Agenda de l’acte de lliurament dels Premis

Ha arribat el gran dia: 28 de juny a les 18h els emprenedors i empresàries ens trobem a l’acte de lliurament dels Premis Metropolitans 2022 a la Innovació Empresarial.

Recordatori del programa i la ubicació:

 

De 18.00 h a 18.30 h – Acreditacions amb copa de cava

De 18.30 h a 18.40 h – Benvinguda a l’acte a càrrec de:

  • Il·lma. Sra. Montse Ballarín, vicepresidenta de Desenvolupament Social i Econòmic de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
  • Sr. Antonio Balmón, alcalde de Cornellà i vicepresident executiu de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

De 18.40 h a 19.55 h – IMPRO BARCELONA + PITCH de les 9 empreses finalistes + Entrega dels premis econòmics concedits per l’AMB a càrrec de:

  • Categoria INDÚSTRIA: Sra. Neus Olea, responsable del Departament Tècnic i Relacions Externes d’AEBALL i membre del jurat dels premis econòmics.
  • Categoria COMERÇ I TURISME: Sr. Guillermo Muñoz, vicepresident de PIMEC i membre del jurat dels premis econòmics.
  • Categoria DONES: Sra. Anna Hernández, cap de l’Agència de Desenvolupament Econòmic de l’AMB.

De 19.55 h a 20.00 h – IMPRO BARCELONA + Entrega del premi en espècies a càrrec de:

  • Sr. Julián Vinué, gerent d’Innovació Digital i Relacions Institucionals de Telefónica Est.

20:00 h – BEERS & NETWORKING   També et deixem a mà un enllaç de “com arribar” a l’Auditori de Cornellà: Com arribar: https://bit.ly/39GyUf9 Aparcament: Podeu utilitzar el pàrquing de la Fira de Cornellà (2,10 euros/h) Localització: https://bit.ly/3ynLYzH   I, finalment, volem dir-te que encara queden algunes places. Si vols convidar algú, li pots enviar aquest enllaç perquè s’hi inscrigui: https://bit.ly/3NXpvip   Moltes gràcies i fins demà!

Compartir

II Jornada Innodona d’INNOBAIX al Citilab

El 23 de maig de 9h a 13h tindrà lloc al Citilab la II Jornada Innodona, que serà un punt de trobada amb les dones directives del territori. Ens explicaran els obstacles que han hagut de superar per arribar a l’alta direcció i coneixerem les característiques essencials de l’estil de lideratge femení.

La primera edició de la Jornada Innodona va reunir quasi 100 dones del territori, preparades per crear sinergies. Ens van acompanyar entitats que treballen cada dia per a la promoció de la dona empresària i emprenedora i, en aquesta ocasió, hem volgut donar visibilitat a les dones directives. Si vols conèixer la seva experiència de primera ma, no deixis de venir. Serà una experiència enriquidora per a totes.

En aquesta segona edició es realitzarà un taller “Quan assumim el lideratge, què hem de canviar?” a càrrec d’Hermínia Gomà, directora del Màster en Lideratge Personal i Coaching Teleològic de l’Institut Gomà i una taula rodona amb dones empresàries i Catalina Balseiro, cap d’innovació i coneixement d’Aigües de Barcelona, Dra. Montserrat Figuerola, gerent de la Gerència Territorial Metropolitana Sud (Hospital de Bellvitge) i Maria Teixidor, advocada i presidenta PIMEC Dona i Empresa.

Si voleu més informació de l’acte o realitzar la vostra inscripció, feu clic aquí.

Compartir

IMPULSEM LA TEVA EMPRESA

Compartir

Ampliem termini al 24 de novembre! Busquem consultors/res per acompanyar la creació i consolidació d’empreses

Si tens un Grau en Administració i Direcció d’Empreses (ADE), Econòmiques, Empresarials o similar  i una experiència laboral mínima d’un any en assessoria o consultoriaparticipa en el procés de selecció per incorporar-te a l’equip d’assessors/res en creació i consolidació d’empreses (especialitat Legal, Màrqueting o Sostenibilitat) del Centre d’Empreses de Procornellà.

Envia’ns el teu CV al e-mail laboralcentre@procornella.cat. abans del 24 de novembre de 2021.

La data d’incorporació serà abans del 31 de desembre 2021. El contracte serà temporal d’un any a jornada completa (matins de dilluns a divendres i una tarda).

