Programa Accelera el Creixement

Si  tens una empresa i vols fer-la créixer o necessites transformar-la o reorientar-la per adaptar-la  a la nova realitat el programa Accelera el Creixement pot ajudar-te.

Com? Amb  75 hores de formació, assessorament in company i networking, repartides entre setembre 2021 i maig 2022, per fer el pla de creixement i el pla d’acció per a la seva posada en marxa.

Qui pot participar: Microempreses o Pimes

  • Amb centre de decisió a la demarcació de Barcelona
  • Creada abans del 31/12/2016
  • Amb 3 o més treballadors

Cost: El programa està valorat en 5.500€ per empresa, però està subvencionat i promogut per la Diputació de Barcelona i Pimec i l’empresa només assumirà un cost de 500€ + IVA

Durada: 9 mesos, amb inici el setembre de 2021 

Termini d’inscripcions: Fins el 7 de juny. Envia’ns el formulari d’inscripció al e-mail aperez@procornella.cat

Més informació: Truca’ns al 93.474.80.42 o envia un e-mail aperez@procornella.cat.

Enllaç a la web del programa aquí. També podeu el vídeo promocional.

Compartir

T’angoixa vendre? Coneix la tècnica que hi ha darrere del procés de venda

,

La funció de les vendes és una funció vital per a tot negoci i emprenedoria. Molts emprenedors i autònoms viuen el moment de la venda amb angoixa, fruit del desconeixement i la por al rebuig. Quan ens enfrontem a una cosa nova, tot ho veiem gran i és natural sentir incomoditat quan ens enfrontem a una tasca que veiem immensa i misteriosa.

La venda és un procés tècnic i seqüencial que es pot aprendre. La tècnica és el conjunt de procediments, regles, normes, accions i protocols que té com a objectiu obtenir un resultat determinat i efectiu. Ho repetim. Vendre és un mètode, és una tècnica que tothom pot aprendre.

Sortir a vendre sense conèixer ni dominar la tècnica és una pràctica molt poc aconsellable perquè tenim tots els números per a fer-ho malament i a més, sentir patiment en l’intent. Al moment de la veritat, quan s’està davant del client, no es pot confiar en la improvisació ni en la inspiració espontània

Quan es coneix la tècnica que hi ha darrere del procés de venda, la situació canvia completament doncs el venedor pren el control del procés, compta amb recursos i habilitats per aconseguir els objectius que s’ha marcat. La seva seguretat augmenta, la seva imatge millora i els seus resultats també.

Al curs Com saber què dir quan estàs davant del client es fa una presentació i descripció de les fases de la venda consultiva i es dedica especial atenció a la fase de la construcció de l’argumentació o discurs comercial; basant-nos sempre en les necessitats del client que es poden satisfer amb el nostre producte o servei.

D’aquesta manera, en el moment clau, tindrem la tranquil·litat d’estar fent arribar el missatge correcte de manera que sigui atractiva i comprensible per al client.

 

Txomin Mateos

www.txominmateos.com

https://www.linkedin.com/in/txominmateos/

Compartir

El Punt Reempresa ubicat i gestionat pel Centre d’Empreses Procornellà, reflex de la consolidació d’aquest servei a tot Catalunya

Reempresa, el mercat de compravenda de petites i mitjanes empreses de Catalunya, que funciona gràcies a la patronal Cecot i Autoocupació des de 2011, ha evitat el tancament de 3.000 pimes catalanes segons xifres del passat mes de gener de 2021. Això vol dir, que mitjançant aquest servei que posa en contacte persones que volen vendre una empresa amb emprenedors i emprenedores disposades a agafar-ne el relleu, aquestes 3.000 pimes continuen en actiu, generant una inversió induïda de 138M d’euros i evitant la pèrdua de més de 8.200 llocs de treball a Catalunya.

Aquestes xifres són fruit d’una important feina que es desenvolupa des de més d’un centenar d’entitats i institucions que treballen, colze a colze, amb el Centre de Reempresa de Catalunya. El punt d’atenció ubicat al Centre d’Empreses Procornellà n’és un bon exemple i dóna servei a Cornellà, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues.

Des del funcionament del punt de Cornellà s’ha evitat el tancament de més d’una trentena d’empreses aplicant aquesta fórmula de Reempresa, salvaguardant quasi una seixantena de llocs de treball  i generant una inversió induïda de 1.3M d’euros. Ni tan sols en l’any de pandèmia s’ha deixat de funcionar. En 2020 des del punt Reempresa de Cornellà s’han salvat 5 pimes, xifra que suposa mantenir 8 llocs de treball amb una inversió induïda d’aquestes 5 reempreeses d’èxit del punt d’atenció local de 107.450€.

