Un total de sis startups participants en la sisena edició del programa d’acceleració Cornellà Open Future són negocis en actiu

, ,

Els projectes emprenedors han estat guardonats amb els Premis COF 2021, serveis valorats en més de 20.000€ que els servirà de plataforma de llançament en el món empresarial.

 

La sisena edició del programa d’acceleració de startups tecnològiques Cornellà Open Future (COF) ha arriba al seu punt i final donant com a resultat la sortida al mercat d’un total de sis, dels vuit projectes que van ser seleccionats el passat estiu per participar en la nova convocatòria.

Precisament aquest era l’objectiu, aconseguir en tres mesos passar de projectes a convertir-se en negocis en actiu. Així, les startups que ja han començat a comercialitzar els seus productes o serveis són: Sector CNC, Marketplace per als professionals del metall; Estoko Logístics-as-aservice, magatzems logístics de mercaderies as a service; Mapsi Photonics, dedicada a la fabricació de filtres fotònics per a la detecció de gasos i la termografria; Xpolore, plataforma de recolzament per a l’exportació de productes a la Xina; Appolo, APP que connecta empreses del sector audiovisual amb artistes; i, per últim, Shopiendo, Marketplace de productes artesans i locals. A la finalització d’aquesta edició del programa també s’han atorgat els premis Cornellà Open Future 2021, premis en ‘espècie’ valorats en més de 20.000€ que ha ofert Procornellà, Telefònica i les entitats que han col·laborat en aquesta edició del COF i que són AEBALL, Innobaix, Innolab by Cofidis i Netmentora.

Entre el passat mes de setembre i desembre, els projectes participants en aquesta sisena edició, subvencionada al 100%, han rebut formació específica per a startups i tutories i mentories personalitzades amb professionals que els han ajudat a assolir la maduració de les seves iniciatives a través de la metodologia d’acceleració Open Future. Els emprenedors han gaudit de les instal·lacions del Hub La Piràmide, ubicat en el Viver d’Empreses Procornellà i, han tingut accés també a l’assessorament de tot l’equip tècnic del Centre d’Empreses amb les seves especialitats legal, financera, comercial i de RRHH.

Ara ja són una realitat i comencen el seu camí empresarial. Els guanyadors dels premis Cornellà Open Future 2021 han estat:

  • Mapsi Photonics (fabricants de filtres fotònics per a la detecció de gasos i la termografia) ha estat escollit per Telefònica per fer un pitch a Wayra, hub d’innovació de l’operadora i per Netmentora per rebre l’acompanyament de la seva xarxa de startups, pimes i multinacionals. Procornellà posa a la seva disposició els serveis d’allotjament del Centre d’Empreses i assegurar així la seva consolidació a Cornellà.

        

  • Estoko Logistics (servei de magatzems de mercaderies as a service) també ha estat triat per Telefònica per fer un pitch a Wayra i per AEBALL per tal de rebre l’acompanyament dels seus tècnics.

           

  • Sector CNC (Marketplace dels professionals del metall) ha rebut mencions especials d’AEBALL i Netmentora per rebre acompanyament de les dues entitats.

  • Shopiendo (Marketplace de productes artesans i locals) han rebut el premi d’Innolab de Cofidis per gaudir dels serveis experts d’UX i del seu laboratori de test.

  • Xpolore (Plataforma per a l’exportació de productes a la Xina) ha estat triada per Innobaix per participar en els seus programes de creixement.

El Centre d’Empreses Procornellà, depenent de l’empresa municipal de l’Ajuntament de Cornellà, gestiona el programa COF amb la voluntat de recolzar el talent emprenedor convertint les idees en negocis d’èxit, emparat en la plataforma global Telefònica Open Future i amb el suport d’Open Innovation, SLU (Telefònica). Més d’una vintena d’emprenedors han aconseguit els seus objectius participant en anteriors edicions del Cornellà Open Future convertint una idea inicial en un negoci real i en actiu amb base digital o tecnològica , escalable i amb alt potencial de creixement.

