Procornellà i MicroBank activen més d’una trentena de projectes d’emprenedors i microempreses

, ,

El conveni de col·laboració efectiu des de l’exercici 2020 impulsa una línia de finançament d’1 milió d’euros per potenciar l’autoocupació i incentivar l’emprenedoria

 

 

El conveni de col·laboració entre l’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de l’Ajuntament de Cornellà (Procornellà) i MicroBank l’any 2020 està donant el seus fruits. Materialitzat a través de l’acció del Centre d’Empreses Procornellà i amb l’objectiu de facilitar finançament de projectes empresarials a través de microcrèdits, ja s’han beneficiat un total de 34 projectes a Cornellà dels quals 5 van ser concedits en 2020, 13 en 2021 i 16 entre gener i maig de 2022. Aquestes xifres reflecteixen l’interès creixent per aquestes línies de finançament a través de Microbank, el banc social de CaixaBank, referent d’inclusió financera, centrat en satisfer les necessitats no suficientment cobertes pel sistema creditici tradicional. D’aquesta forma i gràcies a la intervenció i assessorament del Centre d’Empreses Procornellà, Microbank ha materialitzat al nostre territori el seu model de banca social amb l’objectiu de crear ocupació, afavorir la inclusió financera amb criteris d’accés igualitari, fomentant l’activitat productiva, la generació d’impacte social i mediambiental, el desenvolupament personal i familiar donant resposta a les necessitats financeres de persones amb ingressos moderats i contribuint, ja sigui de forma directa, indirecta o induïda impactant en el PIB i en la generació d’ocupació.

 

En els darrers mesos es constata, doncs, la clara pujada d’empreses que s’interessen per aquest tipus de finançament. Principalment són comerços o negocis vinculats al sector de la restauració. També responen al perfil dels sol·licitants, emprenedors o empresaris que sol·liciten aquests microcrèdits per a la compra de maquinària o vehicles necessaris per al funcionament de la seva activitat. Dels 16 microcrèdits ja concedits en el que portem d’any, 12 han sigut finançats por l’import màxim, 25.000€.

 

Totes aquelles persones que vulguin demanar aquest tipus de préstec poden fer-ho a través del Centre d’Empreses Procornellà. Els seus tècnics els ajudaran en la confecció d’un Pla de Viabilitat i un cop demostrat que es pugui materialitzar podran posar en marxa la sol·licitud pertinent, sent MicroBank qui finalment aprovarà el finançament. El criteri de concessió de microcrèdits per part de MicroBank atén fonamentalment a la confiança en la persona o l’equip que sol·licita el préstec i la viabilitat del projecte.

 

La línia de finançament d’1 milió d’euros contemplada en el present conveni en vigor des de 2020, té com a objectiu reactivar l’autoocupació i l’activitat emprenedora, afavorint la igualtat d’oportunitats entre homes i dones, nous residents, persones amb discapacitat i amb especial atenció als col·lectius en situació de vulnerabilitat. En base a aquest conveni, es finança la creació o ampliació de microempreses, negocis autònoms i projectes d’autoocupació amb voluntat de contribuir al desenvolupament del teixit productiu i al progrés social. Entre els objectius per a 2022 figura aconseguir 500.000€ de finançament, dels quals ja s’ha aprovat la concessió de més 366.000€.

 

Procornellà és l’empresa municipal de l’Ajuntament de Cornellà que, mitjançant la seva eina de promoció econòmica, el Centre d’Empreses, dóna serveis de suport a la creació, consolidació i creixement de micro i petites empreses i es dirigeix a estudiants, emprenedors i empresaris del municipi. Entre els seus serveis, destaquen les accions de sensibilització a estudiants envers l’emprenedoria, l’allotjament d’empreses de nova creació (Centre i Viver d’Empreses), programa d’acceleració d’startups (Cornellà Open Future), formació en gestió empresarial, consultoria  econòmica, financera, legal, comercial i estratègica, Intermediació financera, organització de jornades d’interès empresarial, suport en  l’elaboració de plans  de viabilitat, tramitació gratuïta per a la constitució d’empreses (PAE) , serveis de transmissió d’empreses (Reempresa), accions de Networking i els serveis de gestoria per a les empreses de nova creació allotjades al Centre i Viver d’Empreses.

