MINDFULNESS: QUÈ ÉS I PER A QUÈ SERVEIX?

Designed by Jcomp / Freepik

 

La paraula “Mindfulness” vol dir atenció conscient o atenció plena i és una pràctica en la qual es pren consciència de les diferents facetes de la nostra experiència al moment present. Té el seu origen en les pràctiques de meditació orientals i es pot entendre com entrenament de la ment que es pot exercitar amb diferents tècniques.

Normalment, posem poca atenció a les activitats del moment mentre la ment i els pensaments estan en una altra cosa completament. Vivim en una espècie de “pilot automàtic”, ocupant-nos de les nostres coses amb molt poca consciència dels detalls de la nostra experiència del moment – ni tan sols de les intencions que motiven les nostres accions. Mitjançant l’atenció conscient o mindfulness, podem aprendre a transformar qualsevol moment en el qual podríem sentir-nos una víctima de les circumstàncies en un moment d’iniciativa i confiança.

Si vols saber més sobre Mindfulness, et deixem informació sobre el curs de MINDFULNESS que es realitzarà a Esplugues els propers 16 i 23 de maig i 6 de juny de 16h a 20h:

Objectius de la sessió:

Ampliar el camp de consciència personal en la presa de decisions, eliminant l’estrès, mitjançant la tècnica de Mindfulness que ajuda al desenvolupament i l’increment d’algunes habilitats bàsiques com la capacitat d’atenció, concentració, gestió adequada dels estats emocionals i millora de la comunicació.

Dirigit a:  Emprenedors/es, professionals i autònoms/es.

Metodologia:

El curs tindrà una metodologia tant teòrica com pràctica. Entre les sessions es proposaran pràctiques formals de Mindfulness, practiques d’atenció de la vida quotidiana i de l’entorn profesional per consolidar els coneixements explicats. A cada sessió es proposarà feedback per compartir les experiències de l’entrenament entre les sessions.

Continguts:

Introducció al Mindfulness i la seva aplicació a l’àrea laboral

  • Introducció al Mindfulness
  • La percepció de la realitat
  • Gestió emocional i regulació de l’estrès

Com respondre a l’estrès i desenvolupar resiliència

  • Responent a l’estrès i desenvolupant resiliència amb Mindfulness

Gestionant millor amb Mindfulness

  • Mindfulness en l’organització i gestió del temps
  • Prenent decisions amb Mindfulness
  • Establint un pla de millora
  • Recollint experiències i tancament del Taller.

 

Us podeu inscriure en aquest enllaç.

 

Compartir

Les noves habilitats directives del món global

El món empresarial avui és global i local al mateix temps, no té fronteres. En aquest context les empreses han d’entrar en  l’era digital.  Els  empresaris i emprenedors  han d’afegir als seus coneixements i desenvolupar noves habilitats digitals sense temor.

Al llarg de la nostra tasca de treball com a consultores  d’empreses, hem detectat el desconeixement d’aquestes tecnologies per part de les persones empresàries.  Aquesta necessitat ens ha portat a  desenvolupar aquesta sessió, on l’objectiu  és que les persones assistents coneguin, entenguin i estiguin al dia de les noves eines digitals, habilitats i  competències  que avui s’exigeixen per a dirigir una empresa o iniciar una nova activitat.

En el contingut de la sessió explicarem algunes de les eines digitals disponibles a la xarxa amb l’objectiu de millorar tres eixos:

  • La competitivitat mitjançant la millora de processos, com la millora del temps d’execució de les tasques i de la informació sobre la gestió de l’empresa per tal de reduir costos.
  • Les noves tendències de comunicació, ja que l‘evolució de les noves tecnologies han canviat la manera com els clients ens localitzen.
  • I finalment ressaltar un tercer eix: no hem de tenir por d’utilitzar les noves eines disponibles a la xarxa encara que siguem analfabets digitals.

