat.

 

Si vols ampliar aquesta informació, et recomanem assistir a la càpsula formativa Aspectes legals clau per crear la teva empresa” que tindrà lloc el proper dia 3 d’abril del 2018 a les 15:30h i que impartirà Daniel Broto, especialista en temes mercantils.

 

Daniel Broto

Tècnic jurídic-mercantil del Centre d’Empreses

Compartir

5 coses a tenir en compte per a desenvolupar la nostra estratègia de vendes B2B:

, ,
Designed by jcomp / Freepik

Per definició, el negoci B2B, o business to business, és aquell en el qual una empresa ven els seus productes a una altra empresa i no directament a un consumidor final.

Es un tipus de venda complex a on el procés es llarg i costós i a on el client no és mou per un impuls emocional sinó per una necessitat raonada.

Per a  desenvolupar una estratègia de vendes B2B hem de tenir en compte els 5 punts següents:

  1. Qui és el nostre client potencial?

És molt importat identificar el nostre segment de clients i  definir la seva tipologia. En el cas de un negoci B2B hem de saber que les compres es realitzen “en equip”. Un directiu pot  iniciar un procés de compra però delegar la recerca  a un col·laborador del seu equip. Els usuaris finals també poden formar part del procés d’avaluació. Hem d’entendre el client potencial com un equip de persones a on cada un juga diferents rols en el procés de compra.

Es molt recomanable tenir un sistema CRM per a poder assegurar la personalització de la estratègia, les accions i el contingut  a cada un dels nostres “contactes” empresarials.

 

  1. On és que el client potencial cerca informació nostre o dels nostres serveis o productes?

En una enquesta recent feta per Google, més del 70% dels compradors van dir que realitzen les seves investigacions en línia abans de contactar-nos (o no) per a demanar una oferta.

Això vol dir que una part del nostre procés de venda ja no el controlem nosaltres sinó el nostre comprador. Aquesta dinàmica del comprador ens obliga a dissenyar una estratègia de màrqueting multicanal. Hem de pensar en els llocs web, les xarxes socials (linkedin, instagram, facebook, youtube), els seminaris i esdeveniments que poden fer servir els clients per obtenir informació de nosaltres.

I no ens podem oblidar dels prescriptors (personal influent com p. e. un col·lega de confiança), consultors o analistes, i els propis venedors i socis del canal distribuïdor que també informen al nostre client!

  1. Què vol assolir el comprador?

Quina necessitat ha de resoldre? Per què ens compren? Això ens  ajudarà a comprendre la percepció del comprador de la nostra proposta de valor (USP). És molt important fer visibles tots els beneficis que aporta el nostre producte o servei  a cada un dels membres de l’equip comprador, especialment aquelles beneficis que ens diferencien dels nostres competidors.

  1. Quin contingut hem de proporcionar als compradors?

Un comprador pot estar content amb una infografia en la fase de descobriment, mentre que un desenvolupador pot necessitar un document més tècnic. Presentacions corporatives, fullets o fulls de producte, propostes comercials, vídeos corporatius, i altres continguts que haurem de tenir en compte per satisfer puntualment les necessitats dels compradors.

  1. Quan?

Els clients potencials tenen necessitats diferents en diferents etapes del procés. Per això hem de dissenyar el nostre propi “embut o funnel” de vendes,  entendre el context del comprador, identificar les preguntes que cal abordar en cada etapa i les correctes mètriques que ens ajudin a corregir accions l’èxit de les nostres accions.

És de vital importància saber el que provoca que un comprador passi a la següent etapa i identificar les barreres a la progressió que afavoreixen la fuga cap a la competència.

 

Per tal d’optimitzar aquest procés comercial us recomanem assistir a la càpsula formativa Com captar els primers clients” que tindrà lloc el proper dia 21 de març del 2018 a les 15h i que impartirà Mònica Mendoza, especialista en temes de motivació i vendes.

 

Sònia Palau

Tècnica de Màrqueting i Finances

 

Compartir

3 condicions per a que un projecte sigui viable

, ,

Per a que un projecte sigui viable s’han de complir aquestes condicions:

1. Inversió ha de ser igual al finançament  (PLA D’INVERSIÓ I FINANÇAMENT O BALANÇ). S’aconsella tenir un màxim endeutament del 60%.

2. Ingressos majors que les despeses  (COMPTE DE RESULTATS). Has de conèixer el teu punt d’equilibri (aquella xifra de vendes en què l’empresa ni perd ni guanya, és a dir, quan l’empresa cobreix totes les seves despeses). Saps quant has de vendre per a cobrir les despeses fixes i variables?

3. Cobraments més grans que els  pagaments (PREVISIÓ DE  TRESORERIA). Un Ingrés no és un cobrament, una despesa no és un pagament i viceversa.

 

La teva empresa o projecte empresarial compleix aquestes condicions?

