3 condicions per a que un projecte sigui viable

Per a que un projecte sigui viable s’han de complir aquestes condicions:

1. Inversió ha de ser igual al finançament  (PLA D’INVERSIÓ I FINANÇAMENT O BALANÇ). S’aconsella tenir un màxim endeutament del 60%.

2. Ingressos majors que les despeses  (COMPTE DE RESULTATS). Has de conèixer el teu punt d’equilibri (aquella xifra de vendes en què l’empresa ni perd ni guanya, és a dir, quan l’empresa cobreix totes les seves despeses). Saps quant has de vendre per a cobrir les despeses fixes i variables?

3. Cobraments més grans que els  pagaments (PREVISIÓ DE  TRESORERIA). Un Ingrés no és un cobrament, una despesa no és un pagament i viceversa.

 

La teva empresa o projecte empresarial compleix aquestes condicions?

 

Aprèn què és un Balanç, Compte de Resultats i una Previsió de Tresoreria. Seminari gratuït el proper 13 i 20 de març, més informació aquí

 

Jordi Martinez

Tècnic de Finances al Centre d’Empreses

 

Compartir

Activitats a Esplugues de Llobregat

Us deixem un resum de les activitats que han organitzat des de Esplugues Empresa i a les que us podeu apuntar des d’aquesta mateixa web:

 

CURS

DURACIÓ  DATES HORARI LLOC

EXCEL financer mig avançat

16h

5, 7, 12, 14 març 9,30h a 13,30h Aula Informàtica Puig Coca

Word avançat

16h

9, 11, 16, 18 abril 15,30h a 19,30h Aula Informàtica Puig Coca
Desenvolupa el teu talent emprenedor amb Lego Serious Play 5h 17 abril 9h a 14h

Esplugues Coworking

Aspectes legals per crear la teva empresa

4h 24 d’abril 9,30h a 13,30h

Esplugues Coworking

Millorar la gestió per reduir despeses

8h 25 i 27 d’abril 16h a 20h

Puig Coca

Màrqueting i vendes per empreses que comencen

10h 2 i 9 de maig 9h a 14h

Esplugues Coworking

Quins són els impostos que ha de pagar la meva empresa?

4h 15 de maig 9,30h a 13,30h

Esplugues Coworking

Mindfulness en l’empresa. Reducció de l’estrès i lideratge 12h 16, 23 maig i 6 juny 16h a 20h

Puig Coca

Com posar el preu als meus productes o serveis 4h 22 de maig 9h a 13:30h

Esplugues Coworking

Eines gratuïtes al núvol d’internet per gestionar la teva empresa 12h 26, 28 juny i 3 juliol 16h a 20h

Esplugues Coworking

Compartir

Noves places al Club d’Oratòria del Centre d’Empreses

Designed by Freepik

 

El Centre d’Empreses va posar en marxa el 2016, el Club de l’Oratòria, creat per a practicar l’art de parlar en públic.

Cada sessió té la mateixa estructura i els mateixos rols, que cada membre realitza a cada sessió (canviant de rol cada setmana):

– Benvinguda: realitzada pel conductor de la sessió – Consell del dia: a cada sessió un membre donarà un consell relacionat amb la temàtica de “parlar en públic”. – Orador 1: un orador realitzarà una exposició d’entre 5 i 10 minuts – Avaluacions escrites: després de la ponència de l’orador tothom avalua per escrit a l’orador (els seus punts febles i punts forts). – Avaluador 1: comenta davant de tothom els seus punts forts i febles de l’orador. – Orador 2 + Avaluacions escrites + Avaluador 2 – Avaluador d’avaluadors: repassa les avaluacions dels oradors (si l’avaluador s’ha oblidat alguna cosa). – Improvisacions: una persona proposa 3 temàtiques perquè 3 voluntaris facin una improvisació sobre aquell tema. – Controladors: al final de la sessió un controlador de gramàtica i de falques fa un resum dels errors de tots els que han participat i un controlador del temps (que duran la sessió ha cronometrat a tothom), explica com han anat els temps. – Per últim, un cronista fa un resum de la sessió amb els punts a destacar i els aspectes que es poden millorar.