Les eines que es treballaran en la sessió són:

  • Els Marketplaces  com a plataformes digitals i com noves eines de vendes. Els mercats són llocs en els quals oferta i demanda intenten posar-se d’acord uns per comprar i els altre per vendre. Els podem  dividir en dos grans grups:   Marketplaces B2B on els clientes són empreses i Marketplaces B2C on els clients són consumidors finals. Les principals avantatges són l’estalvi de costos, ja que ells posen tota la infraestructura i et cobren una quota mensual i/o una comissió per cada venda, alguns  també  s’ocupen del lliurament del producte al client  i millora del posicionament de la nostra pàgina web.
  • Serveis de mailings i màrqueting automàtic existeixen plataformes digitals que ens  permeten  agilitzar, automatitzar i millorar la gestió dels programes de màrqueting, des de la generació de leads, segmentació avançada, fins a la generació de comunicacions personalitzades per treballar els nostres leads perquè estiguin preparats per anar a visitar  per a vendes.
  • Utilització de Google Calendar com a CRM i construir la fitxa del client amb els contactes de Google.
  • Google Calendar com una aplicació per a gestionar el temps. Controlar el temps de dedicació a les empreses optimitza els costos i millora la productivitat. En aquesta sessió explicarem com amb els fulls de càlcul i el calendar de Google més un script específic per convertir aquesta informació amb un format entenedor mes permetrà fer un seguiment de les dedicacions de tasques per clients.
  • Enquestes de forma ràpida i fàcil: els formularis de Google i l’eina del Surveymonkey ens permeten crear un formulari amb molta facilitat ens  ajuden a connectar amb els clients per obtenir informació valuosa  i disposa la informació en format Excel a més de fer un informe amb el resum de les dades del qüestionari.
  • Aplicacions que milloren la productivitat de l’empresa. En aquest aparat hem agafat un exemple d’aplicacions de mòbil que ens permet signar la comanda amb PDF i marxar de casa al client amb la petició signada.
  • Comunitats de persones anomenats panells per fer estudis de mercat. Si volem fer un estudi en línia,  Surveymonky ofereix la possibilitat  d’enviar  enquestes amb el seu servei AUDIENCE.  També  existeixen comunitats de persones usuàries  com Meetup que permet als seus membres reunir-se en la vida real via grups units per un interès comú com a política, esport, cultura, senderisme, ​ llibres, ​ tecnologia, idiomes ​ i altres trenta temes. La subscripció en el lloc i en les aplicacions mòbils és gratis i no conté publicitat. ​ L’empresa es paga cobrant una subscripció als organitzadors de grups.

A la nostra sessió EINES DIGITALS PER ESTALVIAR TEMPS explicarem més eines  que milloren la imatge, comunicació, productivitat  de la teva empresa.

Us esperem!

 

Eulàlia Balañà

EBCCE

 

 

Compartir

Llançament de la 7a edició del Programa Accelera el Creixement

El Centre d’Empreses Baix Llobregat participa en el llançament de la setena edició del Programa Accelera el Creixement, promogut per la Diputació de Barcelona i Pimec.

És un programa de suport adreçat a empreses amb alt potencial de creixement, de la demarcació de Barcelona,  amb 3 o més treballadors, de trajectòria empresarial igual o superior a 5 anys que vulguin invertir en el seu procés de creixement.

El programa de 9 mesos de durada ofereix 70 hores de formació, assessorament i acompanyament individualitzat per part de reconeguts experts, per a la realització del pla de creixement i pla d’acció personalitzat i a mida en àmbits com la transformació digital, la comercialització, la innovació, la internacionalització, finançament o lideratge.

Amb aquest programa les empreses poden portar a terme una reflexió estratègica i identificar els factors clau de l’èxit per al creixement empresarial, estructurar un full de ruta i materialitzar els projectes amb un acompanyament personalitzat.

El programa té un cost de 5500 euros, dels quals l’empresa només ha d’assumir 500 euros + IVA.

Si estàs interessat en participar-hi, el primer pas és presentar la teva sol.licitud abans del 4 de juny de 2018. Entraràs en un procés en què  se seleccionaran les 50 empreses amb més potencial de creixement.

Si vols més informació truca’ns al 93.474.80.42 o envia’ns el formulari d’inscripció al e-mail aperez@procornella.cat

Pots ampliar la informació sobre el programa AQUÍ

Compartir

La importància del branding per fer créixer la teva empresa

Moltes vegades caiem en l’error de pensar que el branding és només un logo o que es tracta d’una tècnica més de màrqueting destinada a les grans empreses. Totes dues concepcions són errònies.

El branding és un pilar important de la teva marca. És la teva imatge global, la que transmet als teus possibles clients qui ets, què fas, què ofereixes, quins són els teus valors  i a qui et dirigeixes. Per aquest motiu l’has de tenir ben treballat, perquè en només un cop d’ull pots captar l’atenció del teu comprador desitjat o perdre’l i enviar-lo directament a la competència.