Aquí tens els enllaços a les bases on es detallen el perfil, funcions a desenvolupar i requisits per a participar en el procés de selecció Legal, Màrqueting, Sostenibilitat.

Compartir

Descobreix els tipus de campanyes en Google Ads: publicita la teva pàgina web

, ,

L’eina Google Ads és indispensable per a gestionar la promoció d’una pàgina web, una marca o un producte en el vessant online. Google ofereix una plataforma de publicitat autogestionable a tots els usuaris amb un domini web en actiu perquè puguin publicitar-se i posicionar-se per sobre dels seus competidors. 

Google Ads compta amb diferents tipus de campanyes en funció dels objectius a aconseguir. Has de tenir clar que el primer pas en Google Ads és definir un objectiu per  poder escollir el tipus de campanya i que hi ha altres factors, com l’estudi de paraules clau o les creativitats i vídeos de l’empresa, que son necessaris que tinguis en compte abans de crear una campanya. 

També et pot interessar el nostre post sobre els factors a tenir en compte per a tenir una pàgina web perfecta per al teu negoci. 

En aquest post et detallem les característiques de les campanyes més utilitzades en màrqueting digital per a aconseguir visibilitat, trànsit, vendes, leads, etc..

 

Campanyes de cerca a Google Ads | Anuncis de text

És el tipus de publicitat a Google Ads més directa, ja que és l’usuari el que busca el nom de la marca o una paraula clau relacionada en el cercador. Es tracta d’un usuari que ja està predisposat a informar-se o a comprar un producte o servei. Els principals objectius d’aquesta campanya són augmentar les vendes, els clients potencials i el trànsit al lloc web. 

Pots detectar que una empresa s’està anunciant a Google quan en un resultat de cerca, damunt del títol apareix la paraula “anunci”. Aquests anuncis de text poden apareixer en els primers resultats de cerca (finas a la quarta posició) o a la part final just a sobre del paginador de resultats.

Els principals avantatges de les campanyes de cerca en Google Ads són: 

 

  • Et permet aparèixer en la primera posició d’un resultat de cerca gairebé de manera immediata.
  • Pots aconseguir ràpidament els teus objectius (tràfic, vendes, generació de leads,…)
  • Són anuncis que es poden segmentar molt, a través de les paraules clau i de les característiques de l’usuari (localització, edat, gènere,…).

 

Campanyes de display a Google Ads | Anuncis d’imatge

Els anuncis de display són anuncis gràfics que es mostren en altres pàgines web de la xarxa de Google, i sobretot s’utilitzen per a fer campanyes de remarketing. 

El remarketing consisteix a perseguir els usuaris que ja hagin visitat el teu web i/o que hagin realitzat alguna acció determinada. Per exemple, als usuaris que han afegit un producte a la cistella de compra però no han acabat la compra.

Els objectius que persegueixen aquest tipus de campanyes són augmentar les vendes i les oportunitats de venda en la pàgina web i el trànsit al lloc web. A més, millora també la consideració i la notorietat de la marca i del producte.

Els principals avantatges de les campanyes de display són:

  • Permet fer el remarketing.
  • Tenen més notorietat que les campanyes de cerca gràcies a la peça gràfica, que fa que l’anunci i la marca siguin més fàcils de recordar i identificar per a l’usuari. 
  • No sols et limites a la cerca de l’usuari, sinó que apareixeràs en els diferents portals pels quals aquest navega.

Campanyes de vídeo a Google Ads | Anuncis de vídeo (YouTube)

Les campanyes de vídeo a Google Ads van dirigides a impactar a l’usuari en els vídeos de YouTube i principalment són creades per a augmentar la notorietat de marca. Els anuncis es mostren a l’usuari segons les seves dades demogràfiques, si han visitat la teva web (remarketing), les paraules clau que han buscat, els temes d’interès, la visita a altres canals i vídeos, etc. 

Es tracta del que més s’assembla als spots televisius però en el vessant online. És molt interessant realitzar aquesta acció com a suport de cobertura a una campanya 360 de màrqueting. 

Encara que és més costós perquè requereix l’enregistrament i edició d’una peça publicitària professional, aquest tipus de campanyes tenen molts avantatges:

 

  • Amplia la cobertura de la teva campanya més enllà dels resultats de cerca i de les pàgines webs per a ser present en la plataforma de vídeos més rellevant a escala mundial (Youtube). 
  • També permet el remàrqueting, és a dir, tornar a impactar als usuaris que ja han visitat la teva pàgina web. 
  • Genera un gran record de marca en tractar-se de contingut audiovisual.