Compartir

Atorgats els PREMIS CORNELLÀ OPEN FUTURE 2021

, , ,

Després de finalitzar la sisena edició del Programa d’acceleració d’startups Cornellà OPEN FUTURE, aquesta setmana s’han fet públics els guanyadors dels Premis Cornellà Open Future d’enguany!

 

Els premiats han estat:

 

  • Mapsi Photonics, fabricants de filtres fotònics per a la detecció de gasos i la termografia, ha estat escollit per:
  • Estoko Logistics, servei de magatzems de mercaderies as a service, ha guanyat els premis de
    • Telefónica, i per tant, també podrà fer un pitch a Wayra i
    • AEBALL, per a  rebre l’acompanyament de l’associació empresarial de referència del Baix Llobregat
  • Sector CNC, Marketplace dels professionals del metall, ha rebut mencions especials d’AEBALL i Netmentora  per a ser acompanyat també per les dues entitats.
  • Shopiendo, Marketplace de productes artesans i locals, ha rebut el premi de’Innolab de Cofidis, per gaudir dels serveis experts de UX i del laboratori Innolab del Grup Cofidis Participación. I per últim,
  • Xpolore, plataforma per a la exportació de productes a Xina, ha estat  guardonat per Innobaix i podrà participar en els programes de creixement de l’Agència d’Innovació i Coneixement del Baix Llobregat.

 

Durant el mes de gener es farà el lliurament dels premis. Moltes felicitats als premiats i a la seva trajectòria durant el programa!

 

Compartir

Finalitza la sisena edició de Cornellà Open Future

, , ,

Aquesta setmana ha finalitzat la sisena edició del Programa d’acceleració de startups Cornellà Open Future.

Els sis projectes finalistes han estat:

  • Appolo (App de castings per al sector audiovisual)
  • Estoko (Magatzems logístics de mercaderies as a service)
  • Mapsi (Fabricació de filtres fotònics per a la detecció de gasos i la termografia)
  • Sector (CNC Marketplace per a professionals del metall)
  • Shopiendo (Marketplace de productes artesans i locals)
  • Xpolore (Plataforma de suport per a l’exportació de productes a la Xina)

Les entitats col.laboradores (Telefònica, Netmentora, AEBALL, Innolab i Procornellà) han avaluat els pitch i en breu comunicaran els resultats dels Premis!

Compartir

Pitch de startups Cornellà Open Future a l’Innovation Center de Telefònica

, , ,

El dijous 2 de desembre, els participants del programa d’Acceleració de startups Cornellà Open Future 2021, van fer un Pitch a l’Innovation Center de Telefónica.

En aquest Pitch van presentar els seus projectes digitals i/o tecnològics a algunes de les empreses col·laboradores d’aquesta edició del programa. Experts directius de Telefónica, AEBALL, INNOBAIX i COFIDIS, van escoltar els 6 participants que han arribat a la fi d’aquesta edició per a avaluar aspectes com el potencial de negoci, la innovació, l’equip, etc., així com la seva evolució en aquests tres mesos de treball en el programa.

Aquesta avaluació servirà per a poder concedir els premis Cornellà Open Future d’enguany que es comunicaran el mes de febrer de 2022.

Els 6 projectes participants van ser: Appolo, Estoko, Mapsi, Sector CNC, Shopiendo i Xpolore.

El pròxim dia 14 de desembre, el programa finalitzarà amb un Pitch final a Netmentora, una altra empresa col·laboradora i a Procornellà. 

Han estat tres mesos en què els participants han desenvolupat el seu projecte amb l’objectiu de sortir al mercat en les millors condicions. Han rebut formacions sobre pitch, vendes, màrqueting, aspectes legals, entre d’altres i han estat acompanyats per un tutor de programa individualitzat i diversos tutors experts.

