Coneix amb Regol Advocats el procés jurídic per alliberar-te dels deutes, ja siguis empresari, autònom o assalariat

, ,

Regol Advocats, despatx d’advocats independent i multidisciplinari, amb seu a Barcelona i amb més de 25 anys d’experiència en l’àmbit del Dret Mercantil i Societari, Concursal, Familiar, Dret Penal Econòmic i de la Propietat Industrial, és pioner a Espanya en aplicar la Llei de Segona Oportunitat, amb un centenar de casos gestionats tots ells amb èxit al nostre país, des de l’entrada en vigor d’aquesta llei fa només tres anys.

 

Mitjançant la Llei de Segona Oportunitat, qualsevol persona física -ja sigui empresària, autònoma o assalariada-, que no pugui fer front als seus deutes pot arribar a l’exoneració, és a dir, pot alliberar-se dels seus pagaments pendents. Sense dubte, constitueix un important pas endavant en l’àmbit concursal espanyol, ja que a través d’aquesta llei es creen els mecanismes legals necessaris perquè aquestes persones puguin començar de nou, enlloc d’estar en una economia submergida tota la seva vida.

 

Si vols conèixer tots els detalls sobre la Llei de Segona Oportunitat, com funciona el procés i la seva aplicació, no dubtis en inscriure’t a la conferència informativa que impartirà Regol Advocats, el proper 14 de juny, a les 18h, a les instal·lacions del Centre d’Empreses Procornellà (Carrer Tirso de Molina 36, Cornellà de Llobregat). La xerrada anirà a càrrec de l’advocada Assumpció Regol, fundadora de Regol Advocats, i un dels companys de l’equip del seu despatx, l’advocat Sergi Bohé.

 

Inscripcions gratuïtes a http://www.centredempresesprocornella.cat/esdeveniments/llei-de-la-segona-oportunitat/

TREBALLES PER GUANYAR DINERS O PER COBRIR DESPESES?

, ,

Sovint caiem en el parany de fixar preus baixos per ser competitius. Però la competitivitat d’un negoci no la determina només el preu.

Si basem el nostre valor diferencial en el fet de tenir preus baixos, correm el risc d’anar sempre a remolc de la competència, i això pot posar en perill la viabilitat del nostre negoci. Per tant, és essencial trobar el preu just. I com puc saber quin és el preu just dels meus productes o serveis? – us preguntareu. Doncs per molt complicat que sembli, es pot resumir en 8 passos:

 1r. Seleccionar els objectius dels preus.

     Què volem aconseguir? Volem prestigi o simplement és qüestió de supervivència?

2n. Identificar el mercat i la capacitat de compra.

      Qui és el nostre client? Quin poder adquisitiu té?

3r. Determinar l’elasticitat de la demanda i del preu.

      Quin producte/servei tinc? Si apujo el preu, deixaran de comprar-me?

4t. Determinar la relació entre demanda, cost i benefici.

      Cal tenir en compte que si abaixem preus, hem de vendre més per guanyar el mateix.

5è. Analitzar els preus de la competència.

      Com a dada ens pot servir de referència, però cada negoci té les seves circumstàncies.

6è. Seleccionar una política de fixació de preus.

Important per mantenir la coherència i poder defensar el valor del nostre producte/servei.

7è. Seleccionar un mètode de fixació de preus.

      Ens enfoquem cap al cost, cap a la demanda o cap a la competència?

8è. Seleccionar el preu final.

      Ara ja amb coneixement de causa.

 

El més interessant d’aquest procés és que ens obliga a fer-nos preguntes i a recopilar dades que ens seran molt útils a l’hora de prendre decisions relacionades amb el nostre negoci.

Si voleu saber-ne més, no dubteu a venir al seminari del dia 07/06/2018 – 15:30 – 20:00 Com posar el preu als meus productes o serveis.