 

MicroBank, el banc social del Grup CaixaBank, centra la seva activitat en les microfinances i és l’únic banc a Espanya dedicat principalment a la concessió de microcrèdits. Amb el llançament d’una nova línia de finançament especialitzada, MicroBank estén la seva activitat a un altre àmbit dins de les finances amb impacte social, amb l’objectiu de contribuir a la millora del benestar general dels ciutadans i en especial dels col·lectius més vulnerables.

 

 

Compartir

Resum de l’acte de lliurament dels Premis a la Innovació Empresarial Metropolitana 2022

, , , ,
Compartir

Cornellà llança els primers Premis Metropolitans a les Millors Iniciatives Empresarials en tecnologia i innovació

, , ,

En total es repartiran 18.000€ distribuïts en tres categories: a la millor iniciativa liderada per dones, a la millor en el camp de la Indústria 4.0 i a la que més destaqui en l’àmbit del Comerç i el Turisme.

 

La convocatòria per presentar-se com a candidats s’obre el 2 de maig i finalitzarà el 31 de maig i està adreçada a qualsevol projecte tecnològic o d’innovació de l’àrea metropolitana de Barcelona

 

El Centre d’Empreses Procornellà, vinculat a l’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de l’Ajuntament de Cornellà, i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) organitzen conjuntament la primera edició dels Premis Metropolitans a les Millors Iniciatives Empresarials amb l’objectiu de reconèixer i guardonar els projectes empresarials més destacables en l’àmbit de la tecnologia i la innovació econòmica i social que contribueixen a enfortir el teixit econòmic metropolità. Els interessats en participar hauran de formular la seva inscripció a través de www.premismetropolitans.cat entre el 2 i el 31 de maig. La convocatòria està adreçada a persones físiques o jurídiques en actiu que hagin iniciat la seva activitat empresarial entre l’1 de gener de 2017 i el 31 de desembre de 2021 amb domicili social i fiscal a qualsevol municipi de l’àrea metropolitana de Barcelona i que presentin iniciatives innovadores i/o tecnològiques en fase de comercialització del producte o servei.

 

Els guardons premiaran tres categories amb 6.000€ per finalista i categoria. Només es poden presentar a una de les tres categories. La primera que destaquem està estrictament creada per guardonar a la millor iniciativa empresarial amb participació majoritària de dones en el capital social i en la seva administració amb l’objectiu de fer un reconeixement al lideratge femení en el món empresarial.

 

Una altra categoria distingirà la millor iniciativa empresarial en l’àmbit de la Indústria. Caldrà que els candidats a aquesta categoria facin servir les tecnologies aplicades a l’anomenada Indústria 4.0, incorporin innovació en matèria de transformació digital, desenvolupament i incorporació de tecnologies emergents, transformació cap a una economia baixa en carboni o incorporació de l’economia circular al model de negoci de les empreses de l’àmbit de la indústria.

 

Una tercera categoria reconeixerà la millor iniciativa empresarial de l’àmbit del Comerç i el Turisme. Caldrà que l’empresa participant incorpori innovació amb els mateixos requisits que la categoria anterior però relacionades amb l’àmbit del Comerç i el Turisme.  

 

Procediment eliminatori fins seleccionar els tres últims candidats per categoria

Un cop finalitzat el període de presentació de candidats el 31 de maig, s’engegarà un procediment de selecció que anirà eliminant projectes fins acabar amb nou finalistes, tres per categoria. La primera avaluació tindrà lloc de l’1 al 7 de juny quan un equip tècnic preseleccionarà d’entre tots, un màxim de 10 candidatures per categoria. El llistat dels 30 preseleccionats es publicarà el 8 de juny a www.premismetropolitans.cat i a www.centredempresesproocornella.cat .