 

Campanyes de shopping a Google Ads | Anuncis de fitxes de producte

Les campanyes de shopping a Google Ads són útils per l’e-commerce, és a dir, per a les empreses que decideixen vendre els seus productes a través de les seves pàgines web. Els anuncis de shopping es mostren en la part superior dels resultats de cerca en Google i, també, en la pestanya de Shopping. 

És molt útil per a presentar i destacar els teus productes per sobre de la teva competència d’una manera molt visual, ja que es presenten els resultats amb la següent informació: imatge del producte, nom del producte i de la pàgina web i preu. És molt senzill per a l’usuari comparar i triar el producte que més li interessa. 

El principal objectiu de les campanyes de shopping és la venda. 

Aquests són els principals tipus de campanyes que Google Ads ofereix per a la publicitat de pàgines web i productes i serveis en línia. En el Centre d’Empreses Procornellà, posem a la teva disposició una formació online sobre “conèixer quines tecnologies i xarxes socials et poden ajudar a difondre el teu negoci” que t’ajudarà a comprendre les maneres de fer publicitat online per al teu negoci.

Compartir

Cornellà gaudirà de la Festa Major amb activitats majoritàriament virtuals entre el 12 i el 14 de juny

L’Ajuntament de Cornellà treballa aquests dies a contrarellotge per a preparar la Festa Major d’aquest any, que està prevista entre el 12 i el 14 de juny però que, com sempre, també tindrà activitats prèvies, en aquest cas, ja des de l’1 de juny. El programa festiu, però, s’ha hagut d’adaptar a les circumstàncies i la majoria de les propostes seran de caràcter digital per a què la ciutadania hi pugui participar des de casa, a través de les xarxes socials de l’Ajuntament i de les entitats col·laboradores.

La situació d’alerta sanitària per la COVID-19 també serà present en la celebració de la festa d’aquest any i s’hauran d’aplicar totes les mesures de seguretat possibles, fet que obliga a evitar grans aglomeracions i a readaptar totes les activitats a un format purament virtual. D’aquesta manera, alguna de les iniciatives que s’inclouen en la programació són concerts a balcons i terrasses, sessions esportives des de casa, matinals d’activitats virtuals o tallers per a confeccionar el nostre propi faldó de Festa Major, entre moltes d’altres. També hi haurà un seguit d’espectacles itinerants per tots els barris per a què la ciutadania els pugui gaudir des de la seva finestra.

La celebració, a més, també vol reconèixer la feina i l’esforç que estan duent a terme les persones que lluiten en contra del coronavirus i, per aquesta raó, el pregó aquest any comptarà amb representants de gent gran, infants i adults perquè tothom ha estat important en la lluita contra la malaltia, confinats a casa. El pregó serà gravat i després s’emetrà a través de les xarxes socials municipals, i també comptarà amb el ball de l’Àliga i amb la presència de les colles de gegants.

L’esperit de la festa aquest any és més cohesionador que mai, i a banda d’apropar el lleure a la ciutadania, també vol mostrar un caràcter esperançador enfront de la situació d’inestabilitat que ens toca viure en aquests moments. D’aquesta manera, el fi de festa serà “un cant a l’esperança” on es demanarà a la ciutadania que es descarregui la lletra de la cançó i que la canti el diumenge 14 de juny a partir de les 20.30 hores a la seva finestra, balcó o terrassa amb una espelma encesa.

Tota la programació de la Festa Major es donarà a conèixer a través de la web municipal i de les xarxes socials de l’Ajuntament.

DESCARREGA AQUÍ EL PROGRAMA

Compartir

Nova Convocatòria Cornellà Open Future

  • L’AMB aporta 20.000 euros pels tres millors projectes de base tecnològica per finançar la seva sortida al mercat
  • Avui, 20 de febrer, s’obre la convocatòria per participar en el programa que tindrà una durada de sis mesos

El programa d’acceleració d’idees de base digital i escalables, Cornellà Open Future, obre nova convocatòria a la recerca dels millors projectes empresarials de base digital de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. El programa global consta de tres fases selectives, la primera consistent en la validació de la idea empresarial i la segona centrada en la validació del model de negoci. Aquesta nova convocatòria oberta a partir d’avui, 20 de febrer, busca projectes per participar en la Fase 3 que consisteix en seleccionar un màxim de deu projectes i un mínim de cinc que rebran l’ajuda necessària per poder sortir al mercat i obtenir finançament. Així, les propostes presentades deuen tenir la idea i el model de negoci validats, com a requisit indispensable.