Compartir

Ets un/a empresari/a en dificultats: el programa SOS Mentoring pot ajudar-te

, ,

Si ets treballador/a autònom o tens una petita empresa i estàs en una situació de dificultats, podem ajudar-te a seguir endavant amb la teva empresa.

Gràcies al programa SOS Mentoring un/a mentor/a voluntari/a (directiu/va o empresari/a amb experiència) pot ajudar-te a prendre i implementar les decisions necessàries per a garantir la continuïtat del teu negoci.

T’acompanyarà online durant un període d’entre 1 i 3 mesos amb freqüència setmanal o quinzenal, de forma personal i gratuïta, per que puguis avaluar la situació i les alternatives per tal de prendre i implementar les millors decisions.

Per a participar en el programa pots escriure un correu electrònic a mentoring@autoocupacio.org o trucar al 934908860.

El programa SOS Mentoring el porta a terme la Fundació Autoocupació i la Diputació de Barcelona i compta amb la col.laboració del Centre d’Empreses.

Compartir

Vols ser mentor/a voluntari/a i ajudar a empreses en dificultats?

Si ets un/a empresari/a o directiu/va amb experiència i vols ajudar a salvar empreses participa en el programa SOS Mentoring.

El programa et permet compartir de forma voluntària i altruista el teu temps i experiència per a ajudar a persones emprenedores a contenir els efectes de la crisi i a projectar la continuïtat del seu negoci.

SOS Mentoring és un programa de la Fundació Autoocupació i la Diputació de Barcelona amb el que col·labora el Centre d’Empreses.

Si ets mentor/a del programa, oferiràs com a empresari/a o directiu/va amb experiència, un acompanyament personalitzat i gratuït pel col·lectiu de microempreses, compartint el teu coneixement per ajudar-los a reactivar el seu negoci, fer front a la crisi derivada de la Covid-19 i mantenir l’ocupació.

Mantindràs reunions són online, amb una freqüència setmanal o quinzenal i durant un període d’entre 1 i 3 mesos.

Si vols ser mentor del programa escriu un correu electrònic a mentoring@autoocupacio.org o truca al 934908860.

Tens més informació del programa aquí.

 

Compartir

La importancia de comunicar bien

Comunicar con éxito significa que has logrado conectar y convencer a la audiencia.

Comunicar bien es esencial para conseguir que todos – clientes, colaboradores, amigos e, incluso, desconocidos – nos vean, nos escuchen, nos valoren y, finalmente, hagan aquello que les pedimos.

Pero muchas veces sentimos que no hemos llegado a transmitir aquello que queríamos, o que se nos han olvidado cosas, o que nos hemos ido por las ramas, y entonces los muy exigentes concluimos: ¡se nos ha dado fatal!.

¿Verdad que te pones nervioso solamente de pensar que en un minuto tienes que presentarte? …

Y sin embargo, de esa presentación depende que te acepten, que se acuerden de ti y, sobre todo, que quieran saber más de tu proyecto, ¡porque a eso has venido!

Si quieres aprender trucos y herramientas sencillas para ganar en seguridad y mejorar los resultados de tu Comunicación a todos los niveles, y en especial cuando solamente tienes un minuto, explorar la potencia del storytelling y hacer networking de forma diferente, ¡anímate a participar!

Inscríbete a la sesión online “Practica el teu elevator pitch” del próximo 13 de octubre a las 10:30h aquí. 

La sesión será impartida por Cristina Masachs, economista con experiencia de más de 20 años en puestos directivos en diferentes multinacionales .

Es fundadora de Softlanding, donde asesora a clientes de gran variedad de sectores en materias de Estrategia, Marketing y Comunicación, Ventas, Storytelling, Reinvención Personal, para crear o relanzar proyectos de negocio y consolidar su crecimiento.

Como a ella le gusta decir, “ayudo a hacer brillar los proyectos y las personas que los hacen posible”.

Post de Cristina Masachs – Softlanding

Compartir

Tràmits d’alta d’una empresa

,

Per iniciar l’activitat empresarial has de constituir i donar d’alta una empresa.

