Entrevista a Bagel Systems

Entrevista a Bagel Systems, publicada a El Periódico el passat 20 de març del 2014.

Per visualitzar l’entrevista clica al següent enllaç.

Compartir

Entrevista a Arantxa Mogilnicki Tomàs

Arquitecta i Paisatgista, ha dissenyat i executat projectes tant diversos com la urbanització de la Plaça Salvador Allende de Barcelona, la nova seu de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Lleida o el Centre d’Interpretació Paleontològic d’Hostalets de Pierola.

Va col·laborar enla Coordinacióde la 1ª Biennal de Paisatge de Barcelona i ha participat en la redacció de continguts de catàlegs i guies perla Generalitatde Catalunya.

Des d’abril del 2012, s’allotja al Centre d’Empreses del Baix Llobregat.

Com vas iniciar-te en el món de l’emprenedoria?

Abans d’acabar la carrera d’arquitectura a Barcelona, ja vaig començar a treballar i col·laborar  professionalment en alguns despatxos d’arquitectura i urbanisme com el de l’arquitecte Miquel Roa, a Esplugues de Llobregat. En tots ells vaig aprendre moltíssim i de ben segur, l’experiència adquirida en aquesta etapa va servir de guia per la meva aventura professional en solitari que va començar a l’any 2000 com a arquitecta i al 2003 com a paisatgista.

Els anys que van seguir, ja amb despatx propi, van ser molt intensos. L’esforç i la dedicació eren grans, però es barrejaven amb la il·lusió i la satisfacció de veure com els projectes i encàrrecs cada cop suposaven nous i apassionants reptes. Actualment, després de més de 13 anys de feina, podem dir que el nostre és un despatx consolidat i capaç d’assumir un ampli ventall de projectes.

Tot aquest camí, com no podia ser d’una altra manera, també m’ha enriquit molt a nivell personal i professional. Crec que no hi ha res millor per un arquitecte que veure com els seus dissenys i espais, tant a petita com a gran escala, són viscuts i la gent els pot gaudir fent-se’ls totalment seus.

Quins són els teus trets diferencials?

El principal és la meva doble formació com a Arquitecta i també com a Paisatgista. Aquesta característica ens diferencia d’una manera molt especial de la majoria de despatxos d’arquitectura convencional. A part de poder assolir una varietat d’encàrrecs més àmplia, ens dona una visió dels projectes més completa i això permet, moltes vegades, trobar millors solucions per les necessitats de cada client.

Un altre dels nostres trets diferencials és la voluntat de donar un servei únic i exclusiu a cadascú dels projectes i clients que confien en nosaltres. D’aquesta manera aconseguim arribar més eficaçment a l’objectiu que ens planteja la feina i també a la fidelització del client.

Per últim, també voldria destacar la importància que ha tingut en la nostra trajectòria el treball en equip, on diferents professionals o equips hem treballat conjuntament amb l’objectiu de poder oferir les més òptimes solucions al client. Sempre han estat experiències molt positives que han fet créixer la dinàmica del despatx i a mi mateixa. La construcció de relacions personals positives i basades en la confiança mútua nodreix les solucions tècniques i garantitza l’èxit del projecte.

I què ens pots dir de la innovació?

En la nostra professió, projectar i construir arquitectura i urbanisme ha estat sempre un exercici d’innovació i de creativitat. Ens formem principalment per ser creatius a l’hora de donar solucions i alternatives als reptes que ens plantegen els diferents projectes. Han de ser solucions viables, que responguin a les necessitats del client i a la vegada puguin superar la realitat coneguda, millorant l’eficiència per arribar als resultats més òptims pels usuaris.

Nosaltres intentem buscar propostes y solucions que facin el projecte diferent i únic pel nostre client. El procés pel qual arribem a la proposta final és sempre diferent i varia segons l’enfoc tècnic que li donem en el punt de partida.