 

Aprèn què és un Balanç, Compte de Resultats i una Previsió de Tresoreria. Seminari gratuït el proper 13 i 20 de març, més informació aquí

 

Jordi Martinez

Tècnic de Finances al Centre d’Empreses

 

Compartir

Activitats a Esplugues de Llobregat

, ,

Us deixem un resum de les activitats que han organitzat des de Esplugues Empresa i a les que us podeu apuntar des d’aquesta mateixa web:

 

CURS

DURACIÓ  DATES HORARI LLOC

EXCEL financer mig avançat

16h

5, 7, 12, 14 març 9,30h a 13,30h Aula Informàtica Puig Coca

Word avançat

16h

9, 11, 16, 18 abril 15,30h a 19,30h Aula Informàtica Puig Coca
Desenvolupa el teu talent emprenedor amb Lego Serious Play 5h 17 abril 9h a 14h

Esplugues Coworking

Aspectes legals per crear la teva empresa

4h 24 d’abril 9,30h a 13,30h

Esplugues Coworking

Millorar la gestió per reduir despeses

8h 25 i 27 d’abril 16h a 20h

Puig Coca

Màrqueting i vendes per empreses que comencen

10h 2 i 9 de maig 9h a 14h

Esplugues Coworking

Quins són els impostos que ha de pagar la meva empresa?

4h 15 de maig 9,30h a 13,30h

Esplugues Coworking

Mindfulness en l’empresa. Reducció de l’estrès i lideratge 12h 16, 23 maig i 6 juny 16h a 20h

Puig Coca

Com posar el preu als meus productes o serveis 4h 22 de maig 9h a 13:30h

Esplugues Coworking

Eines gratuïtes al núvol d’internet per gestionar la teva empresa 12h 26, 28 juny i 3 juliol 16h a 20h

Esplugues Coworking

Compartir

Noves places al Club d’Oratòria del Centre d’Empreses

, ,
Designed by Freepik

 

El Centre d’Empreses va posar en marxa el 2016, el Club de l’Oratòria, creat per a practicar l’art de parlar en públic.

Cada sessió té la mateixa estructura i els mateixos rols, que cada membre realitza a cada sessió (canviant de rol cada setmana):

– Benvinguda: realitzada pel conductor de la sessió – Consell del dia: a cada sessió un membre donarà un consell relacionat amb la temàtica de “parlar en públic”. – Orador 1: un orador realitzarà una exposició d’entre 5 i 10 minuts – Avaluacions escrites: després de la ponència de l’orador tothom avalua per escrit a l’orador (els seus punts febles i punts forts). – Avaluador 1: comenta davant de tothom els seus punts forts i febles de l’orador. – Orador 2 + Avaluacions escrites + Avaluador 2 – Avaluador d’avaluadors: repassa les avaluacions dels oradors (si l’avaluador s’ha oblidat alguna cosa). – Improvisacions: una persona proposa 3 temàtiques perquè 3 voluntaris facin una improvisació sobre aquell tema. – Controladors: al final de la sessió un controlador de gramàtica i de falques fa un resum dels errors de tots els que han participat i un controlador del temps (que duran la sessió ha cronometrat a tothom), explica com han anat els temps. – Per últim, un cronista fa un resum de la sessió amb els punts a destacar i els aspectes que es poden millorar.

 

Obrim 5 noves places per a participar al Club d’Oratòria que té lloc al Centre d’Empreses els dimarts de 13h a 14h (cada 15 dies).

 

Si estàs interessat, escriu un e-mail a marroyo@procornella.cat per omplir el formulari d’inscripció.

 

T’esperem per posar en pràctica les teves habilitats!

DESCARREGA’T LA GUÍA DEL CLUB AQUÍ.

Compartir

Què és un Pla de Màrqueting i per què és important?

, ,

Designed by Freepik

El pla de màrqueting (PM) és un document intern de l’empresa que descriu l’estratègia comercial i promocional del teu negoci i tots els detalls tàctics (objectius, plans d’acció i costos).

Es tracta d’un pla que contempla els 4 pilars bàsics del Marketing: Clients, Costos, Conveniència (canal) i Comunicació. Per tant, va més enllà d’un pla de difusió.

Construir el teu PM, et permetrà REFLEXIONAR sobre la teva PROPOSTA DE VALOR, sobre què fa que la teva empresa sigui única i com transmetre el missatge a les audiències (clients, socis, inversors, etc.) a través dels millors canals. Un pla de màrqueting és una eina essencial per a QUALSEVOL empresa. Serà el full de ruta del teu negoci que et mantindrà enfocat en l’èxit i sense ell, podries perdre’t irremeiablement.

De la mateixa manera que és habitual planificar altres aspectes del negoci, com la producció, la tresoreria o la facturació, pensar en el futur de les accions de comercialització i promoció és clau per mantenir-se competitiu. En definir les estratègies de màrqueting amb anticipació, el teu negoci funcionarà millor i els teus esforços seran més proactius, coordinats, i rendibles.

Un pla de màrqueting no és un document estàtic. Necessita canviar i evolucionar a mesura que creix el teu negoci o canvien les tendències de mercat.