 

Eulàlia Balañá

Economista

La cloenda de la 2a edició del Cornellà Open Future_ dóna llum verda a la 3a convocatòria

, ,

La cloenda de la segona edició del Cornellà Open Future_ demà 23 de maig, dóna llum verda a la tercera convocatòria que aposta per captar el talent emprenedor tecnològic

 

La majoria de startups que ja han participat han conclòs tot el programa i set de les propostes ja són empreses de nova creació

 

Demà dimecres, 23 de maig a partir de les cinc de la tarda tindrà lloc al Viver d’Empreses Procornellà l’acte de cloenda de la segona edició del programa Cornellà Open Future_ que té com a objectiu potenciar el talent i l’emprenedoria tecnològica fomentant l’autoocupació. El director de l’acceleradora Wayra, Julián Vinué, i la directora del Centre d’Empreses Procornellà, Beatriz Deghilage, estaran presents en la trobada que servirà com a tret de sortida de la   tercera convocatòria, gràcies a la vigència de l’acord de col·laboració entre l’Ajuntament de Cornellà i Telefònica assolit en 2016, quan es va posar en marxa la primera edició.  L’acte de demà servirà com a presentació de la tercera edició, tot i que el termini per presentar propostes s’obre el 18 de juny. En aquesta tercera convocatòria, l’equip del Cornellà Open Future_ continuarà treballant impulsant l’emprenedoria, tutelant un màxim de deu projectes o startups i encaminant-los cap al procés d’acceleració i maduració donant una nova embranzida a la creació d’empreses i de nous llocs de treball en sectors estratègics d’activitat.

 

En les dues primeres edicions, quinze de les vint propostes escollides van finalitzar al cent per cent tot el programa complint els seus objectius. Finalment, set van ser les idees que han prosperat fins a formalitzar-se com a empreses en actiu en les dues edicions concloses.

 

S’inicia ara un nou calendari per escollir un màxim de deu propostes que el programa Cornellà Open Future_ tutelarà accelerant el procés de validació de la idea inicial, del seu model de negoci, fins arribar al moment de sortida al mercat.  Poden participar aquells candidats que en les seves idees empresarials incorporin una base digital, que es tractin de negocis B2B i que estiguin domiciliats al Baix Llobregat o bé que, en el futur, l’empresa estigui domiciliada en el territori. Per formar part del programa, els candidats no poden ser partícips d’altres programes d’acceleració simultàniament i tots els membres de l’equip tenen que ser majors d’edat. Els interessats poden presentar la seva candidatura del 18 de juny al 16 de juliol. El 17 de juliol es pre seleccionaran els vint projectes que passaran a la fase d’avaluació final a través d’entrevistes personalitzades (del 18 al 24 de juliol). Un comitè puntuarà els projectes i el 26 de juliol es farà pública la llista dels escollits.

 

Entre els criteris de valoració s’avaluarà si la idea respon a una necessitat real detectada prèviament, el potencial de negoci, el plantejament d’una proposta de valor adequada a la necessitat i si la proposta compta amb un equip capacitat per desenvolupar la idea.

 

Els seleccionats entraran en un programa d’acceleració de dotze mesos (deu en les anteriors convocatòries) dividit en tres fases de 3, 3 i 6 mesos respectivament. Cadascuna d’elles s’han de superar per passar a la següent. Participar en el programa permet als candidats la domiciliació a l’espai de crowdworking ‘La Piràmide’ ubicat al Viver d’Empreses Procornellà, que és un dels centres d’innovació i coneixement integrat en el programa global Telefònica Open Future_ Ser un dels escollits també vol dir tenir accés a tota una xarxa internacional de mentors, experts, inversors, entitats i altres startups amb les quals els emprenedors seleccionats podran treballar per desenvolupar el seu projecte transformant-lo en un negoci d’èxit. L’equip del Cornellà Open Future_ també els proporcionarà assessorament presencial i tècnic i la participació en el Club de l’Oratòria, activitat orientada a fomentar l’habilitat per parlar en públic en un entorn empresarial.

 

Amb aquesta tercera edició del Cornellà Open Future_ l’Ajuntament de Cornellà dóna continuïtat a la iniciativa sota el paraigües de Telefònica en favor de l’emprenedoria de caire tecnològic i l’autoocupació.