 

La segona avaluació tindrà lloc entre el 13 i el 15 de juny. Els 30 hauran de passar per una entrevista i una presentació de les seves iniciatives davant un comitè directiu. El procés donarà com a resultat un total de 9 finalistes, tres per categoria.

 

Una tercera avaluació per part del jurat reunit del 16 al 21 de de juny, donarà com a resultat els tres finalistes però no serà fins la gala de lliurament dels premis el proper 28 de juny a L’Auditori de Cornellà quan es conegui el nom de les iniciatives guanyadores. Els 9 finalistes hi participaran fent exposició dels seus projectes candidats davant del jurat i el públic assistent. Es comunicarà el veredicte final i es realitzarà el lliurament dels 18.000€ en metàl·lic, 6.000€ per projecte guanyador de cadascuna de les tres categories.

 

Aquesta és una iniciativa més, de tota la feina que es fa en el Centre d’Empreses Procornellà i des de l’Ajuntament de Cornellà amb l’objectiu d’impulsar la creació i el creixement d’empreses per crear ocupació, apropant la innovació i el talent i millorant la competitivitat de les empreses de Cornellà. Aquesta vegada i gràcies a l’AMB com a ens coorganitzador s’amplia la ràtio d’acció a tota l’àrea metropolitana de Barcelona, un nou impuls al teixit econòmic del territori.

 

Compartir

Un total de sis startups participants en la sisena edició del programa d’acceleració Cornellà Open Future són negocis en actiu

, ,

Els projectes emprenedors han estat guardonats amb els Premis COF 2021, serveis valorats en més de 20.000€ que els servirà de plataforma de llançament en el món empresarial.

 

La sisena edició del programa d’acceleració de startups tecnològiques Cornellà Open Future (COF) ha arriba al seu punt i final donant com a resultat la sortida al mercat d’un total de sis, dels vuit projectes que van ser seleccionats el passat estiu per participar en la nova convocatòria.

Precisament aquest era l’objectiu, aconseguir en tres mesos passar de projectes a convertir-se en negocis en actiu. Així, les startups que ja han començat a comercialitzar els seus productes o serveis són: Sector CNC, Marketplace per als professionals del metall; Estoko Logístics-as-aservice, magatzems logístics de mercaderies as a service; Mapsi Photonics, dedicada a la fabricació de filtres fotònics per a la detecció de gasos i la termografria; Xpolore, plataforma de recolzament per a l’exportació de productes a la Xina; Appolo, APP que connecta empreses del sector audiovisual amb artistes; i, per últim, Shopiendo, Marketplace de productes artesans i locals. A la finalització d’aquesta edició del programa també s’han atorgat els premis Cornellà Open Future 2021, premis en ‘espècie’ valorats en més de 20.000€ que ha ofert Procornellà, Telefònica i les entitats que han col·laborat en aquesta edició del COF i que són AEBALL, Innobaix, Innolab by Cofidis i Netmentora.

Entre el passat mes de setembre i desembre, els projectes participants en aquesta sisena edició, subvencionada al 100%, han rebut formació específica per a startups i tutories i mentories personalitzades amb professionals que els han ajudat a assolir la maduració de les seves iniciatives a través de la metodologia d’acceleració Open Future. Els emprenedors han gaudit de les instal·lacions del Hub La Piràmide, ubicat en el Viver d’Empreses Procornellà i, han tingut accés també a l’assessorament de tot l’equip tècnic del Centre d’Empreses amb les seves especialitats legal, financera, comercial i de RRHH.

Ara ja són una realitat i comencen el seu camí empresarial. Els guanyadors dels premis Cornellà Open Future 2021 han estat:

  • Mapsi Photonics (fabricants de filtres fotònics per a la detecció de gasos i la termografia) ha estat escollit per Telefònica per fer un pitch a Wayra, hub d’innovació de l’operadora i per Netmentora per rebre l’acompanyament de la seva xarxa de startups, pimes i multinacionals. Procornellà posa a la seva disposició els serveis d’allotjament del Centre d’Empreses i assegurar així la seva consolidació a Cornellà.