Per què ho vegis més clar, dues empreses que venen un mateix producte, però una es dirigeix a un públic d’alt nivell adquisitiu i l’altre a un client potencial amb menys recursos no poden tenir la mateixa imatge. La primera empresa haurà de transmetre una imatge més sofisticada, més exclusiva, mentre la segona una imatge més senzilla i propera.

Així doncs, si t’oblides de treballar el teu buyer persona al definir la teva imatge, el més probable es que no connectis amb el teu públic objectiu, i que t’arribin clients que no són el que busques i, per tant, o no podran pagar els teus serveis, o com esperen un altre tipus de servei et generaran molts problemes, queixes o males crítiques.

Ara reflexiona. T’arriba el client ideal? Accepta la teva proposta econòmica sense regatejar preus, sense gairebé posar-hi pegues? Llavors la teva marca està ben treballada. Si et passa el contrari, has de dedicar molts esforços per convèncer que et comprin, inclús has de fer descomptes, segurament hi ha alguna cosa en la teva imatge que falla.

Aquest és només un dels aspectes que has de tenir en compte a l’hora de definir la teva marca. També has de reflexionar sobre els valors que vols transmetre, el teu tipus de negoci i els serveis o productes que ofereixes. Treballant tots aquests aspectes detingudament, donaràs amb la imatge que encaixa amb l’essència del teu negoci, convertint-te en un pol d’atracció per als teus potencials clients.

Però aquí no acaba tot. Un cop disposis d’una bona imatge hauràs de mantenir-la en el temps, en el teu dia a dia, sent coherent en l’atenció al client, l’experiència de compra, la comunicació a les xarxes socials…

És a dir, el branding ve a definir com és la teva relació amb un client potencial, com comuniques els valors de la teva marca (i de la teva oferta) i quines sensacions evoques a tots aquells que s’apropen a tu, ja sigui a través de la teva web o una interactuació casual a Facebook.

La teva imatge de marca té molt a dir als teus clients, no ho dubtis i treballa-la!

 

Si vols saber més sobre BRANDING, vine a la sessió gratuïta que realitzarem al Centre d’Empreses el dijous 3 de maig. Inscripcions i més informació aquí.

 

 

Lucía Irureta 

www.luciairureta.com

Compartir

Anticipa el teu negoci al futur

Estar informat de les Macrotendències poden obrir-te els ulls a noves oportunitats de mercat que pots aprofitar i convertir en reptes o innovacions dins del teu negoci.

Aquesta és una qüestió que interessa tant a emprenedors que busquen idees per iniciar algun tipus d’activitat com a empresaris que busquen obrir noves línies. En tot cas, es important estar molt atent a les macrotendències socials, tecnològiques i econòmiques. Ser ràpid, avançar-te i adaptar-te als canvis és una qüestió de supervivència. Això requereix estar al dia, investigar, saber entendre-les i aplicar-les a la nostra activitat, productes, serveis i clients.

Per ajudar-te, el Centre d’Empreses Procornellà organitza una sessió el 24 d’abril a les 16.30h on coneixeràs de primera mà quines són les principals tendències globals, com transformar-les en reptes de negoci i quines eines et permetran fer aquest seguiment i anàlisi constant que podràs utilitzar a la teva empresa.

Vine a la sessió gratuïta “Macro tendències al servei de la innovació” i troba la teva oportunitat!

Més informació i inscripcions aquí

Compartir

Dia mundial de l’emprenedor – 16 d’abril

Per celebrar el dia mundial de l’emprenedor, compartim amb vosaltres aquest decàleg del bon emprenedor que ha realitzat Telefónica Open Future_. Felicitats a tots!

 

Para celebrar el día mundial del emprendedor, compartimos con vosotros el decálogo del buen emprendedor que ha realizado Telefónica Open Future_. ¡Felicidades a todos!

Compartir

ELS AUTÒNOMS TENEN ATUR?

Els treballadors autònoms no compten amb una prestació d’atur com els treballadors en règim general, però sí poden gaudir voluntàriament d’un sistema de protecció quan cessen la seva activitat per causes alienes a la seva voluntat.

 

Els requisits per a accedir-hi són els següents:

  •  Estar afiliat i en situació d’alta al Règim de Treballadors Autònoms, cotitzant per aquesta contingència (pagant un 2,2% addicional sobre la base)
  • Tenir cobert el període mínim de cotització
  • Trobar-se en situació legal de cessament d’activitat
  • No haver complert l’edat de jubilació
  • Trobar-se al corrent de pagament amb la Seguretat Social.