Les formes jurídiques més habituals per començar l’activitat i els seus tràmits són:

1.EMPRESARI/A INDIVIDUAL:

  • Alta censal a l’Agència Tributària
  • Alta del promotor/a Seguretat Social

2. SOCIETAT LIMITADA:

  • Registre de nom al registre Mercantil Central
  • Estatuts de la societat
  • Notaria per elevar-lo a públic: escriptura
  • Impost Transmissions Patrimonials
  • Inscripció al Registre Mercantil provincial
  • Alta censal a l’Agència Tributària
  • Alta de l’administrador i/o socis treballadors a Seguretat Social

Aquests tràmits, que són imprescindibles per poder iniciar l’activitat, t’oferim fer-los gratuïtament des del  Punt PAE del Centre d’Empreses. Es tracta d’un servei d’assessorament i  constitució d’empreses de forma telemàtica en un únic document que s’anomena DUE amb el consegüent estalvi de temps i de cost (les S.L. només pagaran el cost de Notari i Registre amb aranzels reduïts).

Per tant, els avantatges del PAE són:

  • Honoraris gratuïts
  • Rapidesa
  • Reducció de taxes

No has d’oblidar altres tràmits com són:

  • Si tens local per a l’activitat: Llicència ambiental/obertura + Taxa de Residus >> es tramita a l’Ajuntament.
  • Registres sectorials: algunes activitats estan obligades a realitzar tràmits específics a l’Oficina de Gestió Empresarial de la Generalitat.
  • Si tens treballadors: Alta de l’empresa a la Seguretat Social, Comunicació d’obertura  de centre de treball a la Generalitat,  alta dels treballadors a la Seguretat Social i contractes dels treballadors al SOC/SEPE.

 

I sobretot, recorda que abans de donar d’alta l’empresa has de mirar si és viable. Et deixem com pots saber si la teva empresa és viable en aquesta FAQ i recorda que el Centre d’Empreses et pot assessorar gratuïtament.

 

Per últim, si vols conèixer més detalls de les diferents formes jurídiques, vine al seminari online del 10 de novembre que farà la Mª Pilar Romero, especialista en l’àmbit laboral i mercantil, al Centre d’Empreses. Pots inscriure’t aquí.

Compartir

CURS 50H: CREA LA TEVA EMPRESA I APRÈN A GESTIONAR-LA

 

Aquest curs et servirà per:

  • Realitzar un pla de viabilitat.
  • Adquirir coneixements per a la gestió d’una empresa.
Aquest curs és per tu si ets un emprenedor/a i/o empresari/ària i vols millorar la viabilitat del teu projecte/negoci.
Què t’oferim?

  • 22h de formació online obligatòria
  • 18h de formació online opcional
  • 6h de tutories de gestió de projecte que t’ajudaran a avançar en la consecució dels teus objectius, prèviament definits a l’inici del programa i a realitzar el teu pla de viabilitat.
  • Possibilitat de realitzar 4h de tutories especialitzades en temàtiques concretes (màrqueting, fiscalitat, finances, laboral, etc.)
  • Possibilitat d’accedir a la plataforma d’Acceleralia per poder gestionar el teu projecte

Per als assistents que acabin el curs amb un projecte viable:

  • Certificat de Viabilitat.
  • Constitució i alta gratuïta de l’empresa (excepte despeses suplides).
  • 2 mesos de Coworking gratuït.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Formació online obligatòria:

Formació online opcional:

La formació online d’assistència opcional (és necessari realitzar inscripció prèvia de cada sessió), tindrà lloc els següents dies:

  INSCRIPCIONS I MÉS INFORMACIÓ:

Per a la inscripció d’aquest curs, és necessari realitzar una preinscripció al curs: des del 1 de juliol fins al 8 de setembre de 2021 a través del següent enllaç.

 

El 13 de setembre us informarem sobre la confirmació o denegació de la vostra inscripció.