Per mi, doncs, innovar és crear una proposta única i singular, lligada a una solució tècnica específica, que doni resposta a les diferents necessitats de cada cas.

D’aquesta manera, l’objectiu final del nostre despatx és oferir una manera senzilla, que no simple, d’afrontar els projectes, per tal que aquests flueixin i s’enriqueixin de tots els factors i persones implicades i així aconseguir un resultat totalment satisfactori per cadascuna de les parts.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Compartir

Entrevista a Àngel Amazares

Actor, escriptor i director d’obres teatrals, amb 16 anys d’experiència en el món de la interpretació.

Fundador i director de la companyia teatral Vintperquatre caracteritzada per tirar endavant projectes amb l’autoria del seu fundador com obra “Venuts” estrenada el 2005 i “L’Expedient”, que s’estrena al Versus Teatre el juliol de 2010.

Actualment està immers en un nou projecte de la companyia amb el suport del Centre d’Empreses Baix Llobregat de PROCORNELLÀ, la producció de l’obra “Coaching” que s’estrenarà el proper 8 de Febrer a l’Auditori de Cornellà i que farà temporada al Tantarantana per després fer gira per Catalunya.

Podeu visualitzar el tràiler de l’obra a http://vimeo.com/78905044 i adquirir les últimes entrades amb descompte a través de  http://goo.gl/yguDeJ

Quins són els teus trets diferencials?

“La perseverança i la constància em defineixen. Vaig abandonar als 30 anys la seguretat d’una empresa i un salari fix per començar a estudiar i dedicar-me a la interpretació. Des de llavors he anat concatenant projectes que per la seva naturalesa tenen una caducitat important.

La qüestió vocacional juga un paper fonamental i la voluntat per desenvolupar la creativitat en molt diverses àrees: la interpretació, l’escriptura, etc…; en definitiva, la polivalència”.

Com vas passar de la interpretació a la producció?

“Em motiva molt ser el motor inicial d’una situació, no esperar a un text per poder iniciar un projecte. He arribat a l’escriptura com a actor, creant un text i posteriorment la infraestructura per portar a terme l’obra i comunicar.”

Abans de dedicar-se al teatre, Àngel va treballar als departaments de vendes, recursos humans, en diverses empreses i també com a formador i Coach proporcionant-li un bagatge que impregna moltes de les seves obres que estan lligades al món laboral amb un punt de critica, des del gènere de la comèdia.

“L’humor intel·ligent i que fa pensar és un espai on em trobo molt còmode  i que em permet explicar les meves pròpies vivències i inquietuds i connectar amb el públic”.

Ens pots fer cinc cèntims de la nova obra “Coaching: la comunicació al poder”?

“M’agradaria convidar al públic a veure una cursa en què uns personatges de l’entorn polític es despullen per aconseguir guanyar un debat polític televisat decisori. Convido el públic a participar en un joc per descobrir què hi ha al darrere, les motivacions i inquietuds d’una classe política en els seus moments més baixos. Tot i això vull ser optimista i saber si encara som a temps de salvar alguna cosa, si encara que no ho sembli, potser queda algú amb carisma i fibra política per demostrar-nos que no tot és el que sembla. Coaching, en definitiva, és una comèdia política de rabiosa actualitat que parla de la comunicació al poder i del poder de la comunicació, del furor dels realities i del mètode coaching. Una comèdia carregada d’ironia, suspens i molt sentit de l’humor.”

Compartir

Entrevista a Clara Nuñez

Entrenadora emocional ubicada en el Centre d’Empreses, cuenta con 20 años de trayectoria profesional apoyando y guiando a personas a conseguir un liderazgo natural, una motivación potente y unos resultados excelentes.

Desde el año 2011 imparte formación para potenciar las Capacidades Emprendedoras dentro de los cursos de Creación de Empresas, que se realizan mensualmente en el Centre. Así como la dinamización de las empresas alojadas en el Vivero de empresas.