        

  • Estoko Logistics (servei de magatzems de mercaderies as a service) també ha estat triat per Telefònica per fer un pitch a Wayra i per AEBALL per tal de rebre l’acompanyament dels seus tècnics.

           

  • Sector CNC (Marketplace dels professionals del metall) ha rebut mencions especials d’AEBALL i Netmentora per rebre acompanyament de les dues entitats.

  • Shopiendo (Marketplace de productes artesans i locals) han rebut el premi d’Innolab de Cofidis per gaudir dels serveis experts d’UX i del seu laboratori de test.

  • Xpolore (Plataforma per a l’exportació de productes a la Xina) ha estat triada per Innobaix per participar en els seus programes de creixement.

El Centre d’Empreses Procornellà, depenent de l’empresa municipal de l’Ajuntament de Cornellà, gestiona el programa COF amb la voluntat de recolzar el talent emprenedor convertint les idees en negocis d’èxit, emparat en la plataforma global Telefònica Open Future i amb el suport d’Open Innovation, SLU (Telefònica). Més d’una vintena d’emprenedors han aconseguit els seus objectius participant en anteriors edicions del Cornellà Open Future convertint una idea inicial en un negoci real i en actiu amb base digital o tecnològica , escalable i amb alt potencial de creixement.

Compartir

ESPAIS DE LLOGUER PER A EMPRESES DE BASE DIGITAL AL VIVER D’EMPRESES

El VIVER d’Empreses de PROCORNELLÀ és un espai diferent situat al Centre de Cornellà de Llobregat que dóna suport al creixement d’empreses o startups emmarcades en el sector digital, i a aquelles empreses relacionades amb el món digital.

És un edifici completament autogestionable i digital, cosa que permet que estigui obert les 24 hores els 365 dies de l’any. Totes les reserves de les sales de reunions, les formacions i els assessoraments amb els tècnics del Centre d’Empreses es poden fer online. 

Té una ubicació estratègica, ja que està situat al centre de la ciutat de Cornellà i connecta amb Barcelona i la resta de ciutats del Baix Llobregat amb transport públic: tren, tramvia, metro i autobusos. 

Al VIVER d’empreses pots iniciar la teva activitat amb una inversió molt reduïda gràcies als diferents espais de lloguer que ofereix i al foment que es fa de l’economia col·laborativa compartint perifèrics com impressores i pantalles,  petits electrodomèstics, mobiliari, sales, etc.

Per a què serveix el Viver d’Empreses de Procornellà?

El Viver d’Empreses de Cornellà és més que un espai de lloguer d’oficines, perquè té uns objectius molt diferents dels espais de lloguer convencionals.

El Viver d’Empreses és un ecosistema empresarial en el qual es troben involucrades empreses allotjades, empreses que pertanyen al Centre d’Empreses Procornellà, entitats públiques i privades i tècnics especialistes vinculats a l’emprenedoria i la innovació. És un lloc en que impulsem les empreses de base digital i amb idees innovadores per fer-les créixer. Acollim aquestes idees com llavors a les que cuidem i els hi donem el suport necessari (formació, assessorament i acompanyament) perquè puguin evolucionar, desenvolupar-se i créixer. Un cop hagin germinat i arrelat correctament, sortiran al mercat i s’establiran en un altre lloc. Per aquest motiu el Viver d’Empreses és un ecosistema dinàmic, evolutiu i en constant moviment.

El VIVER d’empreses et permet iniciar la teva activitat amb la mínima inversió, ja que t’ofereix 5 tipus d’allotjaments diferents que s’adapten a les necessitats presents i futures de tots els emprenedors i empresaris que s’allotgen

Domiciliació bàsica: una seu per a la teva empresa. La millor opció si acabes de començar i no vols domiciliar l’activitat de l’empresa a casa teva.