 

 

 

Cornellà de Llobregat, 22 de maig de 2018

Dubtes legals a l’empresa: qui ens pot ajudar?

, ,
Designed by mindandi / Freepik

 

Quan hom es planteja constituir una societat limitada no sol ser coneixedor d’una sèrie d’aspectes que, malauradament, anirà descobrint en el futur. Per aquest motiu, cal aprofundir sobre qüestions que han de quedar clares des de l’inici d’activitat. Per exemple: què suposa ser administrador? És necessari un pacte de socis que complementi els estatuts socials? Com es pot donar sortida a un soci que no vol continuar? Com puc negociar l’entrada d’un inversor a la nostra societat?

Per ajudar-te a resoldre aquestes qüestions, el Centre d’Empreses PROCORNELLÀ realitza una sessió el proper 24 de maig a les 16:30, on es tractaran aquestes qüestions, entre d’altres relacionades amb el funcionament intern d’una societat limitada. Més informació aquí

MINDFULNESS: QUÈ ÉS I PER A QUÈ SERVEIX?

, ,

Designed by Jcomp / Freepik

 

La paraula “Mindfulness” vol dir atenció conscient o atenció plena i és una pràctica en la qual es pren consciència de les diferents facetes de la nostra experiència al moment present. Té el seu origen en les pràctiques de meditació orientals i es pot entendre com entrenament de la ment que es pot exercitar amb diferents tècniques.

Normalment, posem poca atenció a les activitats del moment mentre la ment i els pensaments estan en una altra cosa completament. Vivim en una espècie de “pilot automàtic”, ocupant-nos de les nostres coses amb molt poca consciència dels detalls de la nostra experiència del moment – ni tan sols de les intencions que motiven les nostres accions. Mitjançant l’atenció conscient o mindfulness, podem aprendre a transformar qualsevol moment en el qual podríem sentir-nos una víctima de les circumstàncies en un moment d’iniciativa i confiança.

Si vols saber més sobre Mindfulness, et deixem informació sobre el curs de MINDFULNESS que es realitzarà a Esplugues els propers 16 i 23 de maig i 6 de juny de 16h a 20h:

Objectius de la sessió:

Ampliar el camp de consciència personal en la presa de decisions, eliminant l’estrès, mitjançant la tècnica de Mindfulness que ajuda al desenvolupament i l’increment d’algunes habilitats bàsiques com la capacitat d’atenció, concentració, gestió adequada dels estats emocionals i millora de la comunicació.

Dirigit a:  Emprenedors/es, professionals i autònoms/es.

Metodologia:

El curs tindrà una metodologia tant teòrica com pràctica. Entre les sessions es proposaran pràctiques formals de Mindfulness, practiques d’atenció de la vida quotidiana i de l’entorn profesional per consolidar els coneixements explicats. A cada sessió es proposarà feedback per compartir les experiències de l’entrenament entre les sessions.

Continguts:

Introducció al Mindfulness i la seva aplicació a l’àrea laboral

  • Introducció al Mindfulness
  • La percepció de la realitat
  • Gestió emocional i regulació de l’estrès

Com respondre a l’estrès i desenvolupar resiliència

  • Responent a l’estrès i desenvolupant resiliència amb Mindfulness

Gestionant millor amb Mindfulness

  • Mindfulness en l’organització i gestió del temps
  • Prenent decisions amb Mindfulness
  • Establint un pla de millora
  • Recollint experiències i tancament del Taller.

 

Us podeu inscriure en aquest enllaç.

 

Les noves habilitats directives del món global

, ,

El món empresarial avui és global i local al mateix temps, no té fronteres. En aquest context les empreses han d’entrar en  l’era digital.  Els  empresaris i emprenedors  han d’afegir als seus coneixements i desenvolupar noves habilitats digitals sense temor.