A la nostra càpsula de gestió empresarial et mostrarem com construir un bon pla de màrqueting.

Compartir

Constitució i alta d’empreses: Tràmits d’alta

, ,

En aquesta imatge podeu veure un esquema dels tràmits d’alta que una Societat Limitada, Societat Anònima o Societat Cooperativa i un empresari individual o Societat Civil Privada ha de realitzar. Podeu venir a les sessions d’introducció a l’emprenedoria que realitzem cada setmana i us ho explicarem en persona:

 

Compartir

Canvis en el règim d’autònoms que has de saber aquest 2018

, ,
Designed by Freepik

 

El passat 25 d’octubre es va publicar la Llei 6/2017, que conté una sèrie de mesures per a reformar les característiques del Treball Autònom. La pròpia llei estableix l’entrada en vigor d’aquestes mesures. Les més importants són les següents:

 

PRINCIPALS MESURES QUE HAN ENTRAT EN VIGOR l’1 DE GENER DE 2018

 

1.- S’amplia la tarifa plana per la qual les noves altes com a treballadors autònoms tenen reduccions a la quota que s’ha de liquidar mensualment. En aquest sentit, durant els dotze primers mesos d’activitat la quota serà de 50 euros si s’escull la base mínima de cotització a Seguretat Social.

  1. i) Es redueix de 5 a 2 anys el període sense cotitzar al RETA que s’exigeix per a poder beneficiar-se. En cas d’haver gaudit d’aquesta tarifa plana en el passat, aquest termini s’amplia a 3 anys.
  2. ii) Aquesta mesura només és aplicable a treballadors autònoms empresaris individuals o socis cooperativistes, i no és aplicable a autònoms societaris (administradors/sòcies treballadors que tinguin el control efectiu d’una societat de capital).

 

2.- El treballador autònom es podrà donar d’alta i baixa fins a tres vegades dins del mateix any natural i cotitzar exclusivament pels dies treballats. En conseqüència, no s’haurà de pagar la mensualitat sencera si només s’està d’alta uns dies del mes, sinó que només es pagarà la proporció dels dies efectius que consten treballats.

L’alta en aquests casos ha de ser prèvia a l’inici de cada període de treball i la baixa s’ha de tramitar dins dels 3 dies naturals següents.

Un cop superades aquestes tres altes, es podran tornar a fer altes i baixes dins de l’any natural, però ja es cotitzarà i es pagarà per mensualitats completes, com fins ara.

 

3.- El treballador autònom que desenvolupa una activitat empresarial o professional per compte propi, podrà afectar el seu habitatge habitual a l’activitat amb dret de deduir-se les despeses de subministraments, aigua, gas, telèfon, etc. tot i que haurà d’aplicar un 30% sobre la proporció entre els metres quadrats destinats a l’activitat i la superfície total, llevat prova en contrari de que l’afectació és superior o inferior.

 

4.- Els treballadors autònoms es podran deduir despeses de manutenció relacionades amb la seva activitat sempre que les hagin pagat electrònicament i en funció dels següents límits:

 

Sense pernoctació: 26,67 € (Espanya)

48,08 € (Estranger)

 

 

Amb pernoctació: 53,34 € (Espanya)

91,35 € (Estranger)

 

 

5.- Es podrà canviar la base de cotització fins a 4 vegades l’any (enlloc de les 2 vegades actuals) amb l’objectiu de poder adequar les cotitzacions i les corresponents quotes amb els ingressos de l’activitat.

 

6.- El recàrrec pels deutes de cotitzacions a Seguretat Social es rebaixa al 10% si el deute se satisfà dins del primer mes natural. A partir del segon mes natural, es manté el recàrrec en un 20% (també aplicable pel Règim General).

 

Recordeu que si teniu algún dubte, podeu demanar cita amb els tècnics dels Centre.

 

Daniel Broto

Tècnic jurídic-mercantil del Centre d’Empreses

 

 

Compartir

Eines digitals per estalviar temps: les noves habilitats directives del món global

,

Avui s’ha realitzat el seminari sobre “Eines digitals per estalviar temps: les noves habilitats directives del món global” amb Eulàlia Balañà al Centre d’Empreses.

Es tracta d’un seminari subvencionat per la Diputació de Barcelona en el que es donen eines per mantenir-nos al dia de les noves competències, a més de les tradicionals, com la digitalització que avui s’ exigeix per dirigir una empresa o iniciar una nova activitat.

Continguts:

  • Plataformes digitals com noves eines de vendes.
  • Aplicacions per gestionar el temps.
  • Serveis de mailings
  • Enquestes de forma ràpida i fàcil.
  • Aplicacions que milloren la productivitat de l’empresa.
  • Recerca d’informació a la xarxa, com fer-ho.
  • Comunitats d’usuaris per fer estudis de mercat.
  • Gestió de les visites dels clients en linea.
  • Calculadores de temps i cost.

 

Per aquells que no han pogut assistir, tornarem a realitzar el curs el 10 de maig de 2018.

Ja podeu fer la vostra inscripció aquí

Compartir