Domiciliació plus: comprèn els serveis de la domiciliació bàsica més la recepció de petita paqueteria i l’ús de les sales de reunió; és a dir, tot el necessari per reunir-te amb clients, proveïdors i socis.

Oficina virtual: els serveis de la domiciliació plus més la recepció de trucades, l’avís d’aquestes, número de telèfon propi, etc. Aquesta és l’opció a escollir quan ja necesites oferir a clients i proveïdors una imatge més consolidada.

Coworking: tots els serveis de l’oficina virtual més un espai físic amb taula, cadira i armari. Si necessites una imatge física per a la teva empresa o no vols treballar a casa teva, per manca d’espai o per falta de concentració, l’espai de coworking és l’elecció més adient.

Despatxos: l’opció més completa, perquè inclou tots els serveis del Viver més un espai físic privat per un equip. En un espai així podràs fer créixer la teva empresa i el teu equip amb la llibertat i intimitat que et dóna un espai propi. Comptaràs amb el despatx i amb tot el mobiliari necessari per a tu i per les persones de la teva empresa.

Quins serveis ofereix el Viver?

El Viver ofereix diferents beneficis pels empresaris/es que volen establir-se i que  són conscients de tot el que el nostre ecosistema els hi aportarà. Un dels elements més importants i millor valorats pels emprenedors és l’assessorament personalitzat i el suport tècnic GRATUÏT que oferim a tots els emprenedors. 

Un altre aspecte molt enriquidor per a tots els empresaris són els espais comuns. L’edifici compta amb dues sales de reunions, una aula de formació per a fins a 30 persones, una sala de copisteria, un office i una “Zona Meeting”. Com veus, els emprenedors i empresaris que formen part del Viver poden gaudir de diferents espais comuns amb diferents objectius: fer networking, formar-se, descansar, dinar, prendre un cafè, etc.

Aquestes zones comunes i la relació directa amb el Centre d’Empreses faciliten els Networkings i la col·laboració i cooperació entre empreses, un aspecte molt important per a qualsevol persona que s’inicia en l’aventura d’emprendre. Una oportunitat com cap altre per donar-te a conèixer, establir una xarxa de contactes, i participar en esdeveniments de diferents temàtiques. Tot això pensat i organitzat per l’equip del Centre d’Empreses Procornellà amb l’objectiu de permetre a les empreses, tant del Viver com del Centre d’Empreses, crear sinergies empresarials i professionals.

A més al Viver volem ser un referent, i per això no deixem d’innovar i créixer. Hem creat el Hub “La Pirámide” al Viver, on impartim el programa Cornellà Open Future conjuntament amb Telefònica per impulsar la creació de noves startups. Aquest programa té com a objectiu accelerar 10 startups a l’any, donant suport al talent emprenedor i ajudant a convertir les idees de negoci amb base digital i/o tecnològica en empreses d’èxit.

Perquè et facis una idea, algunes de les startups que formen part del Viver de Procornellà són:

  • AutoTrading Factor: creadors d’una eina digital perquè els traders detallistes puguin crear els seus propis sistemes de trading automàtic. 
  • BeRule: despatx especialitzat en assessorament jurídic per start-ups. 

→ Si vols més informació sobre Tot el que ofereix el Viver d’Empreses, pots fer clic aquí

Qui pot accedir al Viver d’Empreses de Procornellà?

Al Viver d’Empreses de Procornellà pot accedir qualsevol persona amb una idea de negoci (especialment de base digital) que vulgui iniciar en els mesos vinents una activitat empresarial o d’autoocupació i que estigui realment compromesa amb el seu projecte. Si és el teu cas demana’ns informació aquí.

També poden accedir empreses ja constituïdes de base digital o relacionades que es vulguin consolidar o créixer de forma exponencial, sempre que aquestes tinguin menys de 4 anys d’antiguitat. 