Les xifres assolides demostren que aquest programa d’oportunitats converteix el relleu en un nou impuls i ocasió per a noves persones emprenedores. Des del punt Reempresa del Centre d’Empreses Procornellà constatem que el perfil d’empreses més demandades segueix el patró general que registra el Centre de Reempresa a tot Catalunya, sent les del sector comerç les més demandades. Quant als compradors, gairebé un 45% són emprenedors en atur que veuen en Reempresa una oportunitat ocupacional. També és certifica en termes generals que un 30,5% de les persones que venen el seu negoci ho fan per jubilació.

 

Si voleu més informació, podeu demanar cita amb un tècnic del Centre d’Empreses per reemprendre un negoci aquí o per cedir un negoci aquí.

 

Si voleu venir al proper webinar gratuït on expliquem què és REEMPRESA, el 3 de maig de 12h a 13h, us podeu inscriure aquí.

Compartir

Voleu que la vostra empresa creixi i no sabeu com?

La perspectiva sanitària més favorable, juntament amb la voluntat de despesa i consum per part d’institucions, empreses i consumidors, ens situa davant d’una gran oportunitat, amb expectatives d’un fort creixement econòmic pels propers anys.

Aquest escenari de ràpid creixement ens obliga a ser molt àgils, a tenir una estratègia molt clara i a executar les decisions preses de manera molt eficient. Hem de saber llegir el nostre entorn, ser capaços de combinar els diferents elements i aprofitar la inèrcia del mercat.

Hem de:

  • Fer-nos atractius al mercat. Reformular la nostra proposta de valor.
  • Expandir el nostre negoci, hem de buscar nous mercats, nous clients, nous productes o serveis.
  • Tenir competències digitals i adaptar la tecnologia a la nostra activitat diària.
  • Captar talent, incorporar noves habilitats, capacitats i rols.
  • Assolir noves maneres de treballar, nous processos, hem de poder alliberar energia per tal de créixer.
  • Revisar els marges i, si cal, hem de reformular l’anàlisi dels nostres costos.

 

Tot això ho podem aconseguir amb el programa “T’AGRADARIA CRÉIXER I NO SAPS COM FER-HO?” que el Centre d’Empreses PROCORNELLÀ oferirà a partir del 5 de maig. El programa consistirà en 15 hores de sessions individualitzades, amb els següents focus:

 

  • 3h, Revisió del model de negoci. Per revisar, de manera ràpida i efectiva, el model de negoci, identificar les palanques de creixement i detectar les ineficiències amb focus específic en la proposta de valor, el mercat i les necessitats per executar-lo.
  • 2h, Definició de l’estratègia de creixement. Per definir l’objectiu estratègic: primer pas del procés de competitivitat que permet dirigir l’empresa amb més eficiència.
  • 2h, Elaboració del full de ruta. Per prioritzar les accions identificades en la revisió del model de negoci i establir objectius i les seves temporalitats.
  • 8h, Execució del full de ruta. Per establir els hàbits de gestió i per garantir la implementació de les decisions preses.

 

El programa anirà a càrrec d’en Belarmino Rodríguez Curto. Economista, coneixedor dels entorns socioeconòmics de les pimes i especialitzat en estratègies de creixement, competitivitat i internacionalització, actualment Director i soci de B,C. Belarmino Consulting Grup, S.L.

Al tractar-se d’un programa GRATUïT amb un màxim de 10 empreses, es farà una selecció entre les empreses PREINSCRITES del 25 al 28 d’abril. Si esteu interessats feu clic en aquest ENLLAÇ per a més informació.

Compartir

PROGRAMA X REACTIVAR EL TEU NEGOCI – Escola de negocis EADA

INNOBAIX ha creat un Programa formatiu impartit per l’Escola de negocis EADA, adreçat a empresaris i emprenedors amb un projecte en funcionament que vulguin donar una empenta al seu negoci o que, a causa de la COVID-19, necessitin explorar vies per reduir l’impacte negatiu.

 

El programa ajuda a plantejar objectius-reptes i a dissenyar i implementar plans de canvi enfocats al client, per millorar significativament les vendes de l’empresa. L’objectiu és enfocar una estratègia adaptada a l’impacte que ha tingut la pandèmia en l’empresa o el projecte i aprofitar les potencials oportunitats per créixer.

Data inici: 18/03/21 Data finalització: 15/04/21

Places limitades a 12 participants

Inscripcions fins el 12 de març 2021

Trobareu aquí tota la informació: Presentació X REACTIVAR EL TEU NEGOCI

El cost d’aquest programa és de 1.475€ per persona. Gràcies al suport de l’AMB i la Diputació de Barcelona és gratuït per les persones participants.