Els interessats en participar en aquesta Fase 3 – Seed poden presentar les seves inscripcions des d’avui, 20 de febrer fins el 20 de març, en el portal cornella.openfuture.org . El programa s’inicia el 24 d’abril i es perllongarà fins el 23 d’octubre. Durant aquests sis mesos, els guanyadors rebran formació i tutories personalitzades, allotjament gratuït en el hub La Piràmide de Cornellà, accés a la xarxa de contactes, mentors, networking, assessorament especialitzat gratuït en aspectes legals, fiscals i laborals, participarà en el Club de la Oratòria i, com a novetat important, les propostes seleccionades podran optar als Premis d’Innovació de l’Ârea Metropolitana de Barcelona dotat amb 20.000 euros pels tres millors projectes empresarials de base tecnològica per finançar la seva sortida al mercat.

Poden presentar-se persones o equips majors d’edat que tinguin una idea i un model de negoci validats de projectes de base digital i/o tecnològica i sigui escalable i, preferentment, s’adreci al sector B2B. També es demana que el domicili social es trobi a l’Àrea Metropolitana de Barcelona o que el futur centre d’activitat de l’empresa es trobi en aquest territori. Es condició indispensable que no participin en cap altre programa d’acceleració durant la durada de la Fase 3. En la selecció es valorarà especialment el potencial de la idea, la capacitat de l’equip promotor i el grau d’innovació, la validació realitzada i l’entrevista – pitch.

El programa Cornellà Open Future_ està gestionat pel Centre d’Empreses de PROCORNELLÀ, empresa municipal de l’Ajuntament de Cornellà, amb més de 25 anys d’experiència i que incuba unes 200 iniciatives empresarials l’any. La iniciativa està emparada per la plataforma global Telefònica Open Future_ que busca Startups tecnològiques en tota Espanya. Precisament aquesta convocatòria del Cornellà Open Future està inclosa en la primera call global d’innovació oberta d’Open Future 2019. El hub La Piràmide de Cornellà i tres hubs més, el de Gran Vía en Madrid, La Cárcel en Segòvia i Carthago en Múrcia són els quatre hubs d’innovació i emprenedoria que hi participen en aquesta call global a la recerca de les millors idees que enforteixin el creixement d’empreses i fomentin el talent emprenedor.

 

 

 

 

 

 

Compartir

“Greening for Change”: Coneix les millors pràctiques en sostenibilitat urbana

Amb l’objectiu de donar a conèixer les pràctiques en sostenibilitat urbana que realitzen les ciutats que han estat guardonades amb els premis Green Leaf i Green Capital, l’Ajuntament de Cornellà junt amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona, en col·laboració de la Comissió Europea i la Diputació de Barcelona, ha coorganitzat la conferència Greening for Change” pels propers dies 7 i 8 de Febrer. 

Cornellà de Llobregat ha obtingut el premi European Green Leaf 2019, conjuntament amb la ciutat holandesa de Horst aan de Maas, mentre que Lisboa ha estat guardonada com a Capital Verda Europea 2020, en un acte celebrat el passat mes de juny a Nijmegen (Països Baixos). Aquest premi, juntament amb el Green Capital, l’impulsa la Comissió Europea per premiar el compromís ambiental de les ciutats europees d’entre 20.000 i 100.000 habitants i més de 100.000 habitants respectivament, així com els seus esforços per promoure el creixement verd.

Un jurat expert ha reconegut el compromís de Cornellà de Llobregat en transformar-se en una ciutat realment sostenible dins d’una àrea metropolitana d’alta densitat, i que podria ser un model per a altres àrees urbanes compactes. L’avaluació experta té en compte aspectes com l’esforç en canvi climàtic i gestió energètica, mobilitat urbana sostenible, natura i biodiversitat, soroll i qualitat de l’aire, residus i economia circular, i la gestió de l’aigua. Tots ells amb el clar objectiu de millorar la ciutat i, sobretot, la qualitat de vida dels seus habitants.

PROGRAMA

INSCRIPCIONS

Compartir

Càpsules de gestió empresarial

Compartir