Com accedir al Viver d’Empreses Procornellà

Primer, hauràs de fer una visita guiada a l’edifici (pots demanar dia i hora aquí). Un cop feta la visita al Viver d’Empreses Procornellà, t’informaran sobre la disponibilitat dels espais i les tarifes vigents per a cada espai. Després, cal cursar una sol·licitud al Centre d’Empreses en la que exposaràs el teu projecte o negoci.

També cal fer un Pla de Viabilitat que es realitza conjuntament amb els tècnics del Centre d’Empreses i en el que s’analitza si les característiques i condicions de la teva empresa tindran èxit en el pla macroeconòmic i microeconòmic actual. 

D’aquesta manera, analitzem i valorem la viabilitat i coherència global del projecte segons els criteris tècnics d’adjudicació dels espais, detallats en el document de “Condicions d’accés als espais dels serveis d’allotjament empresarial de Procornellà”. 

A més, des del Centre d’Empreses de Procornellà es té en compte la voluntat de l’emprenedor de participar en les activitats organitzades pel Viver d’Empreses i pel Centre, en especial les trobades de presentacions de noves empreses i els Networkings. 

Al Viver d’Empreses volem emprenedors com tu, compromesos amb el seu projecte, amb el nostre ecosistema empresarial i amb la voluntat de créixer fent sinergies amb altres professionals, perquè sol podràs anar més ràpidament, però en companyia arribaràs més lluny. 

Vine a conèixer-nos fent una visita guiada per les instal·lacions del Viver, et resoldrem tots els dubtes!

Compartir

El 64,2% de les empreses creades al Centre d’Empreses Procornellà sobreviuen

El 64,2% de les empreses creades fa tres anys amb assessorament del Centre d’Empreses Procornellà sobreviuen, per damunt de la mitjana de la demarcació de Barcelona

D’aquestes empreses es van quedar allotjades en el centre i viver municipals un 25% amb una taxa de supervivència del 81,8%, xifra que avala la qualitat del servei municipal

 

El Centre d’Empreses Procornellà, és un dels 39 Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE) que ha estat objecte d’un estudi elaborat per la Diputació de Barcelona per valorar la feina feta des dels CLSE a l’hora d’ajudar en la creació de negocis amb pla d’empresa o alguna altra eina anàloga per a l’anàlisi de la seva viabilitat. De l’informe final s’extreu que la taxa de supervivència als tres anys de les empreses que van ser creades l’any 2017 amb l’assessorament del Centre d’Empreses Procornellà és del 64,2%, percentatge superior a la del conjunt dels centres locals analitzats de la demarcació de Barcelona amb una taxa de supervivència que es situa en el 59,9%.

Així, en 2017 van ser 44 les empreses creades amb assessorament de l’ens municipal cornellanenc i amb desenvolupament d’un pla de viabilitat. D’aquestes, un total d’onze emprenedors van decidir quedar-se allotjats o al Centre o al Viver de Procornellà, dels quals 9 estan en actiu tres anys després, xifra que representa una taxa de supervivència del 81,8%. Aquest percentatge posa en valor la feina que fa el cos tècnic municipal amb un ampli servei d’assessorament i acompanyament a les empreses allotjades i que com a resultat, donen una taxa de supervivència molt més elevada si les comparem amb els emprenedors que finalment s’instal·len pel seu compte.

De las 44 empresas creadas en 2017 con ayuda del Centro de Empresas PROCORNELLÀ, se han entrevistado en total 39 emprendedores. Las empresas que están en activo, tienen de media 1,8 trabajadores y la media de facturación se sitúa en los 105.217 €. El 44,4% de estas empresas que funcionan tres años después de su creación dice que tiene buenas perspectivas de cara al año 2021. Respecto a las empresas que cerraron, la mayoría clausuraron su actividad por motivos económicos y lo hicieron antes de cumplir los tres años.