Compartir

El teletrabajo ha llegado para quedarse, pero ¿cómo lo relacionamos con la protección de datos?

En los pasados meses, durante el estado de alama y en estos tiempos de pandemia, se ha hecho muy relevante la preocupación de las empresas a la hora de regular todo aquello que afecta a la situación de teletrabajar, en muchas ocasiones, viéndose obligadas a ello. El día 16 de marzo, con carácter general, la presidencia del Comité Europeo de Protección de Datos publicó una declaración sobre el tratamiento de datos personas en el contexto del Covid-19, en la que se hace especial hincapié, en la importancia que tiene la normativa de protección de datos y de forma particular el RGPD, las cuales no impiden tomar las medidas que sean necesarias para combatir la situación, advirtiendo a su vez, que quienes traten datos personales deben asegurar su protección, ante la situación de excepcionalidad que nos encontrábamos (y nos seguimos encontrando).

 

Con la intención de mitigar la situación, muchas empresas u organizaciones han adoptado el teletrabajo como alternativa (aunque muchas ya venían haciéndolo, en especial aquellas que permitían una mayor conciliación de jornada). Esto quiere decir, a su vez, que deben seguir garantizando la integridad, confidencialidad y disponibilidad de los datos que tratan, siendo críticos en cuanto a si los sistemas informáticos y la estructura tecnológica les permiten cumplir con los deberes en protección de datos, sin olvidarnos de las medidas de seguridad habituales.

 

Es importante entender que el riesgo de exposición, es mucho mayor, incluyendo la dificultad para el trabajador y la empresa para ser conocedores de la existencia de una brecha de seguridad, con las consecuencias que se derivan de la misma y su identificación del origen.

 

Por otro lado, Real Decreto-ley 28/2020, de 22 de septiembre, de trabajo a distancia, regula la situación del teletrabajo en aquellos casos en los que el trabajador realice mínimo un 30% de la jornada durante un periodo de tres meses, debiendo formalizarse un acuerdo por escrito entre el trabajador y la empresa. Es importante comprender que es de carácter voluntario, tanto para el trabajador como para la empresa, no pudiendo ser causa de despido o de modificación de las condiciones laborales en el caso que el trabajador se niegue. Asimismo, la empresa podrá controlar a los trabajadores, adoptando aquellas medidas que considere necesarias, para la comprobación del cumplimiento de las obligaciones legales.

 

BeRule imparte un webinar para resolver todas las dudas que te puedan surgir a cargo de Alba del Campo, cofundadora y Delegada de Protección de Datos, el día 18 de febrero a las 17h de manera gratuita. Anota todas las dudas que tengas y no dudes en preguntar. Si quieres apuntarte, pincha aquí.

 

Compartir

Què és el màrqueting estratègic i per a què serveix?

,
Necessites fer un canvi en el teu negoci? El teu lloc web té visites, però no capta clients? Les vendes del teu equip comercial no assoleixen els objectius? Vols iniciar un nou negoci i no saps per on començar? Si estàs en qualsevol d’aquestes situacions, et recomano que revisis el teu Màrqueting estratègic.

Quan algú pensa en el Màrqueting, habitualment pensa en les accions que fem per a promocionar el nostre producte o servei a curt termini (publicitat, xarxes socials, promocions, mailings, etc.). Això és el Màrqueting OPERACIONAL.

Però hi ha un altre tipus de Màrqueting que és el Màrqueting ESTRATÈGIC, que té com a finalitat l’anàlisi per a conèixer bé:

  • Quin és el nostre mercat i entorn
  • Qui són els nostres potencials clients i les seves necessitats
  • Quina és la nostra competència

Per així poder:

  • Fixar objectius clars
  • Desenvolupar serveis i productes rendibles
  • Diferenciar la nostra marca de la competència amb avantatges competitius duradors i defensables
  • Identificar noves oportunitats i possibles amenaces
  • Orientar millor les nostres campanyes i accions operacionals.

Si no volem perdre el temps ni els nostres diners, és molt important que el nostre pla de màrqueting contingui les dues parts. Una més analítica i a mig/llarg termini (estratègica) i una més pràctica a curt termini (operacional). Les dues són fonamentals per a l’èxit de la nostra empresa.

 

Si vols millorar el teu Màrqueting assisteix al proper curs online “Màrqueting estratègic: què vens a qui i com” el 10 de desembre de 10h a 12h.

 

 

Compartir

PROGRAMA SOS MENTORING

El Centre d’Empreses de Procornellà col·labora amb la Fundació Autoocupació i la Diputació de Barcelona en el programa SOS Mentoring.