 

Com s’arriba a estar en situació legal de cessament d’activitat?

  •  Per pèrdues de l’exercici en comparació amb l’exercici immediatament anterior (s’han d’acreditar amb documents de caràcter comptable, professional, fiscal o administratiu).
  • Per execucions judicials per cobrar de deutes reconeguts pels òrgans judicials que comportin, almenys, el 40% dels ingressos de l’activitat.
  • Declaració de concurs de creditors.
  • Per força major
  • Per causes de violència de gènere.
  • Per divorci, quan l’ex cònjuge és el titular de l’activitat empresarial.
  • En el cas dels autònoms dependents, la finalització del contracte.

 

Què inclou el sistema de protecció?

  • Prestació econòmica
  • Abonament de la cotització de Seguretat Social del treballador autònom, per contingències comuns.
  • Mesures de formació, orientació professional i promoció de l’activitat emprenedora.

 

Durada de la prestació:

Va en funció del període cotitzat, tal i com especifica la següent taula:

De 12 a 17 mesos cotitzats 2 mesos de protecció
De 18 a 23 mesos cotitzats 3 mesos de protecció (4 pels majors de 60 anys)
De 24 a 29 mesos cotitzats 4 mesos de protecció (6 pels majors de 60 anys)
De 30 a 35 mesos cotitzats 5 mesos de protecció (8 pels majors de 60 anys)
De 36 a 42 mesos cotitzats 6 mesos de protecció (10 pels majors de 60 anys)
De 43 a 47 mesos cotitzats 8 mesos de protecció (12 pels majors de 60 anys)
De 48 en endavant 12 mesos de protecció

 

Com es calcula l’import de la prestació?

En general, aplicant el 70% de la base reguladora, que serà la mitjana de les bases per les quals s’hagués cotitzat durant els dotze mesos continuats i immediatament anteriors a la situació legal de cessament.

Si vols saber més, pots inscriure’t al seminari sobre Alta i obligacions del treballador autònom del proper dijous 19 d’abril, de 10h a 14h: més informació en aquest enllaç.

 

Daniel Broto

Tècnic jurídic-mercantil del Centre d’Empreses

 

 

Compartir

5 reflexions clau si vols ampliar l’equip

Estàs pensant incorporar un nou membre al teu equip? Saps que en l’entorn actual diferenciar el teu negoci és difícil d’aconseguir i mantenir? I que els membres del teu equip són un element clau de la teva proposta de valor? Que per què? Perquè són els protagonistes de com es fan les coses a la teva empresa, i això sí que és difícil de copiar! Són part essencial del teu avantatge competitiu.

Si a més ets una petita o microempresa, incorporar una persona a l’equip és una decisió crítica, perquè impacta i molt, en l’activitat, la forma de funcionar i els costos.

Per això, quan vulguis atreure, seduir i conquistar el talent adequat per a la teva empresa, reflexiona sobre…

1-  Què necessites i com explicaràs bé el que busques

Pensa què és el que necessites a curt i mig termini. Després explica d’una forma entenedora la teva oferta: quin és el teu projecte, la missió i funcions del lloc i el perfil de la persona que creus que realitzaria bé aquesta funció. I tan important aquí és definir el “què” (capacitats i habilitats) com el “com” (competències i valors), perquè de vegades, encaixar o no en un lloc no és qüestió de coneixements sinó de compartir valors i d’integrar-se bé en l’equip i en l’organització.

2- Quina és la millor forma d’aconseguir el que necessites

Pensa en com vols cobrir aquesta necessitat. El talent pot adoptar diferents fórmules. Contractaràs una persona temporal o indefinida, una persona en pràctiques, buscaràs la col·laboració d’un freelance o subcontractaràs una altra empresa? Totes poden ser fórmules que et resolguin d’una forma adequada la teva necessitat segons les circumstàncies.

Calcula els costos (en temps i diners) i paga el que et puguis permetre, però no escatimis. Com diu el refrany “El barat és car” i una mala contractació per estalviar diners pot fer molt de mal al teu negoci. Les primeres contractacions són crítiques i et convé envoltar-te de bons professionals.