Este trabajo de seguimiento de las empresas creadas con el asesoramiento de los CLSE se remonta siete años atrás. La tasa de supervivencia de las empresas asesoradas por el Centro de Empresas Procornellà en los últimos siete años es del 65,6, también por encima de la tasa general para la demarcación de Barcelona que se cifra en 61,3%. Así, el histórico pone de manifiesto la evolución positiva de las empresas que reciben el asesoramiento del equipo del centro cornellanense.

 

Las empresas ubicadas en el Centro y Vivero Procornellà salen beneficiadas

El Centro de Empresas Procornellà es el instrumento del Ayuntamiento de Cornellà para potenciar la creación, consolidación y crecimiento de la actividad económica en la ciudad fomentando el espíritu emprendedor y la innovación, apoyando a los emprendedores para convertir su idea de negocio en un proyecto viable, acelerar la puesta en marcha de start ups y ofrecer a las empresas de nueva creación infraestructura y servicios adaptados a sus necesidades, entre otras funciones. La tasa de supervivencia de empresas alojadas en el Centro o en el Vivero de Procornellà es superior a la tasa de supervivencia de negocios que se instalan por su cuenta. Los alojados consiguen reducción de gastos de instalación, reducción de gastos corrientes, 30h anuales de consultoría gratuita, formación permanente en temas de interés empresarial, colaboración y cooperación entre otras empresas alojadas, programas bonificados de Crecimiento y Mentoring, acceso la gestoría bonificada del Centro de Empresas o bonificaciones para nuevas iniciativas empresariales entre otras muchas ventajas. En la actualidad tenemos alojadas 135 empresas.

 

Compartir

Agenda d’activitats al Centre d’Empreses: abril-maig

Us deixem un resum de les properes activitats al Centre d’Empreses, totes online i gratuïtes per als assistents:

 

Si voleu veure totes les activitats que tenim programades, podeu fer-ho en aquest enllaç.

 

Compartir

Nova newsletter del Centre d’Empreses

Al Centre d’Empreses hem creat una nova newsletter que s’enviarà trimestralment.

 

Podeu veure la primera aquí:

 

Si us voleu subscriure per rebre la newsletter del mes de juny al vostre correu electrònic, podeu fer-ho fent clic aquí.

 

 

Compartir

Serveis del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) al Centre d’empreses PROCORNELLÀ

, ,

A l’hora d’emprendre hi ha moltes coses a considerar: la definició de l’activitat a desenvolupar, la capacitat de finançament, la viabilitat del projecte, el mercat al qual et vols dirigir, la proposta de valor, entre d’altres. Però una de les coses que més preocupen als nous emprenedors són tots els aspectes legals que fan referència a la constitució i alta de l’activitat. 

És per això que des del Centre d’Empreses t’oferim el servei del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) de forma gratuïta, pensant en tots aquells o aquelles emprenedors/es que encara no han iniciat l’alta com a autònoms o no han constituït la seva empresa i ja necessiten legalitzar la seva activitat i poder facturar. Només l’any 2020, es van constituir 20 empreses gràcies als serveis del PAE del Centre d’Empreses. 

 

 

Què és el Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE)? 

El Punt d’Atenció a l’Emprenedor és un servei que s’encarrega de facilitar la creació de noves empreses mitjançant la prestació de serveis d’informació, tramitació de documents, assessorament i formació. Per tant, les dues missions principals d’un PAE són: 

  1. Prestar serveis d’informació i assessorament a l’inici i durant els primers anys d’activitat de l’empresa.
  2. Iniciar el tràmit administratiu de constitució d’una empresa a través del Document Electrònic (DUE). 

Els PAE poden dependre de: entitats públiques o privades, col·legis professionals, organitzacions empresarials o cambres de comerç. Els centres PAE han de signar un conveni amb el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme per poder actuar com a tal. 

En el cas del Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses depèn de Procornellà, una Empresa Municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat i té com a objectiu el suport a la creació d’empreses per crear ocupació al territori, sense ànim de lucre. 

Aquest servei és fruit d’un conveni amb la Diputació de Barcelona, el CIRCE (Centro de Información y Red de Creación de Empresas) i la Dirección General de la Industria y de la Pequeña y Mediana Empresa.