 

Obrim 5 noves places per a participar al Club d’Oratòria que té lloc al Centre d’Empreses els dimarts de 13h a 14h (cada 15 dies).

 

Si estàs interessat, escriu un e-mail a marroyo@procornella.cat per omplir el formulari d’inscripció.

 

T’esperem per posar en pràctica les teves habilitats!

DESCARREGA’T LA GUÍA DEL CLUB AQUÍ.

Compartir

Què és un Pla de Màrqueting i per què és important?

Designed by Freepik

El pla de màrqueting (PM) és un document intern de l’empresa que descriu l’estratègia comercial i promocional del teu negoci i tots els detalls tàctics (objectius, plans d’acció i costos).

Es tracta d’un pla que contempla els 4 pilars bàsics del Marketing: Clients, Costos, Conveniència (canal) i Comunicació. Per tant, va més enllà d’un pla de difusió.

Construir el teu PM, et permetrà REFLEXIONAR sobre la teva PROPOSTA DE VALOR, sobre què fa que la teva empresa sigui única i com transmetre el missatge a les audiències (clients, socis, inversors, etc.) a través dels millors canals. Un pla de màrqueting és una eina essencial per a QUALSEVOL empresa. Serà el full de ruta del teu negoci que et mantindrà enfocat en l’èxit i sense ell, podries perdre’t irremeiablement.

De la mateixa manera que és habitual planificar altres aspectes del negoci, com la producció, la tresoreria o la facturació, pensar en el futur de les accions de comercialització i promoció és clau per mantenir-se competitiu. En definir les estratègies de màrqueting amb anticipació, el teu negoci funcionarà millor i els teus esforços seran més proactius, coordinats, i rendibles.

Un pla de màrqueting no és un document estàtic. Necessita canviar i evolucionar a mesura que creix el teu negoci o canvien les tendències de mercat.

A la nostra càpsula de gestió empresarial et mostrarem com construir un bon pla de màrqueting.

Compartir

Constitució i alta d’empreses: Tràmits d’alta

En aquesta imatge podeu veure un esquema dels tràmits d’alta que una Societat Limitada, Societat Anònima o Societat Cooperativa i un empresari individual o Societat Civil Privada ha de realitzar. Podeu venir a les sessions d’introducció a l’emprenedoria que realitzem cada setmana i us ho explicarem en persona:

 

Compartir

Canvis en el règim d’autònoms que has de saber aquest 2018

Designed by Freepik

 

El passat 25 d’octubre es va publicar la Llei 6/2017, que conté una sèrie de mesures per a reformar les característiques del Treball Autònom. La pròpia llei estableix l’entrada en vigor d’aquestes mesures. Les més importants són les següents:

 

PRINCIPALS MESURES QUE HAN ENTRAT EN VIGOR l’1 DE GENER DE 2018

 

1.- S’amplia la tarifa plana per la qual les noves altes com a treballadors autònoms tenen reduccions a la quota que s’ha de liquidar mensualment. En aquest sentit, durant els dotze primers mesos d’activitat la quota serà de 50 euros si s’escull la base mínima de cotització a Seguretat Social.

  1. i) Es redueix de 5 a 2 anys el període sense cotitzar al RETA que s’exigeix per a poder beneficiar-se. En cas d’haver gaudit d’aquesta tarifa plana en el passat, aquest termini s’amplia a 3 anys.
  2. ii) Aquesta mesura només és aplicable a treballadors autònoms empresaris individuals o socis cooperativistes, i no és aplicable a autònoms societaris (administradors/sòcies treballadors que tinguin el control efectiu d’una societat de capital).

 

2.- El treballador autònom es podrà donar d’alta i baixa fins a tres vegades dins del mateix any natural i cotitzar exclusivament pels dies treballats. En conseqüència, no s’haurà de pagar la mensualitat sencera si només s’està d’alta uns dies del mes, sinó que només es pagarà la proporció dels dies efectius que consten treballats.