Al llarg de la nostra tasca de treball com a consultores  d’empreses, hem detectat el desconeixement d’aquestes tecnologies per part de les persones empresàries.  Aquesta necessitat ens ha portat a  desenvolupar aquesta sessió, on l’objectiu  és que les persones assistents coneguin, entenguin i estiguin al dia de les noves eines digitals, habilitats i  competències  que avui s’exigeixen per a dirigir una empresa o iniciar una nova activitat.

En el contingut de la sessió explicarem algunes de les eines digitals disponibles a la xarxa amb l’objectiu de millorar tres eixos:

  • La competitivitat mitjançant la millora de processos, com la millora del temps d’execució de les tasques i de la informació sobre la gestió de l’empresa per tal de reduir costos.
  • Les noves tendències de comunicació, ja que l‘evolució de les noves tecnologies han canviat la manera com els clients ens localitzen.
  • I finalment ressaltar un tercer eix: no hem de tenir por d’utilitzar les noves eines disponibles a la xarxa encara que siguem analfabets digitals.

Les eines que es treballaran en la sessió són:

  • Els Marketplaces  com a plataformes digitals i com noves eines de vendes. Els mercats són llocs en els quals oferta i demanda intenten posar-se d’acord uns per comprar i els altre per vendre. Els podem  dividir en dos grans grups:   Marketplaces B2B on els clientes són empreses i Marketplaces B2C on els clients són consumidors finals. Les principals avantatges són l’estalvi de costos, ja que ells posen tota la infraestructura i et cobren una quota mensual i/o una comissió per cada venda, alguns  també  s’ocupen del lliurament del producte al client  i millora del posicionament de la nostra pàgina web.
  • Serveis de mailings i màrqueting automàtic existeixen plataformes digitals que ens  permeten  agilitzar, automatitzar i millorar la gestió dels programes de màrqueting, des de la generació de leads, segmentació avançada, fins a la generació de comunicacions personalitzades per treballar els nostres leads perquè estiguin preparats per anar a visitar  per a vendes.
  • Utilització de Google Calendar com a CRM i construir la fitxa del client amb els contactes de Google.
  • Google Calendar com una aplicació per a gestionar el temps. Controlar el temps de dedicació a les empreses optimitza els costos i millora la productivitat. En aquesta sessió explicarem com amb els fulls de càlcul i el calendar de Google més un script específic per convertir aquesta informació amb un format entenedor mes permetrà fer un seguiment de les dedicacions de tasques per clients.
  • Enquestes de forma ràpida i fàcil: els formularis de Google i l’eina del Surveymonkey ens permeten crear un formulari amb molta facilitat ens  ajuden a connectar amb els clients per obtenir informació valuosa  i disposa la informació en format Excel a més de fer un informe amb el resum de les dades del qüestionari.
  • Aplicacions que milloren la productivitat de l’empresa. En aquest aparat hem agafat un exemple d’aplicacions de mòbil que ens permet signar la comanda amb PDF i marxar de casa al client amb la petició signada.
  • Comunitats de persones anomenats panells per fer estudis de mercat. Si volem fer un estudi en línia,  Surveymonky ofereix la possibilitat  d’enviar  enquestes amb el seu servei AUDIENCE.  També  existeixen comunitats de persones usuàries  com Meetup que permet als seus membres reunir-se en la vida real via grups units per un interès comú com a política, esport, cultura, senderisme, ​ llibres, ​ tecnologia, idiomes ​ i altres trenta temes. La subscripció en el lloc i en les aplicacions mòbils és gratis i no conté publicitat. ​ L’empresa es paga cobrant una subscripció als organitzadors de grups.

A la nostra sessió EINES DIGITALS PER ESTALVIAR TEMPS explicarem més eines  que milloren la imatge, comunicació, productivitat  de la teva empresa.

Us esperem!

 

Eulàlia Balañà

EBCCE

 

 

Llançament de la 7a edició del Programa Accelera el Creixement

, ,

El Centre d’Empreses Baix Llobregat participa en el llançament de la setena edició del Programa Accelera el Creixement, promogut per la Diputació de Barcelona i Pimec.