Se define como una profesional provocadora, poco ortodoxa, polémica, inquieta, atrevida y divertida, pero sobre todo se reconoce como una mujer emprendedora.

3 negocios anteceden a su actual empresa Clara Núñez, una marca muy dinámica y resolutiva. Tiene muy claro que su visión empresarial se ha ido modificando con el tiempo, el contexto y las circunstancias, pero su misión no.

Misión: Crear las condiciones mentales adecuadas en una persona para que 1º: aflore de ella su verdadera naturaleza, 2º: tome consciencia de sus verdaderos “quieros”, y 3º: reconozca las habilidades innatas que posee para pasar a la acción.

 ¿Que opinas de la situación actual?

Nuestro contexto ha cambiado, la escala de necesidades humanas se ha transformado de golpe, sin “avisar”, y no estábamos preparados ni física ni emocionalmente para pasar tan drásticamente de una situación conocida y cómoda a una nueva tan dificultosa y desconocida.

Es una situación complicada que genera mucho desequilibrio, es cierto, pero también es ideal para darnos cuenta de que, en un estado mental de debilidad a gran escala, ni se ven, ni se crean oportunidades de éxito.

Con pensamientos derrotistas, de añoranza y miedo, el cerebro se sume y consume en una “química tóxica” que provoca una especie de anemia vital que no nos permite ver claro ni encontrar soluciones adecuadas. Este estado hipnótico interno tan poderosamente negativo, frena toda capacidad de ilusionarnos para crear algo nuevo.

La información de los avances en la neurociencia nos invita a reflexionar y a tomar consciencia de que, realizando cambios a nivel mental, el enfoque hacia objetivos es más claro y contundente, la motivación aumenta y como resultado, las oportunidades aparecen.

¿Algún aspecto diferencial que te defina?

Primero: Siempre me gusta trabajar conla Ley del 3. Es decir:

 –       Dame 3 fortalezas y entrenaré 1 de ellas al máximo nivel.

Segundo: No emito ningún juicio de valor. Mis clientes son como son y se sienten como se sienten. Lo importante para mi es ofrecerles un entorno seguro donde su vulnerabilidad no se sienta ni atacada ni desprotegida.

Mi carácter divertido y lleno de humor les ayuda a desdramatizar “su momento” personal o empresarial.

Tercero: Los resultados son rápidos y de calidad, normalmente en 3 ó 4 sesiones, las personas a las que apoyo y entreno, recuperan la suficiente claridad mental que les permite ver donde están y hablar sin rodeos a donde les gustaría estar.

¿Hacer aquello que uno debe hacer o lo que uno quiere?

Personalmente prefiero orientar hacia los “quieros”, aunque no me sirven los quieros irreales, materiales o que huelen a humo. Un quiero pensado, procesado conscientemente, es decir, comprometido y responsable hace que en una persona entren en juego, la pasión, la voluntad, el esfuerzo y la resistencia, elementos clave para provocar la química de la que antes hablaba.

Cuando una persona sabe lo que quiere de verdad, si realmente encuentra su verdadero motivo, nada le frena, el aporte de una energía extraordinaria le libera de la telaraña mental que la mantenía atrapada.

¿Proyectos de futuro?

En estos momentos estoy donde quería estar, como quería estar y realizando una profesión apasionante que empezó casi como hobby y que a día de hoy me llena de satisfacción y orgullo personal.

Me es complicado hablar de proyectos futuros. No suelo ser de las que planifica a nivel empresarial. En realidad nunca había planificado llegar donde estoy.

El futuro lo vamos cambiando cada día. Así que, usando un poquito de mi humor, ¿que tal si te los cuento mañana?

Centre d’Empreses Baix Llobregat C/ Tirso de Molina, 36. Despacho 6-B Telf: 93 474 80 42 – Móvil: 691 553 528 www.claranuñez.es clara@claranuñez.es

Compartir