3- Com vendràs la teva proposta de valor a les persones candidates

En la batalla per captar als/les millors has de fer-te valdre i en això si ets una petita empresa, tens molt a dir. Enamora els/les candidats/es, posa passió al teu relat i explica’ls el projecte en què vols embarcar-los, que visquin com es fan les coses en la teva organització (cultura i valors), quin salari econòmic (sou, carrera) o emocional (aportació i sentit)  trobaran en la teva empresa. I per descomptat, cerca també aquesta passió en ells/es.

4- Com cuidaràs l’experiència del candidat/a

Cuida cada moment que viuen els/les candidats/es durant el procés. Una persona desestimada per a un lloc pot ser l’ideal per a un altre en un futur, o ser client, proveïdora, prescriptora de la nostra empresa. En definitiva, altaveus de com es fan les coses en la teva organització. Per això, planifica cada fase del procés i fes que l’experiència de les persones candidates sigui excel.lent. La reputació de la teva empresa està en joc.

5- Què faràs per atraure i seleccionar talent i també com l’acolliràs, desenvoluparàs i retindràs

De vegades buscaràs perfils que no són fàcils de trobar ni senzills d’aconseguir. I un cop incorporada la persona a l’equip hauràs de mantenir el compromís mutu. I això s’aconsegueix gestionant-lo i desenvolupant-lo adequadament. Recorda que els millors ambaixadors de com es fan de bé les coses a la teva empresa són els membres del teu equip.

 

Si vols ampliar aquesta informació, et recomanem assistir a la càpsula formativa Claus per aconseguir i gestionar el millor equip” que tindrà lloc el proper dia 10 d’abril del 2018 a les 15:30h i que impartirà Ana Pérez, especialista en temes de RRHH.

 

Ana Pérez

Tècnica de RRHH del Centre d’Empreses

Compartir

Es pot patentar una app o un programa d’ordinador?

Designed by Freepik

 

Una de les principals qüestions que ens plantegem quan desenvolupem una aplicació per a mòbil (app) o un programa d’ordinador és si el podem patentar per tal que la competència no el pugui copiar.

Doncs bé, per patentar una invenció és necessari que aquesta suposi una novetat objectiva, tingui caràcter tècnic i suposi una contribució al coneixement actual. Per tant, el software (app o programa d’ordinador) només es podria patentar si es tractés d’una invenció implementada en un ordinador, que impliqués una clara interacció entre aquest programari i maquinària, per exemple, com passaria amb el disseny d’un programa per aconseguir la conducció assistida en un vehicle. Si aquest no és el cas, com a la majoria dels supòsits, no es pot patentar el producte (tampoc com a model d’utilitat, que és una espècie de patent simplificada) perquè l’ús de la seva aplicació o programa d’ordinador tindrà una utilitat per si mateixa.

No obstant això, es compta amb algunes alternatives per a poder protegir el nostre producte:

Dret d’autor. Segons la nostra legislació, la propietat intel·lectual és l’instrument adequat per protegir un programa d’ordinador, on aquesta “obra” es protegeix per la mera creació. Si una persona física és la creadora, la protecció resultarà per tota la seva vida més 70 anys després de la seva defunció. Si els drets pertanyen originàriament a una persona jurídica (per exemple, perquè el software l’han desenvolupat treballadors d’una empresa), la protecció s’estén per 70 anys després de la divulgació.

En qualsevol cas, aquesta tutela és simplement declarativa. Una altra persona o empresa podria intentar demostrar que va dissenyar un programa igual al nostre abans que nosaltres. Per minimitzar aquest risc, es recomana registrar el programari en el Registre de la Propietat Intel·lectual o bé realitzar un dipòsit notarial amb tots els seus elements. Tant una opció com l’altra seran proves valuoses de l’existència i titularitat dels drets d’autor sobre aquest programa davant d’un possible conflicte.

Disseny industrial. Si l’aparença del nostre programa és suficientment nova (perquè té una “interface” amb uns elements i colors disposats d’una manera totalment original i recognoscible) podem provar el seu registre com a disseny industrial. Aquesta tutela té una durada de 5 anys, renovable per 4 vegades més (fins a 25 anys).

Marca. També podem registrar la marca associada al software (la denominació comercial del seu programa o app, el logotip que usa per identificar-ho; fins i tot una melodia…). Aquesta protecció és de durada indefinida, però ha d’anar-se renovant cada deu anys. Sens dubte, aquesta serà una bona manera de diferenciar el nostre producte, ja que podrà impedir que uns altres es facin conèixer amb el nostre nom o signes identificadors.