És un programa de suport adreçat a empreses amb alt potencial de creixement, de la demarcació de Barcelona,  amb 3 o més treballadors, de trajectòria empresarial igual o superior a 5 anys que vulguin invertir en el seu procés de creixement.

El programa de 9 mesos de durada ofereix 70 hores de formació, assessorament i acompanyament individualitzat per part de reconeguts experts, per a la realització del pla de creixement i pla d’acció personalitzat i a mida en àmbits com la transformació digital, la comercialització, la innovació, la internacionalització, finançament o lideratge.

Amb aquest programa les empreses poden portar a terme una reflexió estratègica i identificar els factors clau de l’èxit per al creixement empresarial, estructurar un full de ruta i materialitzar els projectes amb un acompanyament personalitzat.

El programa té un cost de 5500 euros, dels quals l’empresa només ha d’assumir 500 euros + IVA.

Si estàs interessat en participar-hi, el primer pas és presentar la teva sol.licitud abans del 4 de juny de 2018. Entraràs en un procés en què  se seleccionaran les 50 empreses amb més potencial de creixement.

Si vols més informació truca’ns al 93.474.80.42 o envia’ns el formulari d’inscripció al e-mail aperez@procornella.cat

Pots ampliar la informació sobre el programa AQUÍ

La importància del branding per fer créixer la teva empresa

, ,

Moltes vegades caiem en l’error de pensar que el branding és només un logo o que es tracta d’una tècnica més de màrqueting destinada a les grans empreses. Totes dues concepcions són errònies.

El branding és un pilar important de la teva marca. És la teva imatge global, la que transmet als teus possibles clients qui ets, què fas, què ofereixes, quins són els teus valors  i a qui et dirigeixes. Per aquest motiu l’has de tenir ben treballat, perquè en només un cop d’ull pots captar l’atenció del teu comprador desitjat o perdre’l i enviar-lo directament a la competència.

Per què ho vegis més clar, dues empreses que venen un mateix producte, però una es dirigeix a un públic d’alt nivell adquisitiu i l’altre a un client potencial amb menys recursos no poden tenir la mateixa imatge. La primera empresa haurà de transmetre una imatge més sofisticada, més exclusiva, mentre la segona una imatge més senzilla i propera.

Així doncs, si t’oblides de treballar el teu buyer persona al definir la teva imatge, el més probable es que no connectis amb el teu públic objectiu, i que t’arribin clients que no són el que busques i, per tant, o no podran pagar els teus serveis, o com esperen un altre tipus de servei et generaran molts problemes, queixes o males crítiques.

Ara reflexiona. T’arriba el client ideal? Accepta la teva proposta econòmica sense regatejar preus, sense gairebé posar-hi pegues? Llavors la teva marca està ben treballada. Si et passa el contrari, has de dedicar molts esforços per convèncer que et comprin, inclús has de fer descomptes, segurament hi ha alguna cosa en la teva imatge que falla.

Aquest és només un dels aspectes que has de tenir en compte a l’hora de definir la teva marca. També has de reflexionar sobre els valors que vols transmetre, el teu tipus de negoci i els serveis o productes que ofereixes. Treballant tots aquests aspectes detingudament, donaràs amb la imatge que encaixa amb l’essència del teu negoci, convertint-te en un pol d’atracció per als teus potencials clients.

Però aquí no acaba tot. Un cop disposis d’una bona imatge hauràs de mantenir-la en el temps, en el teu dia a dia, sent coherent en l’atenció al client, l’experiència de compra, la comunicació a les xarxes socials…

És a dir, el branding ve a definir com és la teva relació amb un client potencial, com comuniques els valors de la teva marca (i de la teva oferta) i quines sensacions evoques a tots aquells que s’apropen a tu, ja sigui a través de la teva web o una interactuació casual a Facebook.

La teva imatge de marca té molt a dir als teus clients, no ho dubtis i treballa-la!

 

Si vols saber més sobre BRANDING, vine a la sessió gratuïta que realitzarem al Centre d’Empreses el dijous 3 de maig. Inscripcions i més informació aquí.

 

 

Lucía Irureta 

www.luciairureta.com