QUÈ ÉS EL PROGRAMA SOS MENTORING?

SOS Mentoring és un programa de voluntariat per ajudar a les persones emprenedores a fer front a la situació derivada de l’emergència sanitària provocada pel Covid-19

El programa ofereix un acompanyament personalitzat i gratuït per a autònoms i microempreses, mitjançant el qual persones empresàries i directives amb experiència comparteixen el seu coneixement amb els beneficiaris del programa.

Les reunions són online i de freqüència setmanal o quinzenal, durant un període d’entre 1 i 3 mesos.

DESTINATARIS:

Si ets treballador autònom o tens una petita empresa i estàs en una situació de dificultats, podem ajudar-te a seguir endavant amb la teva empresa. Un mentor voluntari amb experiència pot ajudar-te a prendre i implementar les decisions necessàries per a garantir la continuïtat del teu negoci.

Si vols participar, inscriu-te la sessió informativa del 25 de novembre de 13h a 14h AQUÍ

Si ets un empresari o directiu amb experiència, pots ajudar a salvar empreses compartint de forma voluntària i altruista el teu temps i experiència per a ajudar a persones emprenedores a contenir els efectes de la crisi projectant la continuïtat del seu negoci.

Si vols participar, inscriu-te a la sessió informativa del 30 de novembre de 13h a 14h AQUÍ

ORGANITZAT PER:

Compartir

Imagen personal + Actitud = Influencia y Venta

,

La imagen personal es una herramienta de comunicación de impacto, influencia y ventas. Ya sea en una entrevista laboral, en una reunión con tus clientes o en cualquier otra situación en la que necesites triunfar, quédate con la fórmula del éxito: Imagen personal + Actitud = Influencia y venta.

 

¿Cómo transmitir una buena imagen personal a nivel profesional?

Son 4 los códigos o factores a tener en cuenta en toda imagen personal: imagen externa, expresión, actitud y habilidades sociales, pero ¿qué son y qué importancia tienen cada uno de ellos?

La imagen externa

Indumentaria, complementos, maquillaje, peinado, higiene… tienen que reflejar tu esencia e ir aliñados a tu tipología corporal, estilo, actividad, entorno, edad, etc.

Si el puesto de trabajo requiere de un uniforme o la empresa te informa de sus directrices de dress code hay que saberlas integrar sin perder la propia esencia e identidad.

Evita la imitación y busca tu estilo para que refleje tu personalidad y adáptalo con confianza según las necesidades del guion (actividad, lugar, hora, etc.). Haz que tu imagen externa hable por ti sin decir una palabra.

La expresión verbal y no verbal

En este punto encontramos con 2 cosas a considerar: la comunicación verbal y la comunicación NO verbal.

La comunicación verbal no son solo las palabras que utilizamos sino cómo las utilizamos. La comunicación NO verbal son los gestos, las posturas, nuestros movimientos, la voz, la mirada, la sonrisa, el paralenguaje, etc.

La comunicación NO verbal es como un puzzle :) y hay que saber encajar cada una de las piezas para fortalecer el mensaje.

De hecho, distintos estudios dicen que los gestos son más influyentes y tienen más fuerza que las palabras. Fusionar la comunicación no verbal y verbal es básico para ofrecer un mensaje claro y sin interferencias.

La actitud

O lo que es lo mismo, el comportamiento que se utiliza en una acción. Es la huella en la que cada persona deja reflejada su forma de hacer y ser.

Y hay que saber aplicar la actitud adecuada en la expresión y también en la imagen externa o en las habilidades sociales, como veremos a continuación.

Las habilidades sociales

Podríamos definirlo, en pocas palabras, como «saber estar». Es decir, las habilidades sociales son el conjunto de conductas y capacidades que permiten interactuar y relacionarse con los demás.

Como Experta en Comunicación e Imagen Personal, siempre incluyo las habilidades sociales como un código más de la imagen. Un simple “hola” o “buenos días”, antes de una encajada de manos o, en estos momentos, mantener la distancia social para evitar los riesgos de la pandemia de la Covid-19, influye en la percepción que obtienen nuestros interlocutores.

 

 

En definitiva, nuestro día a día laboral es exigente y competitivo. Gestionar tu imagen personal y su comunicación te servirá para fortalecer tu carta de presentación en una acción comercial, presentación pública o entrevista de trabajo.

¿Quieres dejarla al azar o gestionarla con eficacia?

Si quieres formarte sobre este tema, todavía quedan plazas en el próximo curso ONLINE de IMAGEN PERSONAL los días 20 y 27 de octubre de 10h a 12h.

 

 

Consol Vilar

Experta en Comunicación e Imagen Personal

www.consolvilar.com

 

 

Compartir