 

Si tens dubtes o vols més informació, truca al 93.474.80.42 o envia un correu a inscripcionscentre@procornella.cat

Compartir

Pla de viabilitat. Objectiu: SALVAR la teva EMPRESA

,

Et convidem a participar al Pla de Viabilitat Empresarial, un programa de país 100% subvencionat que té per objectiu analitzar els negocis i preparar-los perquè segueixin essent viables en el futur.

PIMEC, juntament amb la Generalitat de Catalunya a través del Departament d’Empresa i Coneixement, posem al teu abast el Pla de Viabilitat Empresarial, un programa de país i el teu espai de reflexió i coneixement per analitzar, preparar-te i impulsar el futur del teu negoci. La clau de l’èxit per superar els reptes actuals.

Aquesta iniciativa s’emmarca en les mesures que s’impulsen per pal·liar els efectes de la Covid-19 i, en aquest cas, PIMEC i el Govern volem donar suport a les empresàries i empresaris de les petites i mitjanes empreses del nostre país, que representen més del 99% del teixit empresarial.

DIRIGIT A:

  • Empreses d’entre 1 i 249 treballadors i amb 3 o més anys d’activitat
  • Empreses amb matriu o centre de decisió a Catalunya
  • Sectors d’activitat que hagin patit de forma rellevant les conseqüències de la pandèmia de la Covid-19

PERQUÈ?

L’escenari actual deixa les empreses, sobretot les pimes, en una situació més dèbil

  • Et planteges com adaptar el teu negoci als nous temps?
  • Estàs pensant en la transformació del negoci?
  • Has estat mesos sense facturar i penses com recuperar-ho?
  • Et teu endeutament ha augmentat considerablement?
  • Necessites un canvi de model del negoci?

OBJECTIUS del Pla de Viabilitat:

  1. DIAGNOSTICAR, de forma clara a curt i mitjà termini, la situació i viabilitat de l’empresa amb indicadors predictius dels àmbits econòmic, financer, laboral, estratègic comercial i organitzacional.
  2. CAPACITAR l’empresariat amb el conjunt d’eines necessàries, per tal de portar a terme una anàlisi i reflexió i una identificació clara dels factors claus de canvi o transformació per assegurar la viabilitat de les empreses.
  3. ESTRUCTURAR un full de ruta de viabilitat empresarial de l’empresa, on es defineixin les accions necessàries a executar per assolir els objectius establerts.
  4. ACONSEGUIR la viabilitat del negoci a mitjà i llarg termini.

 

FASES DEL PROGRAMA

Fase 1: VOLS SABER QUINA ÉS LA VIABILITAT DEL TEU NEGOCI?

Diagnosi digital i gratuïta per a qualsevol empresa catalana. Les empreses rebran un informe personalitzat amb els indicadors clau, conclusions, recomanacions i una anàlisi comparativa sectorial (informe de viabilitat). També es disposarà d’un campus virtual amb una oferta de píndoles formatives que ajudaran a la capacitació dels equips.

Fase 2: LA TEVA RECEPTA DE VIABILITAT.

3.000 empreses seleccionades per una comissió d’avaluació passaran a la segona fase, on disposaran d’una sessió de diagnosi individual amb professionals experts per presentar i estudiar l’informe de recomanacions i definir punts prioritaris a treballar per aconseguir la viabilitat empresarial (recepta de viabilitat).

Fase 3: IMPLEMENTA EL PLA DE VIABILITAT. IMPULSA EL FUTUR DEL TEU NEGOCI.

A través d’una segona selecció per part del comitè d’avaluació, 500 empreses seran escollides per passar a la tercera fase del pla. En aquesta fase, les persones empresàries rebreu acompanyament per definir les palanques del pla de viabilitat, i implementar les accions oportunes.

 

Objectiu: Salvar les pimes! Comencem?

Apunta’t ara a www.plaviabilitat.cat

 

Més informació:

Annabel Cuatrecases

93 496 45 00

info@plaviabilitat.cat

Compartir