Avantatges del Punt d’Atenció a l’Emprenedor

Des del Punt d’Atenció a l’Emprenedor oferim ajut a tots aquells emprenedors i emprenedores que volen tramitar la constitució d’una Societat Limitada, l’alta com a Empresari Individual o la constitució d’una Societat Civil Privada.  

L’avantatge que té fer-ho a través del PAE és que el tràmit és totalment gratuït i només hauràs d’assumir el cost dels aranzels o taxes, com els honoraris de la Notaria i del Registre Mercantil. A més, aquests honoraris compten amb un preu reduït pel fet de constituir-la a través del Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà

Un altre avantatge és que es tracta d’una gestió telemàtica ràpida i senzilla dels diferents documents en un sol acte i això permet que no t’hagis de desplaçar d’una administració a l’altra.  

Que el tràmit es faci en un sol acte permet tenir l’Empresari Individual creat immediatament i la Societat Limitada i la Societat Civil Privada creada en un màxim de 48h (des de l’atorgament de l’escriptura). 

Per últim, en el cas que decideixis crear la teva Societat Limitada o l’alta com a Empresari Individual al PAE del Centre d’Empreses, et realitzarem gratuïtament i prèviament a la teva alta:

  • Un assessorament per analitzar i valorar quina és la forma jurídica que millor s’adapta al teu projecte. 
  • Un Pla de Viabilitat per minimitzar riscos i augmentar la supervivència de la idea.

 

Què és un Pla de viabilitat?

Des del PAE del Centre d’Empreses Procornellà creiem que és molt necessari fer un Pla de viabilitat abans de constituir una empresa perquè aquest et permet visualitzar, gràcies a dades objectives, l’inici i la futura evolució del teu negoci

Amb el Pla de Viabilitat tindràs, en un únic document, totes les dades sobre la planificació de vendes, les despeses de l’activitat, les inversions que hauràs de fer en el temps, entre d’altres. A més, comprovaràs realment si la teva empresa està pensada i preparada per néixer i créixer, reduint els riscos associats a cada fase.

Amb el Pla de Viabilitat podràs rectificar la teva estratègia i els teus objectius sense costos reals. Rectificar sobre el paper no costa diners

És clar que rectificar un cop iniciat el negoci és possible, però corres el risc d’enfrontar-te a possibles resultats negatius: haver de demanar préstecs o tancar definitivament el teu negoci. Et pots estalviar aquesta sensació de fracàs personal si fas les coses bé des d’un principi i analitzes el teu futur negoci amb l’aprenentatge “virtual” del Pla de Viabilitat.

Per tant, per a què serveix fer un Pla de Viabilitat? 

  • Per saber si la teva idea és viable.
  • Per realitzar una bona planificació financera. 
  • Per fer simulacions  amb diferents escenaris d’ingressos i despeses.
  • Reduir riscos.
  • Capitalitzar l’atur. 
  • Sol·licitar subvencions.  
  • Obtenir finançament.  

Com iniciar els tràmits al Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà?

Per iniciar els tràmits al Punt d’Atenció a l’Emprenedor del Centre d’Empreses Procornellà has de fer clic aquí per demanar cita prèvia amb un dels nostres tècnics

A més dels serveis principals del Punt d’Atenció a l’Emprenedor (Pla de Viabilitat i Constitució), el Centre d’Empreses ofereix un ampli ventall de serveis i d’informació d’interès per empreses: activitats formatives, allotjament, programes d’acceleració d’startups, networking, recerca de finançament,  fiscalitat, contractació laboral, informació sobre ajuts i incentius per desenvolupar el projecte, entre d’altres.  

El Centre d’Empreses PROCORNELLÀ posa a la teva disposició especialistes que t’assessoraran, de manera totalment gratuïta, perquè la teva idea passi de ser això, una idea, a ser un projecte d’èxit. 

 

Compartir