L’alta en aquests casos ha de ser prèvia a l’inici de cada període de treball i la baixa s’ha de tramitar dins dels 3 dies naturals següents.

Un cop superades aquestes tres altes, es podran tornar a fer altes i baixes dins de l’any natural, però ja es cotitzarà i es pagarà per mensualitats completes, com fins ara.

 

3.- El treballador autònom que desenvolupa una activitat empresarial o professional per compte propi, podrà afectar el seu habitatge habitual a l’activitat amb dret de deduir-se les despeses de subministraments, aigua, gas, telèfon, etc. tot i que haurà d’aplicar un 30% sobre la proporció entre els metres quadrats destinats a l’activitat i la superfície total, llevat prova en contrari de que l’afectació és superior o inferior.

 

4.- Els treballadors autònoms es podran deduir despeses de manutenció relacionades amb la seva activitat sempre que les hagin pagat electrònicament i en funció dels següents límits:

 

Sense pernoctació: 26,67 € (Espanya)

48,08 € (Estranger)

 

 

Amb pernoctació: 53,34 € (Espanya)

91,35 € (Estranger)

 

 

5.- Es podrà canviar la base de cotització fins a 4 vegades l’any (enlloc de les 2 vegades actuals) amb l’objectiu de poder adequar les cotitzacions i les corresponents quotes amb els ingressos de l’activitat.

 

6.- El recàrrec pels deutes de cotitzacions a Seguretat Social es rebaixa al 10% si el deute se satisfà dins del primer mes natural. A partir del segon mes natural, es manté el recàrrec en un 20% (també aplicable pel Règim General).

 

Recordeu que si teniu algún dubte, podeu demanar cita amb els tècnics dels Centre.

 

Daniel Broto

Tècnic jurídic-mercantil del Centre d’Empreses

 

 

Compartir

Eines digitals per estalviar temps: les noves habilitats directives del món global

Avui s’ha realitzat el seminari sobre “Eines digitals per estalviar temps: les noves habilitats directives del món global” amb Eulàlia Balañà al Centre d’Empreses.

Es tracta d’un seminari subvencionat per la Diputació de Barcelona en el que es donen eines per mantenir-nos al dia de les noves competències, a més de les tradicionals, com la digitalització que avui s’ exigeix per dirigir una empresa o iniciar una nova activitat.

Continguts:

  • Plataformes digitals com noves eines de vendes.
  • Aplicacions per gestionar el temps.
  • Serveis de mailings
  • Enquestes de forma ràpida i fàcil.
  • Aplicacions que milloren la productivitat de l’empresa.
  • Recerca d’informació a la xarxa, com fer-ho.
  • Comunitats d’usuaris per fer estudis de mercat.
  • Gestió de les visites dels clients en linea.
  • Calculadores de temps i cost.

 

Per aquells que no han pogut assistir, tornarem a realitzar el curs el 10 de maig de 2018.

Ja podeu fer la vostra inscripció aquí

Compartir

Microcrèdits de MicroBank

Vols emprendre i necessites un prèstec però no tens avals?

Mira les condicions econòmiques dels microcrèdits socials de MicroBank:

 

Recorda que al Centre d’Empreses podem ajudar-te a realitzar el pla de viabilitat i si és viable et farem l’informe favorable necessari.

Demana cita!

Compartir

El arte de azucararte: una emprenedora de Cornellà al Poble Espanyol

Fa uns dies que la Charo, a qui hem acompanyat en el procés de creació del seu projecte,  va engegar la botiga d’artesania amb dolços al Poble espanyol:

 

Si us passeu per el Poble Espanyol, no deixeu de visitar-la. Gaudireu de la seva simpatia, i d’una oferta innovadora de les clàssiques “xuxes”, en format de regal.

Compartir

Masterclass sobre productivitat i autolideratge amb Agustín Peralt

El passat 9 de novembre va tenir lloc a l’Auditori de Cornellà la Masterclass sobre productivitat i autolideratge amb Agustín Peralt.

Aquí teniu algunes imatges de l’acte:

 

 

 

 

 

Compartir