Secret industrial. Finalment, quan compartim amb tercers know how o informació sobre elements claus del nostre software, no oblidem incloure en tals relacions clàusules relatives a la confidencialitat i el secret professional, amb l’objectiu d’assegurar la confidencialitat entre les parts, evitar la divulgació d’informació valuosa o fins i tot perquè volem aconseguir la no concurrència de treballadors en un futur immediat.

 

Si vols ampliar aquesta informació, et recomanem assistir a la càpsula formativa Aspectes legals clau per crear la teva empresa” que tindrà lloc el proper dia 3 d’abril del 2018 a les 15:30h i que impartirà Daniel Broto, especialista en temes mercantils.

 

Daniel Broto

Tècnic jurídic-mercantil del Centre d’Empreses

Compartir

5 coses a tenir en compte per a desenvolupar la nostra estratègia de vendes B2B:

Designed by jcomp / Freepik

Per definició, el negoci B2B, o business to business, és aquell en el qual una empresa ven els seus productes a una altra empresa i no directament a un consumidor final.

Es un tipus de venda complex a on el procés es llarg i costós i a on el client no és mou per un impuls emocional sinó per una necessitat raonada.

Per a  desenvolupar una estratègia de vendes B2B hem de tenir en compte els 5 punts següents:

  1. Qui és el nostre client potencial?

És molt importat identificar el nostre segment de clients i  definir la seva tipologia. En el cas de un negoci B2B hem de saber que les compres es realitzen “en equip”. Un directiu pot  iniciar un procés de compra però delegar la recerca  a un col·laborador del seu equip. Els usuaris finals també poden formar part del procés d’avaluació. Hem d’entendre el client potencial com un equip de persones a on cada un juga diferents rols en el procés de compra.

Es molt recomanable tenir un sistema CRM per a poder assegurar la personalització de la estratègia, les accions i el contingut  a cada un dels nostres “contactes” empresarials.

 

  1. On és que el client potencial cerca informació nostre o dels nostres serveis o productes?

En una enquesta recent feta per Google, més del 70% dels compradors van dir que realitzen les seves investigacions en línia abans de contactar-nos (o no) per a demanar una oferta.

Això vol dir que una part del nostre procés de venda ja no el controlem nosaltres sinó el nostre comprador. Aquesta dinàmica del comprador ens obliga a dissenyar una estratègia de màrqueting multicanal. Hem de pensar en els llocs web, les xarxes socials (linkedin, instagram, facebook, youtube), els seminaris i esdeveniments que poden fer servir els clients per obtenir informació de nosaltres.

I no ens podem oblidar dels prescriptors (personal influent com p. e. un col·lega de confiança), consultors o analistes, i els propis venedors i socis del canal distribuïdor que també informen al nostre client!

  1. Què vol assolir el comprador?

Quina necessitat ha de resoldre? Per què ens compren? Això ens  ajudarà a comprendre la percepció del comprador de la nostra proposta de valor (USP). És molt important fer visibles tots els beneficis que aporta el nostre producte o servei  a cada un dels membres de l’equip comprador, especialment aquelles beneficis que ens diferencien dels nostres competidors.

  1. Quin contingut hem de proporcionar als compradors?

Un comprador pot estar content amb una infografia en la fase de descobriment, mentre que un desenvolupador pot necessitar un document més tècnic. Presentacions corporatives, fullets o fulls de producte, propostes comercials, vídeos corporatius, i altres continguts que haurem de tenir en compte per satisfer puntualment les necessitats dels compradors.

  1. Quan?

Els clients potencials tenen necessitats diferents en diferents etapes del procés. Per això hem de dissenyar el nostre propi “embut o funnel” de vendes,  entendre el context del comprador, identificar les preguntes que cal abordar en cada etapa i les correctes mètriques que ens ajudin a corregir accions l’èxit de les nostres accions.

És de vital importància saber el que provoca que un comprador passi a la següent etapa i identificar les barreres a la progressió que afavoreixen la fuga cap a la competència.

 

Per tal d’optimitzar aquest procés comercial us recomanem assistir a la càpsula formativa Com captar els primers clients” que tindrà lloc el proper dia 21 de març del 2018 a les 15h i que impartirà Mònica Mendoza, especialista en temes de motivació i vendes.

 

Sònia Palau

Tècnica de Màrqueting i Finances

 

Compartir